-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
електрична енергія на період з 01.10.2025 -31.12.2025
Завершена
1 350 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
01.09.2025 09:47 - 07.09.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
6ea33478d1f64a5eabd92d6cfb51d6f9
Дата опублікування:
05.09.2025 16:19
Опис:
Шановний замовнику, в опублікованому проєкті договору від 05.09.2025 року Вами вказано: "середньозважена ціна за результатами торгів у періоді постачання з15.08.2025 по31.08.2025 (звітному місяці, або відповідному періоді в разі не повного місяця постачання), за результатами торгів складає 5,27977 грн/кВт*год без ПДВ", але середньозважена ціна за результатами торгів у періоді постачання з15.08.2025 по31.08.2025 на сайті оператора ринку https://www.oree.com.ua/ складає 5,29150 грн/кВт.год. Також Замовником визначені складові ціни послуг постачання що становлять 0,107 грн/кВт*год без ПДВ. та -0,01529 грн/кВт*год без ПДВ і це є порушенням та дискримінацією. Додатково повідомляємо, що для ОСР АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» діє новий тариф на розподіл електричної енергії, що становить 1,72073 грн/кВт*год без ПДВ. Просимо внести відповідні зміни.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Дата відповіді:
05.09.2025 20:58
Відповідь надана
Дискримінаційні умови
Номер:
c9ead6f084044e0c94b0e8d07000207a
Дата опублікування:
05.09.2025 09:49
Опис:
Шановний учаснику. У вашому проекті договору відсутня прив'язка до РДН місяця ,що є порушенням з вашого боку. Ви у своїй формулі розрахунку встановили елемент середньозважену ціну , без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики № 11712, тим самим давши змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі котрі братимуть участь у закупівлі в частині визначення ціни пропозиціїУмови договору, де формула розрахунку ціни не містить визначеного розрахункового періоду, є дискримінаційними та непрозорими, такі умови порушують рівність учасників, адже не дають змоги коректно визначити свою цінову пропозицію, також це призводить до обмеження конкуренції та створення переваг для окремого постачальника, що прямо суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» .
Окрім цього, Замовник, не визначивши періоду, за який потрібно враховувати середньозважену ціну, дискримінує нас, як потенційного учасника закупівлі, оскільки ми можемо запропонувати ринкову ціну на електричну енергію, проте через відсутність чіткої вимоги щодо складових ціни, програємо тим учасникам, які будуть її занижувати, взявши за основу показник РДН за інший (більш пізній) період, за який вона була нижчою, проте розмір націнки буде, до прикладу, однаковий з нашим.
Якщо Замовник би встановив чітко, яку ціну РДН брати, то усі учасники були б рівні і переміг той, у кого була б найнижча вартість послуг постачальника.
Крім того, відсутність чіткості у складових ціни в подальшому буде відображатись в укладеному договорі, оскільки потенційні учасники за наявних зараз вимог документації, занижуючи середньозважену ціну РДН в той же час штучно завищуватимуть вартість послуг постачальника, яка є незмінною протягом усієї дії договору.
Такого ж висновку дійшла ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ в закупівлі № UA-2025-01-08-008430-a від 13.05.2025 року.
У разі невиконання даної вимоги, буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Додатку 5 "Проєкт договору".
Дата відповіді:
05.09.2025 14:23
Відповідь надана
Незаконна та дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
762872d84fc04e9d89fdd68d8c9d0b5a
Дата опублікування:
04.09.2025 17:46
Опис:
Добрий день. Одному з учасників ви надали відповідь від 04.09.2025 15:02, в якій вказуєте, що: «Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Дніпро або посадової особи, з робочим місцем на території м. Дніпро, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.».
Повідомляємо, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії НІДЕ НЕ ВКАЗАНО про територіальну приналежність структурного підрозділу, а Ви вимагаєте приналежність на території м. Дніпро або посадової особи, з робочим місцем на території м. Дніпро.
Доводимо до Вашого відома, що постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога в оголошення, порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додатково, можете ознайомитись з Висновками про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a, № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c. Також аналогічну правову позицію висловлено Державною аудиторською службою України під час проведення моніторингу закупівлі № UA-M-2023-10-31-000010, у ході якого встановлено, що встановлення географічно обмежувальних вимог є дискримінаційним та створює бар’єри для участі в процедурі закупівлі, що є порушенням частини четвертої статті 22 Закону.
Чомусь, уповноваженою особою замовника не була видалена дана вимога за зверненням одного з учасників і це можна розцінювати як дискримінаційну вимогу, яка залишилась у складі тендерної документації під певних учасників які мають структурні підрозділи чи відповідальних осіб на території м. Дніпро.
Звідси слідує, що замовник свідомо порушує законодавство, тому Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, та виключити вимогу про надання довідки про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Дніпро або посадової особи, з робочим місцем на території м. Дніпро — як таку, що є незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежують коло учасників закупівлі. У разі невиконання даної вимоги, буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Додатоку № 2 до тендерної документації в частині кваліфікаційних критеріїв та вимог для учасників тендеру.
Дата відповіді:
05.09.2025 09:42
Відповідь надана
дискримінаційні умови
Номер:
3c6e8e8f0db7428ba0a21880092dfe26
Дата опублікування:
04.09.2025 10:24
Опис:
Шановний замовнику, у Додатку 2 до тендерної документації ви ви магаєте довідку у довільній формі про наявність на території м.Дніпро власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м.Дніпро або посадової особи, з робочим місцем на території м.Дніпро, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.Наголошуємо , що ця вимога є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо Замовника внести відповідні зміни до Документації. Звертаємо увагу на те, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо, що у п. 2.2. Додатку 2 до тендерної документації конкретно прописані критерії, які відповідають вимогам «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, а саме: «Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м. Дніпро власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Дніпро або посадової особи, з робочим місцем на території м. Дніпро, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.».
Дата відповіді:
04.09.2025 15:02
Відповідь надана
Проєкт договору
Номер:
e2ab8ef8f20d41b39265da450cc8f510
Дата опублікування:
03.09.2025 11:38
Опис:
Шановний замовнику, в проєкті договору, п. 5.3, у Вас вказано: «Інформація про діючу ціну електричної енергії має бути розміщена на офіційному веб-сайті Постачальника не пізніше ніж за 20 днів до початку її застосування із зазначенням порядку її формування».
Повідомляємо, що ця вимога стосується постачальників універсальних послуг і вказана в правилах роздрібного ринку, Розділі 3, п.п. 3.3.2., та не стосується постачальників за вільними цінами, тому просимо видалити з проєкту договору дане речення.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Додатку 5 "Проєкт договору".
Дата відповіді:
04.09.2025 15:45
Відповідь надана
Щодо формування розрахункових документів
Номер:
2040158897e549dea3ab17db8d02fa04
Дата опублікування:
03.09.2025 11:33
Опис:
Шановний замовнику, в Додатку 2 до проєкту договору, п. 5.1, у Вас вказано: «Споживач самостійного формує розрахункові документи (рахунок, акт-приймання передавання) в сервісі «Особовий кабінет» не пізніше 5 днів після закінчення розрахункового періоду.».
Звертаємось до Вас із пропозицією щодо зміни умов комерційної пропозиції яка є додатком 2 до проєкту договору та повідомляємо, що розрахункові документи формуються на підставі сертифікованих даних, які відповідно до пункту 9.14.1 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (далі — ККОЕЕ) надаються оператором системи розподілу (ОСР) адміністратору комерційного обліку (АКО), а також відповідним учасникам ринку, не пізніше 8 числа місяця, наступного за розрахунковим. Згідно з пунктом 9.14.3 ККОЕЕ, саме ці сертифіковані дані визнаються єдиним джерелом інформації для формування розрахункових документів, зокрема рахунків та актів приймання-передачі електричної енергії. Враховуючи зазначене, а також можливість припадання визначеної дати (5 числа) на вихідні дні (суботу або неділю), фактична дата отримання сертифікованих даних може переноситися на найближчий робочий день.
Така обставина напряму впливає на своєчасність формування розрахункових документів. Встановлення граничного терміну їх формування до 5 числа місяця, наступного за розрахунковим, у ряді випадків не забезпечує належного виконання зобов’язань у строк, оскільки не враховує об’єктивних календарних змін, визначених положеннями ККОЕЕ.
Також, повідомляємо, що споживач не формує а завантажує розрахункові документи.
Просимо внести зміни до умов комерційної пропозиції вказати строк надання рахунку до 12 числа наступного за звітним місяцем та замінити слово «формує» на «завантажує». Внесення зазначених змін дозволить забезпечити своєчасне та коректне формування розрахункових документів відповідно до вимог чинного законодавства та регламентів ринку електричної енергії, а також розширить коло потенційних учасників ринку, які зможуть відповідати вимогам замовника без порушення строків формування первинної документації. Такий підхід є повністю узгодженим із принципами, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації, рівного ставлення до них, прозорості та об’єктивності процедур закупівель. Заздалегідь дякуємо за розуміння та очікуємо на врахування нашої пропозиції.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Додатку 2 до проєкту договору «Комерційна пропозиція «Особлива».
Дата відповіді:
04.09.2025 15:45
Відповідь надана
Старий стандарт ДСТУ
Номер:
99880831dafd4423b39f74f116fd8a69
Дата опублікування:
03.09.2025 11:11
Опис:
Шановний замовнику, в Додатку 1 та Додатку 4 у Вас вказаний старий стандарт ДСТУ, внесіть відповідні зміни
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо про внесення відповідних змін до Додатку 1 "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" та до Додатку 4 "Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)».
Дата відповіді:
04.09.2025 15:44
Відповідь надана
Тариф на розподіл
Номер:
0f7ebf3a62d041c89d6afa56fa2e1c0f
Дата опублікування:
03.09.2025 11:10
Опис:
Добрий день. В Додатоку 1 та Додатку 4 до тендерної документації, вказано що «Учасник не враховує вартість послуги з розподілу електричної енергії в склад вартості предмету закупівлі. Вартість послуги з розподілу електричної енергії оплачуються Замовником самостійно», а в проєкті договору, що «Послуги з передачі та розподілу електричної енергії закуповуються та оплачуються Постачальником, а їх вартість включається до ціни електричної енергії і оплачується Споживачем на рахунки Постачальника. Просимо внести зміни та привести у відповідність тендерне документацію
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо, що послуга з розподілу електричної енергії входить до ціни, згідно з чим до Додатку 1 "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" та до Додатку 4 "Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» були внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
04.09.2025 15:44
Відповідь надана
Розподіл
Номер:
3b21616b344a46ce9b20a48e71f467e9
Дата опублікування:
03.09.2025 08:26
Опис:
Шановний замовник!
Прошу уточнити чи входить до складу ціни послуга з розподілу електричної енергії.
В Договорі та комерційній пропозиції зазначено , що один із компонентів ціни є розподіл.
В Додатку 1 "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" та в Додатку 4 "Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) вказано: Учасник не враховує вартість послуги з розподілу електричної енергії в склад вартості предмету закупівлі. Вартість послуги з розподілу електричної енергії оплачуються Замовником самостійно.
Прошу виправити згідно закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваш запит повідомляємо, що послуга з розподілу електричної енергії входить до ціни, згідно з чим до Додатку 1 "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" та до Додатку 4 "Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» були внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
04.09.2025 15:44