• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія з розподілом

Завершена

937 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 688.25 UAH
Період уточнення: 23.07.2025 15:16 - 28.07.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: ec559361cddf41be8377b696e628b121
Дата опублікування: 24.07.2025 12:38
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Відповідно до пункту 37 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника встановлено вимогу, а саме: «Договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобовому ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку.» Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (ЕЦП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів: Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) Замовник обмежує коло осіб для участі в закупівлі, в яких наявні зазначені вище документи в паперовому вигляді скріплені підписом уповноваженої особи та печаткою підприємства або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме з таким видом підпису, оскільки організації та/або державні установи, які видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2023, IDT)». Оскаржувані нами вимоги не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Отже Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідность шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу (Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими електронними підписами уповноважених осіб) з документації). Дякуємо за розгляд звернення.
Відповідь: Шановний Потенційний Учаснику, дякуємо за звернення. Відповідно до інформації зазначеній на офіційному сайті АТ «Оператор ринку»: «Після набуття статусу учасника РДН/ВДР, такому учаснику необхідно укласти договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та на ВДР. Ці договори укладаються в електронному вигляді в програмному забезпеченні оператора ринку XMtrade®/PXS. З роз’ясненням щодо процедури укладання договорів можна ознайомитись на вебсайті ОР за посиланням https://www.oree.com.ua/index.php/web/7013 ». Відповідно до процедури укладення відповідних договорів: «4.8. Після отримання від Учасника РДН/ВДР пропозицій щодо укладення договорів про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та ВДР, Оператор ринку перевіряє коректність інформації та заповнення полів в договорах та ПІДПИСУЄ ЇХ ШЛЯХОМ НАКЛАДЕННЯ КЕП УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ Оператора ринку зі свого боку. Відповідний ДОГОВІР про купівлю-продаж електричної енергії на РДН та ВДР НАБИРАЄ ЧИННОСТІ з МОМЕНТУ його ПІДПИСАННЯ ШЛЯХОМ НАКЛАДЕННЯ КЕП УПОВНОВАЖЕНИМИ ОСОБАМИ СТОРІН. З вищевикладеного слідує що дані договори можуть бути укладені лише в електронному вигляді і лише шляхом накладення на них КЕП. Крім того дана вимога встановлена у відповідності до пункту 28 Особливостей, а саме: "тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей", відповідно до вищезгаданої статті: "тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації". Документи, які передбачені у додатку 2 тендерної документації є необхідними, вони встановлюють механізм підтвердження відповідності пропозиції вимогам замовника. Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначена згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням принципів, закріплених у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Дата відповіді: 25.07.2025 14:47
Відповідь надана

Загальне питання

Номер: 21bb4eb0e31f4ce98b796f4bd5322a9f
Дата опублікування: 24.07.2025 11:53
Опис: Шановний Замовнику! У зв'язку з тим, що Комерційна пропозиція, що є Додатком 2 до Проєкту договору, не заповнена, просимо повідомити, яа базова ціна повинна бути застосована при визначенні Учасником своєї пропозиції.
Відповідь: Шановний Потенційний Учаснику, дякуємо за звернення. Ціна Договору включає в себе вартість електричної енергії, витрат Постачальника, регульованих тарифів, податку на додану вартість. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. При цьому, Замовником очікувана вартість закупівлі розраховувалась відповідно до Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерством економіки України 07.05.2024 № 11712.
Дата відповіді: 25.07.2025 14:37