-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мастильні оливи та мастильні матеріали
551 ВО
Завершена
4 991 262.96
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 49 912.63 UAH
мін. крок: 1% або 49 912.63 UAH
Період уточнення:
26.08.2025 12:14 - 31.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №8
Номер:
fecc34a731aa4d609d5d2ded3e89e58e
Дата опублікування:
29.08.2025 17:10
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №8 в данній закупівлі
1. Згідно з міжнародним стандартом якого дотримуються всі без винятку світові виробники мастильних матеріалів SAE J306, кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу SAE 85W-140 встановлюється в допустимому діапазоні 24,0-32,5 мм2\с.
При цьому, потрібно враховувати що кінематична в’язкість за температури 40 ºC, мм²/с – не враховується та не нормується.
- Температура застигання для класу SAE 85W-140 має дорівнювати або бути нижчою за ˗12 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температура застигання нижче ˗12 ºC буде відповідати вимогам SAE J306.
Усі інші представлені у ТД показники не нормуються.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Відповідно до міжнародного стандарту SAE J306, який є загальноприйнятим у світовій практиці виробництва мастильних матеріалів, кінематична в’язкість трансмісійних олив класу SAE 85W-140 за температури 100ºC має знаходитися у діапазоні 24,0-32,5 мм²/с. При цьому, кінематична в’язкість за температури 40ºC не нормується та не враховується при оцінці відповідності.
Також, згідно зі стандартом SAE J306, температура застигання олив класу SAE 85W-140 має дорівнювати або бути нижчою за −12ºC. Це означає, що трансмісійна олива з температурою застигання нижче −12ºC цілком відповідає вимогам стандарту. На підставі вищевикладеного, право замовника замовляти трансмісійні оливи, які відповідають або перевищують ключові параметри (кінематична в’язкість за температури 100ºC в межах 24,0-32,5 мм²/с, температура застигання ≤ −12 ºC), є цілком обґрунтованим, та сформовані на основі досвіду використання трансмісійних мастил такого класу з урахуванням критичної потреби замовника у забезпеченні належної роботи та захисту специфічного обладнання, що працює у складних умовах. Тому, запропоновані потенційними Учасниками трансмісійні оливи повинні бути аналогічними/рівнозначними за класом та за своїми фізико-хімічними властивостями, або перевищували їх. Запрошуємо Вас взяти участь у процедурі закупівлі, якщо Ваша продукція відповідає всім заявленим технічним вимогам.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 12:04
Відповідь надана
Щодо технічних, якісних та кількісних характеристик товару по позиції №7
Номер:
defe8ec7af8d420e9ea7e31169bdda18
Дата опублікування:
29.08.2025 16:43
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №7 в данній закупівлі
1. Згідно з міжнародним стандартом якого дотримуються всі без винятку світові виробники мастильних матеріалів SAE J306, кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу SAE 80W-90 встановлюється в допустимому діапазоні 13,5-18,5 мм2\с. При цьому, потрібно враховувати, що кінематична в'язкість за температури 40 ºC, мм²/с – не враховуються та не нормуються.
- Температура застигання для класу SAE 80W-90 має дорівнювати або бути нижчою за ˗26 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температура застигання нижче ˗26 ºC буде відповідати вимогам SAE J306.
2. Згідно вимог виробника обладнання MAN, у рамках специфікації MAN 341 тип Z2 а саме:
- Температура застигання має дорівнювати або бути нижчою за ˗26 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температура застигання нижче ˗26 ºC буде відповідати вимогам
- Кінематична в’язкість при 100 ºC повинна бути не нижче 8,5 мм²/с.
Усі інші представлені у ТД показники не нормуються.
3. Згідно вимог виробника обладнання MAN, у рамках специфікації MAN 342 тип М2 а саме:
- Температура спалаху має дорівнювати або бути більшою за 190 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температурою спахалу віще 190 ºC буде відповідати вимогам.
- Температура застигання має дорівнювати або бути нижчою за ˗27 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температура застигання нижче ˗27 ºC буде відповідати вимогам
- Кінематична в’язкість при 100 ºC повинна бути у діапазоні від 13,5 до 18,5 мм²/с.
Усі інші представлені у ТД показники не нормуються.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Право Замовника замовити трансмісійні оливи, які відповідають або перевищують саме мінімальні вимоги до ключових параметрів (температура спалаху, кінематична в’язкість за температури 100ºC, температура застигання) відповідно до стандартів SAE J306 та специфікацій MAN 341 і MAN 342, є цілком обґрунтованим, та сформовані на основі критичної потреби замовника у забезпеченні належної роботи та захисту специфічного обладнання, що працює у складних умовах. Тому, запропоновані потенційними Учасниками оливи повинні бути аналогічними/рівнозначними за класом та за своїми фізико-хімічними властивостями, або перевищували їх. Запрошуємо Вас взяти участь у процедурі закупівлі, якщо Ваша продукція відповідає всім заявленим технічним вимогам.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 11:55
Відповідь надана
Щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №6
Номер:
e78940e7252745768dca8a0f952cb171
Дата опублікування:
29.08.2025 16:30
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №6 в данній закупівлі
Згідно з відкритих даних одного з виробників обладнання Allison в межах вимог специфікації до трансмісійних олив Allison C-4. Фізико-хімічні характеристики, такі як:
1) Кінематична в’язкість за температури 40 ºC, мм²/с,
2) Кінематична в’язкість за температури 100 ºC, мм²/с, 3)Індекс в’язкості,
4) Щільність за температури 15 ºC, г/мл,
5)Температура застигання, ºC - не враховуються та не нормуються.
- Температура спалаху має дорівнювати або бути більшою за 170 ºC. Це означає що трансмісійна олива с температурою спахалу віще 170 ºC буде відповідати вимогам Allison C-4.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Відповідно до відкритих даних одного з офіційних виробників обладнання Allison, трансмісійні оливи, що відповідають специфікації Allison C-4, мають ключові параметри, серед яких:
- кінематична в’язкість при 40 ºC, мм²/с;
- кінематична в’язкість при 100 ºC, мм²/с;
- індекс в’язкості;
- щільність при 15 ºC, г/мл;
- температура застигання, ºC.
При цьому, відповідно до специфікації Allison C-4, ці показники не нормуються жорстко, а є орієнтовними. Найважливішою та обов’язковою вимогою є температура спалаху, яка має дорівнювати або перевищувати 170 ºC.
Отже, трансмісійна олива, що має температуру спалаху не нижче 170 ºC, автоматично вважається відповідною вимогам Allison C-4. Вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик були сформовані на основі критичної потреби Замовника у забезпеченні належної роботи та захисту нашого специфічного обладнання. Встановлені показники є ключовими для дотримання технічних умов експлуатації, визначених виробником нашої техніки та нашим досвідом її використання, тому предмет закупівлі виписаний таким чином, щоб запропоновані Учасниками оливи були аналогічними/рівнозначними або кращими за своїми фізико-хімічними властивостями.
Це дозволяє нам мінімізувати ризики пошкодження техніки та забезпечити її стабільну роботу в умовах, в яких вона експлуатується.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що встановлені нами критерії є обґрунтованими та недискримінаційними, оскільки вони базуються на реальній технічній необхідності, а не на обмеженні конкуренції. Тому ми не вважаємо за можливе внести зміни до тендерної документації.
Запрошуємо Вас взяти участь у процедурі закупівлі, якщо Ваша продукція відповідає всім заявленим технічним вимогам.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 11:48
Відповідь надана
Щодо технічних, якісних та кількісних характеристик товару по позиції №5
Номер:
40782ba557ff4a6da12dd40758936584
Дата опублікування:
29.08.2025 13:42
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №5 в данній закупівлі
1. Згідно з міжнародним стандартом якого дотримуються всі без винятку світові виробники мастил SAE J300 кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 10W-40 встановлюється в допустимому діапазоні 12,5-16,3 мм2\с.
2. У рамках вимог специфікацій RENAULD TRUCKS RLD2, MACK EO-M Plus, Сaterpillar ECF-2.
та вимог міжнародного стандарту API CI-4, такі параметри як:
2.1) Індекс в’язкості;
2.2) Щільність за температури 15 ºC, г/мл;
2.3) Температура спалаху у відкритому тиглі Клівленда, ºC;
2.4)Температура застигання, ºC;
2.5) Кінематична в’язкість за температури 40 ºC - не враховуються та не нормуються.
3. Згідно вимог міжнародного стандарту ACEA E7
- Сульфатна зольність нормується максимально до 2,0 %. Це означає що моторна олива із зольністю менше 2,0 % буде відповідати вимогам.
- Загальне лужне число, має бути більше або дорівнювати 9,0 мг КОН/г. Це означає що моторна олива с лужним числом більше 9,0 мг КОН/г. буде відповідати вимогам.
4. Згідно вимог виробника обладнання у рамках специфікації CAT ECF-2
- Сульфатна зольність нормується максимально до 1,5 %. Це означає що моторна олива із зольністю менше 1,5 % буде відповідати вимогам.
5. Згідно вимог виробника обладнання у рамках специфікації Mercedes-Benz \ MB Approval 228.3
- Загальне лужне число, має бути більше або дорівнювати 8,0 мг КОН/г. Це означає що моторна олива с лужним числом більше 8,0 мг КОН/г. буде відповідати вимогам.
- Температура застигання має дорівнювати або бути нижчою за ˗27 ºC. Це означає що моторна олива с Температура застигання нижче ˗27 ºC буде відповідати вимогам.
6. Згідно вимог виробника обладнання у рамках специфікацій Detroit Diesel \ DDC 93K215
- Сульфатна зольність нормується максимально до 2,0 %. Це означає що моторна олива із зольністю менше 2,0 % буде відповідати вимогам.
- Температура застигання має дорівнювати або бути нижчою за ˗25 ºC. Це означає що моторна олива с Температура застигання нижче ˗25 ºC буде відповідати вимогам
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення.
Вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик були сформовані на основі критичної потреби замовника у забезпеченні належної роботи та захисту специфічного обладнання, що експлуатується на підприємстві.
Хоча міжнародні стандарти (наприклад, SAE J300) допускають певні діапазони, власний досвід експлуатації техніки та технічні вимоги до обладнання вимагають більш точного дотримання параметрів, які встановив замовник. Це дозволяє мінімізувати ризики пошкодження техніки та забезпечити її стабільну роботу в умовах, в яких вона експлуатується.
Щодо показника “Кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 15W-40”
Зазначення конкретного значення “не нижче 14,6 мм2/с” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб та практики використання оливи цього типу. Така вимога не є дискримінаційною.
Щодо інших параметрів (індекс в’язкості, щільність за температури 15 ºC, температура спалаху у відкритому тиглі Клівленда, ºC, температура застигання, ºC, кінематична в’язкість за температури 40 ºC)
Замовником при формуванні тендерної документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були визначені відповідно до вимог статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням потреб експлуатації обладнання.
Встановлені фізико-хімічні показники у технічній специфікації мають на меті забезпечити належний рівень якості та надійності товару, що закуповується, та унеможливити постачання продукції, яка за своїми характеристиками може не відповідати умовам експлуатації.
Встановлені показники є ключовими для дотримання технічних умов експлуатації, визначених виробником техніки, що використовується на підприємстві, а також для збереження гарантійних зобов'язань.
Разом із тим, замовником не встановлено вимоги щодо конкретного виробника чи торговельної марки, а лише визначено мінімальні критерії якості, які, на думку Замовника, є необхідними для досягнення мети закупівлі.
Щодо параметра “Сульфатна зольність”, “Загальне лужне число”, “температура застигання”
ACEA E7, Detroit Diesel \ DDC 93K215 регламентують сульфатну зольність моторної оливи на максимальному рівні 2,0 %; CAT ECF-2 – 1,5 %. Саме тому в технічних вимогах замовника передбачено показник “не нижче 1,1 %”, що є допустимим значенням у межах діапазонів й відповідає зазначеним стандартам і специфікаціям.
ACEA E7 регламентує загальне лужне число моторної оливи на рівні ≥ 9,0 мг КОН/г; Mercedes-Benz \ MB Approval 228.3 на рівні ≥ 8,0 мг КОН/г. В технічних вимогах замовника передбачено показник “не нижче 9,2 мг КОН/г”, що є допустимим значенням у межах діапазонів й відповідає зазначеним стандартам і специфікаціям.
Mercedes-Benz \ MB Approval 228.3 регламентує температуру застигання на рівні ≤ - 27ºC, Detroit Diesel \ DDC 93K215 - на рівні ≤ - 25ºC. В технічних вимогах замовника передбачено показник “не вище 36 ºC”, що є допустимим значенням у межах діапазонів й відповідає зазначеним стандартам і специфікаціям.
Зазначення конкретних рівнів параметрів є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власного досвіду експлуатації техніки. Такі вимоги не є дискримінаційними, оскільки вони:
- не виходять за межі встановлених міжнародних стандартів і специфікацій;
- забезпечують необхідний рівень захисту двигуна від корозії та зношування, особливо при роботі в складних умовах; нейтралізації кислот, плинності олив;
- не обмежує конкуренцію, оскільки на ринку наявні оливи із зазначеними рівнями показників сульфатної зольності, загального лужного числа, температури застигання, або краще.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 11:42
Відповідь надана
Щодо необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №4
Номер:
ea71fda8b13840b8bd7e751e9d4a2ad8
Дата опублікування:
29.08.2025 11:52
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №4 в данній закупівлі
Звертаємо Вашу увагу, що найбільш важливими характеристиками є схвалення виробників техніки та кінематична в'язкість згідно SAE J300. Для деяких виробників техніки також головним критерієм може бути відповідність міжнародному стандарту (API, ACEA, JASO, Global DHD та ін.).
Згідно з конкретно взятими офіційними схваленнями, наприклад: Cummins CES 20076, MACK EO-M PLUS, Сaterpillar ECF-2 моторне масло допускається до застосування в двигунах автомобілів певних моделей і років випуску. Мається на увазі, що виробник техніки офіційно перевірив усі параметри, включаючи розширені фізико-хімічні характеристики та схвалив хімічну формулу. При цьому є помилковим і не коректним ставити обмежувальну планку і вказувати фізик-хімічні характеристики на кшталт «не більше, не менше, не нижче, не вище» т.к. Дані характеристики при виробництві різних партій мастильного матеріалу змінюються і коливається у певному діапазоні. Технічно, неможливо виробляти мастильний матеріал з однаковими показниками та фізико-хімічними характеристиками.
Наприклад:
1. Згідно з міжнародним стандартом якого дотримуються всі без винятку світові виробники мастил SAE J300 кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 10W-40 встановлюється в допустимому діапазоні 12,5-16,3 мм2\с.
2. У рамках вимог специфікацій Cummins CES 20076, MACK EO-M PLUS, Сaterpillar ECF-2 та вимог міжнародного стандарту API CI-4, такі параметри як:
2.1) Індекс в'язкості;
2.2) Щільність при температурі 15 ºC, г/мл;
2.3) Температура застигання, ºC;
2.4) Кінематична в'язкість за температури 40 ºC - не враховуються та не нормуються.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення.
Вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик були сформовані на основі критичної потреби замовника у забезпеченні належної роботи та захисту специфічного обладнання, що експлуатується на підприємтсві.
Хоча міжнародні стандарти (наприклад, SAE J300) допускають певні діапазони, власний досвід експлуатації техніки та технічні вимоги до обладнання вимагають більш точного дотримання параметрів, які встановив замовник. Це дозволяє мінімізувати ризики пошкодження техніки та забезпечити її стабільну роботу в умовах, в яких вона експлуатується.
Щодо показника “кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 10W-40”
Зазначення конкретного значення “не нижче 14,8 мм2/с” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб та практики використання оливи цього типу. Така вимога не є дискримінаційною.
Щодо інших параметрів (індекс в'язкості, щільність при температурі 15 ºC, температура застигання, ºC, кінематична в'язкість за температури 40 ºC)
Замовником при формуванні тендерної документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були визначені відповідно до вимог статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням потреб експлуатації обладнання.
Встановлені межі фізико-хімічних показників у технічній специфікації мають на меті забезпечити належний рівень якості та надійності товару, що закуповується, та унеможливити постачання продукції, яка за своїми характеристиками може не відповідати умовам експлуатації.
Встановлені показники є ключовими для дотримання технічних умов експлуатації, визначених виробником нашої техніки, а також для збереження гарантійних зобов'язань.
Разом із тим, замовником не встановлено вимоги щодо конкретного виробника чи торговельної марки, а лише визначено мінімальні критерії якості, які, на думку Замовника, є необхідними для досягнення мети закупівлі.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що встановлені критерії є обґрунтованими та недискримінаційними, оскільки вони базуються на реальній технічній необхідності та із застосуванням критерію не обмеження конкуренції.
Запрошуємо Вас взяти участь у процедурі закупівлі, якщо Ваша продукція відповідає всім заявленим технічним вимогам.
З повагою,
Дата відповіді:
01.09.2025 10:23
Відповідь надана
Щодо необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №3
Номер:
8cb020f3399544bcaefb191807e337fc
Дата опублікування:
29.08.2025 11:12
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №3 в данній закупівлі
Звертаємо Вашу увагу, що найбільш важливими характеристиками є схвалення виробників техніки та кінематична в'язкість згідно SAE J300. Для деяких виробників техніки також головним критерієм може бути відповідність міжнародному стандарту (API, ACEA, JASO, Global DHD та ін.).
Згідно з конкретно взятими офіційними схваленнями, наприклад: MB-Approval 229.3, VW 502 00, VW 505 00 моторне масло допускається до застосування в двигунах автомобілів певних моделей і років випуску. Мається на увазі, що виробник техніки офіційно перевірив усі параметри, включаючи розширені фізико-хімічні характеристики та схвалив хімічну формулу. При цьому є помилковим і не коректним ставити обмежувальну планку і вказувати фізик-хімічні характеристики на кшталт «не більше, не менше, не нижче, не вище» т.к. Дані характеристики при виробництві різних партій мастильного матеріалу змінюються і коливається у певному діапазоні. Технічно, неможливо виробляти мастильний матеріал з однаковими показниками та фізико-хімічними характеристиками. Більше того, задані вами межі можуть суперечити рекомендаціям виробника техніки, а саме:
Наприклад:
1. Згідно з міжнародним стандартом якого дотримуються всі без винятку світові виробники мастильних матеріалів SAE J300, кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 5W-40 встановлюється в допустимому діапазоні 12,5-16,3 мм2\с.
2. В рамках вимог специфікацій MB 229.3 виробника Mercedes-Benz температура застигання повинна бути мінімально -27 ℃. Все, що нижче, це допускається.
При цьому, необхідно враховувати, що такі параметри як:
2.1) кінематична в'язкість при 100 ℃;
2.2) Температура спалаху у відкритому тиглі, ℃;
2.3) Щільність за температури 15 ºC, г/мл – не враховуються та не нормуються.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення.
Щодо показника “кінематична в'язкість при 100 ℃ для класу 5W-40”
Зазначення конкретного значення “не нижче 13,2 мм2/с” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб та практики використання оливи цього типу. Така вимога не є дискримінаційною.
Щодо показника “температура застигання”
Зазначення конкретного значення “не вище: мінус 39 ℃” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб та практики використання оливи цього типу. Така вимога не є дискримінаційною.
Щодо інших параметрів (кінематична в'язкість при 100 ℃; температура спалаху у відкритому тиглі, щільність за температури 15 ºC)
Замовником при формуванні тендерної документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були визначені відповідно до вимог статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням потреб експлуатації обладнання.
Встановлені межі фізико-хімічних показників у технічній специфікації мають на меті забезпечити належний рівень якості та надійності товару, що закуповується, та унеможливити постачання продукції, яка за своїми характеристиками може не відповідати умовам експлуатації.
Разом із тим, замовником не встановлено вимоги щодо конкретного виробника чи торговельної марки, а лише визначено мінімальні критерії якості, які, на думку Замовника, є необхідними для досягнення мети закупівлі.
Всупереч Вашому твердженню, що “… є помилковим і не коректним ставити обмежувальну планку і вказувати фізико-хімічні характеристики на кшталт “не більше, не менше, не нижче, не вище” замовник зазначає такі межі вимірювань, що дозволяють розширити коло потенційних учасників, при цьому, не погіршуючи очікування щодо якості товару, що буде поставлятися, з урахуванням потреб підприємства.
Водночас, надані Вами зауваження щодо можливих коливань фізико-хімічних параметрів при виробництві різних партій мастильних матеріалів будуть ретельно вивчені та можуть бути взяті до уваги при визначенні технічних характеристик мастил у майбутніх закупівлях.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 09:55
Відповідь надана
Щодо необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №2
Номер:
caf1c2e6cd9e4556852e9004e35f1118
Дата опублікування:
29.08.2025 11:11
Опис:
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №2 в данній закупівлі
1. Пенетрация, 60Х, 0,1 мм, ASTM D217, не нижче: 280
Згідно з міжнародною класифікацією NLGI - Американського інституту нафти, для класу консистенції NLGI-2 встановлюється діапазон пенетрації від 265-295 на 0,1 мм. То на скільки глибоко конус проникає в випробуваний шар мастила. Для 2 класу встановлено діапазон від 265-295 * 0,1мм. Якщо мастило зберігає пенетрацію у вказаному діапазоні означає вона відповідає класу NLGI 2. Якщо пластичне мастило проходить показник пенетрації у вказаному діапазону вище, то воно виконує вимоги класу NLGI 2.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та надані зауваження.
Вимога щодо пенетрації мастила на рівні не нижче 280 (0,1 мм) встановлена з урахуванням потреб замовника та характеристик обладнання, в якому передбачається використання мастильного матеріалу. Цей показник є технічно обґрунтованим і відповідає класу консистенції NLGI 2 відповідно до стандарту ASTM D217, в межах якого (265-295) і знаходиться зазначене значення.
Зазначення конкретного значення “не нижче 280” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб. Така вимога не є дискримінаційною, оскільки:
- вона не виходить за межі встановленого міжнародними стандартами діапазону для NLGI 2 (265-295);
- не обмежує конкуренцію, оскільки на ринку наявні мастила з пенетрацією в межах або вище 280;
- забезпечує відповідний рівень пластичності та експлуатаційних характеристик мастила для ефективної роботи обладнання.
Вимога щодо пенетрації “не нижче 280” відповідає потребам замовника та не порушує принципів публічних закупівель.
Встановлені межі фізико-хімічних показників у технічній специфікації мають на меті забезпечити належний рівень якості та надійності товару, що закуповується, та унеможливити постачання продукції, яка за своїми характеристиками може не відповідати умовам експлуатації.
Разом із тим Замовником не встановлено вимоги щодо конкретного виробника чи торговельної марки, а лише визначено мінімальні критерії якості, які, на думку Замовника, є необхідними для досягнення мети закупівлі.
З повагою!
Дата відповіді:
01.09.2025 09:10
Відповідь надана
Щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №1
Номер:
0cf4e41078da44d59945c873b3221cba
Дата опублікування:
29.08.2025 10:17
Опис:
Шановний Замовнику!
Стосовно необхідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета №1 в данній закупівлі
1. Пенетрация, 60Х, 0,1 мм, ASTM D217, не нижче: 280
Згідно з міжнародною класифікацією NLGI - Американського інституту нафти, для класу консистенції NLGI-2 встановлюється діапазон пенетрації від 265-295 на 0,1 мм. То на скільки глибоко конус проникає в випробуваний шар мастила. Для 2 класу встановлено діапазон від 265-295 * 0,1мм. Якщо мастило зберігає пенетрацію у вказаному діапазоні означає вона відповідає класу NLGI 2. Якщо пластичне мастило проходить показник пенетрації у вказаному діапазону вище, то воно виконує вимоги класу NLGI 2.
2. Температура краплепадіння, ºC, не нижче: 190.
Температура краплепадіння безпосередньо пов'язана з типом загусника. Літієвий загусник дозволяє витримувати максимальну температуру експлуатації до 120 ℃, що пов'язано з його фізико-хімічною властивістю кристалічної решітки. Ця інформація вказана в технічному паспорті на більшості мастил.
3. Індекс в'язкості, ASTM D2270, не нижче: 91.
Для літієвих мастил у більшості випадків застосовується мінеральна базова олія. При цьому індекс в'язкості не несе в собі будь-якої якісної характеристики. Мінеральна базова основа на аналогічних мастилах матиме індекс від 90 до 100 одиниць що пов'язано з фізико-хімічними властивостями олії мінерального типу.
Навпаки, з точки зору надійності експлуатації навантаженого обладнання та зниження вартості його володіння, набагато важливіше застосовувати мастила з трьома іншими якісними характеристиками, а саме:
1. Навантаження зварювання на машині ЧКМ;
2. Кінематична в'язкість базової оливи при 40 ℃;
3. Кінематична в'язкість базової оливи при 100 ℃;
У документації вказуються другорядні показники для мастила, а більш важливі ігноруються.
Тому встановлення у тендерній документації таких критеріїв вважаємо дискримінаційним і контпродуктивним, та просимо внести корективи до ТД «Технічні характеристики (порівняльна таблиця)».
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та зауваження.
Щодо показника пенетрації (ASTM D217).
Дійсно, для класу консистенції NLGI-2 міжнародним стандартом встановлюється діапазон 265-295 (0,1 мм). Саме тому в технічних вимогах передбачено показник “не нижче 280”, що є допустимим значенням у межах діапазону й відповідає класу NLGI-2.
Зазначення конкретного значення “не нижче 280” є правом замовника відповідно до принципу встановлення технічних вимог, які забезпечують необхідну якість предмета закупівлі, з урахуванням власних потреб. Така вимога не є дискримінаційною, оскільки:
- вона не виходить за межі встановленого міжнародними стандартами діапазону для NLGI 2 (265-295);
- не обмежує конкуренцію, оскільки на ринку наявні мастила з пенетрацією в межах або вище 280;
- забезпечує відповідний рівень пластичності та експлуатаційних характеристик мастила для ефективної роботи обладнання.
Зазначене формулювання не обмежує коло потенційних учасників, оскільки більшість мастил класу NLGI-2 мають пенетрацію у межах, що відповідають цьому критерію.
Щодо температури краплепадіння.
Показник “не нижче 190 °C” обрано, виходячи з практики експлуатації мастильних матеріалів із літієвим загусником на обладнані нашого підприємства, з урахуванням необхідності забезпечення надійності роботи цього обладнання в умовах підвищених температур. Встановлення цього параметра не є дискримінаційним, оскільки він характерний для більшості якісних літієвих мастил, представлених на ринку.
Щодо індексу в’язкості.
Індекс в’язкості визначає залежність зміни в’язкості мастильної основи від температури та є одним із загальноприйнятих фізико-хімічних показників, що застосовуються у стандартах ASTM. Значення “не нижче 91” відповідає типовим характеристикам мастил на мінеральній основі та використовується в технічних паспортах більшості виробників, представлених на ринку.
Щодо інших запропонованих параметрів (навантаження зварювання, кінематична в’язкість при 40 °C та 100 °C).
Зазначені показники дійсно мають значення для оцінки експлуатаційних властивостей мастил. Проте, замовником обрано саме ті характеристики, які є базовими, уніфікованими та найбільш поширеними в технічній документації більшості виробників. Вимоги до мастила сформульовані таким чином, щоб забезпечити баланс між достатнім рівнем технічних параметрів та конкуренцією на ринку.
Таким чином, встановлені у тендерній документації вимоги не є дискримінаційними та відповідають міжнародній практиці класифікації мастильних матеріалів (NLGI, ASTM). Водночас, запропоновані Вами пропозиції можуть бути взяті до уваги при визначенні технічних характеристик мастил у майбутніх закупівлях.
Встановлені межі фізико-хімічних показників у технічній специфікації мають на меті забезпечити належний рівень якості та надійності товару, що закуповується, та унеможливити постачання продукції, яка за своїми характеристиками може не відповідати умовам експлуатації.
Разом із тим Замовником не встановлено вимоги щодо конкретного виробника чи торговельної марки, а лише визначено мінімальні критерії якості, які, на думку Замовника, є необхідними для досягнення мети закупівлі.
З повагою,
Дата відповіді:
01.09.2025 09:09