-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Електрична енергія
Завершена
683 250.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
04.08.2025 13:52 - 09.08.2025 00:00
Відповідь надана
Порушення - неоприлюднення обгруннтування здійснення закупівлі без аукціону
Номер:
ecd4a01f5f2144ee87516728edf342f1
Дата опублікування:
08.08.2025 21:43
Опис:
Шановний Замовнику, неоприлюднення Замовником обґрунтування здійснення закупівлі без аукціону є порушенням ст. 37 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178, а також порушенням принципу прозорості, передбаченого ст. 5 Закону.
Рекомендуємо усунути порушення шляхом оприлюднення належного обґрунтування в електронній системі закупівель та утриматися від подібних дій у майбутньому.
Відповідь:
5. Забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
6. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями.
7. Централізовані закупівельні організації, зокрема утворені під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, організовують і проводять в інтересах замовників відкриті торги відповідно до цих особливостей та закупівлі за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом, а також можуть формувати та супроводжувати електронний каталог відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407).
За рішенням Кабінету Міністрів України централізована закупівельна організація, що утворюється під час дії правового режиму воєнного стану в Україні та належить до сфери управління Агентства відновлення, може здійснювати закупівлі послуг та/або робіт в інтересах замовників шляхом проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей та закупівель за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом. В такому рішенні Кабінету Міністрів України може визначатися перелік послуг та/або робіт (видів робіт), закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою, та перелік замовників, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим. Рішення про обов’язкове проведення відкритих торгів та закупівель за рамковими угодами централізованою закупівельної організацією може бути прийнято виключно для підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Агентства відновлення та є замовниками в розумінні Закону.
Дата відповіді:
11.08.2025 09:42
Відповідь надана
Невідповідність тендерної документації чинному законодавству
Номер:
781d39004a4f4a9c9d1fa68ad84bd59e
Дата опублікування:
07.08.2025 11:07
Опис:
Доброго дня.
Звертаємося до Вас з вимогою привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, зокрема:
Наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712, яким затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна документація не містить жодних вимог, що підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність.
Наголошуємо, що відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не може містити вимог щодо подання документів, якщо відповідна інформація:
• є відкритою;
• міститься у державних реєстрах або у формі відкритих даних;
• або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну з іншими державними системами.
Крім того, пункт 28 Особливостей проведення публічних закупівель прямо забороняє замовнику вимагати документальне підтвердження інформації, якщо вона:
• є публічною;
• оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
• міститься у відкритих публічних електронних реєстрах;
• або доступна електронній системі закупівель.
Інформація про набуття статусу «дефолтного» чи «переддефолтного» є відкритою та оприлюднюється Оператором системи передачі (НЕК «Укренерго») на офіційному вебресурсі за посиланням: https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault
Також звертаємо увагу, що згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго № 148 від 13.04.2022, статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг на період дії воєнного стану, що створює нерівні умови участі у процедурі закупівлі.
Окрім того, згідно з пунктами 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП № 307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер і може бути скасований протягом двох робочих днів, тому не впливає на правоздатність учасника ринку і не може бути підставою для обмеження його участі в закупівлях.
Вимога зазначена в тендерній документації про надання окремого листа з інформацією, яка вже є у відкритому доступі, є:
• необґрунтованою,
• такою, що суперечить частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 28 Особливостей,
• та порушує принципи недискримінації та рівного доступу, визначені частиною 4 статті 5 зазначеного Закону.
Вимагаємо негайно внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства.
Відповідь:
Зміни до тендерної документації знаходяться в розділі інші.
Дата відповіді:
08.08.2025 11:34
Відповідь надана
Щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
88adfa76ffdd4caf9c56bcb7e709abe4
Дата опублікування:
06.08.2025 17:09
Опис:
Доброго дня.
Просимо звернути увагу, що відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», зміст тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів має відповідати встановленим нормам та бути належним чином оприлюдненим через авторизований електронний майданчик.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки України від 11 червня 2020 року № 1082, та з урахуванням зазначених Особливостей.
Згідно з пунктом 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень Особливостей, у тому числі обов’язково має бути зазначений розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону, який може встановлюватися у межах від 0,5 до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або у грошовому еквіваленті.
Відсутність такої інформації є порушенням вимог чинного законодавства та підставою для оскарження. Звертаємо вашу увагу, що визначення розміру мінімального кроку пониження ціни є не правом, а обов’язком Замовника при формуванні оголошення про проведення відкритих торгів, і жодні винятки чи довільне його ігнорування нормами Закону та Особливостями не передбачені.
Відповідь:
Пониження ціни буде відбуватися згідно чинного законодавства.
Дата відповіді:
08.08.2025 11:33
Відповідь надана
порядок зміни ціни
Номер:
da7aa948865440e5bb2643c29851b013
Дата опублікування:
06.08.2025 11:50
Опис:
За умовами договору істотною умовою є ціна, що може змінюватися. Тому в Комерційній пропозиції (Додаток 2 до Проєкту договору) має бути визначений порядок зміни ціни за п.7 п.19 Особливостей з порядком її застосуванням: щомісячну зміну ціни на електроенергію згідно умов цього Договору протягом строку його дії, читким визначенням РДН та порядком розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасників та щомісячну зміну ціни (має бути визначено порядок погодження такої ціни) , про своє право розірвати Договір якщо він не приймає зміни ціни згідно умов цього Договору. Комерційна пропозиція - має відповідати вимогам про істотні умови, що визначені у Договорі.
Відповідь:
Зміна цін регулюється додатковою угодою.
Дата відповіді:
06.08.2025 14:34
Відповідь надана
договір
Номер:
a70fda22c3d6495192db54f1dc7355c3
Дата опублікування:
06.08.2025 11:11
Опис:
Шановний замовнику, в проекті договору п. 10 Порядок розв'язання спорів вказано , що скарги розглядає ІКЦ але з 1 квітня 2025 року усі скарги споживачів, які стосуються захисту їхніх прав та законних інтересів, що були порушені розглядаються Центром розгляду скарг (ЦРС) відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії. Прошу виправити.
Відповідь:
10. Порядок розв'язання спорів
10.1. Спори та розбіжності, що можуть виникнути із виконання умов цього Договору, у разі якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між Сторонами, можуть бути вирішенні шляхом звернення Споживача до Центру розгляду скарг по роботі із споживачами електричної енергії, що створюється Постачальником згідно з Положенням про Центр розгляду скарг по роботі із споживачами електричної енергії, затвердженим Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 зі змінами, затвердженими НКРЕКП 30 грудня 2024 року. (далі - Положення про ЦРС).
Під час вирішення спорів Сторони мають керуватися порядком врегулювання спорів, встановленим цими ПРРЕЕ та Положенням про ЦРС.
10.2. У разі недосягнення між Сторонами згоди шляхом проведення переговорів або у разі незгоди Споживача із рішенням ЦРС чи неотримання ним у встановлені ПРРЕЕ та Положенням про ЦРС строки відповіді Споживач має право звернутися із заявою про вирішення спору до Регулятора чи його територіального підрозділу та/або до енергетичного омбудсмена, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики (або забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі), Антимонопольного комітету України.
Врегулювання спорів Регулятором чи його територіальним підрозділом здійснюється відповідно до затвердженого Регулятором порядку. Звернення Споживача до Регулятора чи його територіального підрозділу не позбавляє Сторони права щодо вирішення спору в судовому порядку.
10.3. У разі неможливості вирішити спірні питання та інші розбіжності шляхом переговорів, Сторони можуть передати спір на розгляд суду.
Дата відповіді:
06.08.2025 12:22
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога надання сертифікатів ISO
Номер:
963742f482ff48ca91240350cdfaf3ad
Дата опублікування:
06.08.2025 09:55
Опис:
Доброго дня.
Щодо дискримінаційної вимоги надання сертифікатів ISO у процедурі закупівлі електричної енергії Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Відповідно до наказу Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що встановлює технічні параметри якості електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025 року. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює допустимі фізико-технічні характеристики електричної енергії, зокрема межі відхилення напруги в межах 207–253 В. Саме ДСТУ EN 50160:2023 є єдиним чинним нормативним документом, що прямо регламентує вимоги до якості електричної енергії як товару. При цьому він не містить жодних положень про необхідність наявності у постачальника сертифікатів відповідності ISO (наприклад, ISO 9001 чи ISO 14001). Крім того, відповідно до офіційної позиції НКРЕКП, викладеної в публічному повідомленні від 24 квітня 2024 року, у відповідь на численні звернення постачальників та споживачів, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії для цілей публічних закупівель. Також відсутні вимоги щодо обов’язкової сертифікації ISO в ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії. Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» , замовник має право встановлювати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законодавством. Установлення додаткових вимог, які не ґрунтуються на положеннях закону або чинних національних стандартах щодо предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та недискримінації учасників. Така практика обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь у процедурі можуть взяти лише ті, хто вже має відповідні сертифікати, або ті, хто змушений понести додаткові витрати на їх отримання виключно для участі в конкретній закупівлі. Це створює нерівні умови конкуренції та суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону, а саме — добросовісній конкуренції, недискримінації учасників та максимальної економії бюджетних коштів. У разі ігнорування нашого зауваження залишаємо за собою право звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
ДОДАТОК 6
до тендерної документації
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником
у складі тендерної пропозиції
1. Документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям:
Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів;
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- не менше 2 копій договору, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- копії документів на підтвердження виконання не менше ніж двух договорів зазначених в наданій Учасником довідці.
Інформація надається про повністю виконаний договір, дія, якого закінчена.
На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2023 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Ті учасники, що працюють менше одного року надають документи на підтвердження фінансової спроможності за період роботи (з дня державної реєстрації створення Учасника і до дня оголошення цієї процедури закупівлі включно);
У випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист-роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти;
Гарантійний лист про те, що протягом 2022 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
2. Інші документи, які необхідно надати у складі тендерної пропозиції:
Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення);
Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду/Картка про присвоєння ідентифікаційного коду, у разі відсутності з релігійних переконань, копію сторінки паспорта з відповідною відміткою або лист-пояснення із зазначенням законодавчих підстав ненадання документу -для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців) та -паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копією обох сторін паспорту, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копією іншого документа, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)- для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців;
Якщо тендерна пропозиція подається не керівником учасника, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а іншою особою, учасник надає довіреність або доручення на таку особу;
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього;
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
Гарантійний лист від Учасника наступного змісту: “Даним листом підтверджуємо, що Учасник закупівлі – назва учасника не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю»;
Лист-погодження Учасника з умовами проекту Договору, що міститься в Додатку 2 до Тендерної документації;
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру;
Надання довідки у довільній формі про наявність у Учасника згідно вимогам пп. 14 п.5.2.2. р. 5.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312. офіційного веб-сайту та посилання на нього;
Оригінал довідки(ок) або нотаріально завірену копію довідки(ок) видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів), їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитом(ами), арештів по рахунках; Учасник торгів – нерезидент у складі пропозиції повинен надати: - довідку банку про фінансову спроможність учасника торгів – нерезидента; - довідку, що підтверджує задовільний фінансовий стан учасника торгів – нерезидента, виданої уповноваженим органом реєстрації в країні нерезидента;
Документ, що підтверджує проживання громадянина Російської Федерації, який є учасником процедури закупівлі чи кінцевим бенефіціарним власником учасника – юридичної особи, на території України на законних підставах. Таким документом є посвідка про тимчасове чи постійне місце проживання на території України видана у відповідності до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Такий документ надається: Учасником – фізичною особою, яка є громадянином Російської Федерації; Учасником – юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником якої є громадянин Російської Федерації.;
Гарантійний лист, складений в довільній формі, в якому учасник гарантує, що товар за предметом закупівлі, запропонований учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
Довідка, яка містить інформацію про країну та місце походження запропонованого товару
Оригінал довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами)
Учасники підтверджують відповідність своєї участі у тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики.
копію витягу (повного) з реєстру платників податку на додану вартість (якщо учасник є платником ПДВ), або копію витягу з реєстру платників єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку), та інформацію у довільній формі щодо нарахування або не нарахування на запропонований товар ПДВ згідно положень чинного законодавства України, якщо учасник не є платником ПДВ, або на товар не нараховується ПДВ згідно чинного законодавства за підписом уповноваженою особи учасника та засвідченої печаткою Учасника;
Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році;
Якщо документ, що вимагається замовником, містить інформація, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, надати лист-роз’яснення, в якому зазначити, де міститься така інформація.
Дата відповіді:
06.08.2025 12:18
Відповідь надана
Необгрунтованість та суперечність вимогам публічного законодавства
Номер:
fd5f188918b945e6a3f91a354b4fd0f4
Дата опублікування:
05.08.2025 18:21
Опис:
Доброго дня! Звертаємо Вашу увагу на те, що встановлена у Додатку № 6 до тендерної документації вимога щодо надання Учасником довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами), є такою, що суперечить положенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону.
Закон прямо забороняє встановлювати вимоги до учасників щодо подання документів, якщо відповідна інформація вже доступна у відкритому доступі.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення, якщо така інформація:
• є публічною,
• оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»,
• міститься у відкритих публічних електронних реєстрах з вільним доступом,
• або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Варто зазначити, що інформація щодо набуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного» є відкритою та оприлюднюється на офіційних ресурсах, зокрема на вебсайті Оператора системи передачі (НЕК «Укренерго») за посиланням: https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault.
Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону.
Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та такої, що суперечить вимогам чинного законодавства, вимоги щодо надання листа з інформацією, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних, порушує частину 4 статті 22 Закону, пункт 28 Особливостей, та принципи недискримінації і рівного доступу учасників, передбачені статтею 5 вказаного Закону.
Вимагаємо внести зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог публічного законодавства.
Відповідь:
ДОДАТОК 6
до тендерної документації
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником
у складі тендерної пропозиції
1. Документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям:
Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів;
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- не менше 2 копій договору, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- копії документів на підтвердження виконання не менше ніж двух договорів зазначених в наданій Учасником довідці.
Інформація надається про повністю виконаний договір, дія, якого закінчена.
На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2023 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Ті учасники, що працюють менше одного року надають документи на підтвердження фінансової спроможності за період роботи (з дня державної реєстрації створення Учасника і до дня оголошення цієї процедури закупівлі включно);
У випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист-роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти;
Гарантійний лист про те, що протягом 2022 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
2. Інші документи, які необхідно надати у складі тендерної пропозиції:
Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення);
Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду/Картка про присвоєння ідентифікаційного коду, у разі відсутності з релігійних переконань, копію сторінки паспорта з відповідною відміткою або лист-пояснення із зазначенням законодавчих підстав ненадання документу -для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців) та -паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копією обох сторін паспорту, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копією іншого документа, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)- для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців;
Якщо тендерна пропозиція подається не керівником учасника, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а іншою особою, учасник надає довіреність або доручення на таку особу;
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього;
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
Гарантійний лист від Учасника наступного змісту: “Даним листом підтверджуємо, що Учасник закупівлі – назва учасника не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю»;
Лист-погодження Учасника з умовами проекту Договору, що міститься в Додатку 2 до Тендерної документації;
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру;
Надання довідки у довільній формі про наявність у Учасника згідно вимогам пп. 14 п.5.2.2. р. 5.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312. офіційного веб-сайту та посилання на нього;
Оригінал довідки(ок) або нотаріально завірену копію довідки(ок) видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів), їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитом(ами), арештів по рахунках; Учасник торгів – нерезидент у складі пропозиції повинен надати: - довідку банку про фінансову спроможність учасника торгів – нерезидента; - довідку, що підтверджує задовільний фінансовий стан учасника торгів – нерезидента, виданої уповноваженим органом реєстрації в країні нерезидента;
Документ, що підтверджує проживання громадянина Російської Федерації, який є учасником процедури закупівлі чи кінцевим бенефіціарним власником учасника – юридичної особи, на території України на законних підставах. Таким документом є посвідка про тимчасове чи постійне місце проживання на території України видана у відповідності до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Такий документ надається: Учасником – фізичною особою, яка є громадянином Російської Федерації; Учасником – юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником якої є громадянин Російської Федерації.;
Гарантійний лист, складений в довільній формі, в якому учасник гарантує, що товар за предметом закупівлі, запропонований учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
Довідка, яка містить інформацію про країну та місце походження запропонованого товару
Оригінал довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами)
Учасники підтверджують відповідність своєї участі у тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики.
копію витягу (повного) з реєстру платників податку на додану вартість (якщо учасник є платником ПДВ), або копію витягу з реєстру платників єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку), та інформацію у довільній формі щодо нарахування або не нарахування на запропонований товар ПДВ згідно положень чинного законодавства України, якщо учасник не є платником ПДВ, або на товар не нараховується ПДВ згідно чинного законодавства за підписом уповноваженою особи учасника та засвідченої печаткою Учасника;
Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році;
Якщо документ, що вимагається замовником, містить інформація, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, надати лист-роз’яснення, в якому зазначити, де міститься така інформація.
Дата відповіді:
06.08.2025 12:17
Відповідь надана
Дискримінаційність та незаконність
Номер:
21754c168803465c8ac57c421c55f7e1
Дата опублікування:
05.08.2025 17:51
Опис:
Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь:
ДОДАТОК 6
до тендерної документації
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником
у складі тендерної пропозиції
1. Документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям:
Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів;
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- не менше 2 копій договору, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- копії документів на підтвердження виконання не менше ніж двух договорів зазначених в наданій Учасником довідці.
Інформація надається про повністю виконаний договір, дія, якого закінчена.
На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2023 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Ті учасники, що працюють менше одного року надають документи на підтвердження фінансової спроможності за період роботи (з дня державної реєстрації створення Учасника і до дня оголошення цієї процедури закупівлі включно);
У випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист-роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти;
Гарантійний лист про те, що протягом 2022 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
2. Інші документи, які необхідно надати у складі тендерної пропозиції:
Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення);
Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду/Картка про присвоєння ідентифікаційного коду, у разі відсутності з релігійних переконань, копію сторінки паспорта з відповідною відміткою або лист-пояснення із зазначенням законодавчих підстав ненадання документу -для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців) та -паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копією обох сторін паспорту, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копією іншого документа, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)- для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців;
Якщо тендерна пропозиція подається не керівником учасника, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а іншою особою, учасник надає довіреність або доручення на таку особу;
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього;
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
Гарантійний лист від Учасника наступного змісту: “Даним листом підтверджуємо, що Учасник закупівлі – назва учасника не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю»;
Лист-погодження Учасника з умовами проекту Договору, що міститься в Додатку 2 до Тендерної документації;
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру;
Надання довідки у довільній формі про наявність у Учасника згідно вимогам пп. 14 п.5.2.2. р. 5.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312. офіційного веб-сайту та посилання на нього;
Оригінал довідки(ок) або нотаріально завірену копію довідки(ок) видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів), їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитом(ами), арештів по рахунках; Учасник торгів – нерезидент у складі пропозиції повинен надати: - довідку банку про фінансову спроможність учасника торгів – нерезидента; - довідку, що підтверджує задовільний фінансовий стан учасника торгів – нерезидента, виданої уповноваженим органом реєстрації в країні нерезидента;
Документ, що підтверджує проживання громадянина Російської Федерації, який є учасником процедури закупівлі чи кінцевим бенефіціарним власником учасника – юридичної особи, на території України на законних підставах. Таким документом є посвідка про тимчасове чи постійне місце проживання на території України видана у відповідності до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Такий документ надається: Учасником – фізичною особою, яка є громадянином Російської Федерації; Учасником – юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником якої є громадянин Російської Федерації.;
Гарантійний лист, складений в довільній формі, в якому учасник гарантує, що товар за предметом закупівлі, запропонований учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
Довідка, яка містить інформацію про країну та місце походження запропонованого товару
Оригінал довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами)
Учасники підтверджують відповідність своєї участі у тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики.
копію витягу (повного) з реєстру платників податку на додану вартість (якщо учасник є платником ПДВ), або копію витягу з реєстру платників єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку), та інформацію у довільній формі щодо нарахування або не нарахування на запропонований товар ПДВ згідно положень чинного законодавства України, якщо учасник не є платником ПДВ, або на товар не нараховується ПДВ згідно чинного законодавства за підписом уповноваженою особи учасника та засвідченої печаткою Учасника;
Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році;
Якщо документ, що вимагається замовником, містить інформація, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, надати лист-роз’яснення, в якому зазначити, де міститься така інформація.
Дата відповіді:
06.08.2025 12:16