-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Роботи з будівництва об’єкту «Реконструкція ділянки автодороги ЧФ ДП «АМПУ» (інв.№3342) за адресою: Одеська обл., Одеський район, м. Чорноморськ, вул. Сухолиманська, 1Д. Коригування»
за кодом ДК 021-2015 - 45000000 – 7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 18 днів назад
66 868 530.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 334 342.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 334 342.65 UAH
Період уточнення:
15.08.2025 14:41 - 05.09.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо навчання з питань охорони праці
Номер:
529ee9ee5e9c47459790703c6af05621
Дата опублікування:
04.09.2025 20:57
Опис:
При внесенні змін до тендерної документації в частину 2. Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації замовником будо додано вимогу щодо надання на керівника підприємства та/або особу, що здійснює технічне керівництво підприємством документів про проходження навчання з питань охорони праці, а саме: «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12); «Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів» (НПАОП 0.00-1.83-18); «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» (НПАОП 0.00-1.81-18); «Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками» (НПАОП 0.00-7.14-17); «Правила охорони праці під час фарбувальних робіт» (НПАОП 28.0-1.32-13); «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09); «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП 0.00-1.71-13); «ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12); «Типова інструкція з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт» (НПАОП 0.00-5.11 -85); «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.80-18).
Зважаючи на те, що ці вимоги ДОДАНІ при внесенні змін, то до подання тендерних пропозицій фактично залишилося тільки 3 робочих дні і учасники не мають часу для проходження навчання та отримання відповідних документів. Тобто, замовник в черговий раз додав дискримінуючу вимогу, щоб СПЕЦІАЛЬНО ОБМЕЖИТИ КОЛО УЧАСНИКІВ ТА ДЛЯ СТВОРЕННЯ КОМФОРТНИХ УМОВ УЧАСТІ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ ПЕВНОГО УЧАСНИКА.
Отже, зазначена вимога є дискримінаційною та такою що обмежує коло учасників, які зможуть прийняти участь у даній закупівлі.
Частиною четвертою ст.5. Закону №922-VIII встановлено, що «ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Серед всіх НПАОП, щодо яких замовник вимагає надати документи про проходження навчання з питань охорони праці, найбільше викликають подив та обурення наступні:
1) «Правила охорони праці під час фарбувальних робіт» (НПАОП 28.0-1.32-13) – якщо розглянути Технічне задання, то можна побачити, що воно містить тільки один пункт, який передбачає виконання фарбувальних робіт на площі всього 18,69 м2. ЗАПИТАННЯ ЗАМОВНИКУ: НАВІЩО ВИМАГАТИ НАДАННЯ ДОКУМЕНТІВ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ НАВЧАННЯ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ ЗА ДАНИМ НПАОП ДЛЯ ТАКОГО НЕЗНАЧНОГО ОБСЯГУ? Тим більше, що вимоги з безпеки праці, яких слід дотримуватися при проведенні фарбувальних робіт, вказано у розділі IV «Вимоги безпеки праці під час будівництва, ремонту та утримання інженерних споруд» «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09) та в розділі 15 «Опоряджувальні роботи, улаштування теплоізоляційних фасадних систем» «ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12), які теж містяться у доданій замовником вимозі. До того ж, «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09) є профільними по відношенню до предмета даної закупівлі.
2) «Типова інструкція з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт» (НПАОП 0.00-5.11-85). Почнемо безпосередньо з самого НПАОП, який був затверджений ще у 1985 році та навіть не має перекладу на українську мову!!! Наступне, у вступі до даного НПАОП зазначено «Ця Типова інструкція є обов'язковою для підприємств усіх міністерств, які мають підконтрольні Держгіртехнагляду СРСР об'єкти, крім міністерств чорної та кольорової металургії» - що ж це за орган такий та що ж це за об’єкти?!?!? Цікаво! Добре, пропускаємо вступ і далі в п.1.5. НПАОП 0.00-5.11-85 зазначено «До газонебезпечних відносяться роботи, пов'язані з ОГЛЯДОМ, ЧИЩЕННЯМ, РЕМОНТОМ, РОЗГЕРМЕТИЗАЦІЄЮ технологічного обладнання, комунікацій, у тому числі роботи всередині ємностей (апарати, сушильні барабани, печі сушильні, реактори, резервуари, цистерни та інше аналогічне обладнання, а також колектори, тунелі, колодязі, приямки та інші аналогічні робочу зону, що визначається відповідно до ГОСТ 12.1.005-76, вибухо- та пожежонебезпечних або шкідливих парів, газів та інших речовин, здатних викликати вибух, загоряння, надати шкідливий вплив на організм людини, а також роботи при недостатньому вмісті кисню (об'ємна частка нижче 20%).». Тобто, зазначений перелік НЕ ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ РОБОТИ ПОВ’ЯЗАНІ З БУДІВНИЦТВОМ ТА РЕКОНСТРУКЦІЄЮ. Єдині роботи, які містяться в технічному завданні та які можливо хоч якось «притягнути за вуха» до НПАОП 0.00-5.11-85, це можуть бути роботи з гідроізоляції при влаштуванні оглядових та дощоприймальних колодязів. Проте вимоги щодо охорони праці при виконанні таких робіт також містяться у розділі IV «Вимоги безпеки праці під час будівництва, ремонту та утримання інженерних споруд» «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09) та у 16 «Ізоляційні роботи» «ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12).
Для виконання робіт за предметом закупівлі цілком достатньо мати документи, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці згідно «Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09), як профільного до предмету закупівлі!
НАВІЩО ДОДАВАТИ ДУБЛЮЮЧІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ З ПИТАНЬ ОХОРОНИПРАЦІ?! ЩОБ ЗАКОШМАРИТИ ТА ВІДСІЯТИ БІЛЬШІТЬ НЕПОТРІБНИХ УЧАСНИКІВ??? Відповідно до діючого Покажчика НПАОП, нараховується сто одинадцять нормативних акти (правил, норм, вимог). Тепер що, всім учасникам потрібно провести навчання за всіма 111 НПАОП тому, що не відомо який із них замовник додасть до вимог наступного разу?! ДОСИТЬ ЗНУЩАНЬ! ТАКЕ СВАВІЛЛЯ З БОКУ ЗАМОВНИКА МАЄ СТАТИ «ГАРНИМ» МАТЕРІАЛОМ ДЛЯ ВІДПОВІДНИХ ВИДАНЬ, НАПРИКЛАД «НАШІ ГРОШІ», А ТАКОЖ ПОВИННО ЗЦІКАВИТИ ВІДПОВІДНІ ОРГАНИ.
Все вищевикладене вже в котрий раз свідчить про намагання замовника штучно створити перешкоди для більшості потенційних учасників, натомість створивши комфортні умови для одного обраного учасника! Тим більше, що зазначені дискримінаційні вимоги додані при внесенні змін, коли у більшості учасників вже вистачить часу для якісної підготовки до подання пропозицій!
Враховуючи вищевикладене та з метою розширення кола потенційних учасників, вимагаємо у замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме: ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ ЩОДО НАДАННЯ НА КЕРІВНИКА ПІДПРИЄМСТВА ТА/АБО ОСОБУ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ТЕХНІЧНЕ КЕРІВНИЦТВО ПІДПРИЄМСТВОМ ДОКУМЕНТІВ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ НАВЧАННЯ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ, А САМЕ: «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ СТОСОВНО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТОДАВЦЯМИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ» (НПАОП 0.00-7.11-12); «ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЕКСПЛУАТАЦІЇ НАВАНТАЖУВАЧІВ» (НПАОП 0.00-1.83-18); «ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЕКСПЛУАТАЦІЇ ОБЛАДНАННЯ, ЩО ПРАЦЮЄ ПІД ТИСКОМ» (НПАОП 0.00-1.81-18); «ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ЗДОРОВ’Я ПІД ЧАС ВИКОРИСТАННЯ ВИРОБНИЧОГО ОБЛАДНАННЯ ПРАЦІВНИКАМИ» (НПАОП 0.00-7.14-17); «ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ФАРБУВАЛЬНИХ РОБІТ» (НПАОП 28.0-1.32-13); «ПРАВИЛ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС БУДІВНИЦТВА, РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ» (НПАОП 63.21-1.01-09); «ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС РОБОТИ З ІНСТРУМЕНТОМ ТА ПРИСТРОЯМИ» (НПАОП 0.00-1.71-13); «ССБП. ОХОРОНА ПРАЦІ І ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ У БУДІВНИЦТВІ» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12); «ТИПОВА ІНСТРУКЦІЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕЧНОГО ПРОВЕДЕННЯ ГАЗОНЕБЕЗПЕЧНИХ РОБІТ» (НПАОП 0.00-5.11 -85); «ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЕКСПЛУАТАЦІЇ ВАНТАЖОПІДІЙМАЛЬНИХ КРАНІВ, ПІДІЙМАЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ І ВІДПОВІДНОГО ОБЛАДНАННЯ» (НПАОП 0.00-1.80-18).
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Вимога щодо надання на керівника та/або особу, що здійснює технічне керівництво документів про проходження навчання з питань охорони праці:
«Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
«Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів» (НПАОП 0.00-1.83-18);
«Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» (НПАОП 0.00-1.81-18);
«Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками» (НПАОП 0.00-7.14-17);
«Правила охорони праці під час фарбувальних робіт» (НПАОП 28.0-1.32-13);
«Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» (НПАОП 63.21-1.01-09);
«Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП 0.00-1.71-13);
«ССБП. Охорона праці і промислової безпеки у будівництві» ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12);
«Типова інструкція з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт» (НПАОП 0.00-5.11 -85);
«Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.80-18) є вимогою, що показує рівень відповідальності Учасника і необхідно для якісного виконання робіт при сучасних умовах праці. Підприємство, яке серйозно відноситься до питань з охорони праці має змогу забезпечити безпечне та безперебійне виконання робіт. Тому дана вимога, не є дискримінаційною, та тільки підтверджує професійний підхід Учасника.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:37
Відповідь надана
Вимоги до інженера з охорони праці 1 категорії
Номер:
29af539e8d084f69bfe24467733bd878
Дата опублікування:
04.09.2025 17:41
Опис:
В частині 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації безпідставно встановлені наступні дискримінаційні вимоги щодо наявності у учасника певних працівників, а саме: «СЕРТИФІКОВАНИЙ ІНЖЕНЕР З ОХОРОНИ ПРАЦІ (БУДІВНИЦТВО) НЕ НИЖЧЕ І КАТЕГОРІЇ», на підтвердження чого необхідно надати сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі, акредитований НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі».
Зазначені вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників, які зможуть прийняти участь у даній закупівлі.
Частиною четвертою ст.5. Закону №922-VIII встановлено, що «ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Чинним законодавством України НЕ ВСТАНОВЛЕНО ЖОДНИХ РОЗПОДІЛЕНЬ між обов’язками та нормативними документами, які повинен, відповідно, виконувати і знати інженер з охорони праці, інженер з охорони праці другої категорії, інженер з охорони праці першої категорії чи провідний інженер з охорони праці.
Кваліфікаційні вимоги до інженера з охорони праці регулює розділ 1 «Професії керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців» Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336. Згідно із зазначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, інженери з охорони праці, НЕЗАЛЕЖНО ВІД КАТЕГОРІЇ (інженер з охорони праці, інженер з охорони праці другої категорії, інженер з охорони праці першої категорії чи провідний інженер з охорони праці), мають ОДНАКОВІ ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ'ЯЗКИ, а також повинні знати ОДНАКОВІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ. Різниця між категоріями інженерів з охорони праці лише в необхідному стажі роботи.
Наше підприємство має у штаті сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) другої категорії та який має загальний стаж роботи інженером з охорони праці понад 6 років, проте через ВІДСУТНІСТЬ НАБОРУ ГРУПИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ВІДПОВІДНОГО НАВЧАННЯ органом із сертифікації персоналу будівельної галузі, він протягом року не може отримати сертифікат інженера з охорони праці 1 категорії.
Незважаючи на зазначене, ВІДПОВІДНО ДО НОРМ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ він виконує ті ж самі завдання, що виконував би і інженер з охорони праці 1 категорії.
Крім того, загальна кількість інженерів з охорони праці (будівництво) 1 категорії невелика. Наші спроби залучити сторонніх інженерів з охорони праці (будівництво) 1 категорії були безуспішні (вони або відмовлялися від співпраці, оскільки мають іншого роботодавця, або встановлюють необґрунтовано високий рівень оплати своїх послуг).
Вважаємо, що встановивши НЕОБҐРУНТОВАНУ вимогу щодо наявності СЕРТИФІКОВАНОГО ІНЖЕНЕРА З ОХОРОНИ ПРАЦІ (БУДІВНИЦТВО) НЕ НИЖЧЕ І КАТЕГОРІЇ, замовник ОБМЕЖИВ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВІВ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, в тому числі і нашого підприємства.
ЗАМОВНИКУ ДОСТАТНЬО БУЛО Б ЗАЗНАЧИТИ ВИМОГУ ЩОДО НАЯВНОСТІ СЕРТИФІКОВАНОГО ІНЖЕНЕРА З ОХОРОНИ ПРАЦІ (БУДІВНИЦТВО) (НЕЗАЛЕЖНО ВІД КАТЕГОРІЇ)!!! ТИМ БІЛЬШЕ, ЩО ЗГІДНО З ТЕХНІЧНИМ ЗАВДАННЯМ, ОБ’ЄКТ ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ ВІДНОСИТЬСЯ ДО КЛАСУ НАСЛІДКІВ (ВІДПОВІДНОСТІ) – СС2 (СЕРЕДНІ НАСЛІДКИ).
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Наказом від 23.06.2017 №1050 Міністерста соціальної політики України затверджено «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках».
Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, перелік яких наведено у додатку 1до Мінімальних вимог.
Положення Мінімальних вимог поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Мінімальних вимог, до початку виконання будівельних робіт керівником будівництва призначається координатор з охорони праці на стадії будівництва.
Відповідно до п. 4. Розділу ІІІ Мінімальних вимог Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій:
вищу освіту відповідного напряму підготовки;
не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками;
підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво).
Згідно з Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010, професія «Інженер з охорони праці» визначена як професія з кодом 2149.2 та належить до групи «Інженери (інші галузі інженерної справи)» у професійній групі «Професіонали».
Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, який передбачає чотири категорії: Провідний інженер з охорони праці, Інженер з охорони праці I, II категорії, а також Інженер з охорони праці (без категорії)
Відповідно до кваліфікаційні вимоги до інженера з охорони праці визначених у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників:
- інженер з охорони праці I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра – без вимог до стажу роботи, спеціаліста – стаж роботи за професією інженера з охорони праці II категорії – не менше 2 років;
- інженер з охорони праці II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера з охорони праці – не менше 1 року.
Таким чином, з метою покрашення якості предмета закупівлі, забезпечення високого рівня безпеки під час реалізації обєкта реконструкції розташованого на території підприємства з підвищеним ступенем небезпеки, вважається за доцільне залучення більш досвідченого фахівця з охорони праці.
Вимога тендерної документації закупівлі не порушує норми чинного законодавства, не є дискримінаційною та направлена, виключно, на залучення ширшого кола досвідчених учасників закупівлі.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:35
Відповідь надана
Очікуйте скаргу опівночі!
Номер:
6aa25180558049d8b9b21df5c6dc5a7c
Дата опублікування:
04.09.2025 15:39
Опис:
Ви догрались з черговою дискримінацією!
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України, що підтверджує відстуність скарг на умови закупівлі.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:34
Відповідь надана
Вимоги до інженера-кошторисника
Номер:
e7f0615bfd06456e9183f9b302a3b497
Дата опублікування:
04.09.2025 15:02
Опис:
Шановний Замовник!
Увечері 2 вересня 2025 року Ви вирішили (незрозуміло з яких підстав) вкотре "наповнити" тендерну документацію вимогами, яким відповідає Певний учасник - майбутній "названий" переможець.
Якщо ми помиляємось - то, будь ласка, надайте обгрунтовану відповідь, а не як завжди порожні відписки накшталт "Замовник може..." і "у відповідності до діючого законодавства", бо ця зухвалість вже не то що набридає, а обурює і викликає більшу ненависть ніж до зовнішнього ворога.
Зокрема, частиною 2 Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації встановлені наступні зухвалі дискримінаційні вимоги щодо наявності у учасників певних працівників, а саме:
«Інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) З ДІЮЧИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ СЕРТИФІКАТОМ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.»
Щодо підтверджуючих документів встановлена наступна вимога: «ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ІНЖЕНЕРА З ПРОЄКТНО-КОШТОРИСНОЇ РОБОТИ надається ОРИГІНАЛ ДИПЛОМУ ПРО ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ» та ДОДАТКОВО КВАЛІФІКАЦІЯ ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ СКАНОВАНИМ З ОРИГІНАЛУ ДІЮЧИМ ВІДПОВІДНИМ СЕРТИФІКАТОМ з наданням договору страхування цивільно – правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності і страхового полісу для інженера у частині кошторисної документації, що зазначений в довідці;».
Зазначені вимоги є дискримінаційними та такими що обмежують коло учасників, які зможуть прийняти участь у даній закупівлі.
Наша компанія більше ніж за 30 років побудувала і продовжує будувати дороги на пів-України з кошторисниками, які не мали такий набір документів, які Ви вимагаєте, і цими дорогами Ви кожного дня пересуваєтесь!
Тому питання: навіщо Вам ці "занесенні ззовні" вимоги? Ви будуєте якісь межгалактичні стежки?
А тепер обгрунтовуєм Вашу безапеляційність буквою Закону:
Частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII встановлено, що «ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
ПО-ПЕРШЕ, предметом закупівлі не передбачено розробку проектної документації, технічним завдання передбачено виконання робіт вже за наявною проектною документацією. У зв’язку з цим НЕ ЗРОЗУМІЛО ВЗАГАЛІ НАВІЩО ЗАМОВНИКОМ ПРИ ВНЕСЕННІ ЗМІН ДОДАНА ВИМОГА щодо наявності інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) САМЕ З ДІЮЧИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ СЕРТИФІКАТОМ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Для виконання робіт за предметом даної закупівлі ЦІЛКОМ ДОСТАТНЬО УЧАСНИКАМ МАТИ В НАЯВНОСТІ ЗВИЧАЙНОГО ІНЖЕНЕРА З ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ РОБОТИ / КОШТОРИСНИКА без будь-яких кваліфікаційних сертифікатів!!!
ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК З ДІЮЧИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ СЕРТИФІКАТОМ У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ залучається при розробці проектної документації (у даному випадку наявність кваліфікаційного сертифікату є обов’язковою).
ПО-ДРУГЕ, замовник вимагає наявності у учасників Інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) З ДІЮЧИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ СЕРТИФІКАТОМ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, проте для підтвердження кваліфікації вимагає надати ОРИГІНАЛ ДИПЛОМУ ПРО ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ», а кваліфікаційний сертифікат вимагається замовником лише як ДОДАТКОВЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ.
ЧОМУ ЗАМОВНИК ВИРІШИВ ЩО ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК З КВАЛІФІКАЦІЙНИМ СЕРТИФІКАТОМ У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПОВИНЕН МАТИ САМЕ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНУ ОСВІТУ (ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ ВСТАНОВЛЕНО КОНКРЕТНО ЯКУ ОСВІТУ ПОВИНЕН МАТИ СЕРТИФІКОВАНИЙ ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК В ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)???
Відповідь на це запитання цілком очевидна – напевно «потрібний» учасник має такі документи!!!!
Згідно з пунктом 2 Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554, «КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ СЕРТИФІКАТ - ДОКУМЕНТ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ВІДПОВІДНІСТЬ ВИКОНАВЦЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ ПРОФЕСІЙ ПРАЦІВНИКІВ АБО ВІДПОВІДНИМ ПРОФЕСІЙНИМ СТАНДАРТАМ ТА ЙОГО СПРОМОЖНІСТЬ ВИКОНУВАТИ ОКРЕМІ РОБОТИ (НАДАВАТИ ПОСЛУГИ), ПОВ’ЯЗАНІ ІЗ СТВОРЕННЯМ ОБ’ЄКТІВ АРХІТЕКТУРИ, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668)».
Згідно з частиною четвертою статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року №687-XIV, «відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України».
Частиною шостою та сьомою статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що «до професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра ЗА НАПРЯМОМ ПРОФЕСІЙНОЇ АТЕСТАЦІЇ ВІДПОВІДНО ДО КВАЛІФІКАЦІЙНИХ ВИМОГ та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються: копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті); ЗАСВІДЧЕНІ В УСТАНОВЛЕНОМУ ПОРЯДКУ КОПІЇ ДОКУМЕНТІВ: ПРО ОСВІТУ; про трудову діяльність та стаж; про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації; стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.».
Частиною десятою та дванадцятою, відповідно, статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що «У РАЗІ ЯКЩО за результатами розгляду заяви про допуск до проведення професійної атестації та поданих документів ВИЯВЛЕНО НЕВІДПОВІДНІСТЬ ВИКОНАВЦЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ ТА/АБО НЕДОСТОВІРНУ ІНФОРМАЦІЮ, ПРИЙМАЄТЬСЯ РІШЕННЯ ПРО ВІДМОВУ В ДОПУСКУ ДО ПРОВЕДЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ АТЕСТАЦІЇ з обґрунтуванням причини відмови. Таке рішення приймається, за умови забезпечення права особи на участь в адміністративному провадженні, передбаченого Законом України "Про адміністративну процедуру" та «ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДМОВИ У ВИДАЧІ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ІСПИТУ Є НЕПІДТВЕРДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ, рівня кваліфікації та знань.».
В частині тринадцятій статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» зазначено, що «Громадянам, ЯКІ ПРОЙШЛИ ПРОФЕСІЙНУ АТЕСТАЦІЮ, ВИДАЄТЬСЯ ВІДПОВІДНИЙ КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ СЕРТИФІКАТ. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. ГРОМАДЯНИ, ЯКІ ПРОЙШЛИ ПРОФЕСІЙНУ АТЕСТАЦІЮ, НАБУВАЮТЬ ПРАВА НА ВИКОНАННЯ ВІДПОВІДНИХ ВИДІВ РОБІТ з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.».
Крім того, додатково інформуємо, що Розділом 1 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи, затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249 (а саме, Зміною № 8 до розділу 1 Керівники, професіонали, фахівці Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27.01.2014 № 26), встановлено кваліфікаційні вимоги в тому числі і для інженерів-проектувальників у частині кошторисної документації.
ЖОДНИМ З ВИЩЕЗАЗНАЧЕНИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ НЕ ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПОВИНЕН МАТИ ВИКЛЮЧНО ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ».
Таким чином, ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ЯКИЙ ОТРИМАВ ВІДПОВІДНИЙ КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ СЕРТИФІКАТ ВЖЕ ПІДТВЕРДИЛИ СВОЮ ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ ТА МАЮТЬ ПРАВО НА ВИКОНАННЯ ВІДПОВІДНИХ ВИДІВ РОБІТ (тобто, такий інженер проектувальник ВЖЕ ПІДТВЕРДИВ СВОЮ КВАЛІФІКАЦІЮ ТВ ОСІТУ). Кошторисники, які не мають відповідної освіти, не були б допущені до професійної атестації, та, відповідно, не отримали б КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ СЕРТИФІКАТ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ!!!!!
Встановлена замовником вимога значно звужує коло учасників та є беззаперечно дискримінаційною, оскільки прийняти участь в даній закупівлі ЗМОЖУТЬ ТІЛЬКИ ТІ УЧАСНИКИ, які мають інженера-проектувальника з чинним кваліфікаційним сертифікатом в частині кошторисної документації і такий інженер-проектувальник має ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ». В той же час, в даній закупівлі НЕ ЗМОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ УЧАСНИКИ, які мають інженера-проектувальника з чинним кваліфікаційним сертифікатом в частині кошторисної документації, проте такий інженер-проектувальник НЕ МАЄ ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ», а має вищу освіту в іншій галузі, що безсумнівно є дискримінацією по відношенню до таких учасників, в тому числі і до нашого підприємства. Наприклад, в нашій компанії вже більше п'яти років працюють інженери-проектувальники з кваліфікаційними сертифікатами в частині кошторисної документації та свідоцтвами про підвищення кваліфікації, які мають вищу освіту не в галузі будівництва (один - магістр з залізниць та залізничної техніки, другий - інженер з залізничного транспорту, а третій - економіст). Тобто, ми не зможемо підтвердити відповідність встановленим замовником дискримінаційним вимогам через відсутність у наших кошторисників відповідної освіти.
НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОГО, В ЯКІЙ ГАЛУЗІ МАЮТЬ ВИЩУ ОСВІТУ інженери-проектувальники в частині кошторисної документації (головне, щоб вона відповідала кваліфікаційним вимогам), ВСІ ВОНИ СКЛАДАЮТЬ ОДНАКОВИЙ ІСПИТ ДЛЯ ОТРИМАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТУ. Наявність відповідного КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТУ ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВИКОНАВЦЯ ОКРЕМИХ ВИДІВ РОБІТ (ПОСЛУГ), ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ СТВОРЕННЯМ ОБ’ЄКТІВ АРХІТЕКТУРИ ВЖЕ Є ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ТОГО, ЩО ДАНИЙ ФАХІВЕЦЬ Є КВАЛІФІКОВАНИМ і МАЄ ПРАВО НА ВИКОНАННЯ ВІДПОВІДНИХ ВИДІВ РОБІТ.
Якщо замовник не припинить зухвало порушувати встановлені принципи здійснення публічних закупівель, то такі дії з боку замовника будуть висвітлені відповідними виданнями, наприклад "Наші гроші", а також щодо таких дій будуть направлені звернення до Аудиторської служби України.
Враховуючи вищевикладене та з метою розширення кола потенційних учасників, вимагаємо негайного внесення відповідних зміни до тендерної документації, а саме: ВИКЛЮЧИТИ ВИМОГУ щодо надання ОРИГІНАЛУ ДИПЛОМУ ПРО ВИЩУ ОСВІТУ (БАЗОВУ ВИЩУ) ЗА НАПРЯМОМ «БУДІВНИЦТВО, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА РЕМОНТ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ШЛЯХИ» ТА/АБО «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ ТА АЕРОДРОМИ» ТА/АБО «БУДІВНИЦТВО ТА ЦИВІЛЬНА ІНЖЕНЕРІЯ» для Інженера-кошторисника; та ВИКЛЮЧИТИ ВИМОГУ щодо наявності у інженера-кошторисника КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТА ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА У ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
В іншому випадку - матеріали щодо цього тендеру надійдуть до відповідних органів для прийняття рішень по суті!
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:32
Відповідь надана
Щодо договору з видалення відходів
Номер:
33c2a07ce63b415d984befbebebe15e5
Дата опублікування:
04.09.2025 12:42
Опис:
Відповідно до п.13 додатку 1 Тендерної документації передбачено надання учасником чинного договору про надання послуг з видалення відходів, що є небезпечними, з організацією,яка має на це відповідні дозвільні документи. В дозвільних документах зазначаться конкретні види операцій з видалення небезпечних відходів. З метою надання відповідних тендерній документації документів,просимо надати роз'яснення,які саме небезпечні відходи маються на увазі?
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Положеннями п. 13 додатку 1 Тендерної документації передбачено надання учасником чинного договору про надання послуг з видалення відходів, що не є небезпечними
Дата відповіді:
05.09.2025 14:31
Відповідь надана
видалення відходів
Номер:
691a1e43d8154216a429869b677a3469
Дата опублікування:
03.09.2025 19:02
Опис:
Відповідно до ЗУ 2320:
ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Поясніть, будьте ласкаві.
На які саме позиції з видалення відходів маємо надати у складі пропозиції дозвільні документи?
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Документацією закупівлі визначена вимога щодо надання чинного договору про надання послуг з видалення відходів, що не є небезпечними з організацією, яка має на це відповідні дозвільні документи.
Під відходами що підлягають видаленню розуміються відходи (будівельне сміття) що утворюються при виконанні робіт визначених у Додатку №3 до тендерної документації
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:30
Відповідь надана
інженер з охорони праці
Номер:
752b3905ed364888bd22ea8573a49332
Дата опублікування:
03.09.2025 18:48
Опис:
Вперше у цій закупівлі пишемо звернення. (Попередні звернення інших учасників мають занадто виражене емоційне забарвлення). Але одне із звернень учасника насправді досить доречне. Мова йде про те, що інженер з охорони праці має мати лише сертифікат не нижче І категорії. Однак, ми вимушені звернути вашу увагу на те, що у технічному завданні прописано клас наслідків робіт за предметом закупівлі СС2. В свою чергу СС2 не потребує виключно наявності інженера с сертифікатом І категорії, це надмірна вимога. А якщо надмірна, то і дисримінаційна.
Враховуючи викладене це звернення, розраховуємо на приведення вами документації до законодавчих вимог шляхом внесення змін в описаній частині.
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Наказом від 23.06.2017 №1050 Міністерста соціальної політики України затверджено «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках».
Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, перелік яких наведено у додатку 1до Мінімальних вимог.
Положення Мінімальних вимог поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Мінімальних вимог, до початку виконання будівельних робіт керівником будівництва призначається координатор з охорони праці на стадії будівництва.
Відповідно до п. 4. Розділу ІІІ Мінімальних вимог Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій:
вищу освіту відповідного напряму підготовки;
не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками;
підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво).
Згідно з Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010, професія «Інженер з охорони праці» визначена як професія з кодом 2149.2 та належить до групи «Інженери (інші галузі інженерної справи)» у професійній групі «Професіонали».
Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, який передбачає чотири категорії: Провідний інженер з охорони праці, Інженер з охорони праці I, II категорії, а також Інженер з охорони праці (без категорії)
Відповідно до кваліфікаційні вимоги до інженера з охорони праці визначених у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників:
- інженер з охорони праці I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра – без вимог до стажу роботи, спеціаліста – стаж роботи за професією інженера з охорони праці II категорії – не менше 2 років;
- інженер з охорони праці II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера з охорони праці – не менше 1 року.
Таким чином, з метою покрашення якості предмета закупівлі, забезпечення високого рівня безпеки під час реалізації обєкта реконструкції розташованого на території підприємства з підвищеним ступенем небезпеки, вважається за доцільне залучення більш досвідченого фахівця з охорони праці.
Вимога тендерної документації закупівлі не порушує норми чинного законодавства, не є дискримінаційною та направлена, виключно, на залучення ширшого кола досвідчених учасників закупівлі.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:29
Відповідь надана
Занадто важкі, навіть невиправдано ускладнені, умови документації
Номер:
dfbe965c7aee4859b7a2487c460c0fa0
Дата опублікування:
03.09.2025 18:26
Опис:
Шановний Замовнику, доброго дня!
Наше товариство мало намір прийняти участь у закупівлі, але після внесених змін це майже унеможливлюється. Зараз виконати усі ваші вимоги можуть тільки найбільші підрядні підприємства. З метою розширення конкуренції та сприяння конкурентному середовищу просимо Вас внести зміни, повернувшись до попередньої редакції документації з додатками, аби і ми, і такі як ми відносно невеликі підприємства змогли прийняти участь у тендері та тим самим сприяти економії бюджетних коштів. Дякуємо за розгляд цього звернення.
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:28
Відповідь надана
Плитка ФЕМ
Номер:
e6e12974c2444ce9883b03d627c48c55
Дата опублікування:
03.09.2025 14:29
Опис:
Чи не забули Ви, що сертифікація у нас в країні - це справа необовязкова ? Навіщо вимагати те, що прямо не передбачено законодавчо?
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Для підтвердження якості дорожньої плитку (ФЕМ) типу «Соти 120мм» Учасник повинен надати документ (-ти) про відповідність вимогам чинного законодавства України згідно ДСТУ Б В.2.7-145:2008 (чинний(і)) на дату його подання). Сертифікат має бути виданий акредитованими НААУ органами з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» на сьогоднішній день діє добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах. Замовник не має права вимагати зразки товару на стадії подання пропозиції. Натомість Замовник товару згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про захист прав споживачів», Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» перед купівлею товару має право переконатися в якості та відповідності товару та вимагати документи на підтвердження.
Згідно Декрету Кабінету Міністрів № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» з 1 січня 2018 року припиняє своє існування Державна система сертифікації (УкрСЕПРО), що спрощує процедуру підтвердження якості продукції.
Добровільна сертифікація дозволяє виробнику самостійно вибрати характеристики своєї продукції, які він бажає підтвердити для споживача. З 2001 року в Україні було створено Національне агентство з акредитації (НААУ), яке, за аналогією з європейськими країнами, наділяє органи сертифікації повноваженнями на проведення робіт з оцінки відповідності продукції. На заміну сертифікації УкрСЕПРО приходить сертифікат, виданий акредитованим органом.
Загальною метою вимоги надання сертифікату відповідності від акредитованої установи є запорука впевненості, що конструктивний матеріал покриття автомобільної дороги - плитка ФЕМ відповідає встановленим вимогам. Цінністю сертифікації (проведення випробувань) є ступінь впевненості та довіри, демонструванням неупередженою та компетентною третьою стороною виконання встановлених вимог до товару. На сьогоднішній день визначено єдиний спосіб підтвердження компетентності це акредитація.
Акредитація - засвідчує компетентність юридичної особи чи відповідного органу з оцінки відповідності (ООВ) виконувати певні види робіт (випробування, калібрування, сертифікацію, контроль). Замовник повинен бути впевнений, що орган з оцінки володіє необхідними знаннями, схемами, обладнанням та персоналом для проведення оцінки відповідної сфери, а тому має нести юридичну відповідальність за свою діяльність. Акредитація надає забезпечення належної довіри споживачів до результатів діяльності з оцінки відповідності.
Згідно з статтею 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Особи, які можуть бути акредитовані чи компетентність яких може бути засвідчена національним органом України з акредитації:
випробувальні та калібрувальні лабораторії;
органи із сертифікації продукції, процесів та послуг;
органи із сертифікації систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління;
органи із сертифікації персоналу;
органи з інспектування;
верифікаторів відповідно до Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів";
інші органи з оцінки відповідності.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:28
Відповідь надана
Щодо видалення відходів
Номер:
6ac8cf1afb1443eab426af6b919c2b82
Дата опублікування:
03.09.2025 14:05
Опис:
шановний Замовнику! А навіщо Вам договір про видалення відходів ?? Це ж не впливає на договірну ціну та не є якимось важливим відсікаючим критерієм. Якщо ми зареєстровані у місті Вінниці або, наприклад, у місті Києві, і у нас, звісно, є договір з місцевим надавачем послуг, і ми такий договір надамо у складі своєї пропозиції, то Ви ж не відхилятимете нас за це ? Нібито надавач має бути лише з Одеської області чи міста Чорноморськ ?
Відповідь:
Дякуємо за звернення.
Підрозділ-ініціатор закупівлі інженерна служба Чорноморської філії ДП «АМПУ» на Ваше звернення повідомляє наступне:
Документацією закупівлі визначена вимога щодо надання чинного договору про надання послуг з видалення відходів, що не є небезпечними з організацією, яка має на це відповідні дозвільні документи.
Під відходами що підлягають видаленню розуміється значний обсяг відходів (будівельне сміття) що утворюються при виконанні робіт визначених у Додатку №3 до тендерної документації. За відсутності можливості видалення зазначених відходів з майданчика будівництва, унеможливлюється виконання супутніх робіт та реалізація предмету закупівлі.
Зазначені вимоги тендерної документації не звужують конкуренцію, обґрунтовані технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними в технічному завданні, та не суперечать вимогам діючих нормативних документів законодавства України.
Дата відповіді:
05.09.2025 14:27