-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров'яна непромислового використання 1-ша група, колоті (букові породи)
Завершена
1 090 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 450.00 UAH
Період уточнення:
14.08.2025 13:52 - 22.08.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінація та монополія проти учасників закупівлі , зокрема непостіних лісокористувачів
Номер:
9eb7af77966747e6b8c29ddb6a6a70ef
Дата опублікування:
16.08.2025 12:05
Опис:
Шановний Замовнику!
Звертаю увагу, що Вами у пп. 3.1 п. 3 додатку 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» , а також п. 3 «вимогам щодо складу тендерної пропозиції» додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації зазначено :
«Учасник має надати копії документів, які підтверджують легальність заготовленої деревини або інше на 2025 рік. У разі, якщо учасник не є виробником/лісозаготівельним підприємством запитуваного товару, обов’язково надати копію договору із виробником (офіційним лісозаготівельником), де зазначено кількість товару, не меншу, ніж зазначено у тендерній документації, з обов’язковим наданням документів, які підтверджують постачання товару, який є предметом закупівлі (копії видаткових (товаро-транспортних) накладних та/або актів приймання передачі товару та/або копії актів-звіряння). У разі, якщо учасник є постійним лісокористувачем, в складі тендерної пропозиції надаються товарно-транспортні накладні, та/або лісорубні квитки, та/або сертифікати походження».
ЗВЕРТАЮ ВАШУ УВАГУ, ЩО такі вимоги є ДИСКРИМІНАЦІЄЮ ТА МОНОПОЛІЄЮ, ЯКА СТВОРЮЄТЬСЯ ДЛЯ ВЛАСНИКІВ ЛІСОВИХ ГОСПОДАРСТВ (ПОСТІЙНИХ ЛІСОКОРИСТУВАЧІВ), а саме пункти щодо :
1. Вимоги надання договору саме з постійним лісокористувачем
У тендерній документації зазначено, що учасник повинен надати договір з постійним лісокористувачем як підтвердження права на поставку деревини.
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
Законодавством не передбачено обов’язку мати договір саме з постійним лісокористувачем.
Деревина може бути придбана у тимчасового лісокористувача, який отримав її на відкритому аукціоні та має всі підтверджуючі документи щодо законного походження.
Таке обмеження суперечить п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (недискримінація учасників, добросовісна конкуренція).
2. Вимога надання документів про легальність деревини виключно на 2025 рік
У тендерній документації вказано:
«Учасник має надати копії документів, які підтверджують легальність заготовленої деревини або інше на 2025 рік».
Це є неправомірним обмеженням, оскільки:
Законодавство не містить вимог щодо обов’язкової заготівлі деревини у поточному році.
Деревина, заготовлена у 2024 році, може бути належним чином збережена на спеціалізованих складах із дотриманням технологій, зберігаючи всі кількісні та якісні характеристики.
Така деревина цілком відповідає технічним вимогам закупівлі, але учасники з таким товаром необґрунтовано усуваються від участі у тендері.
3. Вимога наявності у постачальника вже отовареної деревини на момент подання пропозиції
Ви вимагає, щоб постачальник мав у наявності весь обсяг деревини вже на момент участі у тендері.
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає обов’язку мати товар у наявності до укладення договору.
Постачальник може придбати деревину після перемоги в тендері, у тому числі на електронних аукціонах, і поставити її у строки, визначені договором.
Це усуває від участі постачальників, які не мають великих складських потужностей або не зберігають великі запаси, хоча мають можливість та ресурси виконати поставку у встановлені строки.
Як висновок можна сказати що вказані умови:
не відповідають принципам публічних закупівель, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
суперечать ч. 4 ст. 22 Закону, яка забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію;
штучно звужують коло потенційних учасників, надаючи перевагу окремим суб’єктам.
Прошу Вас:
- виключити вимогу щодо обов’язкового договору з постійним лісокористувачем.
- виключити обмеження щодо року заготівлі деревини (2025) та дозволити підтвердження легальності будь-якими документами, незалежно від року заготівлі, якщо товар відповідає вимогам закупівлі.
- виключити вимогу щодо обов’язкової наявності у постачальника всього обсягу деревини на момент подання пропозиції та дозволити підтвердження можливості поставки іншим чином.
Пропоную Вам прибрати дискримінаційні вимоги та викласти зазначені вище пункти вимог в наступній редакції, що дозволить розширити коло учасників, а саме:
«З метою підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію чинного договору з постійним лісокористувачем або тимчасовим лісокористувачем. У разі, якщо учасником є постійний лісокористувач, в складі пропозиції надається лісовий (лісорубний) квиток та довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, з яких планується здійснювати постачання товару.
У разі не внесення змін до тендерної документації протягом 48 годин з моменту публікації звернення на платформі, мною буде направлено скаргу до Антимонопольний комітет України (АМКУ) у сфері публічних закупівель.
Правові підстави:
ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (недискримінація учасників, добросовісна конкуренція, пропорційність вимог);
ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (заборона дискримінаційних вимог).
Відповідь:
Шановний учаснику. Повідомляємо, що за результатами розгляду Вашого звернення:
1. Було внесено зміни до тендерної документації.
2. На Ваше звернення щодо виключення вимоги про надання копій документів, що підтверджують легальність заготовленої деревини або інше на 2025 рік , повідомляємо наступне: Встановлена вимога щодо надання документів, виданих у 2025 році є обґрунтованою, такою, що відповідає потребам замовника та забезпечує актуальність підтвердження відповідності товару чинним на момент постачання нормативно-технічним вимогам. Наявність документів, саме за 2025 рік, дозволяє Замовнику: - бути впевненим у відповідності товару актуальним технічним регламентам або стандартам; - уникнути ризиків щодо постачання товару, технічні або якісні характеристики якого більше не відповідають чинним вимогам. Наголошуємо, що вимога не обмежує конкуренцію, оскільки наявність чинних копій документів, які підтверджують легальність заготовленої деревини у 2025 році, є можливою до отримання виробником або постачальником у межах звичайної господарської діяльності. Крім того, предмет закупівлі передбачає постачання товару, використання якого має підвищені вимоги до безпечності та якості, що обґрунтовує підвищений рівень контролю з боку Замовника. У зв’язку з викладеним, повідомляємо, що вносити зміни до тендерної документації по цьому пункту не планується, а вимога щодо року відповідності документів (2025 рік) залишається без змін.
3. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник вважає, що встановлена ним вимога у повній мірі відповідає чинним нормативним актам, а також дозволить переконатися у належному виконанні Учасником переможцем своїх договірних зобов’язань
Дякуємо за Звернення!
Дата відповіді:
18.08.2025 15:21