-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Засіб РЕБ код згідно ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту
Закупівля здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Торги відмінено
2 135 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 675.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 675.00 UAH
Період уточнення:
22.08.2025 22:35 - 30.08.2025 00:00
Відповідь надана
гарантійний лист
Номер:
87f208e5ba764b5480129feffcfbd5c2
Дата опублікування:
23.08.2025 11:02
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації міститься вимога:
«У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист у довільній формі про те, що Учасник на вимогу Замовника надає на ознайомлення ТУ, за якими виготовляється запропонований засіб РЕБ».
Вважаємо таку вимогу надмірною та такою, що не відповідає принципам недискримінації учасників, закріпленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на таке:
Технічні умови (ТУ) відповідно до ст. 505 Цивільного кодексу України та Закону України «Про інформацію» можуть належати до об’єктів інтелектуальної власності та становити комерційну таємницю виробника. Зобов’язання учасника гарантувати їх надання створює ризики розкриття конфіденційної інформації.
Постанова КМУ № 1275 від 11.11.2022 (зі змінами) не встановлює обов’язку надання ТУ чи гарантійних листів про їх надання. Перевірка технічних характеристик може здійснюватися на підставі інших документів: паспортів виробу, сертифікатів якості, актів спільних відомчих випробувань тощо.
Практика включення такої вимоги лише в окремі закупівлі може свідчити про нерівні умови для учасників та створювати необґрунтовані переваги для окремих постачальників.
У зв’язку з викладеним, просимо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про гарантійний лист щодо надання ТУ, або ж передбачити альтернативні документи, якими може підтверджуватися відповідність продукції технічним вимогам.
Це дозволить забезпечити рівні умови для всіх учасників та уникнути ознак дискримінації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Замовник при формуванні тендерної документації керувався положеннями статей 5, 22, 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а також пунктами 28, 42, 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Згідно з цими нормами Замовник має право визначати технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а також перевіряти достовірність поданої учасником інформації. Вимога щодо надання ТУ засобу РЕБ поширюється на всіх учасників процедури на рівних умовах, передбачена тендерною документацією та є однаковою для всіх. Крім того, вимога про надання ТУ встановлена Замовником не як самостійний кваліфікаційний критерій, а як документальне підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам та характеристикам, зазначеним у Технічній специфікації, що є релевантним, адже Замовник має на меті придбати достатньо специфічний Товар, від роботи якого залежить життя та здоров'я людей. Так, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, вказана вимога є такою, що не суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель
Дата відповіді:
25.08.2025 23:04
Відповідь надана
NSN
Номер:
273961cb4a16465e836c6d16fc36ff16
Дата опублікування:
23.08.2025 10:59
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації міститься вимога:
«Надати копію документа, що підтверджує проходження засобу РЕБ процедури кодифікації предметів, що постачаються Силам оборони України (із зазначенням номенклатурного номера НАТО)».
Звертаємо Вашу увагу, що Постановою КМУ № 1275 від 11.11.2022 (зі змінами, внесеними Постановою № 1450 від 20.12.2024) передбачено можливість постачання безпілотних систем та засобів РЕБ тактичного рівня вітчизняного виробництва без обов’язкового проходження процедури кодифікації, у випадках, коли наявні інші документи, що підтверджують відповідність продукції встановленим вимогам, зокрема:
акт спільних відомчих випробувань;
сертифікат якості;
інші документи, визначені чинним законодавством.
Встановлення Вами у документації виключно вимоги щодо наявності документа про кодифікацію суттєво обмежує конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та може призвести до дискримінації вітчизняних виробників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, що відповідатиме вимогам Постанови № 1275 та дозволить розширити коло учасників і підвищити конкуренцію.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Державні замовники у сфері оборони – це визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України (пункт 10 частини першої статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі»)
Згідно з абзацом четвертим пункту 2 постанови КМУ від 03.03.2021 № 363 «Питання оборонних закупівель» державні замовники у сфері оборони – це МВС, Мінекономіки, Міноборони, Мін’юст, ДСНС, СБ, СЗР, Державне космічне агентство, Адміністрація Держприкордонслужби, Адміністрація Держспецзв’язку, ГУР Міноборони, УДО, НАБ, Нацгвардія, Нацполіція, Держспецтрансслужба, ДБР, ДСА. Постанова КМУ від 11.11.2022 № 1275 встановлює порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Якщо Замовник не є державним замовником у сфері оборони, не визначений як служба державного замовника або не уповноважений рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення окремих оборонних закупівель, то інші, не оборонні, закупівлі він має проводити у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178. (Роз’яснення Мінекономіки від 21.06.2023 № 33-11/282). Таким чином, Миколаївська обласна військова адміністрація не є державним замовником у сфері оборони, а тому не застосовує оборонні закупівлі відповідно до Постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275. Одночасно, тендерна документація щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, ДК 021:2015 код 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, на закупівлю товару «Засіб РЕБ» складена у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При встановленні вимоги щодо надання копії документа, що підтверджує проходження засобу РЕБ процедури кодифікації предметів, що постачаються Силам оборони України (із зазначенням номенклатурного номера НАТО) Замовник керувався наступним:
Сумісність засобів РЕБ із іншими системами сектору безпеки й оборони.
Міжнародні стандарти НАТО/OTAN — застосовуються для уніфікації обладнання і забезпечення сумісності
Чіткий механізмів для закупівлі окремих комплектуючих та запчастин. Економія часу військових та виключення необхідності проводити тестування показників ефективності засобів РЕБ самостійно. З огляду на викладене, вважаємо встановлену вимогу такою, що: - не порушує вимог ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»; - є логічною та обґрунтованою з урахуванням предмета закупівлі; - не обмежує конкуренцію та не встановлює дискримінаційних вимог до учасників.
Дата відповіді:
25.08.2025 23:13