-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з технічного огляду та випробовувань
Завершена
421 750.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 160.00 UAH
мін. крок: 0% або 160.00 UAH
Період уточнення:
24.07.2025 13:06 - 31.07.2025 00:00
Відповідь надана
Вимоги до закупівлі
Номер:
29ac129033b041b2b75472b79586f1b3
Дата опублікування:
30.07.2025 15:45
Опис:
Шановний Замовнику, зазначаємо, що КОНКРЕТНІ вимоги до СПД, що проводять технічний огляд та експертне обстеження обладнанні підвищеної небезпеки визначено виключно Постановою КМУ N 687 від 26 травня 2004 р.. Дана постанова не містить вимог щодо обов’язкової наявності сертифікатів вказнаих у тендерй документації, зокрама зазначених Вами:
- на систему менеджменту якості відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 ( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему екологічного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему енергетичного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). Сфера застосування: технічний огляд, випробування та експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткований підвищеної небезпеки.
Доводимо до Вашого відому, що обмеження конкуренції в тендерній документації шляхом включення до переліку документів через встановлення невиправданих кваліфікаційних вимог, які звужують коло потенційних учасників (зокрема вимоги до сертифікатів, які є надмірними для виконання конкретного предмету закупівлі) є дискримінаційними умови, які обмежують участь певних суб'єктів господарювання.
Вказані Вами кваліфікаційні критерії належним чином не обґрунтовані та не пропорційні до предмету закупівлі, а вказані сертифікати не впливають на якість робіт і критерії щодо осіб, які виконують технічний огляд та експертне обстеження, тобто не стосуються предмету закупівлі.
Зазначаємо, що згідно Узагальненої практики Колегії АМКУ: типові причини оскарження закупівель «Встановлення замовником у тендерній документації занадто деталізованих додаткових/необґрунтованих/ не передбачених законодавством вимог, що призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних
учасників процедур закупівель» (14379-р/пк-пз, 10405-р/пк-пз, 7412-р/пк-пз) призводить до оскарження та скасування тендерних процедур!
Зазначаємо, що дані сертифікати є добровільними відтак вважаємо, що замовник вказуючи на їх необхідність свідомо обмежує коло учасників тендеру. Вимога про наявність чітких сертифікатів (без конкретизації їх необхідності і наявності аналогів) вказує на оголошення і проведення даного тендеру під «потрібного переможця»….
Враховуючи зазначене вище, просимо скасувати вказані вимоги в тендерній документації як незаконні та протиправні.
Відповідь:
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон і передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати, і не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Також, керуючись частиною 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»: якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Необхідність у долучені до тендерної документації скановані копії наступних сертифікатів обумовлена наступним, а саме:
Сертифікат на систему менеджменту якості відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018(EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки.
Наявність сертифікованої системи менеджменту якості, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, демонструє прихильність підприємства до забезпечення високої якості продукції та послуг, а також до безпеки експлуатації техніки. Оскільки впровадження та сертифікація системи управління якістю дозволяє підприємству підтримувати стабільну якість продукції та/чи надання послуг, а система управління якістю підтверджує, що внутрішні процеси Учасника наочні і організація здатна задовольняти вимоги замовника, Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу до ТД, як таку, що відповідає пріоритетним напрямам і стратегії вирішення проблем якості визначеним Концепцією державної політики у сфері управління якістю продукції (товарів, робіт, послуг), яка була розроблена відповідно Указу Президента України «Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції».
Сертифікат на систему екологічного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015(ISO 14001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки.
Загальновідомим є факт, що сертифікат на систему менеджменту ISO 14001 є найбільш затребуваний, у галузі будівництва, виробництві будівельних матеріалів та іншій діяльності, яка може мати вплив на екологію.
Тому, наявність у учасника сертифікату на систему екологічного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015 підтверджує можливість та готовність підприємства учасника забезпечити надання послуг у відповідності до вимог природоохоронного законодавства та внутрішньої політики замовника спрямованої на контроль за несприятливим впливом на екологію, зниження використання природних ресурсів, скорочення виробничих витрат, попередження виникнення аварійних ситуацій, що негативно відображаються на навколишньому середовищі, зниження ризиків судових розглядів, пов’язаних з природоохоронним законодавством, і екологічних штрафів.
Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки.
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) охорона праці та здоров’я має мати відповідно до наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» про прийняття та скасування національних стандартів від 26.12.2019 № 502 прийняті національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01.01.2021, зокрема: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. У вказаному національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України.
Згідно ДСТУ ISO 45001:2019 організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. ISO 45001 є міжнародно визнаним стандартом для використання ефективної системи управління гігієною та безпекою праці (OHS), підносить і зміцнює гігієну та безпеку праці до статусу стратегічно важливого питання управління.
В даному випадку, сфера застосування сертифікату охоплює діяльність, пов'язану з експертним обстеженням (технічним діагностуванням) та технічними оглядами машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки. Це означає, що компанія, яка здійснює таку діяльність, повинна мати сертифікат ISO 45001, щоб підтвердити свою відповідність стандартам безпеки праці.
Відповідно, дана вимога є такою, що прямо відповідає інтересам замовника щодо належного надання послуг виконавцем (учасником) з предмету закупівлі.
Сертифікат на систему енергетичного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 50001:2020(ISO 50001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки.
Наявність сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) для системи енергетичного менеджменту є важливим для підприємств, особливо тих, що займаються експертним обстеженням (технічним діагностуванням) та технічними оглядами машин, механізмів, та устатковання підвищеної небезпеки.
Стандарт особливо корисний для підприємств, що працюють з машинами, механізмами та обладнанням підвищеної небезпеки, оскільки енергоефективність та безпека тісно пов'язані. Наприклад, технічне діагностування може виявити неефективні енергоспоживання в обладнанні, а сертифікат ISO 50001 допоможе впровадити рішення для їх оптимізації та є свідченням високого рівня професіоналізму та відповідальності.
Політика замовника спрямована на забезпечення раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємстві, в усіх виробничих та невиробничих процесах, оптимізацію обсягу енерговитрат. Наявність сертифікату на систему енергетичного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) відповідає плану діяльності системи енергетичного менеджменту замовника.
Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018(ISO 37001:2016, IDT). Сфера застосування: технічний огляд, випробування та експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткований підвищеної небезпеки.
ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT), прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом методом перекладу з набранням чинності з 01.01.2020 за наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 № 507 (далі — ДСТУ ISO 37001:2018).
Сертифікат ISO 37001:2018 може бути застосований до різних сфер діяльності, включаючи технічний огляд, випробування та експертне обстеження машин, механізмів та устаткованого підвищеної небезпеки. Це означає, що організації, що працюють в цій сфері, можуть отримати сертифікат, що підтверджує їхню прихильність боротьбі з корупцією та відповідність стандартам.
ДСТУ ISO 37001:2018 установлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження, підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. Вимоги стандарту стосуються питань протидії корупції у державних, приватних та неприбуткових секторах, охоплюють корупційні порушення як з боку певної компанії, так і всередині організації: хабарництво із боку працівників організації, хабарництво із боку ділових партнерів, прямий і непрямий підкуп, інші корупційні дії та підвищує довіру до компанії.
На переконання замовника наявність в учасника сертифікату на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) демонструє замовнику та іншим зацікавленим сторонам, що організація дбає про дотримання принципів етики в своїй діяльності та прагне до міжнародно визнаних практик боротьби з корупцією, виконання вимог антикорупційного законодавства України, запобігання корупції та ризикам, пов’язаним з корупцією, в тому числі і зокрема з хабарництвом.
Відповідно до вище зазначеного та чинного законодавства України, ми вважаємо, що ВИМОГИ Замовника щодо надання сертифікатів не являються дискримінаційними, отримати дані сертифікати може будь-яка установа, яка працює в тій чи іншій сферах діяльності.
Дата відповіді:
01.08.2025 16:34
Відповідь надана
Вимоги до закупівлі
Номер:
e21ccd618c5540d3988c6d23210ba971
Дата опублікування:
28.07.2025 15:30
Опис:
Постанова КМУ N 687 від 26 травня 2004 р. не містить вимог щодо обов’язкової акредитації та наявності :
- атестату про акредитацію Національного агентства з акредитації України Органу з інспектування як третя сторона відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17020 у сфері інспектування: технічний огляд, випробування та експертне обстеження (технічне діагностування) машин механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (вантажопідіймальні крани, підйомники та ліфти);
- атестату про акредитацію Національного агентства з акредитації України Випробувальної лабораторії відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025 у сфері: вантажопідіймальні крани і машини, підйомники та ліфти;
Вказана акредитація є ДОБРОВІЛЬНОЮ і вважаємо, що замовник вказуючи на необхідність наявності даних сертифікатів свідомо обмежує коло учасників тендеру.
Щодо надання до переліку документів довідки в довільній формі, щодо включення Учасника до інформаційного переліку експертних організацій, що виконують технічний огляд, експертне обстеження машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки оприлюднених на вебсайті Держпраці відповідно до вимог наказу Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954», зазначаємо, що наказ Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки № 2141 від 11.04.2025, відтак довідка про включення до переліку є протиправною.
Щодо вимоги про наявність сертифікатів:
- на систему менеджменту якості відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 ( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему екологічного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему енергетичного менеджменту відповідно до вимог ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT). Сфера застосування: Експертне обстеження (технічне діагностування), технічні огляди машин, механізмів, устатковання підвищеної, небезпеки;
- сертифікату на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). Сфера застосування: технічний огляд, випробування та експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткований підвищеної небезпеки.
Зазначаємо, що дані сертифікати є добровільними відтак вважаємо, що замовник вказуючи на їх необхідність свідомо обмежує коло учасників тендеру.
Просимо скасувати вказані вимоги в тендерній документації як незаконні.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо вам за звернення. Наша організація керується в своїй роботі чинним законодавством України. Відповідно до п. 28 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 тендерна документація формується Замовником згідно ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник є об'єктом критичної інфраструктури, що здійснює постачання теплової енергії до споживачів в опалювальний період та експлуатує устаткування підвищеної небезпеки. Для надання якісних послуг з технічного огляду та випробувувань обладнання Замовника встановлюються додаткові кваліфікаційні вимоги і серед них наявність відповідних сертифікатів, які підтверджують кваліфікацію учасника і ні в якому разі не обмежує конкуренції. Щодо втрати чинності наказу Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954 Замовником будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
29.07.2025 13:30