• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення періодичного технічного огляду ліфтів у гуртожитках студмістечка КПІ ім. Ігоря Сікорського

загальний_71630000-3

Завершена

46 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 234.75 UAH
Період уточнення: 18.07.2025 17:50 - 23.07.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо вимог до учасників закупівлі

Номер: 8e8f41e8c1da47688d176ddaabc7bce2
Дата опублікування: 21.07.2025 14:34
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Додатку 2 до тендерної документації (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ*) містить вимоги до учасника закупівлі про те, що Учасник закупівлі повинен мати, дослівно: 1.2. Атестат про акредитацію та додаток до Атестату (сфера акредитації органу з інспектування), виданий Національним Агенством з Акредитації України на ім’я Учасника, про те, що Учасник акредитований відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17020 як орган з інспектування на технічний огляд, випробовування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; (зокрема в сфері акредитації повинно бути в наявності такі види обладнання, як ліфти), який підтверджує можливість проводити роботи відповідно до Постанови КМУ № 687 від 26.05.2004 року «Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (Чинний станом на дату розкриття тендерних пропозицій та на весь період виконання робіт ) 1.3. Сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 або EN ISO 9001:2015) (Чинний станом на дату розкриття тендерних пропозицій та виданий на ім’я Учасника). 1.4. Сертифікат відповідності системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (або ISO 45001:2018) (Чинний станом на дату розкриття тендерних пропозицій та виданий на ім’я Учасника). 1.5. Довідка, в довільній формі, щодо включення Учасника до інформаційного переліку експертних організацій, що виконують експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, оприлюднених на вебсайті Держпраці відповідно до вимог наказу Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954, з посиланням на інтернет-сторінку переліку. Таким чином, до Учасника закупівель застосовується вимоги Наказу №17954 від 27.11.2023 р. “Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки”, який більше не врегульовує питання спроможності виконання таких робіт Учасником закупівель. Звертаємо Вашу увагу, що Міністерство економіки України своїм наказом від 11.04.2025 року № 2141 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2025 р. за №573/43979 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954» скасувало дію наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954 "Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2024 року за № 76/41421. Отож, вищевказаним наказом було скасовано обов’язковість Вимоги для суб’єктів господарювання, незалежно від їх форми власності, що провадять діяльність у сферах експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, технічного огляду машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки бути акредитованими НААУ як органи з інспектування, що здійснюють інспектування як третя сторона відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019. Як відповідно скасовано вимогу бути обов'язково внесеними у Перелік на сайті Держпраці. Натомість відповідно до діючого Закону України «Про охорону праці», стаття 21 якого визначає, що на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки роботодавець повинен одержати дозвіл. Держпраці видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану ОП та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, проведеної ЕТЦ, які належать до сфери управління Держпраці або незалежними експертними організаціями. Таким чином, згідно вищезазначеного закону для виконання експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проведення технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Учаснику закупівель достатньо мати діючий Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687, на яку Ви також посилаєтеся, регулює питання виключно атестації фахівців, які мають право проводити технічний огляд та/або експертне обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, що Учасники підтверджують наявністю діючих посвідчень своїх атестованих експертів і жодного відношення до атестації, а саме Сертифікатів про акредитацію, який видає Національний орган України з акредитації, що засвідчує акредитацію як органу з інспектування, що здійснюють інспектування як третя сторона, не має. Таким чином, включення вище зазначених вимоги до учасника закупівель є обмеженням конкуренції учасників, тому що не має законодавчих підстав. Включаючи дану дискримінаційну вимогу в ТД Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим учасникам, які спроможні виконати умови договору відповідно до ЧИННОГО законодавства, брати участь в конкурентних торгах. Звертаємо Вашу увагу, що частина 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та приводять до дискримінації учасників. Просимо розглянути звернення та вжити відповідних заходів для проведення чесної закупівлі. Дякуємо.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу про надання Атестату про акредитацію та додаток до Атестату (сфера акредитації органу з інспектування), виданий Національним Агенством з Акредитації України на ім’я Учасника, про те, що Учасник акредитований відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17020 як орган з інспектування на технічний огляд, випробовування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; (зокрема в сфері акредитації повинно бути в наявності такі види обладнання, як ліфти), надалі – Атестат. Стандарт ДСТУ EN ISO/IEC 17020 «Оцінка відповідності. Вимоги до роботи різних типів органів з інспектування» поширюється на діяльність органів з інспектування, робота яких може охоплювати перевірку матеріалів, продукції, устатковання, підприємств, процесів, робочих методик або послуг, а також визначення їхньої відповідності вимогам та подальше звітування про результати цієї діяльності клієнтам і, за потреби, органам влади. Інспектування може охоплювати всі етапи життєвого циклу цих об’єктів, зокрема проектування. Зазвичай така робота вимагає виконання професійного оцінювання під час провадження інспектування, зокрема під час оцінювання відповідності загальним вимогам. Наявність в учасника Атестату підтверджує відповідність учасника вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020, а також свідчить про відповідальне ставлення учасника до якості та безпеки наданих послуг. Для Замовника важливо бути впевненим в якості послуг, в наявності в учасника кваліфікованих спеціалістів та відповідної організації управлінських процесів. Варто зазначити, що на офіційному сайті Держпраці оприлюднений Інформаційний перелік експертних організацій, що проводять технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, який налічує декілька десятків компаній, які відповідають вимогам тендерної документації Отже, відповідно до вищезазначеного та чинного законодавства України вимоги Замовника не мають дискримінаційного характеру. Дякуємо за звернення
Дата відповіді: 23.07.2025 18:50