• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) кранів. ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань.

Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)

Завершена

122 090.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 610.45 UAH
Період уточнення: 30.07.2025 11:59 - 05.08.2025 00:00
Відповідь надана

Прибрати вимогу

Номер: 1095cb3845934c0495749cbe2e1df2b6
Дата опублікування: 30.07.2025 17:53
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Пункт 5, Додатку 3 до тендерної документації (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам замовника) містить вимогу до учасника закупівлі про те, що Учасник закупівлі повинен мати "Атестат про акредитацію Учасника національним органом України з акредитації як органу з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона". Тобто на підтвердження спроможності виконання «Послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) кранів. ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. 33 одиниці» Учасник має надати у складі тендерної пропозиції скан-копію документу про акредитацію, виданого національним органом України з акредитації, що засвідчує акредитацію як органу з інспектування, що здійснюють інспектування в сфері інспектування: експертне обстеження вантажопідіймальних кранів. Таким чином, до Учасника закупівель застосовується вимоги Наказу №17954 від 27.11.2023 р. “Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки”, який більше не врегульовує питання спроможності виконання таких робіт Учасником закупівель. Звертаємо Вашу увагу, що Міністерство економіки України своїм наказом від 11.04.2025 року № 2141 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2025 р. за №573/43979 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954» скасувало дію наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954 "Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2024 року за № 76/41421. Отож, вищевказаним наказом було скасовано обов’язковість Вимоги для суб’єктів господарювання, незалежно від їх форми власності, що провадять діяльність у сферах експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, технічного огляду машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки бути акредитованими НААУ як органи з інспектування, що здійснюють інспектування як третя сторона відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019. Натомість відповідно до діючого Закону України «Про охорону праці», стаття 21 якого визначає, що на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки роботодавець повинен одержати дозвіл. Держпраці видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану ОП та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, проведеної ЕТЦ, які належать до сфери управління Держпраці або незалежними експертними організаціями. Таким чином, згідно вищезазначеного закону для виконання експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проведення технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Учаснику закупівель достатньо мати діючий Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки за напрямком - експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Отож, включення вище зазначеної вимоги до учасника закупівель про наявність "Чинного документу, що підтверджує акредитацію Учасника національним органом України з акредитації як органу з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона" - є обмеженням конкуренції учасників, тому що не має законодавчих підстав. Включаючи дану дискримінаційну вимогу в ТД Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним учасникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь в конкурентному змаганні. Звертаємо Вашу увагу, що частина 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та приводять до дискримінації учасників. Просимо забрати пункт з даною вимогою із тендерної документації.
Відповідь: Доброго дня. Шановний Учаснику! Ваше звернення розглянуто. До тендерної документації будуть внесені зміни. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 31.07.2025 14:50