-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стілець напівм’який
Завершена
554 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 548.50 UAH
мін. крок: 1% або 5 548.50 UAH
Період уточнення:
08.08.2025 09:02 - 13.08.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна умова - Атестат/и про акредитацію органу сертифікації та додаток/и до Атестату в якому визначена Сфера акредитації, інформація про якого зазначена у Сертифікаті відповідності.
Номер:
92ddef957e5244d4aa30e5ca8f1f6292
Дата опублікування:
12.08.2025 18:13
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну умову, а саме: "Разом із Сертифікатом/ами відповідності Учасник надає Атестат/и про акредитацію органу сертифікації та додаток/и до Атестату в якому визначена Сфера акредитації, інформація про якого зазначена у Сертифікаті відповідності."
Дискримінація полягає в наступному:
Закон України «Про публічні закупівлі» (ст. 5, ч. 4 ст. 22) забороняє встановлювати умови, які необґрунтовано звужують коло учасників.
Замовник вимагає документи не на сам товар чи його характеристики, а на орган сертифікації, при цьому сертифікат відповідності вже підтверджує, що цей орган є компетентним (відповідно до законодавства та стандартів ISO/IEC 17065).
Така вимога дублює вже перевірену інформацію та створює штучний бар’єр для постачальників.
Чинне законодавство (Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Постанова КМУ №1184, наказ Мінекономіки №201) не зобов’язує постачальника чи виробника додавати атестат про акредитацію до сертифіката відповідності.
Інформація про акредитацію та сферу акредитації органу є публічно доступною в офіційному реєстрі НААУ, і замовник може перевірити її самостійно.
Наявність чи відсутність у пакеті документів атестата акредитації жодним чином не впливає на фізичні чи експлуатаційні характеристики товару.
АМКУ неодноразово визнавав дискримінаційними вимоги щодо надання атестатів акредитації органів сертифікації, якщо така інформація є у відкритих реєстрах та не передбачена законодавством як обов’язкова частина пропозиції.
Наприклад, рішення № 14229-р/пк-пз від 18.09.2020: замовник не має права вимагати додаткових документів, якщо вони дублюють публічні дані або не є передбаченими законодавством.
Враховуючи зазначене, вимагаємо прибрати дискримінаційне положення.
Відповідь:
У частині 3 статті 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, окрім встановлення вимог до учасників, які прямо передбачені законодавством, замовник також має право встановлювати й інші вимоги/умови, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дякуємо за Звернення. Рекомендуємо дотриматись умов тендерної документації.
Дата відповіді:
14.08.2025 12:04
Відповідь надана
Дискримінаційна умова - Протокол/и випробувань на гнутоклеєну фанеру
Номер:
3718591c063e4f2fa34c1c79b1087582
Дата опублікування:
12.08.2025 18:07
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну умову, а саме: Протокол/и випробувань на гнутоклеєну фанеру, з якої виготовляються спинка та сидіння стільця, згідно ГОСТ 3916.1-96, виданого/их органом з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджується шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, щодо показників вмісту вологи, межи міцності при сколюванні по клейовому шару після кип’ятіння та вимочування у воді, межи міцності при статичному вигині та при розтягуванні вздовж волокон.
Дискримінація полягає у наступному:
1. Обмеження конкуренції через надмірну деталізацію матеріалу: Замовник вимагає випробування саме гнутоклеєної фанери за ГОСТ, хоча конструкція стільця може бути виконана з інших матеріалів, що відповідають тим самим функціональним та міцнісним характеристикам (наприклад, фанера за ДСТУ, багатошарова деревинна панель, МДФ тощо).
Таким чином, виробники, які використовують інші сучасні матеріали, автоматично виключаються з участі, хоча їхня продукція може бути еквівалентною або навіть кращою.
2. Застосування застарілого стандарту (ГОСТ 3916.1-96): ГОСТ 3916.1-96 є радянським стандартом і не є єдиним нормативним документом в Україні, яким регулюються властивості фанери. Діють національні та міжнародні стандарти (наприклад, ДСТУ EN 636:2016, ДСТУ EN 314-1:2014), які також визначають показники вологості та міцності. Вимога лише одного ГОСТ без можливості еквівалентів суперечить принципу недискримінації (ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
3. Невиправданість вимоги саме протоколу випробувань на сировину, а не на готовий виріб: Законодавство про безпечність та якість меблів дозволяє підтверджувати відповідність показників готового виробу, а не обов’язково його окремих складових. Виробник може закуповувати фанеру у постачальників, які вже мають підтвердження якості, і не зобов’язаний повторно проводити такі випробування.Вимога протоколу саме на матеріал, а не на стілець в цілому, створює зайві бар’єри.
4. Не впливає на функціональні властивості предмета закупівлі: Якість стільця в цілому підтверджується випробуваннями на стійкість, навантаження, матеріали та безпеку та отримується сертифікат відповідності. Окремий протокол на гнутоклеєну фанеру не визначає безпечність чи придатність всього виробу, а тому є надлишковою вимогою.
Таким чином, вимога надати протокол на гнутоклеєну фанеру при закупівлі стільців не відповідає принципу недискримінації учасників, не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі. Вимагаємо прибрати дискримінаційну умову.
Відповідь:
У частині 3 статті 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, окрім встановлення вимог до учасників, які прямо передбачені законодавством, замовник також має право встановлювати й інші вимоги/умови, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У тендерній документації замовник доцільно передбачив вимогу надання Протоколу випробувань на гнутоклеєну фанеру, з якої виготовляються спинка та сидіння стільця, згідно ГОСТ 3916.1-96, яка буде використана для виготовлення стільця. Отже, дана вимога тендерної документації надасть змогу замовнику переконатись у якості та безпечності товару, який буде використаний для закладів загальної середньої освітив.
Дякуємо за Звернення.
Дата відповіді:
14.08.2025 11:46
Відповідь надана
Дискримінаційна умова - Протокол/и випробувань на матеріали шкірозамінника
Номер:
493ae6f81d9c41109b70f3b3239dcff9
Дата опублікування:
12.08.2025 17:51
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну умову, а саме: "Протокол/и випробувань на матеріали шкірозамінника згідно ДСТУ ISO 4674-1:2013 (ISO 4674-1:2003, IDT), ДСТУ ISO 14184-1:2007 (ISO 14184-1:1998 IDT), ДСТУ EN ISO 2231:2017 (EN ISO 2231:1995, IDT; ISO 2231:1989, IDT, ДСТУ ISO 139:2007 (ISO 139:2005, IDT); МВВ 02568093.001:2022, виданого/их органом з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджується шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, щодо показників опору роздиранню та вмісту вільного і здатного частково виділятися формальдегіду. "
Обґрунтування дискримінаційності вимоги полягає в наступному:
Відповідно до ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний формувати тендерну документацію без дискримінаційних вимог, а технічні умови повинні бути безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі та пропорційними до його потреб.
У випадку закупівлі стільців вимога надати «протокол випробувань на матеріали шкірозамінника» є дискримінаційною з таких причин:
- Звуження кола потенційних учасників: лише виробники або постачальники, що використовують шкірозамінник та мають можливість провести випробування матеріалу у спеціалізованих лабораторіях, можуть надати цей документ. Постачальники стільців хто купує готову продукцію без доступу до виробничих випробувань, автоматично відсіюються.
- Непропорційність вимоги: Безпечність і якість стільця можуть бути підтверджені загальними протоколами випробувань готового виробу (на міцність, стійкість, безпечність), без необхідності надання окремого протоколу на матеріал. Вимога не впливає прямо на здатність учасника поставити якісний та безпечний стілець.
- Порушення принципу конкуренції: Такі умови створюють перевагу окремим виробникам, що вже мають потрібну документацію, та унеможливлюють участь інших постачальників, хоча їхня продукція може повністю відповідати функціональним та естетичним вимогам замовника.
Висновок: вимога надати протокол випробувань на матеріали шкірозамінника при закупівлі стільців не відповідає принципам недискримінації, пропорційності та пов’язаності з предметом закупівлі, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи зазначене, виманаємо прибрати дискримінаційну умову.
Відповідь:
У частині 3 статті 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, окрім встановлення вимог до учасників, які прямо передбачені законодавством, замовник також має право встановлювати й інші вимоги/умови, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У тендерній документації замовник доцільно передбачив вимогу надання Протоколу випробувань на матеріал шкірозамінника, який буде використаний для виготовлення стільця. Отже, дана вимога тендерної документації надасть змогу замовнику переконатись у якості та безпечності товару, який буде використаний для закладів загальної середньої освітив.
Дякуємо за Звернення.
Дата відповіді:
14.08.2025 11:33
Відповідь надана
Дискримінаційна умова - протокол на заглушки для труб
Номер:
7f09b7d099c644f59792af8423429a6a
Дата опублікування:
12.08.2025 17:38
Опис:
Добрий день, шановний Замовнику! Тендерна документація містить дискримінаційні умови, а саме: "Протокол/и випробувань на продукцію: заглушки для труб, на відповідність вимогам НРБУ-97 щодо показників питомої активності природних радіонуклідів. Протокол/и повинен/і бути виданий/і органом з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджується шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством."
Відповідно до ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний встановлювати вимоги до предмета закупівлі без дискримінації учасників та лише ті, що безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі. У випадку закупівлі стільців вимога надати «протокол випробувань на заглушки для труб» є такою, що:
- Не стосується безпосередньо предмета закупівлі;
Заглушки для труб не є самостійним товаром у межах цієї закупівлі, а лише допоміжним елементом (фурнітурою) конструкції стільця. Основні характеристики стільця (ергономічність, міцність, матеріал, гарантія) можуть бути підтверджені іншими документами без надання окремого протоколу на деталь.
- Звужує конкуренцію: Таку документацію можуть мати лише окремі виробники або постачальники, що вже виготовляли продукцію з сертифікованими заглушками.
Це обмежує доступ до участі в тендері тих постачальників, які можуть надати якісні та безпечні стільці, але не мають окремого протоколу саме на заглушки.
- Не впливає на функціональні властивості предмета закупівлі:
Якість стільця в цілому підтверджується випробуваннями на стійкість, навантаження, матеріали та безпеку та отримується сертифікат відповідності. Окремий протокол на заглушки не визначає безпечність чи придатність всього виробу, а тому є надлишковою вимогою.
Таким чином, вимога надати протокол на заглушки для труб при закупівлі стільців не відповідає принципу недискримінації учасників, не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі. Вимагаємо прибрати дискримінаційну умову.
Відповідь:
У частині 3 статті 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, окрім встановлення вимог до учасників, які прямо передбачені законодавством, замовник також має право встановлювати й інші вимоги/умови, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У тендерній документації замовник доцільно передбачив вимогу надання Протоколу випробувань на продукцію: заглушки для труб, на відповідність вимогам НРБУ-97 щодо показників питомої активності природних радіонуклідів, який надасть змогу замовнику переконатись у якості матеріалу (фурнітурою), яка буде корисною для якості товару, який буде використаний для закладів загальної середньої освітив.
Дякуємо за Звернення.
Дата відповіді:
14.08.2025 11:06