• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Стерилізатор повітряний (Код ДК 021:2015 – 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні) (Код НК 024:2023 - 35364 — Стерилізатор сухожаровий)

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі зазначені у Тендерній документації та додатках до неї

Завершена

202 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 010.00 UAH
Період уточнення: 05.08.2025 09:04 - 11.08.2025 00:00
Відповідь надана

дискримінація учасників

Номер: 0fd011539f5f47609bdd4a4e077001ca
Дата опублікування: 05.08.2025 13:52
Опис: Шановний Замовник! Повідомляємо Вам, що частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закону) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Статті 5 Закону, принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «MІЗ-МА», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Крім цього, така вимога демонструє ознаки змови між Замовником та певним учасником, що призводе до корупції. Зазначена вимога, являється дискримінаційної та протиправною, так як протирічить вищезазначеним статтям Закону. ). Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне: По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Додатково звертаю увагу шановного Замовника на Вимоги та відповідальність яка передбачена в Законі України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III відповідно до ст. 15 Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю передбачено: пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. Дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. На підставі ознак перелічених в ст. 50 даного Закону має застосовуватися відповідальність передбачена ст. 51-55.» Просимо внести зміни!
Відповідь: Шановний учаснику!!! Ми вдячні за Вашу зацікавленість у оголошеній закупівлі і бажаємо Вам успіху під час її проведення. Однак по суті Вашого питання повідомляємо, що дійсно тендерна документація містить наступну вимогу: «Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування.». Однак твердження потенційного Учасника, що зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, не відповідає дійсності. Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тому ми не обмежуюємо коло Учасників конкретним виробником. При встановленні вимог до учасників замовник користувався виключно чинним законодавством, в тому числі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої, тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога щодо гарантійних листів зумовлена бажанням недопущення постачання фальсифікованого товару, зриву термінів поставки товару або умисного спотворення результатів торгів. Листи виробників або їх представників, яким також є дистриб’ютори, потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони підтверджують те, що виробники врахували у планах власного виробництва на рік товар у об’ємах цих електронних торгів. Вимога щодо надання такого листа ніяким чином не порушує вимоги статті 3 «Принципи здійснення закупівель», статті 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, будь-який потенційний учасник може запропонувати товар будь-якого виробника . Такий лист (офіційного представництва) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію саме від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Додатково до вищенаведеного, повідомляємо, що надання гарантійного листа направлене на підтвердження дотримання вимог пункту 2 постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 , згідно з яким: «замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран…» На підтвердження недискримінаційності даної вимоги просимо звернути увагу на аналогічні рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: 9988-р/пк-пз від 27.09.2018, №10459-р/пк-пз від 10.10.2018, № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018.
Дата відповіді: 07.08.2025 11:49