-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
“Реконструкція очисних споруд с.Зеленче, вул. Зеленецька, 81, та системи каналізації міста Теребовля (напірний колектор) Теребовлянської міської територіальної громади Тернопільського району Тернопільської області" Коригування (1 черга) ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція (CPV 45454000-4 Restructuring work)
Закупівля здійснюється для реалізації проєкту PLUA.01.02-IP.01-0042/23-00 «Конопніца-Теребовля – транскордонне співробітництво з охорони водних ресурсів» («Konopnica-Terebovlia – cross-border cooperation for the protection of water resources»), який співфінансує Європейський Союз через Орган управління Програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща — Україна, представлений Міністерством фондів розвитку та регіональної політики Республіки Польща, програма - Interreg NEXT Польща–Україна 2021-2027.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 4 робочих дні
49 530 417.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 495 304.17 UAH
мін. крок: 1% або 495 304.17 UAH
Період уточнення:
25.07.2025 14:05 - 02.11.2025 00:00
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
9d0de34561a24e7a8609861687dad4c3
Дата опублікування:
30.10.2025 17:11
Опис:
У п. 3 додатку 1 до тендерної документації встановлено вимоги на підтвердження досвіду учасника: Учасник повинен володіти успішним досвідом виконання аналогічних договорів: «На підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає: 1) Довідку, складену згідно з Формою 1.3., що містить інформацію про виконання не менше одного аналогічного договору. Аналогічний договір в розумінні цієї документації – це договір, що відповідає предмету закупівлі. Предмет закупівлі робіт визначається четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Відповідно аналогічним договором у цих відкритих торгах є договір за предметом закупівлі із нового будівництва або реконструкції, або реставрації, або капітального ремонту, визначений за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Аналогічний договір має бути укладений протягом останніх п’яти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва за аналогічним договором (договорами) повинен бути не нижче, ніж класу наслідків об’єкта будівництва за предметом закупівлі. Загальна вартість виконаних робіт за аналогічними договорами повинна становити не менше ніж 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, що становить 24 765 209 грн».
Зауважимо, що законами України не визначено поняття «аналогічні договори». Таке ж твердження висловлено і Міністерством економічного розвитку і торгівлі України в роз`ясненні від 22.04.2015 року (вих. № 3302-05/13201-07): «Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. При цьому Закон не містить визначення терміна “аналогічні договори”». Аналогічну тезу викладено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України у консультації на запит Кіровоградського облкомплексу № 111/2017: «Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Одним із ключових критеріїв визначення аналогічності договору у ТД зазначено 4 цифру коду ДК 021:2015. Проте, визначення предмета закупівлі є виключним правом замовника, що відповідно до положень Закону регламентовано «Порядком визначення предмета закупівлі», затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454. Єдиний закупівельний словник не містить чітких правил класифікації товарів за ДК 021:2015, наслідком чого є різне розуміння та практичне застосування цього порядку всіма замовниками публічних закупівель, а також і контролюючими органами. Кожен замовник самостійно з власних міркувань та на власний вибір і ризик визначає, за яким кодом ДК проводити закупівлю, а учасники відповідно орієнтуються на технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі під час прийняття рішення про участь в тендері. Учасники не мають впливу на обрання коду ДУ замовником і така характеристика не впливає на врегулювання відносин із замовником та виконання договору зокрема.
Зважаючи на різне трактування кодів ДК Єдиного закупівельного словника трапляються випадки, коли однакові види робіт є предметом договорів за різними кодами ДК, хоча по своїй суті та за технологічних процесом виконання вони нічим не відрізняються, а є абсолютно ідентичними.
У нас, як потенційного учасника закупівлі наявний досвід виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, проте предмет таких договорів визначено замовником за різними кодами ДК, розділ якого (друга цифра Єдиного закупівельного словника) відповідає вимогам даному тендеру та відповідній категорії робіт. Ми маємо потрібну кількість працівників відповідної кваліфікації, а також необхідне обладнання та матеріально-технічну базу для виконання договору за умовами закупівлі. Тобто, у нашого товариства наявна реальна спроможність та достатньо ресурсів виконати роботи згідно предмету закупівлі, але умова п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Аналогічний договір в розумінні цієї документації – це договір, що відповідає предмету закупівлі. Предмет закупівлі робіт визначається четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015» обмежує участь у закупівлі для нас та інших потенційних учасників закупівлі.
Аналогічні за предметом обставини були предметом судового розгляду стосовно закупівлі ID UA-2019-03-26-001488-c у рішенні Одеського окружного адміністративного суду у справі № 420/3409/19 від 04 липня 2019 року. У вказаному рішенні суд визнав правомірним трактування замовника стосовно поглибленого аналізу та прийняття за критерієм аналогічності договору учасника, що відрізнявся за кодом ДК, проте відповідав технічним характеристикам закупівлі, адже товар було поставлено аналогічний, хоча коди ДК в поданому учасником договорі та за умовами тендеру відрізнялися. Суд в даній справі дійшов висновку, що неприйняття поданого договору як аналогічного може вважатися дискримінаційним до учасника, а прийнявши такий договір за належне виконання умови ТД стосовно аналогічного договору замовник діяв цілком правомірно.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Головною ознакою умови ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважають об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Вносячи до ТД дискримінаційні умови, замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підсумовуючи викладене, вважаємо, що зазначення вимоги п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Аналогічний договір в розумінні цієї документації – це договір, що відповідає предмету закупівлі. Предмет закупівлі робіт визначається четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015» обмежує конкуренцію, зменшує коло потенційних учасників закупівлі та призводять до дискримінації учасників, що суперечить ст. 5 Закону та п. 28 Особливостей. Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти п. 3 додатку 1 до тендерної документації в редакції «Аналогічний договір в розумінні цієї документації – це договір, що відповідає предмету закупівлі. Предмет закупівлі робіт визначається другою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015», що відповідатиме розділу Єдиного закупівельного словника то сприятиме можливості подання пропозицій більшій кількості учасників, в тому числі й нам.
У разі відмови від внесення змін до тенедрної документації ми будемо змушені захистити порушене право на недискримінацію учасників публічних закупівель у спосіб передбачений законом, тобто згідно зі статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» подати скаргу до Антимоновольного комітету України в електронній формі через систему електронних закупівель.
Маємо надію на прийняття замовником виваженого та обґрунтованого рішення стосовно внесення змін до тендерної документації.
З повагою, потенційний учасник закупівлі.
Відповідь:
Шановний учасник, уважно вивчивши та проаналізувавши Ваше звернення на засіданні робочої групи з питань закупівель в межах проєкту «Конопніца-Теребовля – транскордонне співробітництво для охорони водних ресурсів» № PLUA.01.02-IP.01-0042/23-00 прийнято рішення про внесення змін до Тендерної документації в частині визначення поняття «Аналогічний договір»
Дата відповіді:
31.10.2025 15:39
Відповідь надана
Перенесення дати торгів
Номер:
73342c4912514060a21d531da5864adf
Дата опублікування:
20.10.2025 11:54
Опис:
Просимо Замовника надати аргументацію, щодо перенесення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Чи планується Замовником перенесення дати подання тендерних пропозицій у листопаді 2025 року ?
Чи планується Замовником внесення змін до умов тендерної документації щодо закупівлі ?
Відповідь:
Шановний Учасник. Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Зміни щодо перенесення кінцевого строку подання тендерних пропозицій були прийняті на підставі протоколу засідання робочої групи з питань закупівель в межах проєкту «Конопніца-Теребовля – транскордонне співробітництво для охорони водних ресурсів» № PLUA.01.02-IP.01-0042/23-00. Змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів не планується.
Дата відповіді:
21.10.2025 15:35
Відповідь надана
Фінансова спроможність
Номер:
2bf5ee87ad934bf4af3fc40ce76cc700
Дата опублікування:
08.10.2025 16:26
Опис:
Шановний Замовник, дякую за відповідь !
В такому разі, якщо Зміна вимоги (фінансова спроможність) не є обґрунтованою, просимо повернути вимогу щодо фінансової спроможності Учасників на попередній рівень.
Вважаємо, що Фінансова спроможність на рівні 10 млн обороту за 2024 рік є критично малою, щоб підтвердити такий критерії, щодо даної закупівлі робіт.
Дякую!
Відповідь:
Шановний Учасник. Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи ризики того, що закупівля не відбудеться внаслідок воєнного стану і значного скорочення кількості виконуваних договорів по будівництву чи реконструкції, внаслідок чого відбувається зменшення фінансового обороту багатьох потенційних Учасників, на засіданні робочої групи обговорено і задокументовано рішення про зміни до тендерної документації. Крім того в п.3.1 Розділу 1, Додатку 1 до Тендерної документації висунуті співставні вимоги, щодо загальної вартості виконаних робіт за аналогічними договорами, які дозволяють оцінити фінансову спроможність Учасника. Cподіваємось на Вашу участь і подальшу співпрацю.
Дата відповіді:
10.10.2025 14:57
Відповідь надана
Зміни до процедури закупівлі
Номер:
58ff7f498e0b4213885ffb0296718399
Дата опублікування:
08.10.2025 12:19
Опис:
Шановний Замовник, Вимагаємо обґрунтувати внесені Вами зміни, щодо фінансової спроможності Учасників
Чи були звернення від потенційних постачальників щодо внесення змін до вимог Закупівлі, що стосуються фінансової правоможності Учасника ?
«Фінансова спроможність Учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови якщо розмір річного обороту за 2024 рік становить не менше ніж 10 млн грн, що становить 20.19% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Під річним оборотом розуміється розмір надходжень від операційної діяльності, зазначений в рядку 3095 Звіту про рух грошових коштів або, якщо Учасник не складає звіт про рух грошових коштів відповідно до законодавства, то оборот обчислюється, виходячи із показника рядка 2000 звіту про фінансові результати.»
Відповідь:
Шановний Учасник. Зміна розміру річного обороту проведена задля зменшення ризиків того, що закупівля не відбудеться. Замовник зацікавлений в участі Учасників для максимального забезпечення конкуренції та для вибору Підрядника і здійснення робіт у заплановані строки. На це також чинить вплив обмежений час впровадження транскордонного проєкту міжнародної технічної допомоги, в межах якого відбувається закупівля. Дане питання розглянуте на засіданні робочої групи з питань закупівель в межах проєкту «Конопніца-Теребовля – транскордонне співробітництво для охорони водних ресурсів» № PLUA.01.02-IP.01-0042/23-00. Контакти з потенційними постачальниками щодо внесення змін до вимог Закупівлі проводяться виключно через електронний майданчик.
Дата відповіді:
08.10.2025 16:03
Відповідь надана
Витяг застрахованої особи
Номер:
131a92f3ca4b4bd594c17c04e3bf5a84
Дата опублікування:
15.09.2025 09:54
Опис:
Відповідно вимог Тендерної документації по «Реконструкції очисних споруд с.Зеленче, вул. Зеленецька, 81, та системи каналізації міста Теребовля (напірний колектор) Теребовлянської міської територіальної громади Тернопільського району Тернопільської області" Коригування (1 черга) ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція (CPV 45454000-4 Restructuring work)», Замовником передбачено незаконну вимогу, зокрема щодо надання Учасниками у складі пропозиції – «Копій витягів з Єдиного державного реєстру застрахованих осіб, що підтверджують наявність трудових відносин по кожному працівнику.».
Зазначаємо, що – Зазначений Витяг – формується за Запитом Фізичної особи, проте аж ніяк не Роботодавцем.
Формування такого витягу проводиться за наявності електронного ключа, тощо.
Відповідно до Порталу ДІЯ:
Дані, які містить витяг з реєстру застрахованих осіб:
- статус застрахованої особи;
- статус отримувача страхової виплати;
- інші статуси;
- дані про набутий страховий стаж застрахованої особи;
- відомості про страхувальників;
- відомості про період трудових відносин;
- відомості щодо нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованої особи.
Для чого потрібен витяг з реєстру застрахованих осіб?
- розрахунку страхових виплат та страхового стажу;
- відомостей про особливі умови праці, що дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та із загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- відомостей про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь;
- відомостей про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;
- даних пенсійної справи;
- відомостей про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Зазначаємо, що Такий витяг, може взяти лише фізична особа, та такий містить інформацію, яка місить відомості ро таку особо, в тому числі інші підприємства та організацій України, в яких, для прикладу працювала Фізична особа.
Інформуємо, що надання такого витягу на прозоро може сприйматися такими організаціями – як порушення персональних наданих, тощо.
Потенційний Учасник закупівлі не вправі «Заставити» свого працівника взяти такий витяг у відповідному реєстрі, та надати інформацію, яка містить персональні дані інших осіб, підприємств, організацій, тощо, без їхньої згоди, та й взагалі, така вимога є неетичною, тощо.
Просимо видалити зазначену вимогу із Тендерної документації.
Зазначаємо, що вимога стосовно подання у складі пропозиції – «- копії наказів про призначення / прийняття на роботу вказаних у довідці працівників або скан-копії трудових книжок (при наданні скан-копії трудових книжок достатньо надати копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника) або скан-копії та/або накази про сумісництво;» є цілком достатньою, для підтвердження Наявності в Учасника відповідних працівників та робітників на підприємстві.
Відповідь:
Доброго дня! У відповідь на Ваше звернення інформуємо, що внесено зміни у пункт 2.1. Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та/або інформації, що подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції" і викладено його у новій редакції в частині переліку документів.
Дата відповіді:
17.09.2025 16:27