-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбук (ДК 021:2015-30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина))
Завершена
321 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 605.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 605.60 UAH
Період уточнення:
25.07.2025 13:17 - 03.08.2025 00:00
Відповідь надана
РІШЕННЯ №6561-р/пк-пз від 24.04.2025 по ноутбуках АСУС
Номер:
f70eadff03224b1f940c748c0b8e8a1c
Дата опублікування:
28.07.2025 18:52
Опис:
Шановний Замовник, у разі не погодження виключення вимоги про листи, згідно вимоги п.4 додатку № 3, ми будемо вимушені звертатись до АМКУ для примусового скасування подібних вимог, які носить ознаки дискримінації. Пропонуємо вам уважно вивчити надану практику та наслідки до чого призводять такі вимог.
Відповідь:
Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
Дата відповіді:
31.07.2025 15:29
Відповідь надана
П. 4 Додаток 3 - дискримінаційна вимога. Судова гілка влади має знати, що таке прецедентне право, тож прохання застосувати його, або вигадати відписку та погодитися з продажним тендером під одного учасника та знищення конкуренції
Номер:
4f6a618291ea44c3a3549c08abc7f1b6
Дата опублікування:
28.07.2025 18:30
Опис:
Вимога про надання інформаційного листа від офіційного представництва компанії виробника Товару в Україні із зазначенням найменування Учасника, а також згідно тендерної документації найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера і дати оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, який підтверджує повноваження Учасника щодо можливості поставки запропонованого ним Товару носить ознаку можливої змову Учасника з замовником
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Практика АМКУ, де визначено, що подібні вимоги є дискримінаційними
UA-2024-02-15-007952-a
UA-2024-02-19-006082-a
UA-2024-03-12-006494-a
UA-2024-03-05-002313-a
UA-2024-03-14-011101-a
UA-2024-03-14-002079-a
UA-2024-03-14-002079-a
UA-2024-03-18-011550-a
UA-2024-03-19-008292-a
UA-2024-04-03-008467-a
UA-2024-04-11-012180-a
UA-2024-04-11-012448-a
UA-2024-04-29-006618-a
UA-2024-03-29-007683-a
UA-2024-05-16-004466-a
UA-2024-05-06-004366-a
UA-2024-05-16-010680-a
UA-2024-05-06-004366-a
UA-2024-05-16-011391-a
UA-2024-05-31-006415-a
UA-2024-05-30-004179-a
UA-2024-05-30-007422-a
UA-2024-06-03-010026-a
UA-2024-06-18-004131-a
UA-2024-06-19-008553-a
UA-2024-06-21-004607-a
UA-2024-06-24-003199-a
UA-2024-06-25-008790-a
UA-2024-06-27-002842-a
UA-2024-07-10-009615-a
UA-2024-07-19-002242-a
UA-2024-09-12-013092-a
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо Вам за проявлений інтерес до нашої закупівлі, і щодо вашого звернення повідомляємо наступне.
Так, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає необхідно включити до тендерної документації.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів», Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Під продукцією розуміється будь-які виріб (товар), робота чи послуга, що виготовляються, виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб (пункт 19 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Тому для підтвердження оригінальності запропонованого товару та офіційного ввезення на територію України Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі своєї пропозиції інформаційного листа від виробника Товару або офіційного представництва компанії виробника Товару або офіційного дистриб'ютора Товару в Україні з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний офіційний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України.
Також, при офіційному постачанні товару сплачується податок при митному оформленні товару та інші податки та збори, що мають бути сплачені згідно чинного законодавства в державний бюджет України, що є наразі край вважливим під час невиправданої агресії і вторгнення країни–агресора рф проти нашої держави.
Звертаємо Вашу увагу, що у даній вимозі вказані альтернативні види листів:
від виробника Товару або офіційного представництва компанії виробника Товару або офіційного дистриб'ютора Товару в Україні,
що у свою чергу не створює перешкод для Учасників отримати відповідний лист, який у свою чергу надає Замовнику можливість переконатися, що товар буде належної якості та поставлений у строки, які передбачені даною процедурою закупівлі.
В Додатку № 3 до тендерної документації "Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та технічна специфікація предмета закупівлі «Ноутбук (ДК 021:2015-30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина))»" відсутні посилання на конкретну торгівельну марку, тому Учасник може запропонувати товар який є еквівалентом до наведених характеристик в розумінні законодавства у сфері публічних закупівель і взяти інформаційний лист від виробника/офіційного представництва компанії виробника ноутбуків/ офіційного дистриб'ютора відповідних ноутбуків в Україні для підтвердження повноважень Учасника на постачання Товару на території України, відповідальність виробника за надання гарантійного сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Як засвідчує практика, без надання учасниками торгів гарантій виконання майбутніх поставок товарів, у формі листів від виробників або представників виробників, ризики невиконання чи гарантійного обслуговування учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими.
В свою чергу, вимога щодо надання відповідних гарантій належного виконання учасником зобов'язань поставки товару в обсягах, зазначених у Технічній специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації), у формі інформаційних листів від виробника Товару або офіційного представництва компанії виробника Товару або офіційного дистриб'ютора Товару в Україні є звичайною та поширеною практикою, яка захищає Замовника від закупівлі неякісного, вживаного, контрафактного або "сірого" товару, що не забезпечений гарантійним сервісним обслуговуванням офіційно уповноважених сервісних центрів виробника Товару.
Окремо, звертаємо увагу, що в юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900 дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання таких листів, також були предметом розгляду Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) в інших публічних закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад:
1. Рішення АМКУ від 07 лютого 2024 року за № 2370-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-11-020921-a);
2. Рішення АМКУ від 23 жовтня 2024 року за № 17291-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-013065-a);
3. Рішення АМКУ від 02 грудня 2024 року за № 19113-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-19-017505-a);
4. Рішення АМКУ від 23 квітня 2025 року № 6493 -р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-07-012880-a).
Враховуючи вище зазначене у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
Дата відповіді:
31.07.2025 15:28