• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Картопля свіжа продовольча пізня, першого класу, 2025 року збору урожаю

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 18 днів назад

2 240 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 29.08.2025 15:49 - 04.09.2025 16:00
Відповідь надана

1

Номер: 24790376b24a4cfda56fed988d364b96
Дата опублікування: 03.09.2025 16:42
Опис: Шановний Замовник! Аналіз оголошення про проведення спрощеної закупівлі свідчить про наявність дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь запитувача в закупівлі. 1. Згідно додатку 1,пункт 5 до Оголошення про спрощену закупівлю передбачено надання Сканований оригінал атестату про контроль нормованих характеристик випробувального обладнання та сканований оригінал протоколу до цього атестату: - на фургон рефрижератор;- на кліматичну камеру для зберігання харчових продуктів, яка знаходиться за адресою, визначеною учасником, як складське приміщення для зберігання харчових продуктів. Це дискримінаційна вимога,так як Згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» предмет закупівліне відноситься до транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; . 2. Оригінал або засвідчена відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність запропонованої до поставки партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю за показниками: органолептика, мікотоксини, пестициди, радіонукліди, токсичні елементи, відповідно до статей Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, а також до загальних правил гігієни харчових продуктів ЄС (Regulation (EC) No 852/2004), первинна відповідальність за безпечність харчових продуктів покладається на оператора ринку, який забезпечує належні гігієнічні практики та процедури на засадах НАССР, Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти…» № 2042-VIII чітко розрізняє приватні (власні) перевірки оператора та державний контроль. «Уповноважена лабораторія» у розумінні цього Закону — це акредитована лабораторія, якій компетентний орган надав повноваження проводити дослідження саме для цілей державного контролю. Вимога замовника на видачу досліджень державною лабораторією є дискримінаційною.3. Засвідчені відповідно до ДСТУ 4163:2020 та за наявності скан-копії оригіналів актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (згідно з вимогами наказуМіністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2023 № 1503, зареєстрованого вМіністерстві юстиції України 08.09.2023 р. № 1597/40653), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 « Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2023 № 1503, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2023 р. за № 1597/40653/ «Про затвердження форм актів,складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, а також інших форм розпорядчих документів», виданий в поточному році на і ім’я виробника або учасника. . Відповідно до Закону № 771/97-ВР обов’язковою передумовою діяльності оператора ринку є державна реєстрація потужності (повідомлення/внесення до реєстру), а не наявність акта за результатами державного контролю. Державний контроль (інспектування) здійснюється компетентним органом на засадах ризик-орієнтованості та періодичності, визначених законом, і не є «документом допуску» до участі в закупівлях; акт складається лише у разі фактичного проведення інспекції. Вимога такого акта дискримінує учасників, які належно зареєстрували потужності, але не підлягали інспектуванню у відповідний період, та прямо суперечить положенню «Документи, не передбачені законодавством для учасників… не подаються у складі тендерної пропозиції», закріпленому у ч. 11 ст. 26 Закону. Відсутність такого документа не може бути підставою для відхилення.4. Засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 скан-копію договору який підтверджує відносини з виробником (дистриб’ютором, дилером) харчового продукту, який є предметом закупівлі.Вимога є дискримінаційною,так як закупівлі можуть проводитись на сільськогосподарських ринках,де угоди не заключаються. На підставі вищезазначеного, просимо внести зміни в оголошення про спрощену закупівлю та прибрати дискримінаційні умови.
Відповідь: Доброго дня. В доповнення до попередніх звернень можемо пояснити наступне: пунктом 3 додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю передбачено надання експлуатаційного дозволу на потужності з повторного пакування та перепакування. Предметом закупівлі є харчові продукти. Даний товар реалізується у роздрібній упаковці, в гуртовій упаковці та передбачає перепакування, етикетування або перемаркування — у разі, якщо товар втрачає первинне маркування, або його необхідно адаптувати під конкретні умови поставки. Якщо учасник виконує операції перепакування/перемаркування, то така діяльність, згідно із законодавством, потребує наявності зареєстрованої або дозвільної потужності. Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово підтверджував, що вимога надати документи на потужності (в т.ч. дозвіл) може бути правомірною, але лише тоді, коли вона відповідає предмету закупівлі, має логічний зв’язок з продукцією та операціями, що будуть виконуватись. У даному випадку, Замовник прямо зазначив, що мова йде про дозвіл на пакування та перепакування, тобто діяльність, яка безпосередньо впливає на якість і безпечність харчових продуктів. Щодо п.5., п.8. додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю будуть внесені зміни. Щодо п.10 до Оголошення про спрощену закупівлю Станом на сьогодні отримати сертифікатів ДСТУ ISO може будь-яка фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Стандарт ISO ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) є міжнародною системою управління безпечністю харчових продуктів, що застосовують практично в усьому світі як надійний захист споживачів від небезпек, які можуть супроводжувати харчову продукцію. А також стандарт ISO 9001:2015 є міжнародною системою управління якістю. В Україні цей стандарт має назву ДСТУ ISO 9001:2018 і є національним аналогом міжнародного. Дані стандарти визначають вимоги до систем управління безпечністю та якістю харчових продуктів та спрямовані на покращення роботи організацій, відповідність очікуванням клієнтів та демонстрацію прихильності якості. Сертифікація за цими стандартами підтверджує, що підприємство здатне випускати продукцію стабільної якості та постійно її покращувати. Таким чином, вимога закупівлі щодо надання сертифікату про відповідність вимогам ISO встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу, що отримати зазначені сертифікати може будь-яке підприємство (організація, установа, фізична особа-підприємець), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Також зазначаємо, що Температурний режим для транспортування, зберігання овочів, залежно від виду, повинен дотримуватись: морква, буряк від 0-2°C. Для більшості овочів оптимальна температура становить 0-8°C. Важливо підтримувати стабільну температуру, оскільки різкі коливання призводять до їх швидкого псування. Щодо п.12. додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю будуть внесені зміни. Дякую!
Дата відповіді: 04.09.2025 10:30
Відповідь надана

Умови оголошення

Номер: 7b32d53347824280b155394ae167164b
Дата опублікування: 02.09.2025 13:59
Опис: Шановний Замовник! Аналіз оголошення про проведення спрощеної закупівлі свідчить про наявність дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь запитувача в закупівлі. 1. Пунктом 3 додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю передбачено надання експлуатаційного дозволу на потужності з повторного пакування та перепакування. Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Частиною 2 цієї статті передбачено, що обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: 1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції; 2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; 3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; 4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження; 5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження. Оскільки, предметом закупівлі є виключно продукти рослинного походження, то запитувач не має законодавчих підстав для отримання експлуатаційного дозволу. Разом з тим, запитувач має рішення про державну реєстрацію потужностей, передбачене ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». 2. Відповідно до п.8 до Оголошення про спрощену закупівлю учасник повинен надати оригінал або засвідчена відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність запропонованої до поставки партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю за показниками: органолептика, мікотоксини, пестициди, радіонукліди, токсичні елементи. Документ має бути виданий не раніше дати публікації оголошення. Вимога щодо необхідності надання документу не раніше дати публікації оголошення є дискримінаційною, адже згідно з ч.2 ст. 10 Закону України «Про адміністративні послуги» у разі якщо законом не визначено граничний строк надання адміністративної послуги, цей строк не може перевищувати 30 календарних днів з дня подання суб’єктом звернення заяви та документів, необхідних для отримання послуги. Тобто, претенденти на участь в закупівлі не встигнуть отримати відповідний документ вчасно до кінцевого строку подання пропозицій. 3. Згідно з п.10 до Оголошення про спрощену закупівлю учасники надають засвідчену належним чином копіу чинного сертифіката НАССР, який підтверджує, що Постачальник продукція відповідає вимогам законодавства України щодо постійно діючих процедур, що ґрунтуються на принципах НАССР. Надати оригінал або копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, та дійсні на момент подання пропозиції, що має включати такі сфери акредитації, як складське зберігання (код КВЕД 52.10) та транспортування (код КВЕД 49.41) сушених продуктів та продуктів харчування; оптова та роздрібна торгівля, розповсюдження, реалізація та постачання харчових продуктів охолоджених, заморожених та стійких до навколишнього середовища: - ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT); - ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT). З вищенаведеного, виникає питання, навіщо в сертифікатах потрібна роздрібна торгівля, розповсюдження, реалізація та постачання харчових продуктів охолоджених, заморожених. Предметом закупівлі є овочі. Слід зазначити, що для овочі постачаються в свіжому вигляді, не потребують охолодження, заморозки. При цьому, для їх постачання потрібен вид діяльності -оптова торгівля, а не роздрібна. За підставі вищезазначеного, просимо внести зміни в оголошення про спрощену закупівлю та прибрати дискримінаційні умови.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення! Документація оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблена відповідно до принципів, зазначених в Законі України "Про публічні закупівлі". Одними з ключових принципів є максимальна економія, ефективність, та добросовісна конкуренція серед учасників, які полягають в оптимальному використанні бюджетних коштів, досягненні найкращого співвідношення ціни і якості товарів та рівних можливостей для всіх учасників закупівлі. Звертаємо вашу увагу, що в електронній системі закупівель відповідно статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», «У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі». Оголошення не містить дискримінаційних умов та заборони надання Учасником додаткових документів, які не передбаченні в Оголошенні. Якщо Учасник вважає за необхідне надати додаткові документи, для підтвердження відповідності пропозиції, він може надати їх в складі пропозиції. Якість товару, зберігання та постачання є одним із найголовніших факторів для Замовника. Будемо раді співпраці. Дякую!
Дата відповіді: 03.09.2025 20:04