-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Черевики однострою поліцейських та воєнізованої охорони
Торги не відбулися
664 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 323.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 323.50 UAH
Період уточнення:
19.07.2025 22:27 - 25.07.2025 00:00
Відповідь надана
Атестат про акредитацію лабораторії чи іншого акредитованого органу
Номер:
b5d819a3e2e84b2b85ea05ce781e5734
Дата опублікування:
23.07.2025 11:53
Опис:
Замовником встановлено вимогу про те, що Протоколи випробувань (вимірювань), сертифікати відповідності повинні бути дійсні станом на дату подання тендерної пропозиції і видані незалежними акредитованими лабораторіями (або іншими акредитованими органами з підтвердження відповідності (далі – ООВ), повноваження яких підтверджується поданням у складі документів тендерної пропозиції учасника копії дійсного Атестату про акредитацію лабораторії чи іншого акредитованого органу, який проводив випробування (атестати подаються з додатками (витягами), які визначають сферу їх акредитації). Сфера акредитації ООВ повинна включати групи (розділи) продукції згідно ДК 016:2010 (ДКПП): вироби текстильні, шкіра та шкіряні вироби, взуття, що відповідають предмету закупівлі.
Проте дана вимога є дискримінаційною, адже Сертифікація товарів є добровільною сертифікацією що підтверджує відповідність продукції, послуг або системи певним вимогам, які можуть бути встановлені галузевими стандартами, технічними умовами, внутрішніми стандартами компанії або іншими нормативними документами. Станом на теперешній час акредетованих лабораторій на ТО 1881.40108578–601:2024 Черевики однострою поліцейських,ТО 1881.40108578–603:2024 Черевики з високими берцями однострою поліцейських, Комбіновані з натуральної шкіри та текстильного матеріалу чорного кольору відповідно до р. ХІ наказу ДПО № 80 від 01.06.2017 (у редакції наказу № 98 від 03.12.2024 Черевики воєнізованої охорони, в Україні не має , так як дані ТО не внесені до атестату акредитації лабораторій. Отже, сертифікація даних видів товару є добровільною прерогативою лабораторії що видається на підставі акредетованих протокольних випробуваннях кожного виду товару, тому сертифікат відповідності засвідчує відповідність товару згідно проведених випробувань та може бути виданий будь-якою лабораторію.
Також в скалді тендерної пропозиції Замовник вимагає, копії документів, що підтверджують відповідність виробів вимогам зазначених ТО (табелю вимірів), зразкам-еталонам (експертних висновків та/або сертифікатів відповідності з протоколами випробувань (вимірювань) тощо). Експертний висновок / протокол випробувань в обов’язковому порядку повинен містити інформацію про відповідність зразку товару вимогам нормативно-технічної документації (за розділами «Зовнішній вигляд», «Вимоги до матеріалів», «Виміри товару у готовому вигляді», «Маркування») і фотографічне зображення зовнішнього вигляду товару з підтвердженням виробника запропонованого товару (товарний ярлик, етикетка, бирка тощо). Хочемо зауважити, що перевірка зовнішнього вигляду товару не зобов’язує лабораторію мати в сфері акредитації ООВ групи (розділи) продукції згідно ДК 016:2010 (ДКПП): вироби текстильні, шкіра та шкіряні вироби, взуття, що відповідають предмету закупівлі, в даному випадку лабораторія може бути акредитована на сферу взуття/засоби індивідуального захисту , що відповідатиме вимогам Замовника , окрім того Учасник має право робити випробування в різних лабораторіях на відповідні матеріали які в сукупності міститимуть всі випробуванння які вимагає Замовник , саме тому лабораторії повинні бути акредитовані лише на ті випробування які вони проводять , а не на встановлені Замовником в складі тендерної пропозиції. В даному випадку дана вимога є дискрімінаційною та обмежує коло учасників з відповідними документами, що підтверджують якість продукції. Просимо Замовника внести зміни в тендерну документацію та прибрати дискримінаційні умови .
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за звернення.
Інформуємо Вас, що технічний опис предмету закупівлі розроблений Замовником відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону:
1) Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам;
2) маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Зазначена вимога є чіткою, однозначною і встановлена імперативно.
Щодо сфери акредитації, Ваші аргументи є суперечливими. З одного боку, Ви зазначаєте, що на сьогодні не має акредитованих лабораторій, які б здійснювали оцінку відповідності предметів однострою поліції або форменого одягу воєнізованої охорони, – з чим цілком погоджується Замовник. Саме тому з метою забезпечення конкуренції і недопущення дискримінації потенційних учасників закупівлі в тендерній документації на Закупівлю сфера акредитації лабораторій не обмежена виключно предметами однострою чи форменого одягу воєнізованої охорони, а включає всі види продукції (товарів), які відповідають предмету закупівлі (за групами (розділами) продукції ДК 016:2010 (ДКПП): вироби текстильні, шкіра та шкіряні вироби, взуття). Ваші висновки про акредитацію лабораторій за конкретним переліком взуття, визначеним в тендерній документації, є помилковими і не встановлені в тендерній документації на закупівлю.
З іншого боку, Ви наполягаєте, що сертифікат відповідності може бути виданий будь-якою лабораторією, проте це суперечить частині шостій статті 23 Закону, що зобов’язує Замовника приймати сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. При цьому акредитація органу оцінки відповідності, приміром, у сфері систем менеджменту, медицини чи металевих конструкцій, апріорі не може вважатися еквівалентною для закупівлі взуття, виготовленого зі шкіри і/або текстильних матеріалів. Більше того, Замовник не вимагає надання виключно сертифікату відповідності на продукцію (товар), що складає предмет закупівлі, Учасник може надавати як експертні висновки, так і будь-які інші документи, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам, і Замовник зобов’язаний їх прийняти.
Щодо переліку показників, за якими оцінюється відповідність продукції, зокрема черевиків і черевиків з високими берцями однострою поліцейських (за розділами «Зовнішній вигляд», «Вимоги до матеріалів», «Виміри товару у готовому вигляді», «Маркування»), вони встановлені Замовником вимог у строгій відповідності до Опису і зразків предметів однострою поліцейських, затвердженого Постановою кабінету міністрів України «Про однострій поліцейських» № 823 від 30.09.2015, і технічних описів, розроблених на його основі, зокрема ТО 1881.40108578–601:2024 Черевики і ТО 1881.40108578–603:2024 Черевики з високими берцями, що є обов’язковими при виготовленні черевиків для поліцейських і керівними при прийманні готової продукції даного асортименту. Перегляд даних вимог є неможливими, оскільки суперечить принципу ефективності закупівель, встановленому статтею 5 Закону, та ставить під загрозу можливість задоволення наявної потреби Замовника у відповідних товарах
Дата відповіді:
24.07.2025 16:03
Відповідь надана
щодо аналогічних договорів та звітності
Номер:
60f24b1e80334b85a69e899882e6b30f
Дата опублікування:
21.07.2025 14:07
Опис:
Шановний Замовнику!
Вимога щодо року укладення договору є дискримінаційною, оскільки ВСУПЕРЕЧ ЗАКОНУ обмежує конкуренцію звужуючи коло учасників."Відповідно до п.3 ч.1 ст.16 Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) Замовник вимагає від учасників подання досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів)». Предметом закупівлі є взуття. При цьому ЗАКОН НЕ ДОЗВОЛЯЄ ЗАМОВНИКАМ обмежувати аналогічні договори роками, їх укладення чи виконання чи датою надання відгуку про їх виконання. Про це свідчить і практика Антимонопольного комітету України щодо незаконності встановлення замовниками антиконкурентних обмежень щодо аналогічних договорів. Також про це вказано в Рекомендаціях АМКУ №18-рк від 23.07.2021р. Відповідно до ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон): Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Керуючись вищевикладеним просимо виключити з ТД слова "досвід виконання аналогічних договорів протягом трьох останніх років 2022/2023/2024 роки на вибір",а також просимо уточнити: якщо підприємство чи ФОП зареєстроване в 2025 році, то чи можна подавати аналогічні договори за 2025 рік.
Аналогічно і відносно фінансової звітності. Як надати фінансову звітність коли зареєстрований в 2025 році і ще не подавав звітність до податкових органів і якщо немає ще тих 700000 гривень щоб прийняти участь у вашому тендері? Просимо виключити з ТД і цю дискримінаційну вимогу!!!
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику! Інформуємо Вас, що встановлення кваліфікаційних критеріїв у даній закупівлі замовником здійснене відповідно до абзацу 7 п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) з урахуванням ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Частиною 2 ст. 16 Закону передбачено встановлення як кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), так і наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Щодо обмеження періоду, за який надаються аналогічні договори, то його звуженням є об’єктивним і пов’язане з веденням воєнного стану, починаючи з 24 лютого 2022 року. Останній кваліфікується як екстраординарна подія, не пов’язана із звичайною діяльністю суб’єктів господарювання. Відтак, наявність досвіду виконання аналогічних договорів в умовах звичайної діяльності не є свідченням спроможності виконання аналогічних догорів в умовах надзвичайної діяльності, що пов’язана з істотним обмеженням прав і додатковими зобов’язаннями юридичних і фізичних осіб. Для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів безумовно можуть надаватися договори, укладені в 2025 році, якщо вони відповідають умовам, що викладені у тендерній документації. З огляду на нечіткість формулювання зазначеного положення, Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації на Закупівлю.
Щодо критерію фінансової спроможності, Замовник пов’язує останню саме із спроможністю виконання договору про закупівлю, що укладатиметься за результатами оголошеної процедури. Цей критерій викладено у редакції, що передбачена Законом про публічні закупівлі. У табл. 3.1 додатку 3 до тендерної документації на закупівлю (показник № 2) розкрите питання документального підтвердження фінансової спроможності для новостворених суб’єктів господарювання. З огляду на викладене, Ваша вимога у цій частині не може бути задоволена
Дата відповіді:
22.07.2025 23:08