-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбук HP 250R G9
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 13 днів назад
493 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 467.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 467.50 UAH
Період уточнення:
19.08.2025 14:06 - 23.08.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційний характер положень тендерної документації
Номер:
18f3e7199c264f48bb71ec8b700122be
Дата опублікування:
22.08.2025 14:20
Опис:
Шановний Замовнику!
Дякуємо за відповідь на наше попереднє звернення. Проте повідомляємо, що надані пояснення не усувають дискримінаційного характеру окремих положень тендерної документації, що ставить під сумнів дотримання принципів добросовісної конкуренції та недискримінації, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Змушені повторно звернути увагу на такі положення:
1. Вимога щодо надання листа (гарантійного/інформаційного) від виробника або офіційного дистриб’ютора
Замовник наполягає на наданні гарантійного або інформаційного листа саме від виробника або дистриб’ютора, незважаючи на те, що:
така вимога не передбачена Законом і суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з положеннями ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права вимагати надання документів від третіх сторін, які не є учасниками процедури;
відповідальність за виконання гарантійних зобов’язань несе учасник, а не третя особа (виробник чи дистриб’ютор);
практика АМКУ однозначно підтверджує право учасника на підтвердження наявності сервісного обслуговування власними документами або договорами з авторизованими СЦ.
У разі, якщо гарантійний термін передбачається договором між постачальником і замовником, постачальник несе повну відповідальність за його дотримання, і підтвердження від виробника/дистриб’ютора не є юридично обов’язковим.
Пропозиція: надати можливість учаснику самостійно підтвердити наявність гарантійного обслуговування (лист, договір, декларація), без обов’язкової вимоги листа від третьої сторони.
2. Вимога підтвердження характеристик виключно через посилання на офіційні сайти виробників
У відповіді Замовника не враховано, що:
Офіційні сайти не завжди містять повну або актуальну інформацію щодо моделей, призначених для конкретних локальних ринків (зокрема, Україна);
Технічні характеристики можуть бути достовірно підтверджені іншими загальновизнаними джерелами: .pdf-файлами специфікацій, скріншотами, технічними паспортами, каталогами, тощо;
Рішення АМКУ (зокрема, №1316-р/пк-пз від 01.11.2022) неодноразово встановлювали порушення у разі встановлення таких односторонніх вимог.
Пропозиція: дозволити учасникам підтверджувати технічні характеристики будь-якими документами, що дозволяють однозначно встановити відповідність пропонованого товару вимогам тендерної документації, без обмеження лише посиланнями на сайти виробників.
Висновок
Оскільки зазначені вимоги не були скориговані, вважаємо їх дискримінаційними та такими, що:
не виправдані предметом закупівлі;
обмежують коло потенційних учасників;
порушують принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, залишаємо за собою право подати скаргу до АМКУ відповідно до статті 18 зазначеного Закону.
Заздалегідь дякуємо за врахування викладених аргументів та усунення дискримінаційних положень у тендерній документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Уважно розглянувши Ваші питання, маємо повідомити наступне:
1. Вимога щодо надання листа (гарантійного/інформаційного) від виробника або офіційного дистриб’ютора Замовник наполягає на наданні гарантійного або інформаційного листа саме від виробника або дистриб’ютора, незважаючи на те, що: така вимога не передбачена Законом і суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з положеннями ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права вимагати надання документів від третіх сторін, які не є учасниками процедури; відповідальність за виконання гарантійних зобов’язань несе учасник, а не третя особа (виробник чи дистриб’ютор); практика АМКУ однозначно підтверджує право учасника на підтвердження наявності сервісного обслуговування власними документами або договорами з авторизованими СЦ. У разі, якщо гарантійний термін передбачається договором між постачальником і замовником, постачальник несе повну відповідальність за його дотримання, і підтвердження від виробника/дистриб’ютора не є юридично обов’язковим. Пропозиція: надати можливість учаснику самостійно підтвердити наявність гарантійного обслуговування (лист, договір, декларація), без обов’язкової вимоги листа від третьої сторони.
Замовник здійснює закупівлю товару в порядку спрощеної закупівлі. Згідно ч. 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік інформації, який обов’язково зазначається Замовником в Оголошенні, при цьому зазначено, що в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до п.5. Додатку 1 Оголошення Замовником вимагається надання від Учасника в складі пропозиції: «Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні, яким підтверджується термін гарантії на товар, наявність гарантійної підтримки в місті поставки товару та зазначається перелік авторизованих сервісних центрів по всій території України». Окрім цього п.1-4 Додатку 1 Оголошення передбачено надання Учасником в складі пропозиції ряду гарантійних листів щодо спроможності поставки товару належної якості та у відповідній кількості. Визначені вимоги жодним чином не звужують конкуренцію та не надають перевагу для учасників, які мають прямі зв’язки з виробником або його дистриб’юторами. Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні має можливість отримати кожен потенційний Учасник, який має спроможність поставляти товар належної якості та в належній кількості. Замовник здійснює закупівлі з дотриманням чинного законодавства України, зокрема, дотримується принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. При цьому Замовник перегляне вимогу з метою здійснення закупівлі як найефективніше.
2. Вимога підтвердження характеристик виключно через посилання на офіційні сайти виробників
У відповіді Замовника не враховано, що:
Офіційні сайти не завжди містять повну або актуальну інформацію щодо моделей, призначених для конкретних локальних ринків (зокрема, Україна);
Технічні характеристики можуть бути достовірно підтверджені іншими загальновизнаними джерелами: .pdf-файлами специфікацій, скріншотами, технічними паспортами, каталогами, тощо;
Рішення АМКУ (зокрема, №1316-р/пк-пз від 01.11.2022) неодноразово встановлювали порушення у разі встановлення таких односторонніх вимог.
Пропозиція: дозволити учасникам підтверджувати технічні характеристики будь-якими документами, що дозволяють однозначно встановити відповідність пропонованого товару вимогам тендерної документації, без обмеження лише посиланнями на сайти виробників.
Висновок
Оскільки зазначені вимоги не були скориговані, вважаємо їх дискримінаційними та такими, що:
не виправдані предметом закупівлі;
обмежують коло потенційних учасників;
порушують принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, залишаємо за собою право подати скаргу до АМКУ відповідно до статті 18 зазначеного Закону.
Заздалегідь дякуємо за врахування викладених аргументів та усунення дискримінаційних положень у тендерній документації.
В Додатку 1 Оголошення визначена вимога, згідно якої Учасник повинен надати порівняльну таблицю, яка повинна містити посилання на офіційний сайт виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора, на якому має бути підтверджено відповідність запропонованих ноутбуків та усіх технічних характеристик вказаних Учасником усім технічним характеристикам зазначеним Замовником, що є предметом цієї закупівлі. У разі не відповідності технічних характеристик обладнання, вказаних Учасником в порівняльній таблиці, така пропозиція відхиляється. Характеристики товару, що визначені в таблиці Замовником та підтверджені Учасником в поданій пропозиції повинні відповідати технічним характеристикам, що містяться на сайті виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора. Така вимога дозволяє відслідкувати відповідність інформації, що надається Учасником в складі пропозиції. Замовник не вбачає дискримінації у вказаній вимозі, оскільки таку інформацію спроможний надати кожний потенційний Учасник. Замовник здійснює закупівлі з дотриманням чинного законодавства України, зокрема, дотримується принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. При цьому Замовник перегляне вимогу з метою здійснення закупівлі як найефективніше.
Додатково маємо зазначити, що стаття 18 Закону України "Про публічні закупівлі" не передбачає механізму оскарження спрощених закупівель до АМКУ.
Дата відповіді:
22.08.2025 21:06
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги у ТД
Номер:
b7f9961f5fec4f45a501572808b5bfb1
Дата опублікування:
20.08.2025 14:16
Опис:
Шановний Замовнику!
Уважно вивчивши документацію до оголошення UA-2025-08-19-006890-a, зокрема Додаток 1, вважаємо за необхідне звернути Вашу увагу на низку положень, що, на нашу думку, не відповідають вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель та принципам добросовісної конкуренції.
1. Вимога щодо надання листа (гарантійного/інформаційного) від виробника або офіційного дистриб’ютора
У Додатку 1 до оголошення встановлено вимогу щодо обов’язкового надання інформаційного листа від виробника товару або його представництва / офіційного представника в Україні, яким має підтверджуватись гарантія, наявність сервісного обслуговування в місті поставки та перелік сервісних центрів.
Зазначена вимога не передбачена жодною нормою законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» або Постановою КМУ №1275. Більше того, вона створює необґрунтовану перевагу для учасників, які мають прямі зв’язки з виробником або його дистриб’юторами, та штучно звужує конкуренцію, обмежуючи доступ до участі добросовісних постачальників, які можуть забезпечити належну поставку, гарантію та сервіс, але не мають можливості отримати такий лист.
У низці рішень Антимонопольного комітету України подібні вимоги визнавались дискримінаційними та такими, що порушують частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначаємо, що учасник самостійно несе повну відповідальність за поставку товару, його якість, гарантійні зобов’язання та надання сервісного обслуговування. У складі своєї пропозиції він може надати гарантійний лист, в якому підтвердить:
• строк гарантії на товар (не менше 12 місяців);
• наявність гарантійної підтримки у місті поставки;
• інформацію про сервісні центри, які здійснюватимуть обслуговування.
Таким чином, вимагаємо вилучити положення про обов’язковість інформаційного листа від виробника / дистриб’ютора, як таке, що є дискримінаційним та порушує норми законодавства.
________________________________________
2. Надмірна вимога щодо підтвердження характеристик через посилання на офіційні сайти
У документації встановлено, що порівняльна таблиця, яка подається Учасником, обов’язково має містити посилання на офіційний сайт виробника, представника або дистриб’ютора, на якому підтверджується відповідність технічних характеристик.
Зазначена вимога є надмірною, формальною та такою, що може призвести до необґрунтованого відхилення пропозицій, навіть у випадку фактичної відповідності товару усім технічним параметрам. Слід враховувати, що:
• не всі характеристики товару можуть бути вказані на сайтах виробника або його представників;
• контент офіційних сайтів не є стабільним (змінюється, архівується або тимчасово недоступний);
• не всі виробники або бренди мають локалізовані сайти чи сайти із повним переліком характеристик.
З урахуванням вищезазначеного, така вимога не є пропорційною меті закупівлі та суперечить принципам рівного доступу та добросовісної конкуренції, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо Вашу увагу, що учасник може підтвердити відповідність технічним характеристикам товару власними засобами, зокрема:
• заповненою порівняльною таблицею з технічними характеристиками;
• гарантійним листом.
Просимо виключити вимогу про обов’язкове посилання на сайт виробника як єдине джерело підтвердження, та дозволити учасникам підтверджувати відповідність товару технічним вимогам у довільній формі під свою відповідальність.
________________________________________
Висновок
У зв’язку з вищевикладеним вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом:
• виключення вимоги щодо надання листа від виробника / дистриб’ютора;
• пом’якшення вимог до джерел підтвердження технічних характеристик, зокрема дозволити учасникам самостійно підтверджувати їх у довільній формі, без прив’язки виключно до посилань на офіційні сайти.
У разі невжиття заходів для усунення вищезазначених порушень залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України як органу оскарження, відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Уважно розглянувши Ваші питання, маємо повідомити наступне:
1. Вимога щодо надання листа (гарантійного/інформаційного) від виробника або офіційного дистриб’ютора У Додатку 1 до оголошення встановлено вимогу щодо обов’язкового надання інформаційного листа від виробника товару або його представництва / офіційного представника в Україні, яким має підтверджуватись гарантія, наявність сервісного обслуговування в місті поставки та перелік сервісних центрів. Зазначена вимога не передбачена жодною нормою законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» або Постановою КМУ №1275. Більше того, вона створює необґрунтовану перевагу для учасників, які мають прямі зв’язки з виробником або його дистриб’юторами, та штучно звужує конкуренцію, обмежуючи доступ до участі добросовісних постачальників, які можуть забезпечити належну поставку, гарантію та сервіс, але не мають можливості отримати такий лист. У низці рішень Антимонопольного комітету України подібні вимоги визнавались дискримінаційними та такими, що порушують частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що учасник самостійно несе повну відповідальність за поставку товару, його якість, гарантійні зобов’язання та надання сервісного обслуговування. У складі своєї пропозиції він може надати гарантійний лист, в якому підтвердить: • строк гарантії на товар (не менше 12 місяців); • наявність гарантійної підтримки у місті поставки; • інформацію про сервісні центри, які здійснюватимуть обслуговування. Таким чином, вимагаємо вилучити положення про обов’язковість інформаційного листа від виробника / дистриб’ютора, як таке, що є дискримінаційним та порушує норми законодавства.
Замовник здійснює закупівлю товару в порядку спрощеної закупівлі. Згідно ч. 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік інформації, який обов’язково зазначається Замовником в Оголошенні, при цьому зазначено, що в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до п.5. Додатку 1 Оголошення Замовником вимагається надання від Учасника в складі пропозиції: «Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні, яким підтверджується термін гарантії на товар, наявність гарантійної підтримки в місті поставки товару та зазначається перелік авторизованих сервісних центрів по всій території України». Окрім цього п.1-4 Додатку 1 Оголошення передбачено надання Учасником в складі пропозиції ряду гарантійних листів щодо спроможності поставки товару належної якості та у відповідній кількості. Визначені вимоги жодним чином не звужують конкуренцію та не надають перевагу для учасників, які мають прямі зв’язки з виробником або його дистриб’юторами. Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні має можливість отримати кожен потенційний Учасник, який має спроможність поставляти товар належної якості та в належній кількості. Замовник не вбачає дискримінації у вказаній вимозі.
2. Надмірна вимога щодо підтвердження характеристик через посилання на офіційні сайти У документації встановлено, що порівняльна таблиця, яка подається Учасником, обов’язково має містити посилання на офіційний сайт виробника, представника або дистриб’ютора, на якому підтверджується відповідність технічних характеристик. Зазначена вимога є надмірною, формальною та такою, що може призвести до необґрунтованого відхилення пропозицій, навіть у випадку фактичної відповідності товару усім технічним параметрам. Слід враховувати, що: • не всі характеристики товару можуть бути вказані на сайтах виробника або його представників; • контент офіційних сайтів не є стабільним (змінюється, архівується або тимчасово недоступний); • не всі виробники або бренди мають локалізовані сайти чи сайти із повним переліком характеристик. З урахуванням вищезазначеного, така вимога не є пропорційною меті закупівлі та суперечить принципам рівного доступу та добросовісної конкуренції, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо Вашу увагу, що учасник може підтвердити відповідність технічним характеристикам товару власними засобами, зокрема: • заповненою порівняльною таблицею з технічними характеристиками; • гарантійним листом. Просимо виключити вимогу про обов’язкове посилання на сайт виробника як єдине джерело підтвердження, та дозволити учасникам підтверджувати відповідність товару технічним вимогам у довільній формі під свою відповідальність.
В Додатку 1 Оголошення визначена вимога, згідно якої Учасник повинен надати порівняльну таблицю, яка повинна містити посилання на офіційний сайт виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора, на якому має бути підтверджено відповідність запропонованих ноутбуків та усіх технічних характеристик вказаних Учасником усім технічним характеристикам зазначеним Замовником, що є предметом цієї закупівлі. У разі не відповідності технічних характеристик обладнання, вказаних Учасником в порівняльній таблиці, така пропозиція відхиляється. Характеристики товару, що визначені в таблиці Замовником та підтверджені Учасником в поданій пропозиції повинні відповідати технічним характеристикам, що містяться на сайті виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора. Така вимога дозволяє відслідкувати відповідність інформації, що надається Учасником в складі пропозиції. Замовник не вбачає дискримінації у вказаній вимозі, оскільки таку інформацію спроможний надати кожний потенційний Учасник.
Дата відповіді:
21.08.2025 13:46