• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

За кодом CPV за ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація "Капітальний ремонт підвального приміщення під розміщення укриття у стаціонарі №1 КНП "Центральна міська лікарня" Кропивницької міської ради" за адресою: вул. Святослава Хороброго, За, м. Кропивницького"

4.20. Ступінь локалізації. 4.20.1. На підтвердження відповідності запропонованого учасником товару, який замовник набуде у власність у складі робіт / послуг, вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону учасником надається довідка (інформація / лист)*, у якій учасником зазначається інформація про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару). * Вимога щодо надання довідки (інформації / листа) не застосовується до закупівель товарів, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення. 4.20.2. *У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, то відповідно щодо такого товару: Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. *вимога не застосовується до товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та зазначений документ відповідно не подається учасником у складі тендерної пропозиції.

Завершена

11 311 605.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 113 116.05 UAH
Період уточнення: 22.08.2025 12:03 - 09.09.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо наявності дискримінаційної вимоги у замовника

Номер: b44a4f26ce2242ad8be134dc80807625
Дата опублікування: 04.09.2025 16:48
Опис: Звертаємо вашу увагу на наявність дискримінаційної вимоги в тендерній документації, а саме необхідність для Учасника складання акту відвідування та огляду об’єкта. Зазначений Акт не впливає на якість робіт та зміст тендерної пропозиції, тому просимо вас виключити дану вимогу з тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику, ваші зауваження враховані, до тендерної документації внесені зміни.
Дата відповіді: 05.09.2025 11:24
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 3ede7764178741158bbf310ecae4b13b
Дата опублікування: 03.09.2025 11:48
Опис: Все ж таки просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видаля вимог щодо координатора з витань охорони праці враховуючи позицію викладену у пепередньому питанні. Дякуємо з розуміння.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення та детальну позицію. Після повторного аналізу предмета закупівлі та чинних норм законодавства повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо наявності у учасника кваліфікованого фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, є правомірною, пов’язана з предметом закупівлі, пропорційною та недискримінаційною. Підстав для внесення змін до документації не вбачаємо. 1) Норми, що прямо передбачають координатора з питань ОП у будівництві Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджені наказом Мінсоцполітики від 23.06.2017 № 1050 (далі — Мінімальні вимоги), встановлюють обов’язок замовника або керівника будівництва призначати координаторів з питань охорони праці у випадку, коли на майданчику працюють два і більше підрядників/субпідрядників. Координатор на стадії будівництва призначається до початку виконання робіт. Ці норми імплементують вимоги Директиви 92/57/ЄС і є обов’язковими для всіх учасників будівництва. Розділ IV Мінімальних вимог визначає завдання координатора на стадії будівництва (координація загальних положень з ОП, узгодження заходів підрядників, перевірка виконання плану з ОП, організація співпраці та обміну інформацією між підрядниками тощо), що підтверджує ключову роль цієї посади для безпечної організації робіт. Окремо встановлено вимоги до кваліфікації координатора: вища освіта відповідного напряму, не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури/будівництва/управління будмайданчиками, а також кваліфікація за професією «інженер з охорони праці (будівництво)», підтверджена незалежним органом. Саме ці вимоги і мають бути забезпечені особою, яку потенційно може бути призначено координатором. 2) Чому вимога є правомірною у публічних закупівлях Згідно зі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право встановлювати кваліфікаційний критерій «наявність працівників відповідної кваліфікації» для підтвердження здатності учасника виконати договір. Ст. 22 визначає право Замовника передбачати у ТД спосіб підтвердження відповідності критеріям. Ці положення діють з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, якими прямо передбачено, що у ТД замовник визначає один або кілька критеріїв ст. 16 та спосіб їх підтвердження. Таким чином, вимога про наявність фахівця, який відповідає Мінімальним вимогам для можливого призначення координатором, повністю узгоджується з законом. Крім того, Закон «Про охорону праці» покладає на роботодавців та учасників будівництва обов’язок забезпечити безпечні умови праці, організацію навчання та контроль за додержанням вимог ОП; тому вимоги до кадрового потенціалу, що гарантують належне виконання цих обов’язків на будмайданчику, є обґрунтованими. 3) Щодо «добровільності сертифікації» та ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність» Ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність» і постанова КМУ № 554 регулюють професійну атестацію відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг) у сфері архітектури (проектування, технагляд, експертиза тощо). Посада координатора з ОП у будівництві не належить до переліку видів робіт, що підлягають такій атестації. Отже, Замовник не вимагає від учасника отримання «кваліфікаційного сертифіката» за постановою № 554. Натомість застосовуються спеціальні норми Мінімальних вимог (наказ № 1050), які передбачають підтвердження кваліфікації координатора незалежним органом за професією «інженер з охорони праці (будівництво)». Це різні правові інститути, і вимога Замовника жодним чином не суперечить ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність». 4) Щодо питання призначення координатора «зі сторони учасника» Мінімальні вимоги прямо визначають, що координатора призначає Замовник або керівник будівництва (за дорученням Замовника). Подання учасником у складі пропозиції даних про наявного фахівця, який відповідає кваліфікаційним вимогам та може бути призначений координатором, слугує підтвердженням кадрової спроможності на випадок, якщо Замовник (або керівник будівництва) ухвалить рішення про призначення саме цієї особи після укладання договору. Це звичайна і законна практика: призначення здійснюється наказом/розпорядженням Замовника/керівника будівництва вже на етапі виконання договору, а вимога ТД — лише про наявність у переможця придатного кандидата. 5) Відсутність дискримінації та відповідність принципу пропорційності • Вимога встановлена однаково для всіх учасників і безвідносно до форми власності чи розміру компанії. • Вона безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі (виконання будівельних робіт) і спрямована на забезпечення законодавчо обов’язкової координації ОП. • Замовник реалізує право за ст. 16 Закону «Про публічні закупівлі» встановити критерій «наявність працівників відповідної кваліфікації» та спосіб його підтвердження; вимога не потребує жодної «архітектурної» атестації за постановою № 554. 6) Як підтвердити відповідність вимозі (практично) Для уникнення непорозумінь звертаємо увагу: підтвердження може надаватись щодо штатного працівника або залученого фахівця (за цивільно-правовим договором/наміром залучення), за умови відповідності вимогам розд. IV Мінімальних вимог (освіта, стаж, підтверджена незалежним органом кваліфікація «інженер з охорони праці (будівництво)»). Висновок. Вимога ТД щодо наявності у учасника фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, відповідає Мінімальним вимогам з ОП на будмайданчиках (наказ Мінсоцполітики № 1050), Закону України «Про публічні закупівлі» (ст. 16, ст. 22, з урахуванням постанови КМУ № 1178), не дублює і не підмінює професійну атестацію за постановою КМУ № 554 та не є дискримінаційною. Підстав для видалення цієї вимоги з тендерної документації немає.
Дата відповіді: 05.09.2025 08:42
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1c51b414e31646c7b06aed0d017740b6
Дата опублікування: 03.09.2025 11:42
Опис: Доброго дня шановний Замовнику. Дякуємо за відповідь але все ж таки не зрозуміло формулювання у вашій відповіді, а саме: " Наявність у учасника кваліфікованого фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, є підтвердженням того, що учасник має належний кадровий потенціал для організації безпечних умов праці та виконання вимог чинного законодавства у сфері охорони праці." Звертаємо Вашу увагу на те, що ми як потенційний учасник маємо належний кадровий потенціал для організації безпечних умов праці та виконання вимог чинного законодавства у сфері охорони праці, оскільки маємо у штаті інженера з охорони праці яким пройдено навчання з питань охорони праці за достатнім, для виконання робіт за даним предметом закупівлі, переліком НПАОП та має відповідні посвідчення що передбачені чинним законодавством. Таким чином вимога щодо наявності кваліфікованого фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва є дискримінаційною та не обґрунтованою. Додатково інформуємо, що сертифікація даних працівників є добровільною та не передбачена як обов’язкова для даної професійної діяльності відповідно до ЗУ «Про охорону праці». Проте звертаємо Вашу увагу на те, що ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність» встановлено наступне: « Відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг) пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України.». Постановою КМУ від 23.05.2011р. № 554 затверджено «Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» а також «Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію» (далі – Перелік). Даним переліком визначено наступні види робіт (послуг) які обов’язково повинні бути сертифіковані, тобто за зазначеними нижче напрямами працівники або фізичні особи повинні мати кваліфікаційні сертифікати, які підтверджують проходження навчання та отримання кваліфікаційного рівня за наступними напрямами: 1. Розроблення містобудівної документації. 2. Архітектурне та інженерно-будівельне проектування. 3. Експертиза та обстеження у будівництві. 4. Технічний нагляд. 5. Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва. 6. Виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. Враховуючи зазначений перелік, за професією «інженер з охорони праці» не є обов’язковим отримання кваліфікаційного сертифікату, це є лише добровільним рішенням, за яким в свою чергу здійснюється відповідна плата передбачена чинним законодавством. Також Вами у відповіді зазначено що даний координатор призначається замовником або керівником будівництва. Виникає питання яким чином даний фахівець з боку учасника буде призначений Замовником або керівником будівництва зі сторони Замовника торгів це перше, і по друге чи дійсно у подальшому Замовник планує, поки не зрозуміло яким чином, призначати такого працівника учасника, чи це все ж таки лише вимога завдяки якій Вами як Замовником торгів обмежується участь потенційних учасників які мають достатній потенціал кваліфікованих працівників в цій частині питання.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення та детальну позицію. Після повторного аналізу предмета закупівлі та чинних норм законодавства повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо наявності у учасника кваліфікованого фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, є правомірною, пов’язана з предметом закупівлі, пропорційною та недискримінаційною. Підстав для внесення змін до документації не вбачаємо. 1) Норми, що прямо передбачають координатора з питань ОП у будівництві Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджені наказом Мінсоцполітики від 23.06.2017 № 1050 (далі — Мінімальні вимоги), встановлюють обов’язок замовника або керівника будівництва призначати координаторів з питань охорони праці у випадку, коли на майданчику працюють два і більше підрядників/субпідрядників. Координатор на стадії будівництва призначається до початку виконання робіт. Ці норми імплементують вимоги Директиви 92/57/ЄС і є обов’язковими для всіх учасників будівництва. Розділ IV Мінімальних вимог визначає завдання координатора на стадії будівництва (координація загальних положень з ОП, узгодження заходів підрядників, перевірка виконання плану з ОП, організація співпраці та обміну інформацією між підрядниками тощо), що підтверджує ключову роль цієї посади для безпечної організації робіт. Окремо встановлено вимоги до кваліфікації координатора: вища освіта відповідного напряму, не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури/будівництва/управління будмайданчиками, а також кваліфікація за професією «інженер з охорони праці (будівництво)», підтверджена незалежним органом. Саме ці вимоги і мають бути забезпечені особою, яку потенційно може бути призначено координатором. 2) Чому вимога є правомірною у публічних закупівлях Згідно зі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право встановлювати кваліфікаційний критерій «наявність працівників відповідної кваліфікації» для підтвердження здатності учасника виконати договір. Ст. 22 визначає право Замовника передбачати у ТД спосіб підтвердження відповідності критеріям. Ці положення діють з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, якими прямо передбачено, що у ТД замовник визначає один або кілька критеріїв ст. 16 та спосіб їх підтвердження. Таким чином, вимога про наявність фахівця, який відповідає Мінімальним вимогам для можливого призначення координатором, повністю узгоджується з законом. Крім того, Закон «Про охорону праці» покладає на роботодавців та учасників будівництва обов’язок забезпечити безпечні умови праці, організацію навчання та контроль за додержанням вимог ОП; тому вимоги до кадрового потенціалу, що гарантують належне виконання цих обов’язків на будмайданчику, є обґрунтованими. 3) Щодо «добровільності сертифікації» та ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність» Ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність» і постанова КМУ № 554 регулюють професійну атестацію відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг) у сфері архітектури (проектування, технагляд, експертиза тощо). Посада координатора з ОП у будівництві не належить до переліку видів робіт, що підлягають такій атестації. Отже, Замовник не вимагає від учасника отримання «кваліфікаційного сертифіката» за постановою № 554. Натомість застосовуються спеціальні норми Мінімальних вимог (наказ № 1050), які передбачають підтвердження кваліфікації координатора незалежним органом за професією «інженер з охорони праці (будівництво)». Це різні правові інститути, і вимога Замовника жодним чином не суперечить ст. 17 Закону «Про архітектурну діяльність». 4) Щодо питання призначення координатора «зі сторони учасника» Мінімальні вимоги прямо визначають, що координатора призначає Замовник або керівник будівництва (за дорученням Замовника). Подання учасником у складі пропозиції даних про наявного фахівця, який відповідає кваліфікаційним вимогам та може бути призначений координатором, слугує підтвердженням кадрової спроможності на випадок, якщо Замовник (або керівник будівництва) ухвалить рішення про призначення саме цієї особи після укладання договору. Це звичайна і законна практика: призначення здійснюється наказом/розпорядженням Замовника/керівника будівництва вже на етапі виконання договору, а вимога ТД — лише про наявність у переможця придатного кандидата. 5) Відсутність дискримінації та відповідність принципу пропорційності • Вимога встановлена однаково для всіх учасників і безвідносно до форми власності чи розміру компанії. • Вона безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі (виконання будівельних робіт) і спрямована на забезпечення законодавчо обов’язкової координації ОП. • Замовник реалізує право за ст. 16 Закону «Про публічні закупівлі» встановити критерій «наявність працівників відповідної кваліфікації» та спосіб його підтвердження; вимога не потребує жодної «архітектурної» атестації за постановою № 554. 6) Як підтвердити відповідність вимозі (практично) Для уникнення непорозумінь звертаємо увагу: підтвердження може надаватись щодо штатного працівника або залученого фахівця (за цивільно-правовим договором/наміром залучення), за умови відповідності вимогам розд. IV Мінімальних вимог (освіта, стаж, підтверджена незалежним органом кваліфікація «інженер з охорони праці (будівництво)»). Висновок. Вимога ТД щодо наявності у учасника фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, відповідає Мінімальним вимогам з ОП на будмайданчиках (наказ Мінсоцполітики № 1050), Закону України «Про публічні закупівлі» (ст. 16, ст. 22, з урахуванням постанови КМУ № 1178), не дублює і не підмінює професійну атестацію за постановою КМУ № 554 та не є дискримінаційною. Підстав для видалення цієї вимоги з тендерної документації немає.
Дата відповіді: 05.09.2025 08:42
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 4ccc793d381b43689e1579db35c13dc3
Дата опублікування: 01.09.2025 13:20
Опис: Доброго дня шановний Замовнику. Відповідно до умов тендерної документації Вами встановлено вимогу щодо наявності в учасника в штаті або нанятий за цивільно-правовою угодою чи договіром на надання послуг координатор з питань охорони праці з підтвердженою незалежним органом кваліфікацією. Учасник в складі пропозиції повинен надати сканований сертифікат Координатора з питань праці. Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ № 1050 від 23.06.2017 затверджено «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчика» (далі – Мінімальні вимоги) пунктом 5 даних Мінімальних вимог визначено термін «Координатор з питань охорони праці», «Замовник» та «Керівник будівництва» , а саме: «замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву» «керівник будівництва (інженер-консультант у будівництві) - фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції» « координатор з питань охорони праці на стадії будівництва - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV цих Мінімальних вимог; координатор з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії розроблення проектної документації виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у пункті 1 розділу IV цих Мінімальних вимог;» Пунктом 1 Розділу ІІ « Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику» визначено наступне: « Якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва. Координатор з питань охорони праці на стадії розробки проектної документації призначається до початку розроблення проектної документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт. Допускається суміщення обов’язків координатора з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координатора з питань охорони праці на стадії будівництва.» Таким чином враховуючи терміни що вживаються в значеннях передбачених даними Мінімальними вимогами та вимоги визначені пунктом 1 Розділу ІІ, робимо висновок, що координатора з питань охорони праці (далі – координатор) як на стадії проектування так і на стадії будівництва призначає Замовник або керівник будівництва (інженер-консультант у будівництві). Тобто координатором є особа яка є працівником Замовника або ж за договором надання послуг та не може бути залучена відповідно до наказу з боку учасника процедури закупівлі. Просимо надати грунтовні роз'яснення щодо встановлення даної вимоги у тендерній документації. У разі відсутності таких роз'яснень просимо внести відповідні зміни шляхом видалення даної вимоги з умов тендерної документації
Відповідь: Доброго дня. Шановний учаснику. Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо наявності у учасника координатора з питань охорони праці на стадії будівництва. Зазначена вимога обумовлена тим, що: відповідно до Наказу Мінсоцполітики України № 1050 від 23.06.2017 координатор з питань охорони праці призначається замовником або керівником будівництва у випадку, якщо на майданчику одночасно виконують роботи два і більше підрядників; координатор має підтверджену кваліфікацію і здійснює важливі функції із забезпечення безпеки праці на будівельному майданчику. Замовник, виходячи з принципів статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», має право встановлювати кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників, які спрямовані на гарантування безпечного та якісного виконання робіт. Наявність у учасника кваліфікованого фахівця з охорони праці, який може бути призначений координатором на стадії будівництва, є підтвердженням того, що учасник має належний кадровий потенціал для організації безпечних умов праці та виконання вимог чинного законодавства у сфері охорони праці. Така вимога не суперечить положенням Наказу № 1050, оскільки координатор у будь-якому випадку призначається замовником або керівником будівництва, але забезпечення наявності кваліфікованого персоналу на стороні підрядника дозволяє уникнути ризиків залучення випадкових або некваліфікованих осіб та сприяє підвищенню рівня безпеки на об’єкті. Таким чином, вимога щодо наявності координатора з питань праці в тендерній документації є законною, обґрунтованою, спрямованою на дотримання законодавства та забезпечення належних умов охорони праці під час виконання робіт, що передбачені цією тендерної документацією, з урахуванням їх специфіки. Враховуючи вищевикладене, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді: 02.09.2025 13:42