• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Персональні комп'ютери

Завершена

4 618 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 090.00 UAH
Період уточнення: 18.08.2025 10:26 - 23.08.2025 00:00
Відповідь надана

усунення дискримінаційних вимог до монітору в Додатку 3 до тендерній документації

Номер: fd34593a3c334247a3605e25b80fc3f6
Дата опублікування: 22.08.2025 21:30
Опис: Шановний Замовнику! Ознайомившись із тендерною документацією до закупівлі «Персональні комп’ютери» (код ДК 021:2015 – 30213000-5), зокрема з Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», повідомляємо про виявлення ознак обмеження конкуренції у частині вимог до монітора. Аналіз характеристик, викладених у розділі «Монітор», свідчить, що сукупність параметрів повністю відповідає лише моделі Lenovo ThinkVision E24-40, посилання на офіційний опис: https://psref.lenovo.com/Product/ThinkVision/ThinkVision_E24_40 Характеристики монітору у їх сукупності звужують коло потенційних виробників виключно до Lenovo, унеможливлюючи подання рівноцінної продукції інших брендів. Це фактично нівелює положення про можливість подання еквіваленту, яке передбачено в самій тендерній документації. Таке формулювання вимог суперечить: - статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації; - частині 4 статті 22 Закону, яка забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або дискримінують учасників; - пункту 28 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, який передбачає, що тендерна документація повинна формуватися відповідно до статті 22 Закону з дотриманням принципів конкурентності та відкритості. З урахуванням вищевикладеного, з метою забезпечення реальної конкуренції та дотримання принципів законодавства, просимо внести зміни до технічних вимог, виклавши їх у більш узагальненій редакції: 1. Поточна редакція: Задні порти не менше: 1x USB-A (USB 10 Гбіт/с / USB 3.2 Gen 2), Просимо викласти у наступній редакції: Задні порти не менше: 1x USB-A (USB 5 Гбіт/с / USB 3.2 Gen 1); 2. Поточна редакція: Час відгуку екстремальний режим: не більше 4 мс. Час відгуку звичайний режим: не більше 6 мс., Просимо викласти у наступній редакції: Час відгуку: не більше 4 мс.; 3. Поточна редакція: Споживана потужність типова не більше 13 Вт, Споживана потужність максимальна не більше 24 Вт, Просимо викласти у наступній редакції: Споживана потужність не більше 24 Вт. Пропоновані зміни збережуть високі вимоги до якості продукції, забезпечать можливість подання еквівалентів та сприятимуть реалізації основних принципів публічних закупівель, включно з конкурентністю, недискримінацією та ефективністю. Сподіваємось на врахування нашого звернення та внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до вимог Додатку № 3, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Всі вимоги, що прописані в Додатку № 3 передбачені необхідністю закупівлі якісного обладнання, некотрафактного товару, гарантійне обслуговування якого за підтримки виробника, забезпечується оригінальними витратними матеріалами, запчастинами. Всі параметри товарів згідно Таблиці Додатку № 3 викладені із порівняльними параметрами «або кращий», «або більше», «не нижче», «або вища», «не менше», «не гірше», «не більше».... , а отже, кожен Учасник може запропонувати рівноцінний товар вимогам Замовника або кращий. Таким чином, при поданні пропозиції еквіваленту предмета закупівлі, всі характеристики товару повинні відповідати і не бути гіршими всім технічним вимогам, що зазначені у даному Додатку № 3.
Дата відповіді: 25.08.2025 15:03
Відповідь надана

щодо повторного розгляду вимог до підтвердження авторизованого джерела постачання товару

Номер: a0a237e8a26140b297685d340ad79d30
Дата опублікування: 22.08.2025 16:54
Опис: Шановний Замовнику! Дякуємо за відповідь на наше попереднє звернення. Разом із тим, просимо повторно розглянути порушене питання щодо можливості надання підтвердження авторизованого джерела постачання продукції не лише від виробника або його представництва, але також — від офіційного дистриб’ютора. У своїй відповіді Ви зазначаєте, що така вимога (щодо листа саме від виробника або представництва) встановлена з метою: 1. підтвердження офіційного походження товару та недопущення постачання контрафактної продукції; 2. забезпечення офіційної гарантійної підтримки; 3. підтвердження легальності ввезення продукції в Україну; 4. можливості ефективної комунікації з виробником у разі спірних питань. Водночас зазначаємо, що всі ці функції виконує офіційний дистриб’ютор, який діє на підставі договору з виробником, має авторизацію (лист підтвердження дистрибуції), а також несе договірну та юридичну відповідальність перед кінцевим споживачем, включно із забезпеченням гарантії, післяпродажного обслуговування, сертифікації та розмитнення товару. Офіційний дистриб’ютор: 1. підтверджує походження продукції через контракт із виробником; 2. постачає лише офіційно ввезений та сертифікований товар; 3. має повноваження на надання гарантійних зобов’язань від імені виробника; 4. має необхідну документацію для підтвердження легальності ввезення та відповідності продукції вимогам українського законодавства. Наголошуємо, що не всі виробники мають представництва в Україні, а виключення дистриб’ютора з кола уповноважених осіб звужує коло потенційних постачальників, що може суперечити принципам недискримінації, добросовісної конкуренції та відкритості, визначеним у ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Також зазначимо, що у правовій площині: представництво, згідно з п. 2 ст. 95 ЦКУ — не є окремою юридичною особою, не здійснює господарську діяльність і не ввозить товари; дистриб’ютор, навпаки, є уповноваженим суб’єктом господарювання, який діє в рамках офіційних контрактів із виробником, здійснює імпорт, продаж і сервісне обслуговування. Отже, з урахуванням фактичних обставин ринку, встановлена вимога необґрунтовано виключає значну частину добросовісних учасників, які співпрацюють із офіційними дистриб’юторами і мають змогу забезпечити всі необхідні гарантії Замовнику. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації, доповнивши перелік осіб, які можуть надати відповідний лист, офіційними дистриб’юторами виробника (за наявності документів, що підтверджують цей статус). Це дозволить: - розширити коло потенційних учасників; - забезпечити виконання вимог законодавства; - уникнути ознак дискримінації; - досягти мети закупівлі — отримання якісного, офіційного та гарантованого товару. Заздалегідь дякуємо за повторний розгляд нашого звернення.
Відповідь: Шановний Учаснику! Обгрунтована відповідь надана на перше Ваше звернення. Ми зацікавлені в гарантіях найвищого рівня і тому, щодо авторизованого джерела постачання продукції та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, а також має офіційну гарантію, учасник повинен надати лист/листи від виробника/виробників або представництва/представництв виробників.
Дата відповіді: 25.08.2025 15:02
Відповідь надана

щодо строків постачання товару

Номер: e6bc607ccbc24d9da879305a579f6808
Дата опублікування: 22.08.2025 10:22
Опис: Шановний Замовнику! У тендерній документації встановлено вимогу щодо строку постачання товару: "не пізніше ніж до 25.12.2025, але протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання заявки від Замовника". Звертаємо увагу, що таке формулювання: 1. створює нерівні умови участі для потенційних учасників; 2. задвоює строк постачання: з одного боку, вказано кінцеву дату (25.12.2025), з іншого — обмеження у 5 робочих днів з моменту заявки, яку Замовник може подати в будь-який момент на власний розсуд; 3. така конструкція створює ризик непрозорості закупівлі та рішень Замовник. Оскільки термін виконання зобов’язань фактично залежить не від умов тендеру, а від дій Замовника; 3. неможливість прогнозування дати заявки унеможливлює належне планування логістики, виробництва або імпорту, що на пряму впливає на ціну товару. Враховуючи ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", яка передбачає обов’язкове дотримання принципів відкритості, недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та прозорості на всіх етапах закупівлі, а також нормативну силу Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, яка регулює порядок проведення закупівель в умовах воєнного стану, вважаємо, що вимога щодо строків постачання товару має бути чіткою, прозорою та однаковою для всіх учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: чітко визначити строки постачання товару (наприклад, з моменту укладення договору або у конкретні періоди) без задвоєння; Це забезпечить відповідність закупівлі законодавству, уникнення неоднозначного трактування та справедливу конкуренцію між учасниками.
Відповідь: Шановний Учаснику, вимога щодо строку постачання товару не створює для учасників нерівних умови для участі та не задвоює строк постачання, не створює ризиків непрозорості та не впливає на неможливість прогнозування дати заявки. Відповідно до функціоналу майданчика закупівель на платформі Prozorro замовники зобов’язані вибрати дату поставки: число, місяць, рік. Замовником встановлено максимальний термін поставки орієнтуючись на період бюджетного року. Додатково враховуючи власні потреби (нащо Замовник має право) щодо забезпечення обладнанням приміщення судів Івано-Франківської області, враховуючи організаційні процеси у структурі Замовника, встановлено вимогу із достатнім терміном 5 календарних днів для поставки товару. Учасник -Постачальник з дати підписання договору бере на себе зобов’язання щодо поставки товарів, враховуючи вимоги та потреби Замовника та одразу спрогнозовує виробництво, імпорт, логістику для поставки товарів. Просимо зважати на те, що у Замовника є власні організаційні умови щодо придбання, забезпечення обладнанням всіх належних йому структур, та не будемо вказувати для Учасника коли він замовляє виробництво, організовує логістику та за якими цінами формує свої пропозиції.
Дата відповіді: 25.08.2025 15:00
Відповідь надана

Щодо вимоги надання листів від виробника/представництва

Номер: fbe65862e5974dac99c05ab89c813a76
Дата опублікування: 22.08.2025 09:52
Опис: Шановний Замовнику! Уважно ознайомившись із вимогами тендерної документації, зокрема з умовою щодо надання листів від виробника або представництва виробника для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, хочемо звернути вашу увагу на наступне: Таке формулювання є некоректним і таким, що створює дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі, адже: 1. Не всі виробники мають представництва в Україні. 2. Представництва згідно з п. 2 ст. 95 Цивільного кодексу України є лише відокремленими підрозділами юридичної особи, які здійснюють представництво та захист інтересів компанії, але не займаються постачанням (ввезенням) товару. 3. Фактичне постачання продукції на територію України здійснюється офіційними дистриб’юторами, які мають відповідні контракти з виробниками, офіційні повноваження на реалізацію, гарантійне та сервісне обслуговування. У зв’язку з вищенаведеним, просимо внести зміни до тендерної документації, доповнивши перелік суб’єктів, які можуть надавати підтверджуючі листи, офіційними дистриб’юторами виробників. Це дозволить забезпечити відкриту конкуренцію, залучити ширше коло постачальників та виконати вимоги щодо легального ввезення і гарантійної підтримки товару на законних підставах.
Відповідь: Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне: Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Відповідно до вимог Додатку 3 до ТД Замовником встановлено: «Всі вимоги, що прописані в цьому Додатку 3 передбачені необхідністю закупівлі якісного обладнання, некотрафактного товару, гарантійне обслуговування якого за підтримки виробника, забезпечується оригінальними витратними матеріалами, запчастинами. Весь товар не повинен мати ознак контрафактності, а саме несанкціонованого використання або нанесення торгових марок без офіційної згоди власників торгових марок. На пакуванні не повинно бути ознак видалення чи приховування нанесених раніше торгових марок, про що учасник надає гарантійний лист. На виконання вимог Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», Закону України «Про захист прав споживачів», а також на виконання умов законодавства про відповідальність за контрабанду та порушення митних правил, товари повинні ввозитися на територію України через офіційні канали поставки, та з відповідним гарантійним сервісом виробника. Замовник залишає за собою право запросити перевірку серійних номерів обладнання, що постачається, у локальному офісі виробника та відмовитися від поставки в разі неофіційного ввозу. Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, а також має офіційну гарантію, учасник повинен надати лист/листи від виробника/виробників або представництва/представництв виробників системних блоків (персональних комп’ютерів) та моніторів, який/які адресований замовнику торгів, містить/містять інформацію: щодо номера та дати оголошення про проведення торгів, перелік та кількість запронованого товару та підтвердження гарантійних зобов’язань.» В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Дана вимога також формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару Учасником торгів. Надання листа від виробника/ів) чи представництва/в) є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. 2. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції чи представництво може гарантувати Замовнику належну якість та гарантійний строк експлуатації товару, заміни товару у випадку пошкодження, поломки і т.д. (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником(ами). 3. Надання листа виробника(ів) чи представництва/в) мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, постачання відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 4. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника(ів) чи представництва/в) має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Офіційне представництво має прямий договір з виробником та має офіційний статус, будучи єдиним "обличчям" виробника, тоді як дистриб'ютор є контрагентом, який купує та перепродає товари. Офіційне представництво гарантує оригінальність товару та повну підтримку; повна гарантія, що надається безпосередньо виробником, а не посередником; кращий сервіс і пряма комунікація з виробником у разі виникнення проблем. Дистриб'ютор не завжди може надати той самий рівень підтримки, що й офіційне представництво та існує ризик придбання "сірого" товару, який може не мати повноцінної гарантії від виробника. Для розширення кола постачальників, залучення якнайбільше Учасників, замовником не створено обмежень щодо надання листа від виробника, а запропононовано альтернативу – від представництва/в виробника, як запорука отримання офіційного (на законному рівні), оригінального товару. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із зверненням щодо внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Дата відповіді: 22.08.2025 15:34