-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (без розподілу)
Торги відмінено
375 300.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
29.08.2025 12:05 - 05.09.2025 00:00
Відповідь надана
Просимо повторно не допускати порушень!
Номер:
677027de137e4080af2e0990ff873856
Дата опублікування:
03.09.2025 14:20
Опис:
Шановний Замовник, у разі повторення незаконних та безпідставних вимог у наступній закупівлі, то ми змушені будемо повторно писати звернення про порушення та звертатись до органів прокуратури та ДАСУ для моніторингу даної закупівлі. Всього найкращого!
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. В подальшому будемо уникати зазначених порушень.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:24
Відповідь надана
Здійснення закупівлі з порушеннями норм Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
958ae566d20947bda419cf0b6bad6de9
Дата опублікування:
02.09.2025 16:14
Опис:
Вимогами п.21 Додатку передбачено надання : "21. З метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою Учасника, в якому Учасник інформує ТЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо ринковими цінами на електричну енергію." Пропонуємо проводити закупівлю у відповідності та не порушуючи норм Закону та розпустити тендерний комітет, а всю відповідальність за цю та інші дискримінаційні вимоги, наведені в Додатку 10 покласти безпосередньо на Уповноважену особу замовника
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Дана закупівля буде відмінена у зв’язку з неправильно визначеною вартістю за одиницю товару, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:16
Відповідь надана
продовження щодо ціни ( можливість для порушення п. 18 Особливостей)
Номер:
e8e4c4a5eeb34a12a8ae7e264103ec7f
Дата опублікування:
02.09.2025 14:03
Опис:
Продовжуючи аналіз очікуваної вартості електрчиної енергії, хочемо також зазначити і попередити Вас, що прописування в договорі порядку зміни ціни, непередбаченого проектом розцінюється як порушення п. 18 Особливостей. Промоніторивши ваші попередні закупівлі електричної енергії, бачимо, що таке порушення у Вас наявне у попередній закупівлі, за результатами якої Ви уклали договір з ТОВ "РОЕК". Формула, яка прописана в цьому договорі, містить складову "вартість послуг постачальника", яку Вами і Постачальником було сформовано безпідставно, без обгрунтування, від якого саме періоду і від якої базової ціни ви відштовхувались при її визначенні.
Але в будь-якому випадку внесення такого формульного розрахунку, який не був передбачений проектом, є порушенням п. 18 Особливостей!!! У випадку невідреагування на наше звернення та допущення вище зазначених порушень ми звернемось до Держаудитслужби та відповідної прокуратури з повідомленням про порушення та вжиття необхідних санкцій.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Дана закупівля буде відмінена у зв’язку з неправильно визначеною вартістю за одиницю товару, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:16
Відповідь надана
щодо очікуваної вартості за 1 кВт/год електричної енергії
Номер:
0648d741249242aebe5cb00a1e35f0e8
Дата опублікування:
02.09.2025 13:54
Опис:
Шановний Замовнику!
Поясніть, яким саме чином вами була сформована очікувана вартість за одиницю товару - 6,25 грн. за 1 кВт/год? Звертаємо увагу, що закупівля була оголошена 29 серпня 2025 року. Середньозважена ціна РДН за серпень 2025 р. станом на 29.08 становить 5, 39342 грн. за 1 кВт/год без ПДВ. Якщо до цієї ціни включити також інші обовязкові складові, а саме тариф на передачу та ПДВ, то ціна становитиме 7,29558 грн. з ПДВ за 1 кВт/год. І це без врахування витрат на полсгуи Постачальника і інших супутніх платежів!!!! Тобто очікувана вартість електричної енергії у вашій закупівлі є неринковою, неконкурентно спроожною!
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Вартість за одиницю товару дійсно була визначена невірно, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Дана закупівля буде відмінена, після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:15
Відповідь надана
п. 4 Розділу "Розгляд та оцінка тендерних пропозицій" та п. 12 Додатку 10
Номер:
858f9d039bd9423a8563be83fa47376b
Дата опублікування:
02.09.2025 13:41
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до п. 4 Розділу "Розгляд та оцінка тендерних пропозицій" та п. 12 Додатку 10: "Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходився у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168".
Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку,порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже, постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином невпливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання,участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на веб-сайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному веб-сайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
Тому просимо вилучити дискримінаційні вимоги з тексту тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Дана закупівля буде відмінена у зв’язку з неправильно визначеною вартістю за одиницю товару, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:16
Відповідь надана
щодо незаконних вимог тендерної документації (п. 11.2. Додатку 10 і п. 2 Розділу "РОЗГЛЯД ТА ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ" ТД ")
Номер:
d8a603d7cd404b0bbddc84cd5bbffacf
Дата опублікування:
02.09.2025 13:38
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до п. 2 Розділу "РОЗГЛЯД ТА ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ" ТД та п. 11.2 Додатку № 10 ТД встанволено вимогу: 2. Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №7 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання), також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
На підтвердження інформації зазначеної у додатку №8 учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у разі створення такого підрозділу, також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
- та/або наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів". Зазанчені виоги є дискримінаційними з огляду на нВідповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Окрім того, що ці вимоги Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на наступному:
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру обслуговування споживачів, посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області обслуговування споживачів.
У зв’язку із відсутністю відповідного структурного підрозділу у Рівненській області, у Скаржника і відсутня можливість надати акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області, оскільки такої перевірки не було проведено.
Тому просимо вилучити зазначені вимоги з тексту тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Дана закупівля буде відмінена у зв’язку з неправильно визначеною вартістю за одиницю товару, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:16
Відповідь надана
Вимога усунути дискримінаційне порушення
Номер:
0ee7d04fbc3f4a9cb8441f27714d1776
Дата опублікування:
02.09.2025 09:15
Опис:
Шановний Замовнику, встановлення вимоги про створення учасником вказаного Центру на території Рівненської області є обмеженням конкуренції серед учасників, що мають такі центри в інших регіонах України.
Згідно з підпунктом 8 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі – Ліцензійні умови), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: забезпечити функціонування вебсайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Згідно з пунктом 1.2 Ліцензійних умов суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов.
Ліцензійні умови не містять норм, що зобов’язують Скаржника створювати центр обслуговування споживачів в місці чи за адресою, визначеною третьою особою (зокрема, Замовником).
А тому, вимоги Замовника про створення центру на території обраних ним областей, а також встановлення похідних вимог про підтвердження створення і статусу створеного підрозділу є дискримінаційними для всіх учасників, що мають такий центр поза межами адміністративно-територіальних одиниць (областей), визначених Замовником.
Такими похідними дискримінаційними є вимоги пунктів 1.1, 1.2, 2.3, 2.4, 5.1 розділу 5 додатку 1 Документації надати:
- Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Рівненської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
- Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Рівненської області, що зазначений у вказаній Довідці
- Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Рівненської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
- Наказ про прийом на роботу посадової особи учасника з робочим місцем на території Рівненської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці)
- Довідку про створення Учасником на території Рівненської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) за формою 5.1.1 або
- у разі, якщо ІКЦ не створено, довідку про уповноважену особу учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території Рівненської області за формою 5.1.2.
Згідно з абзацом другим пункту 3.1.1 глави 3.1 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312, місцем провадження господарської діяльності електропостачальника є територія України.
А тому встановлення Замовником в Документації вимог, що встановлюють додаткові вимоги до створення підрозділів електропостачальника понад визначене таким постачальником місцезнаходження цього підрозділу, є дискримінацією учасників Закупівлі.
Передбачена пунктом 1.2 розділу 5. ПОРЯДОК ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії) Додатку 1 до Документації надати: "Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Рівненської області, що зазначений у вказаній Довідці" не відповідає вимогам ПРРЕЕ і законодавства про електроенергетики.
Відсутні будь-які норми законодавства, що зобов’язують постачальника електричної енергії, який отримав відповідну ліцензію, отримувати довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Звертаємо Вашу увагу, на рішення АМКУ №11229-р/пк-пз від 27.06.2024 щодо даного питання.
Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наголошуємо, що дані вимоги прямо не стосуються діяльності учасника, як Постачальника електричної енергії і Ви, як Замовники не маєте право вимагати документи та підтвердження щодо створення ІКЦ та ЦОК на території ПЕВНИХ областей, та не зловживати даним Вам законом правом! Просимо внести зміни до тендерної документації з дотриманням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Дана закупівля буде відмінена у зв’язку з неправильно визначеною вартістю за одиницю товару, що вплинуло на визначення кількості товару та очікуваної вартості. Після внесення змін процедуру закупівлі за даним товаром буде оголошено повторно.
Дата відповіді:
03.09.2025 14:15