-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія код ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 12 днів назад
5 457 560.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
03.09.2025 16:33 - 12.09.2025 00:00
Відповідь надана
щодо заповнення комерційної після укладення Договору
Номер:
8938445b35bf4a65a79d35caf9ec9c15
Дата опублікування:
11.09.2025 13:19
Опис:
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Також згідно із пунктом 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Зі зазначеного вище випливає, що Договір, укладений за результатами публічної закупівлі, повинен чітко відповідати проекту Договору, що був оприлюднений разом з тендерною документацією.
Відповідно до п. 21 Особливостей Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. А саме, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Звертаємо увагу, що аналогічною щодо цього є і практика ДАСУ. Зокрема, за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-11-009129-a було виявлено порушення Замовником укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. ДАСУ визнала такий факт порушенням п. 18 Особливостей.
Також хочемо додати, що можливість зміни умов договору внаслідок недобросовісних дій сторін (сторони) договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, які передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому наполеглево просимо внести зміни до Документації та передбачити механізм зміни ціни.
Відповідь:
Шановний учаснику дякуємо за звернення. Дійсно відповідно до згаданої Вами закупівлі, з пояснень самого замовника: «Постачальник при заповненні комерційної пропозиції вніс ряд пунктів не передбачених проектом договору чим порушив п.4 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі». Наприклад, оприлюднений проект Договору містить 12 пунктів а у підписаному Договорі їх 13. Однак незрозуміло, який стосунок згадана Вами закупівля має до закупівлі Замовника. Водночас, звертаємо увагу, що пунктом 12.3 Договору передбачений порядок змін істотних умов Договору.
Дата відповіді:
12.09.2025 13:33
Відповідь надана
групи
Номер:
7e2033b326144148b6dd99e18e9bcfb9
Дата опублікування:
11.09.2025 13:17
Опис:
Шановний Замвонику, Тендерна документація не містить поділу на групи А і Б, у зв'язку з чим і подано звернення
Відповідь:
Шановний учаснику дякуємо за звернення. Прохання більш детально ознайомитись із тендерною документацією, а саме звернути увагу на пункт 4.3 Розділу 1 тендерної документації Замовника.
Дата відповіді:
12.09.2025 13:29
Відповідь надана
пуста комерційна пропозиція
Номер:
e2a0d5702b5141acb8921d3e4691ba71
Дата опублікування:
08.09.2025 15:38
Опис:
Проект Договору містить посилання на Додаток 2 до Договору, в якому має бути порядок зміни ціни, проте такий додаток не заповнений. Відповідно до п. 18 Особливостей не можна вносити зміни в проект договору на етапі укладення. Внесіть відповідні зміни.
Відповідь:
Шановний учаснику дякуємо за звернення. Додаток 2 до Проекту Договору буде заповнюватись на етапі укладення Договору.
Дата відповіді:
11.09.2025 11:10
Відповідь надана
група А і Б
Номер:
b61774c1b525447c9679f942fcd8a24c
Дата опублікування:
08.09.2025 15:36
Опис:
Шановний Замовнику, підкажіть, чи є у Вас група А і Б, чи лише Б. Якщо є дві, просимо надати обсяги по кожній
Відповідь:
Шановний учаснику дякуємо за звернення. Дана інформація міститься у тендерній документації.
Дата відповіді:
11.09.2025 11:10
Відповідь надана
Проект договору
Номер:
e2048e602bca4249aeb0d2ac0475a2c3
Дата опублікування:
08.09.2025 15:23
Опис:
Шановний Замовник, в проект договору просимо внести зміни: Господарського кодексу України - втратив чинність також не враховані останні зміни Особливостей п. 19.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за звернення. Щодо останніх змін до пункту 19 Особливостей то оголошення закупівлі відбулося до набрання ними чинності, оскільки, закупівлі, розпочаті до набрання чинності змін, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності змін. Щодо Господарського кодексу, то відповідно до пункту 17 Особливостей: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Дата відповіді:
11.09.2025 11:09
Відповідь надана
умови зміни ціни
Номер:
a7fcb488ea654e20aa4972ff062a4787
Дата опублікування:
04.09.2025 16:46
Опис:
Пункт 12.3. Договору передбачає:
12.3. Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених діючим законодавством крім випадків, передбачених Договором та п.19 Особливостей:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
Сторони можуть внести зміни до договору у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Споживача, а також у випадку зменшення обсягу споживчої потреби товару. В такому випадку ціна договору зменшується залежно від зміни таких обсягів;
2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
Форма документального підтвердження об’єктивних обставин визначатиметься Замовником у момент виникнення об’єктивних обставин (з огляду на їхні особливості) з дотриманням чинного законодавства;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Сторони можуть внести зміни до Договору в разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів);
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
Сторони можуть внести зміни до Договору в разі зміни згідно із законодавством ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Зміна ціни у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування — пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Може відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, сума Договору може змінюватися залежно від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти Держави;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
Сторони можуть внести відповідні зміни в разі зміни регульованих цін (тарифів) на передачу та/або розподіл електричної енергії та/або середньозважених цін на електричну енергію на ринку «на добу наперед» згідно з Додатком 2 «Комерційна пропозиція» до Договору.
7) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону, а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку;.
Ці зміни можуть бути внесені до закінчення терміну дії договору про закупівлю. 20 % будуть відраховуватись від початкової суми укладеного договору про закупівлю на момент укладення договору про закупівлю згідно з ціною переможця процедури закупівлі.
Проте, відповідно до п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178. (Далі – Особливості) : істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
Отже, Замовником не вказано в своєму Проекті договору про закупівлю випадки змін його умов , зокрема повний його перелік , пропускаючи пп.2 п.19 Особливостей, а саме : «2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;»
Такі дії Замовника дають можливість в майбутньому після укладення такого договору виходити за межі правового поля при ціноутворенні. Пункт про зміну ціни — це не просто формальність, а важливий юридичний інструмент, що регулює порядок і підстави перегляду вартості електроенергії. Якщо немає механізму зміни ціни — то це тягне за собою порушення прав сторін і створює фінансові ризики , в першу чергу для Постачальника, оскільки наявність неповного переліку.
Позиція Верховного Суду України (далі – ВСУ) з цього приводу є також категоричною. ВСУ у справі № 280/1309/19 від 26.11.2020 зазначає , що досліджуючи наведені порушення в частині складання КП «УКБ» Тендерної документації судами попередніх інстанції зроблені помилкові та необґрунтовані висновки про те, що частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить імперативного припису щодо обов`язкової зміни істотних умов договору про закупівлю у перелічених випадках, а лише встановлює таку можливість, і тому замовник не обтяжений обов`язком включати до умов договору про закупівлю усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст даного розділу договору з дотриманням норм чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди та об`єктивних чинників. Пунктом 7 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов. Порядком, затвердженим наказом № 680 визначено, що у пункті 4 «Істотні умови, що обов`язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник зазначає істотні умови відповідно до статей 36 та 37 Закону . В частині 4 статті 36 Закону наведено вичерпний перелік з 8 пунктів, в яких викладені причини, на підставі яких Замовник змінює істотні умови договору. Відповідно до частини 1 статті 628 ЦК України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. В даному випадку законодавцем встановлено у статті 36 Закону вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проекту договору у складі тендерної документації Замовника. (Постанова ВСУ № 280/1309/19 від 26.11.2020 додається.) Так як станом на сьогодні діють Особливості, затверджені Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 , то відповідно у зв’язку зі змінами в законодавстві ця правова позиція ВСУ однозначно стосується п.19 зазначеного нормативно – правового акту. Згідно з п. 28 Особливостей : «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей». Відповідно до п.8 ст. 22 Закону : «У тендерній документації зазначаються такі відомості: 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов». Акцентуємо увагу, що норма статті 22 Закону є імперативною, а отже обов’язковою до виконання.
Замовник порушує вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), не включивши до проекту договору повний перелік передбачених законодавством підстав для внесення змін до істотних умов договору, а саме пп. 2 ст. 19 Особливостей , що дозволяє зміну ціни за одиницю товару у зв'язку з коливанням ринкових цін. Це має вагоме значення при укладенні договору про закупівлю, оскільки п.18 Особливостей передбачено , що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону. Як наслідок, після закінчення строку для подання тендерної пропозиції в Замовника та Переможця при укладенні договору буде відсутня законна можливість вносити будь які зміни в істотні умови договору .
Крім того, пп. 6 п. 12.3. Договору передбачає, що Сторони можуть внести відповідні зміни в разі зміни регульованих цін (тарифів) на передачу та/або розподіл електричної енергії та/або середньозважених цін на електричну енергію на ринку «на добу наперед» згідно з Додатком 2 «Комерційна пропозиція» до Договору. Проте Додаток 2 не містить порядку зміни ціни у разі зміни регульованих цін (тарифів) на передачу та/або розподіл електричної енергії та/або середньозважених цін на електричну енергію на ринку «на добу наперед», тому цей пункт Договору не може бути застосовано, оскільки, знову ж таки, при укладенні Договору Сторони не можуть вносити будь-які зміни, особливо які стосуються порядку визначення ціни.
Отже, просимо внести відповідні зміни до проекту Договору, вказати пп 2 п.19 Особливостей, а також визначити у Додатку 2 порядок зміни ціни для можливого його застосування.
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за звернення, відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді:
08.09.2025 13:59
Відповідь надана
Тариф розподілу
Номер:
97d791e8ec514a5981cc74d967f5f630
Дата опублікування:
04.09.2025 15:49
Опис:
Шановний замовнику!В Додатку 4 та 2 Ви вказуєте тариф на розподіл від 01.10.2025 року. В АТ "ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" діє уже новий тариф на розподіл з 01.09.2025 року. Перегляньте Тендерну документацію та внесіть відповідні зміни!
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за звернення, відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді:
08.09.2025 13:59
Відповідь надана
Термін постачання
Номер:
6daf096387b444e8b806394b5a5b8746
Дата опублікування:
04.09.2025 15:44
Опис:
Шановний Замовнику, У Вас в Тендерній документації та в Додатку 3 вказано, що строк поставки товару з 06.09.2025 по 31.12.2025. Аукціон відбудеться тільки 11.09.25, і то якщо не буде блокування тендеру зверненнями, оскарженням і т.д. І якщо аукціон відбудеться 11.09.25, то далі ще максимум 5 робочих днів на кваліфікацію переможця і не менш як 5 календарних днів оскарження, а також до 10 календарних днів на укладення договору, 3 дні на зміну постачальника. Навіть за умови, що Ви визнаєте переможця 11.09.2025, оскарження закінчиться 17.09.2025. у Вас залишається рівно 1 день на укладення договору (замість 10 передбачених Законом про Публічні закупівлі та Особливостями), але зовсім не вистачає днів на зміну постачальника в Датахаб. Внесіть, будь ласка зміни в Тендерну документацію та додатки до неї, вказавши термін постачання: "вересень - 31.12.2025" або ж просто "до 31.12.2025" а не з 06.09.2025. Зміни внесіть по всіх лотах до тендерної документації
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за звернення, відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді:
08.09.2025 13:59
Відповідь надана
Порядок вирішення спорів
Номер:
8189ca754edc49218ad8cd03764cce57
Дата опублікування:
04.09.2025 15:37
Опис:
Шановний Замовнику! В Розділі 10 проекту Договору необхідно замінити ІКЦ - інформаційно-консультаційний центр на ЦРС- центр розгляду скарг, у звязку зі змінами в законодавстві. Пропонуємо викласти Розділ 11 в наступній редакції: "11.1. Спори та розбіжності, що можуть виникнути при виконанні умов цього Договору, у разі якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між Сторонами, можуть бути вирішені шляхом звернення Споживача до Центру розгляду скарг, який функціонує на підставі Положення про Центр розгляду скарг, розробленого відповідно до Примірного Положення про Центр розгляду скарг, зазначеного у додатку 19 до ПРРЕЕ (далі - Положення про ЦРС). Під час вирішення спорів Сторони керуються чинним законодавством, зокрема порядком врегулювання спорів, встановленим ПРРЕЕ, та Положенням про ЦРС. 11.2. У разі недосягнення між Сторонами згоди шляхом проведення переговорів або у разі незгоди Споживача із рішенням Центру розгляду скарг чи неотримання ним у встановлені ПРРЕЕ та Положенням про ЦРС строки відповіді Споживач має право звернутися із заявою про вирішення спору до Регулятора чи його територіального підрозділу та/або до енергетичного омбудсмена, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та Антимонопольного комітету України. 11.3. Врегулювання спорів Регулятором чи його територіальним підрозділом здійснюється відповідно до затвердженого Регулятором порядку. Звернення Споживача до Регулятора чи його територіального підрозділу не позбавляє Сторони права щодо вирішення спору в судовому порядку".
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за звернення, відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді:
08.09.2025 13:58