-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі будівлі за ГП № 34 (***) військового містечка №*** Одеська область, с. Нерубайське
Закупівля здійснюється відповідно до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) "Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Завершена
3 461 404.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 614.05 UAH
мін. крок: 1% або 34 614.05 UAH
Період уточнення:
09.08.2025 12:04 - 22.08.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо кошторисів
Номер:
efcbef29ec3a4fbe872c018bb1c8aa24
Дата опублікування:
14.08.2025 20:42
Опис:
Доброго дня.
Відповідно до п.6 Додатку №2 до тендерної документації, розрахунок договірної ціни, що надається у складі тендерної пропозиції, має бути оформлений у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 на усі роботи, передбачені цим Додатком.
Відповідно до пункту 5.9 Настанови з визначення вартості будівництва при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Хоч і у п.1.1.1. ч.1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що у довідці зазначається все обладнання, будівельні машини, механізми, які вказані у підсумковій відомості ресурсів, що є частиною розрахунку договірної ціни, який надається у складі пропозиції учасника, проте, окремою умовою тендерної документацієї не передбачено можливості заміни певних машин, механізмів чи обладнання у тендерній пропозиції учасника.
Просимо підтвердити, що заміна певних машин, механізмів чи обладнання у відповідності до п. 5.9 Настанови з визначення вартості будівництва у тендерних ропозиціях учасників допускається, внести зміни до тендерної документації та передбачити таку можливість з метою, щоб однозначно передбачити таку можливість та уникнути непорозумінь на етапі кваліфікації.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Основним нормативно-правовим актом, який регулює порядок розрахунку цінової пропозиції учасника процедури закупівлі робіт, є Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова з визначення вартості будівництва), а саме розділ V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Пунктом 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва зазначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.
Розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва визначено детальний порядок розрахунку ціни пропозиції учасника закупівлі.
Цей розділ Настанови з визначення вартості будівництва містить виключні випадки, коли учасник процедури закупівлі під час розрахунку цінової пропозиції може змінити показники відомості ресурсів, де зазначено матеріальні ресурси, витрати труда, будівельні машини та механізми, а саме: відповідно до пункту 5.9 – при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Таким чином, Настановою з визначення вартості будівництва передбачена можливість змінити показники витрати труда, будь-яких матеріальних ресурсів, будівельних машини та механізмів за умови наявності об’єктивних причин. В такому випадку (пункт 5.9 Настанови) учасник має право на такі зміни при розрахунку цінової пропозиції, але в інших, не передбачених Настановою з визначення вартості будівництва, випадках учасник зобов’язаний дотримуватися вимог тендерної документації та не змінювати показники.
Зважаючи на вищеперелічене, варто зазначити, що замовник забезпечив прозорість, ефективність та максимальну економію і якість проведення процедури на всіх її етапах шляхом встановлення чітких технічних вимог до предмета закупівлі та надаючи учаснику вичерпну інформацію для підготовки пропозиції. Тобто, учасник під час підготовки та розрахунку цінової пропозиції зобов’язаний дотримуватися вимог тендерної документації та не може змінювати показники відомості ресурсів, де зазначено матеріальні ресурси, витрати труда, будівельні машини та механізми, окрім об’єктивних причин викладених
в Розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва. Проте робочим проектом «Капітальний ремонт покрівлі будівлі за ГП № 34 (***) військового містечка № *** Одеської області с. Нерубайське. Шифр ***», який доступний на порталій Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, не передбачені будь-які ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, чи неможливість розміщення підйомних механізмів тощо.
Вимоги тендерної документації є обов’язковими для виконання всіма учасниками. Згідно з офіційним роз’ясненням Мінекономіки (лист №3304-04/54265-06 від 16.12.2020 р.), у разі якщо в тендерній документації передбачено конкретний перелік техніки, її необхідно задекларувати незалежно від фактичного використання під час виконання робіт.
Таким чином, якщо учасник у складі тендерної пропозиції не зазначить техніку, визначену в тендерній документації, пропозиція буде вважатися такою, що не відповідає вимогам тендерної документації та підлягатиме відхиленню.
Дата відповіді:
17.08.2025 16:01