-
Торги за правилами організатора
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
-
Донорські кошти
Постачання та впровадження системи електронного документообігу для МОЗ України
HEAL-RFQ-4.1.2.20
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 34 робочих дні
0.00
EUR з ПДВ
Період уточнення:
28.08.2025 11:03 - 15.09.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо функціональних вимог
Номер:
b7504f6c365743f1939ccec460c84a45
Дата опублікування:
12.09.2025 13:14
Опис:
У розділі вимог 29 п.8.5.3. «Запиту до подання цінових пропозицій» (яка має підтвердитися Учасниками), та в п. 13. Розділу 4 «Детальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 вказано: Програмна продукція, запропонована для СЕД, (включаючи програмне забезпечення для мобільних пристроїв), повинна мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку, який засвідчує рівень не нижче Г-2 гарантій реалізації функціонального профілю безпеки (ФПБ) послуг безпеки. Серед існуючих систем електронного документообігу тільки одне рішення для мобільних пристроїв має експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку, який засвідчує рівень не нижче Г-2 гарантій реалізації функціонального профілю безпеки (ФПБ) послуг безпеки - це програмне забезпечення «АСКОД АРМ Керівника» версії 3.х.у.z ((мобільний клієнт, АСКОД-М). Тобто наявна вимога є неконкурентною вимогою в існуючому тендері. Прохання привести приклад, що є інше рішення, крім ПЗ АСКОД, яке має експертний висновок програмного забезпечення для мобільних пристроїв, чи якщо такого іншого прикладу ПЗ не має, прибрати цю вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учаснику,
Дякуємо за ваше запитання та надаємо роз'яснення.
Вимогами пункту 13. Вимоги щодо збереження та захисту інформації, що обробляється у СЕД розділу 4 Детальні вимоги до предмету закупівлі Додатку 2 Технічні вимоги визначається наступне:
1. СЕД повинна створюватися на основі поширеного в Україні ліцензійного програмного забезпечення системи електронного документообігу, яке підтримує функції службового документообігу, наведені у цих Технічних вимогах, і яке відповідає вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації. Програмне забезпечення СЕД та програмне забезпечення для мобільних пристроїв, що пропонується використовувати у складі СЕД, повинно мати зареєстрований в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України чинний експертний висновок, який підтверджує відповідність цього програмного забезпечення вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні.
2. Комплекс засобів захисту СЕД має здійснювати програмно-технічну реалізацію політики безпеки у частині:
• забезпечення конфіденційності, цілісності, контрольованої доступності інформації під час експлуатації СЕД за рахунок розмежування доступу та використання механізмів захисту інформації;
• запобігання спроб безпідставних відмов користувачам СЕД у створенні інформації;
• забезпечення захисту від несанкціонованого втручання до функцій СЕД, у тому числі до функцій, що забезпечують доступ до електронних документів і даних, які зберігаються в базі даних СЕД;
• створення механізму та умов оперативного реагування на зовнішні та внутрішні загрози та оперативного сповіщення адміністраторів СЕД про факти несанкціонованого доступу до інформації;
• реєстрації та обробки даних про події в СЕД, що мають відношення до безпеки інформації;
• забезпечення доступності ресурсів СЕД для авторизованих користувачів СЕД.
3. СЕД повинна забезпечувати посадовій особі, яка не зареєстрована в СЕД як користувач СЕД, самостійно з використанням службових КЕП створювати обліковий запис нового користувача СЕД цієї посадової особи з наперед налаштованими адміністратором СЕД правами доступу для таких користувачів СЕД. Новий обліковий запис створюється в межах наявних ліцензійних обсягів на право користування програмним забезпеченням, що входить до складу СЕД.
4. З метою захисту інформації СЕД повинна забезпечувати:
• авторизацію користувачів СЕД (доступ в СЕД надається тільки ідентифікованим та автентифікованим користувачам СЕД, спроби доступу в СЕД неідентифікованих осіб з не підтвердженою під час автентифікації відповідністю пред'явленого ідентифікатора блокуються), разом з тим адміністратор СЕД повинен мати функціональність СЕД, яка забезпечить встановлення обмеження кількості спроб невдалої авторизації (у випадку перевищення таких спроб здійснюється блокування користувача СЕД) та визначати тривалість блокування;
• використання прозорої авторизації користувачів СЕД з використанням засобів централізованого управлінням політиками доступу за механізмом єдиного входу в СЕД або засобів на основі технології SSO, у тому числі з використанням інших засобів (КЕП, Active Directory, логінів та паролів, двофакторної авторизації);
• двофакторну авторизацію користувачів СЕД, за якої потрібно окрім введення логіну та паролю ввести код, отриманий на мобільний телефон;
• підтримку політики складності паролів, яка забезпечує:
• встановлення мінімально допустимої довжини паролю,
• застосування вимог щодо створення надійних (складних) паролів,
• обмежувати повторюваність паролів одного користувача СЕД,
• встановлювати термін дії паролів користувачів СЕД;
• автоматичний запит повторної автентифікації користувача через визначений період відсутності активної роботи користувача в сеансі роботи з СЕД.
• реалізацію рольового управління доступом, що передбачає налаштування повноважень (перелік доступних функцій) для кожної окремої ролі, що надається користувачу СЕД;
• застосування КЕП відповідно до вимог законодавства України;
• автоматичне припинення роботи СЕД (завершення роботи користувача в СЕД) у разі тривалого простою, протягом якого користувач СЕД не здійснив жодної операції в СЕД (тривалість допустимого простою налаштовується адміністратором СЕД);
• блокування несанкціонованих дій в СЕД щодо доступу до даних або до функцій;
• автоматичне інформування адміністратора СЕД засобами електронної пошти про блокування користувачів СЕД, зафіксовані спроби доступу до об'єктів бази даних СЕД тощо;
• захист цілісності та контрольованої доступності інформації;
• резервування критично важливих компонентів і даних, які дозволяють провести відновлення СЕД після аварійних ситуацій без порушення цілісності інформації;
• резервне копіювання бази даних СЕД та її відновлення в СЕД.
5. СЕД повинна забезпечувати облік і контроль роботи користувачів СЕД, у тому числі моніторинг і протоколювання дій користувачів СЕД у захищеному електронному журналі, в якому реєструються дії користувачів СЕД та виконані ним корегування.
Моніторинг і протоколювання дій користувачів СЕД повинен забезпечувати:
• фіксацію кількості операцій, здійснених кожним користувачем СЕД;
• протоколювання всіх дій з документом у СЕД (створення, коригування, видалення, переміщення, додавання резолюцій, додавання доручень тощо);
• безперервний автоматичний аналіз зафіксованого обсягу операцій з метою виявлення цілеспрямованих спроб доступу до великих масивів інформації за короткий період часу (підозра на несанкціонований витік інформації);
• блокування облікових записів користувачів СЕД, щодо яких є підозра на несанкціонований витік інформації з одночасним інформуванням адміністратора СЕД на його електронну пошту;
• налаштування адміністратором СЕД параметрів моніторингу роботи користувачів СЕД (період часу, за який здійснюється аналіз, критерії допустимого обсягу операцій тощо);
• візуалізацію зафіксованих даних стосовно зафіксованої кількості операцій, здійснених користувачами СЕД.
6. СЕД повинна забезпечувати розмежування й адміністрування доступу до бази даних відповідно до ролей користувачів СЕД та контролювати права доступу на рівні документів, полів РМК, функцій та команд за допомогою інтегрованих в СЕД засобів.
7. СЕД повинна забезпечувати інтеграцію з антивірусним програмним забезпеченням з метою перевірки цілісності електронних документів і файлів, що зберігаються в базі даних СЕД, та запобігати опрацюванню та зберіганню у базі даних СЕД файлів, вражених шкідливим програмним забезпеченням.
8. СЕД має забезпечувати функціональність з перевірки наявності макросів у файлах, які опрацьовуються в СЕД.
9. СЕД має забезпечувати функціональність автоматичного видалення макросів із файлів документів MS Office.
10. СЕД повинна забезпечувати перенесення файлів у “Карантин” за умови виявлення в файлах вірусів та/або макросів. Доступ до файлів у “Карантині” повинен забезпечуватись через інтерфейс СЕД.
11. Програмна продукція СЕД (включаючи програмне забезпечення для мобільних пристроїв), що пропонується Учасником у складі предмета закупівлі, повинне мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку, який засвідчує рівень не нижче Г-2 гарантій реалізації функціонального профілю безпеки (ФПБ) послуг безпеки.
12. Виробник СЕД повинен мати діючий сертифікат системи управління інформаційною безпекою на відповідність міжнародному стандарту ISO/IEC 27001:2022
Тобто вимога щодо чинного експертного висновку стосується всієї СЕД та розповсюджується на всі модулі.
Отримати експертний висновок, може будь-який Суб'єкт (виробник СЕД), який відповідає критеріям та вимогам нормативних документів захисту інформації.
Вимоги щодо проведення державної експертизи та інші регулюючі та нормативні документи, можете знайти за посиланням https://cip.gov.ua/ua/statics/zakhist-informaciyi
Дата відповіді:
15.09.2025 14:30
Відповідь надана
Щодо досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Номер:
612ae7b27b3349f18b5be03c2a6f951d
Дата опублікування:
05.09.2025 10:13
Опис:
У розділі 3 «Кваліфікаційні вимоги. Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Технічних вимог (Додаток 2 до Запиту до подання цінових пропозицій № HEAL-RFQ-4.1.2.20) вказано:
«Учасник повинен бути досвідченим та кваліфікованим з виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, а саме мати досвід успішного виконання щонайменше трьох договорів протягом останніх 5 (п’яти) років, а саме з 01.01.2019. Під аналогічним договором розуміється, предметом закупівлі за яким є постачання програмного забезпечення для впровадження системи електронного документообігу».
В Інформації про досвід та інстуційну спроможність (Додаток 4 до Запиту до подання цінових пропозицій № HEAL-RFQ-4.1.2.20) вказано:
«аналогічним вважається договір, предметом закупівлі за яким є пакети програмного забезпечення для забезпечення безпеки та/або програмна продукція (постачання програмної продукції) для забезпечення захисту веб-ресурсів та/або інші програмні продукти (постачання програмної продукції) для забезпечення безпеки ІТ ресурсів»
Просимо усунути невідповідність.
Відповідь:
Згідно положень п. 7 Запиту до подання цінових пропозицій, Учасники мають надати відомості, що свідчать про відповідність вимогам визначеним в п. 3 «Кваліфікаційні вимоги» Додатку 2 «Технічні вимоги». Зверніть увагу, що на порталі оновлено текст Запиту цінових пропозицій.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:47
Відповідь надана
Щодо окремих функціональних вимог, які не мають відношення до СЕДО
Номер:
d43cc5e98219491c903a5dd745c60739
Дата опублікування:
02.09.2025 15:30
Опис:
Згідно пп. 6.З п. 9.16 (Вимоги до сигналізації про події в СЕД) Технічних вимог: метою виявлення причин ймовірного уповільнення роботи користувача СЕД з функціональністю СЕД користувачеві СЕД повинна надаватися можливість діагностики швидкості з’єднання робочого місця користувача СЕД з сервером застосувань СЕД та швидкості з’єднання серверу застосувань з сервером бази даних шляхом ініціації користувачем СЕД такої діагностики безпосередньо з СЕД. Результатом такої діагностики мають бути виведені на екран характеристики трафіку та відповідні діаграми, які характеризують поточний стан швидкості з’єднання робочого місця користувача СЕД з сервером застосувань СЕД та швидкості з’єднання серверу застосувань з сервером бази даних для пакетів даних у заданих обсягах.
Питання: навіщо це для кінцевого користувача, ці засоби не є необхідною складовою функціонування СЕДО(особливо для користувача). Для діагностики швидкості з’єднання робочого місця користувача СЕД з сервером застосувань СЕД та швидкості з’єднання серверу застосувань з сервером бази даних є окремі загально використовувані засоби для технічних спеціалістів. Прохання прибрати цей пункт технічних вимог, що не є функціоналом СЕДО
Відповідь:
Даний функціонал буде використовуватись під час експлуатації СЕД для діагностики потенційних проблем при його використанні.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:47
Відповідь надана
Щодо функціональних вимог
Номер:
d8c83a4ad65840baaec86541c6695615
Дата опублікування:
02.09.2025 14:55
Опис:
Згідно п 9.1(Загальні функціональні вимоги до СЕД) Додатку 2
− система електронного документообігу повинна мати 3-рівневу клієнт-серверну архітектуру (“тонкий клієнт”, сервер застосувань, сервер баз даних), яка забезпечує побудову централізованих програмних комплексів з єдиною центральною базою даних та центральним електронним сховищем неструктурованої інформації;
− система електронного документообігу повинна також підтримувати 2-рівневу клієнт-серверну архітектуру (“товстий клієнт”, сервер баз даних), яка функціонує на засадах єдиної центральної бази даних і центрального електронного сховища неструктурованої інформації;
В технічних вимогах вони виділені як окремі дві системи (3-рівнева клієнт-серверна архітектура та 2-рівнева клієнт-серверна архітектура), тобто планується що іноді чи постійно буде одночасне використання двох систем: “тонкий клієнт” та “товстий клієнт”. Для цього мають бути розгорнуті дві окремі бази даних? В технічних вимогах не описано як мають функціонувати ці дві окремі системи.
Також, згідно пп.6 п.9.1СЕД повинна базуватися на таких принципах:
− дотримання політики єдиного сховища електронних документів.
Як це має бути реалізовано? Клієнти з “тонкий клієнт” і клієнти з “товстий клієнт” будуть працювати з різними базами даних чи єдиною базою даних? Як вони мають взаємодіяти в єдиному інформаційному просторі, процес реплікації цих даних чи взаємодії двох систем не описаний в технічних вимогах. Прохання надати більш детальну інформацію з цього приводу.
Відповідь:
Передбачається одночасна робота двох типів архітектур – 3-х рівнева та 2- х рівнева з використанням єдиної центральної бази даних та центрального електронного сховища неструктурованої інформації.
На порталі оновлено текст Запиту цінових пропозицій, просимо ознайомитися з описом п.9.1 Загальні функціональні вимоги до СЕД Додатку 2 Технічні вимоги.
Дата відповіді:
05.09.2025 15:57
Відповідь надана
Щодо складу предмету закупівлі
Номер:
3e48704386224b3b88f9ee26f48c784a
Дата опублікування:
02.09.2025 10:45
Опис:
Чи входить до складу предмету закупівлі за пакетом № HEAL-RFQ-4.1.2.20 «Постачання та впровадження системи електронного документообігу для МОЗ України» така програмна продукція: підсистема «Електронний архів» або еквівалент (п. 9.20 Детальних вимог до предмету закупівлі), «Судові документи і судові справи» або еквівалент (9.27 Детальних вимог до предмету закупівлі), «Договори» або еквівалент (п. 9.28 Детальних вимог до предмету закупівлі), «Засідання і голосування» (або еквівалент) (9.29 Детальних вимог до предмету закупівлі, Розділ 4 Технічний вимог, Додаток 2), конструктор маршрутів, конструктор форм і модулів, відокремлені сховища файлів (згідно № 27, п. 8.5.3 Запиту до подання цінової пропозиції). Чи вказана програмна продукція буде закуповуватися окремо, за іншою процедурою?
Відповідь:
На порталі оновлено текст Запиту цінових пропозицій. Прохання ознайомитись з описом компонентів Програмної продукції, які перераховані в п. 2 Вимоги до опису предмета закупівлі Додатку 2 Технічні вимоги.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:40