-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
5 632 442.82
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 56 324.43 UAH
мін. крок: 1% або 56 324.43 UAH
Період уточнення:
18.08.2025 14:51 - 24.08.2025 00:00
Відповідь надана
Середньозважена ціна на ринку “на добу наперед
Номер:
b8d175b902014dfd94a31e9bd1bb33f0
Дата опублікування:
22.08.2025 10:50
Опис:
Додаток 3 та Додаток 5 до проекту Договору однією із складових ціни передбачає показник «Середньозважена ціна на ринку “на добу наперед” без ПДВ, грн».
Щодо цього повідомляємо:
З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проєкту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору. Пунктом 6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі. Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку «на добу наперед» за 1 кВт.год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі…». Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржі), яка буде запропонована учасником. Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП. З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що, при всіх інших рівних елементах розрахунку, єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа).
Замовник встановив елемент «Середньозважена ціна на ринку “на добу наперед” без ПДВ, грн» без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим давши змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції. Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені твердження теж підтверджуються практикою ДАСУ, зокрема у закупівлі UA-2025-01-08-008430-a.
Таким чином, з метою недопущення Вами порушень чинного законодавства та уникнення притягнення до відповідальності з боку контролюючих органів, просимо внести зміни до Тендерної документації. В іншому разі змушені будемо звернутись до АМКУ, що спричинить затягування процедури закупівлі.
Відповідь:
Шановний учасник! Замовник вніс відповідні зміни
Дата відповіді:
22.08.2025 12:33
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ff3cbe90f2ce457f9e33ddd9579291a5
Дата опублікування:
19.08.2025 17:03
Опис:
Шановинй замовник, п.19 Додатку 6 передбачено надання у складі пропозиції учасника "19. Документу на право власності та/ або право користування та /або договір про надання послуг та/або інший документ, що підтверджує наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет". Так, Положеннями пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено обмеження щодо вимог, які може встановлювати замовник. Так, за наведеною нормою у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) замовником не застосовуються. Тобто, Замовник не може установлювати дані кваліфікаційні критерії: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Виходячи з вищевикладеного, вимога щодо надання документу на право власності та/ або право користування та /або договір про надання послуг та/або інший документ, що підтверджує наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет є такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства, та обмежує потенційне коло учасників. Вимагаємо видалити цю вимогу
Відповідь:
Шановний учасник! Згідно пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та додатка 1 до тендерної документації замовник встановив наступні кваліфікаційні критерії:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з додатком 1 учасник подає, як частину його тендерної пропозиції, документи, що підтверджують відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, а саме:
- довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконується (-ються), на постачання товару, що є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документ (-и), що підтверджує (-ють) виконання аналогічного договору(-ів) зазначеного (-их) у довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю).
Водночас, документ на право власності та/ або право користування та /або договір про надання послуг та/або інший документ, що підтверджує наявність офіційного вебсайту в мережі Інтернет не відносяться до переліку документів, що підтверджують відповідність учасника встановленому кваліфікаційному критерію.
Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 57 Закону України «Про ринок електричної енергії» електропостачальник зобов’язаний дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
За приписами підпункту 8 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен забезпечити функціонування вебсайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Оскільки, з вищевикладеного випливає, що електропостачальник зобов’язаний мати офіційний вебсайт в мережі Інтернет, тому вимога замовника про надання учасником у складі документів тендерної пропозиції документа на право власності та/ або право користування та /або договір про надання послуг та/або інший документ, що підтверджує наявність офіційного вебсайту в мережі Інтернет, є законною та обґрунтованою.
Дата відповіді:
21.08.2025 11:56
Відповідь надана
Очікувана вартість
Номер:
61eddc1b9a3e423dba50b7d97253faec
Дата опублікування:
19.08.2025 16:53
Опис:
Просимо повідомити, який індикатив має враховувати учасник для розрахунку ціни за одиницю та очікуваної вартості закупівлі
Відповідь:
Шановний учасник! Згідно пункту 1 розділу V тендерної документації Єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції є «ціна». Питома вага цінового критерію – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися тендерна пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ). При здійсненні оцінки пропозицій учасників застосовується методика порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того який режим оподаткування застосовується учасником.
Відповідно до пункту 6 розділу І тендерної документації до ціни тендерної пропозиції не включаються витрати, які учасник поніс при підготовці пропозиції та проведені процедури закупівлі. Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Згідно додатка 5 та 6 до тендерної документації учасник надає у складі документів тендерної пропозиції цінову пропозицію, у якій зокрема має зазначити ціну за одиницю та загальну вартість з урахуванням усіх податків і зборів (грн.). Учасник повинен зазначити цінову пропозицію з урахуванням ПДВ або без ПДВ відповідно до його системи оподаткування. У склад вартості предмету закупівлі учасник враховує вартість постачання електричної енергії (вартість послуг оператора системи передачі, щодо надання послуг з передачі електричної енергії). Учасник не враховує вартість послуги з розподілу електричної енергії в склад вартості предмету закупівлі. Вартість послуги з розподілу електричної енергії оплачуються замовником самостійно.
Також, проект договору у додатку 4 до тендерної документації містить формулу для розрахунку ціни за одиницю товару (електричної енергії).
Дата відповіді:
21.08.2025 11:56