• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період уточнення: 14.08.2025 12:40 - 19.08.2025 00:00
Відповідь надана

щодо iso

Номер: e139a2acb88b4778b96b569ec1d76903
Дата опублікування: 18.08.2025 14:55
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 5до тендерної документації (Інші документи ) від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ДСТУ ISO 37001:2018 ,ДСТУ ISO 28000:2008 шляхом надання у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, або інших сертифікатів відповідності національному стандарту. Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Відповідь: Шановний Учаснику! На ваше звернення повідомляєм наступне: Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром . Оскільки замовник є учбовим закладом передвищої освіти та відповідає за здійснення учбового процесу перед здобувачами освіти, яким Конституцією гарантоване право на освіту, ми маємо на меті вибір надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України. Ми зазначили інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю, який свідчить про стабільність та надійність компанії-постачальника. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо до застосування до системи управління охороною здоров’я та безпекою праці , обґрунтований необхідністю забезпечення безпеки на об'єктах, де буде споживатись електрична енергія. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту обґрунтований прагненням до енергоефективності та економії ресурсів. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» , або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до інформаційних технологій, методів захисту, системи управління інформаційною безпекою є важливим для захисту даних, пов'язаних з постачанням та споживанням енергії. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції є доказом того, що компанія впровадила систему, яка зменшує ризики корупції та забезпечує відповідність законодавству. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання, обґрунтуванням його вимоги є гарантією замовнику стабільності та безпеки поставок, мінімізація ризиків та підтвердження відповідності продукції (товару) або послуг міжнародним стандартам. Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмету закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей. Крім того, ми вважаємо, що надання сертифікатів ISO, не можуть бути дискримінаційними вимогами, оскільки ні яким чином не порушують права та законні інтереси учасників закупівлі і ніхто не позбавлений права на їх виготовлення, що підтверджується і практикою органу оскарження. Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 19.08.2025 12:55
Відповідь надана

щодо ISO

Номер: 5dbe04a0f5c4464e84735af20d1fb3b8
Дата опублікування: 18.08.2025 14:50
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (Інші документи ) від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ДСТУ ISO 45001:2019 , ISO 50001:2020, ISO 27001:2023, ДСТУ ISO 9001:2015 шляхом надання у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, або інших сертифікатів відповідності національному стандарту. Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Відповідь: Шановний Учаснику! На ваше звернення повідомляєм наступне: Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром . Оскільки замовник є учбовим закладом передвищої освіти та відповідає за здійснення учбового процесу перед здобувачами освіти, яким Конституцією гарантоване право на освіту, ми маємо на меті вибір надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України. Ми зазначили інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю, який свідчить про стабільність та надійність компанії-постачальника. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо до застосування до системи управління охороною здоров’я та безпекою праці , обґрунтований необхідністю забезпечення безпеки на об'єктах, де буде споживатись електрична енергія. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту обґрунтований прагненням до енергоефективності та економії ресурсів. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» , або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до інформаційних технологій, методів захисту, системи управління інформаційною безпекою є важливим для захисту даних, пов'язаних з постачанням та споживанням енергії. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції є доказом того, що компанія впровадила систему, яка зменшує ризики корупції та забезпечує відповідність законодавству. - сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», або інший сертифікат відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання, обґрунтуванням його вимоги є гарантією замовнику стабільності та безпеки поставок, мінімізація ризиків та підтвердження відповідності продукції (товару) або послуг міжнародним стандартам. Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмету закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей. Крім того, ми вважаємо, що надання сертифікатів ISO, не можуть бути дискримінаційними вимогами, оскільки ні яким чином не порушують права та законні інтереси учасників закупівлі і ніхто не позбавлений права на їх виготовлення, що підтверджується і практикою органу оскарження. Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 19.08.2025 12:55