-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електроенергія
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період уточнення:
11.08.2025 14:51 - 17.08.2025 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
5cc0c4dfc3f148a684611c6322c13af4
Дата опублікування:
15.08.2025 09:20
Опис:
Шановний Замовник,
Ознайомившись із умовами тендерної документації за процедурою закупівлі, звертаємося до Вас щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог, які суперечать принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Зокрема, вважаємо дискримінаційними наступні положення тендерної документації:
1. Вимога про надання довідки щодо наявності власного окремого структурного підрозділу або посадової особи з робочим місцем у регіоні Замовника
Встановлення такої вимоги є необґрунтованим обмеженням кола потенційних учасників. Законодавство не передбачає обов’язкової фізичної присутності постачальника у конкретному регіоні. Сучасні умови господарської діяльності та засоби комунікації (електронний документообіг, поштові відправлення, дистанційне обслуговування) дозволяють здійснювати виконання зобов’язань без створення відокремлених підрозділів чи наявності працівників саме на території Замовника. Дана вимога порушує принципи пропорційності та недискримінації, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Вимога надання сертифікату ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції»
Чинне законодавство України не встановлює обов’язковості отримання учасниками процедури закупівлі сертифікату ISO 37001:2016 для здійснення діяльності у сфері, що є предметом закупівлі. Така вимога суттєво звужує коло учасників, створюючи переваги для обмеженого числа компаній, які вже мають відповідний сертифікат, та необґрунтовано обмежує конкуренцію.
3. Вимога надання сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»
Сертифікат ISO 9001:2015 не є обов’язковим згідно з чинним законодавством для здійснення діяльності, що є предметом даної закупівлі. Запровадження такої умови без чітко визначеної потреби з боку специфіки предмета закупівлі є надмірною та непропорційною вимогою, яка обмежує участь суб’єктів господарювання, що не мають зазначеного сертифіката, але можуть якісно та своєчасно виконати зобов’язання.
На підставі викладеного, відповідно до частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
просимо внести зміни до тендерної документації, виключивши вищезазначені дискримінаційні вимоги.
У разі невнесення змін залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та законних інтересів у сфері публічних закупівель.
Дякуємо за розгляд звернення.
Відповідь:
Зміни до тендерної документації внесено
Дата відповіді:
15.08.2025 14:36
Відповідь надана
щодо п. 4.5. Додатку № 1
Номер:
a2a63734798e43f791be2ba74d05c734
Дата опублікування:
14.08.2025 14:08
Опис:
Шановний Замовнику!
Просимо внести зміни і виключити з тексту ТД вимогу, передбачену п. 4.5 додатку № 1 та Додатком № 2.Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на те, що чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо.
Тому просимо відреагувати на звернення та внести зміни до ТД. В іншому випадку ми змушені будемо звернутись до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь:
Доброго дня. Замовник, уважно ознайомившись із Вашим зверненням щодо необхідності внесення змін до тендерної документації у зв’язку з наявністю, на Вашу думку, дискримінаційних вимог, інформує , що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано: У тендерній документації зазначаються такі відомості: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги, викладені у тендерній документації, сформовані з дотриманням положень Закону України «Про публічні закупівлі», а також відповідно до об’єктивної потреби Замовника забезпечити належний рівень якості, надійності, прозорості та контролю у процесі постачання електричної енергії. Встановлення відповідних вимог здійснено Замовником з метою забезпечення належного виконання договору та мінімізації ризиків, пов’язаних із неналежним постачанням електричної енергії. Вимоги не мають дискримінаційного характеру, оскільки застосовуються до всіх учасників на рівних умовах та спрямовані на підтвердження належної кваліфікації постачальника. Вимога відсутності порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 не є дискримінаційною. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки замовник бажає укласти договір з постачальником який має здатність добросовісно та надійно в подальшому виконувати свої зобов'язання за договором, без будь-яких порушень. Щодо посилання на пункт 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, зазначаємо, що вказані положення стосуються виключно вимог до предмета закупівлі, а не до кваліфікаційних критеріїв або документального підтвердження здатності учасника виконати договір. Зазначені вимоги не суперечать чинному законодавству, оскільки не стосуються технічних характеристик електричної енергії, а є частиною оцінки надійності постачальника. Щодо застережень НКРЕКП, звертаємо увагу, що їх наявність може свідчити про ризики у діяльності постачальника, що є важливим фактором при прийнятті рішення про укладення договору. Замовник має право враховувати такі обставини при формуванні вимог до учасників, з метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
15.08.2025 14:35
Відповідь надана
Одиниці виміру
Номер:
1fe9e1891f254b0bbdee96cf9f3657cd
Дата опублікування:
13.08.2025 12:44
Опис:
Шановний Замовнику, виправте, будьт ласка, одиниці виміру, які зазначено Замовником в електронних полях на майданчику (кіловар-година), оскільки розбіжність інформації в електронних полях та тендерній документації є порушенням.
Відповідь:
Виправлено
Дата відповіді:
15.08.2025 10:08