• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Надання послуг інженера-консультанта та технічного нагляду за виконанням робіт з термомодернізації будівель закладів освіти м. Тернополя в рамках реалізації проєкту "Глибока термомодернізація будівель закладів освіти м. Тернополя"

Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, м.Тернопіль, вул. Коперника,1, підприємства, установи, організації, зазначені в пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»,«Мова (мови), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції: усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою»

Завершена

28 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 144 000.00 UAH
Період уточнення: 05.08.2025 16:42 - 10.08.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо включення до тендерної документації проєкт договору про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві

Номер: 28b9a1e3b8b24a1480cefabd4c7aace0
Дата опублікування: 06.08.2025 15:27
Опис: 1. Шановний Замовнику, предметом закупівлі передбачається надання послуг інженера-консультанта та технічного нагляду за виконанням робіт з термомодернізації будівель закладів освіти м. Тернополя в рамках реалізації проєкту "Глибока термомодернізація будівель закладів освіти м. Тернополя". Однак, відповідно до Додатку 3 тендерної документації відсутня вимога замовника щодо підтвердження наявності у учасника сертифікованих інженерів - консультантів (будівництво) відповідної категорії. Визначення замовником кваліфікаційних критеріїв до персоналу не узгоджується безпосередньо з предметом закупівлі. Пунктом 4-1 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» установлено, що інженер консультант – це фахівець із кваліфікаційним рівнем, підтвердженим органом із сертифікації персоналу, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом, та/або суб’єкт господарювання, що має у своєму складі таких фахівців. Отже, фахівець, який не має сертифіката за професією «інженер консультант (будівництво)», виданого органом, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом, та/або суб’єкт господарювання, що не має у своєму складі таких фахівців, не є згідно із законом інженером-консультантом. На сьогодні відповідно до закону акредитацію органів із сертифікації персоналу здійснює Національне агентство з акредитації України (НААУ). Перелік органів сертифікації персоналу, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014, розміщено на офіційному сайті НААУ https://naau.org.ua/. Тільки органи, включені до цього переліку з відповідною сферою акредитації, мають право легітимного здійснення сертифікацію інженерів-консультантів. Не встановлення кваліфікаційної вимоги щодо підтвердження наявності у учасника закупівлі сертифікованих інженерів-консультантів призводить до невиправданого зниження якості послуг та може поставити під загрозу технічну та енергетичну безпеку об'єктів, тим паче закладів освіти. Окрім цього, такі вимоги дискредитують принцип рівної конкуренції, оскільки замовник допускає до участі учасників, які не мають належного персоналу та відповідно наявна ознака можливої упередженості та штучного спрощення під одного із потенційних учасників. Відповідно до пункту 4.3 тендерної документації, надання послуг інженера-консультанта та здійснення технічного нагляду за виконанням робіт з термомодернізації передбачено більш ніж на 20 об’єктах. З огляду на обсяг робіт та з метою забезпечення їх якісного та своєчасного виконання, вважаємо за доцільне встановити вимогу щодо наявності в учасника закупівлі не менше трьох сертифікованих інженерів-консультантів (будівництво) відповідної категорії. Зокрема, наполегливо рекомендуємо передбачити в тендерній документації вимогу про підтвердження учасником наявності не менше трьох сертифікованих інженерів-консультантів (будівництво) за такими категоріями: один – не нижче І категорії, два – категорії «провідний». Це дозволить гарантувати належний рівень організації технічного нагляду та консультування на всіх етапах виконання робіт. 2. Відповідно до Додатку 3 тендерної документації передбачено підтвердження наявності відповідних фахівців для забезпечення якісного виконання робіт. Водночас, вимогами замовника щодо персоналу не передбачено обов’язкову наявність сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво), що, на нашу думку, не враховує ключових вимог чинного законодавства України у сфері безпеки праці. Згідно з Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженим постановою КМУ від 11.07.2007 № 903, технічний нагляд включає контроль за дотриманням вимог технічної документації, яка обов’язково містить положення з охорони праці. Крім того, згідно з чинними нормативно-правовими актами України у сфері охорони праці, учасники процесу будівництва зобов’язані дотримуватись таких документів: ● Кодекс законів про працю України; ● Закон України «Про охорону праці»; ● НПАОП 45.2-7.03-17 (Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках); ● ДСТУ ISO 45001, OHSAS 18001, інші ДСТУ та міжнародні стандарти з управління охороною праці. Беручи до уваги важливість належного забезпечення охорони праці на об’єктах, а також з метою запобігання порушенням законодавства та ризиків для життя і здоров’я працівників, просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити обов’язкову наявність у складі персоналу учасника сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) не нижче І категорії. 3. Відповідно до Закону України від 17.02.2022 року №2081-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту» було внесено зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної документації» в частині забезпечення експертизи проектів будівництва щодо додержання вимог чинних будівельних норм з питань інженерно-технічного захисту та, відповідно, виділення окремого напряму для експертів будівельних, які здійснюють таку експертизу. На виконання вимог Закону Мінрегіоном було прийнято наказ від 30 вересня 2022 року №176 «Про затвердження Зміни № 12 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, а саме: Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи»» доповнено такою позицією: «Спеціалізація експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту». До завдань та обов’язків експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту відносяться, зокрема, проведення експертизи проектної документації на будівництво об’єктів стосовно дотримання вимог ІТЗ ЦЗ, зокрема проектних рішень у сфері цивільного захисту в частині забезпечення безпеки населення на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, на яких постійно перебуватимуть понад 50 фізичних осіб або періодично перебуватимуть понад 100 фізичних осіб. Крім того, Законом України від 29 .07. 2022 року № 2486-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення вимог цивільного захисту під час планування та забудови територій статтю 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» доповнено вимогою щодо обов’язковості розділу проекту з інженерно-технічних заходів цивільного захисту. Враховуючи актуальність означеного питання, швидкі зміни до законодавчих актів і нормативних документів з питань цивільного захисту та необхідність їх врахування, наявність у складі персоналу Компанії потенційного Учасника тендеру, сертифікованого експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту, який має відповідні знання та досвід є вкрай необхідною. 4. Пункт 7 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує замовника включити до складу тендерної документації проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку зміни його умов. Згідно з оприлюдненою тендерною документацією, відсутній проєкт договору про надання послуг інженера-консультанта та здійснення технічного нагляду. Відсутність такого документу не лише ускладнює підготовку тендерної пропозиції, але і суперечить вимогам законодавства. Окрім цього, наголошуємо на необхідності дотримання положень: - частини шостої статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність»; - наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №787 від 06.08.2024 року, яким затверджено примірні форми договорів про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві (послуг інженера-консультанта), про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві (послуг інженера-консультанта та здійснення технічного нагляду), про здійснення технічного нагляду у будівництві. З огляду на викладене, з метою дотримання вимог законодавства та забезпечення прозорості й правової визначеності договірних зобов’язань, просимо включити до тендерної документації проєкт договору про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві (послуг інженера-консультанта та технічного нагляду), оформлений відповідно до наказу №787 від 06.08.2024 року.
Відповідь: Дякуємо Вам за поставлене запитання та виявлений інтерес до участі у нашій закупівлі. Замовник, керуючись чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», самостійно визначає доцільність та перелік кваліфікаційних критеріїв, які встановлюються в тендерній документації. Такі критерії формуються з урахуванням специфіки предмета закупівлі, потреб Замовника та вимог, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами.
Дата відповіді: 08.08.2025 14:02
Відповідь надана

проекти

Номер: f049709c47d146049ec33e177a62e4a2
Дата опублікування: 05.08.2025 18:41
Опис: Проекти на термомодернізацію вже виконані чи в стадії планування?
Відповідь: В рамках реалізації проекту «Глибока термомодернізація будівель закладів освіти м. Тернополя» укладено договори на виконання робіт на 22 заклади освіти, де в обов'язках підрядника передбачено розроблення проектно- кошторисної документації.
Дата відповіді: 07.08.2025 14:54