• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

"Реконструкція майнового комплексу адміністративного будинку Високопільської селищної ради під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою: вул. Визволителів, 112 смт. Високопілля Бериславського району Херсонської області" Коригування (Код ДК 021:2015: 45454000-4 –Реконструкція)

Завершена

135 222 735.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 676 113.68 UAH
Період уточнення: 11.08.2025 16:16 - 25.09.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 9d486bc39e014742a8d6557cc5ed9fcb
Дата опублікування: 13.08.2025 11:53
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Пунктом 3.3. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» цієї Тендерної документації встановлено вимогу щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї пропозиції відкритих торгів надає документи відповідно до переліку документів, зазначених у Додатку № 6 до цієї тендерної документації. Пунктом 1.4. Додатку 6 Тендерної документації визначено, що фінансова спроможність учасника закупівлі: середньорічний оборот коштів за останній рік має бути не менше 60 відсотків від очікуваної вартості закупівлі. Учасник вважає, що вимога щодо фінансової спроможності учасника закупівлі, яка має складати середньорічний оборот коштів за останній рік не менше 60 відсотків від очікуваної вартості закупівлі, тобто 81 133 641, 36 грн., є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на те, що вона штучно звужує коло учасників, позбавляючи можливості брати участь у закупівлі малі та середні підприємства, які можуть бути ефективним , надійними та досвідченими виконавцями робіт, які спеціалізуються на відновленні, реконструкції критичної інфраструктури, але не мають великого середньорічного обороту в умовах введеного воєнного стану в Україні. Отже, вважаємо , що фінансова спроможність понад 50% від очікуваної вартості закупівлі є надмірно високим критерієм, який може відсіяти компанії, які реально здатні виконати замовлення, але не мають достатнього великого капіталу, та не відповідає обсягу та характеру закупівлі. Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівліі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів Україги від 12 жовтня 2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації, в іншому випадкові ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі.
Відповідь: Відповідні зміни до тендерної документації були внесені 13.08.2025
Дата відповіді: 13.08.2025 12:49