-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Забезпечення тендерних пропозицій - електронна банківська гарантія. Забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Завершена
2 601 450.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
29.08.2025 14:02 - 03.09.2025 00:00
Відповідь надана
Загальне питання
Номер:
734e51accf2d4db8b1ed33daaba27ca4
Дата опублікування:
01.09.2025 16:03
Опис:
Шановний замовнику! У додатку 1 до тендерної документації є вимога надати договір, укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобовому ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку та Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі або діючий договір про участь у балансуючій групі, з накладеним КЕП сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), або повідомлення про приєднання до договору про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі або повідомлення про приєднання до договору про участь у балансуючій групі з накладеним КЕП сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). Вважаємо цю вимогу дискуримінаційною, зважаючи на те, що альтернативно Учасник може надати вищевказані договори з власноручним підписами/печатками відповідних сторін і вони є юридично рівнозначними. Таким чином, просимо видалити цю вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення. Повідомляємо, що дані вимоги щодо надання учасником вищевказаної інформації встановлені у відповідності до пункту 28 Особливостей, а саме: "тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей", відповідно до вищезгаданої статті: "тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації". Дані вимоги не є дискримінаційними, встановлені для всіх учасників і всі учасники процедури закупівлі можуть їх виконати. Крім того, вимога щодо наявності КЕП на документах не є порушенням. Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Частиною 6 статті 18 даного Закону передбачено, що кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, що затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 року № 1082 (далі – Порядок), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/ постачальником/ органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Тобто даним нормативним актом чітко прописано, що замовник/ ЦЗО/ учасник/ постачальник/ орган оскарження / орган державного фінансового контролю після внесення інформації в електронні поля накладає саме кваліфікований електронний підпис. Тобто Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог. Такої ж думки дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель згідно Рішення від 28.02.2024 № 3734-р/пк-пз. Крім того, відповідно до листа Мінцифри щодо використання КЕП № 1/06-11-984 від 22.01.2024: «Використання кваліфікованих електронних підписів та печаток забезпечує високий рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації». Дана вимога покликана забезпечити достовірність наданих потенційним Учасником даних. Крім того порядок підписання документів шляхом накладання КЕП передбачений нормативно, наприклад відповідно до інформації зазначеній на офіційному сайті АТ «Оператор ринку»: «Після набуття статусу учасника РДН/ВДР, такому учаснику необхідно укласти договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та на ВДР. Ці договори укладаються в електронному вигляді в програмному забезпеченні оператора ринку XMtrade®/PXS. З роз’ясненням щодо процедури укладання договорів можна ознайомитись на вебсайті ОР за посиланням https://www.oree.com.ua/index.php/web/7013 ». Відповідно до процедури укладення відповідних договорів: «4.8. Після отримання від Учасника РДН/ВДР пропозицій щодо укладення договорів про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та ВДР, Оператор ринку перевіряє коректність інформації та заповнення полів в договорах та ПІДПИСУЄ ЇХ ШЛЯХОМ НАКЛАДЕННЯ КЕП УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ Оператора ринку зі свого боку. Відповідний ДОГОВІР про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та ВДР НАБИРАЄ ЧИННОСТІ з МОМЕНТУ його ПІДПИСАННЯ ШЛЯХОМ НАКЛАДЕННЯ КЕП УПОВНОВАЖЕНИМИ ОСОБАМИ СТОРІН. З вищевикладеного слідує що дані договори можуть бути укладені лише в електронному вигляді і лише шляхом накладення на них КЕП. Документи, які передбачені у додатку 1 тендерної документації є необхідними, вони встановлюють механізм підтвердження відповідності пропозиції вимогам замовника. Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначена згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням принципів, закріплених у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
03.09.2025 11:05