-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт адміністративної будівлі ГУНП в Сумській області (встановлення дверей на 2-му поверсі), за адресою: м. Суми
Завершена
229 540.22
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 295.40 UAH
мін. крок: 1% або 2 295.40 UAH
Період уточнення:
27.08.2025 10:51 - 03.09.2025 00:00
Відповідь надана
Надати розʼяснення
Номер:
013f5d416c9b45c3b3ce53cdcddd9314
Дата опублікування:
01.09.2025 10:46
Опис:
Шановний Замовнику!
Чому ви встановлюєте дискримінаційні вимоги щодо чинного сертифікату інженера охорони праці, виданого відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С- 001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату (по суті просто папірці) і в той же час вас зовсім не цікавлять документи на металопластикові двері (сертифікати відповідності на двері та складові до них). Невже вам сертифікат охорони праці важливіший за якість того, що вам поставлять і чим ви РЕАЛЬНО будете користуватися?
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення щодо вимоги, яка міститься в тендерній документації. Після розгляду Ваших аргументів повідомляємо наступне:
Визначення кваліфікаційного критерію, який, відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», є правом Замовника для підтвердження рівня знань та досвіду персоналу, що залучатиметься до виконання робіт.
Зазначений стандарт справді має статус добровільного до застосування, однак ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» передбачає, що Замовник має право самостійно формувати кваліфікаційні вимоги у межах чинного законодавства. Вимога про сертифікат СОУ-С-001:2016 є додатковим підтвердженням професійного рівня спеціаліста з охорони праці з урахуванням специфіки будівельної галузі.
Сертифікація за СОУ-С-001:2016 не є перепоною для участі у процедурі закупівлі, оскільки є загальнодоступною, а її проходження не залежить від правового статусу Учасника. У такий спосіб Замовник не надає переваг окремим Учасникам, а встановлює об’єктивні критерії професійної відповідності, що гарантують безпеку та якість робіт.
Замовник не встановлює вимоги, які суперечать Закону. Вимога про сертифікат має чітку логіку та цільове призначення: підтвердження фахового рівня особи, відповідальної за дотримання норм охорони праці на будівельному майданчику.
З урахуванням вищевикладеного вважаємо, що встановлена вимога не порушує принципів недискримінації, відкритості та добросовісної конкуренції, а також не суперечить чинному законодавству України. Підстав для її виключення або зміни не вбачається.
Дякуємо за активну позицію та інтерес до процедури закупівлі.
Дата відповіді:
03.09.2025 12:08
Відповідь надана
Надати інформацію
Номер:
3a098c84f1794572a8c0211a32d2a953
Дата опублікування:
01.09.2025 10:39
Опис:
Просимо вказати, які технічні вимоги до металопластикових дверей ( яка фурнітура, профіль тощо)
Відповідь:
Шановний Учаснику! Після розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне:
- Дверний блок Ekipаzh Ultra 70 (не гірше)
- Колір "Антрацит піщаний"
- Заскління 4ESG-SE-10-4-4SATSE
- Не менше 3 петель IDEAL
- Замок AXOR ключ/ключ
- Нажимний гарнітур Antey
- Доводчик TS 1500
Дякуємо за активну позицію та інтерес до процедури закупівлі.
Дата відповіді:
03.09.2025 12:06
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
8196169b7363449382a3e04acb33fcca
Дата опублікування:
28.08.2025 13:29
Опис:
В додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу:
- для інженера з охорони праці – посвідчення про перевірку знань загального курсу з охорони праці (перевірка знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки), чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С- 001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Дана вимога Замовника є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ!
Зауважимо, що Галузевий стандарт не має обов’язкової юридичної сили і Стандарт СОУ-С-001:2016 не є обов’язковим. Відповідно до статті 15 Закону України «Про стандартизацію», галузеві стандарти є добровільними до застосування, якщо інше прямо не передбачено законом. Нормативно-правові акти, які регулюють охорону праці (Закон України «Про охорону праці», Довідник кваліфікаційних характеристик), не передбачають сертифікації за стандартом СОУ-С-001:2016 як обов’язкової.
У будівельній галузі СОУ-С-001:2016 — внутрішній стандарт, прийнятий у рамках СРО або об’єднань підприємств, не внесений до переліку обов’язкових до застосування стандартів, а отже, не може бути використаний як обмеження допуску до закупівлі. Аналогічну позицію підтверджено рішенням АМКУ № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023, де комітет визнав вимогу надати сертифікат за СОУ-С-001:2016 дискримінаційною
Вказаними вимогами Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі.
Вважаємо, що Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників, свідчать про те, що тендерна документація підготовлена під конкретного учасника, обмежує можливості інших Учасників участі у процедурі закупівлі, що є порушенням чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Законом передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, а також ту, яку замовник вважає за необхідне включити. Тобто, замовник має право передбачити в документації умови, обумовлені специфікою предмета закупівлі, у тому числі й ті, що спрямовані на забезпечення безпеки виконання робіт або надання послуг.
Вимога щодо наявності сертифіката відповідності системи управління охороною праці за стандартом СОУ-С-001:2016 є такою, що прямо випливає з принципу доцільності та обґрунтована з огляду на предмет закупівлі, який передбачає виконання робіт/послуг із підвищеним рівнем небезпеки. Наявність відповідного сертифіката забезпечує не лише документальне підтвердження функціонування системи управління охороною праці, але й свідчить про реальну відповідність Учасника вимогам чинного законодавства у сфері охорони праці.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний забезпечити функціонування системи управління охороною праці. На практиці, у контексті публічних закупівель, найбільш об’єктивним способом підтвердження відповідності цим вимогам є саме сертифікат за стандартом СОУ-С-001:2016.
Хоча згідно з частиною другою статті 4 Закону України «Про стандартизацію» галузеві стандарти мають добровільний характер, на практиці застосування такого стандарту дозволяє Замовнику забезпечити належний рівень безпеки, що є ключовим критерієм у межах предмета закупівлі. Таким чином, вказаний сертифікат розглядається як об’єктивний доказ наявності та ефективності функціонування системи управління охороною праці .
Зазначена вимога стосується саме загальної системи управління охороною праці учасника, що безпосередньо відповідає суті та змісту закупівлі. Такий підхід є логічним, обґрунтованим і правомірним.
Крім того, наявність такого сертифіката не обмежує конкуренції серед потенційних учасників, оскільки він може бути отриманий будь-яким суб’єктом господарювання на добровільних засадах. Отже, встановлення цієї вимоги відповідає принципу недискримінації, визначеному частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та не порушує прав учасників.
Таким чином, вимога щодо наявності сертифіката СОУ-С-001:2016 є правомірною, функціонально обґрунтованою та пропорційною меті, яку вона переслідує, а саме – гарантування безпеки під час надання послуг за предметом закупівлі.
Дата відповіді:
30.08.2025 21:09
Відповідь надана
Надати розʼяснення
Номер:
a1ba38ecbb4947b3af0c9f56b2b18483
Дата опублікування:
28.08.2025 13:05
Опис:
Шановний Замовнику!
В додатку 2 до Тендерної документації в дефектному акті вказані найменування робіт “Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками із металоплатику у кам’яних стінах, площа перерізу до2 м2», проте Дверний блок відкривний 1170х2050 та Дверний блок відкривний 1300х2050 – більше 2 м2.
У зв’язку з вищенаведеним, просимо пояснити відсутність найменування робіт Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками із металоплатику у камяних стінах, площа перерізу більше 2 м2.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з умовами тендерної документації.
Щодо порушеного питання повідомляємо наступне.
З даного питання в найкоротші терміни будуть внесені зміни до тендерноїдокументації
Дата відповіді:
30.08.2025 21:11
Відповідь надана
Уточнити інформацію
Номер:
0e81313d11c64969ac6f02861ab0d92b
Дата опублікування:
28.08.2025 13:05
Опис:
Шановний Замовнику!
Просимо уточнити, які саме дверні блоки ви маєте на увазі, дверними блоками із металопластику чи металеві (протипожежні чи протиударні)?
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з умовами тендерної документації.
Щодо порушеного питання повідомляємо наступне.
В додатку 2 до Тендерної документації в дефектному акті вказані найменування робіт “Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками із металоплатику у кам’яних стінах, площа перерізу до2 м2» тобто мається на увазі дверні блоки із металопластику.
Дата відповіді:
30.08.2025 21:08
Відповідь надана
Про середньоринкові ціни по Сумському регіону
Номер:
c597fb2ba2274d96b3eda45c9db0fec4
Дата опублікування:
28.08.2025 13:04
Опис:
Шановний Замовнику!
Згідно тендерної документації «Якщо під час перевірки тендерної пропозиції Учасника Замовник виявить, що ціна на будівельні матеріали вища за середньоринкову ціну по Сумському регіону, пропозиція Учасника буде дискваліфікована»
Просимо уточнити, яким чином Замовник визначає середньоринкову ціну по Сумському регіону на будівельні матеріали?
В разі наявності у Замовника зазначених середньоринкових цін по Сумському регіону на будівельні матеріали – просимо її завантажити до тендерної документації.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з умовами тендерної документації.
Щодо порушеного питання повідомляємо наступне.
Замовник перевіряє середньоринкову ціну по Сумському регіону на будівельні матеріали згідно збірника ціноутворень по Сумському регіоні, також відповідно до пункту 42 Особливостей: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції»
Дата відповіді:
30.08.2025 21:07
Відповідь надана
Щодо охорони праці
Номер:
9f28312c2ea24eb69fc07263b94f129a
Дата опублікування:
28.08.2025 11:37
Опис:
Добрий день, шановний Замовнику!
У вимогах тендерної документації вказано Обов’язкова наявність інженера з охорони праці (Копія (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду та/або оригінали чи копії документів/оригінали чи копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин працівника з учасником).
Проте, в учасника може бути працівник, який виконує функції інженера з охорони праці (наприклад начальник відділу охорони праці) тощо.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме: Обов’язкова наявність інженера з охорони праці та/або спеціаліста, що відповідатиме за охорону праці (Копія (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду та/або оригінали чи копії документів/оригінали чи копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин працівника з учасником).
Відповідь:
Шановний учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з умовами тендерної документації.
Щодо порушеного питання повідомляємо наступне:
У вимогах тендерної документації вказано Обов’язкова наявність інженера з охорони праці (Копія (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду та/або оригінали чи копії документів/оригінали чи копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин працівника з учасником).
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, а також ту, яку замовник вважає за необхідне включити. Тобто, замовник має право передбачити в документації умови, обумовлені специфікою предмета закупівлі, у тому числі й ті, що спрямовані на забезпечення безпеки виконання робіт або надання послуг.
Відповідно до даної вимоги в учасника закупівлі може бути як посада безпосередньо інженера з охорони праці так і спеціаліста за сумісництвом який виконує функції інженера з охорони праці відповідно до наказу по підприємству та який пройшов відповідне навчання та має відповідні дозвільні документи.
Дата відповіді:
30.08.2025 21:06
Відповідь надана
Дозвіл Держпраця
Номер:
65860b40b03947049009104cb6b24d82
Дата опублікування:
28.08.2025 10:11
Опис:
Шановний замовнику!
В тендерній документації ви вказуєте: Для підтвердження відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки учасник надає копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, на право виконання:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- зварювальні роботи;
- монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, також відновлення та зміцнення їх аварійних частин та/або зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
Проте, окрім декларації відповідності матеріально-технічної бази є ще й Дозвіл, виданий Держпрацею, що не суперечить законодавству. У звʼязку з цим, просимо внести корективи до вимог тендерної документації.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ознайомлення з умовами тендерної документації.
Щодо порушеного питання повідомляємо наступне.
У тендерній документації передбачено надання копії декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці для підтвердження можливості виконання робіт підвищеної небезпеки. Така вимога відповідає положенням Порядку подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 44.
Водночас, відповідно до постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107, дійсним підтвердженням права на виконання окремих видів робіт підвищеної небезпеки також може бути чинний Дозвіл, виданий Держпрацею, якщо відповідні роботи підлягають дозвільній процедурі.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не заперечує проти того, щоб учасники на підтвердження відповідності матеріально-технічної бази надавали або копію декларації, або чинний дозвіл, виданий Держпрацею, на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зварювальні роботи; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, також відновлення та зміцнення їх аварійних частин та/або зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин
Дата відповіді:
30.08.2025 21:05