-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Активна електрична енергія
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 статті 2 Закону. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Завершена
492 643.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період уточнення:
18.07.2025 15:12 - 23.07.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
83a9363d34ee45d49c71b1cd160e7755
Дата опублікування:
22.07.2025 23:41
Опис:
Шановний Замовнику, ознайомившись із умовами тендерної документації за процедурою закупівлі, звертаємося до Вас щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог (ДОДАТОК 2до тендерної документації), які суперечать принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо дискримінаційною вимогу надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.
Встановлена вимога дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації.
Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом.
На підставі викладеного, звертаємося з наполегливим проханням внести зміни до тендерної документації, виключивши вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Дякуємо за розгляд звернення.
Відповідь:
На Вашу вимогу повідомляємо, що правомірність вимоги підтверджується рішенням АМКУ №6557-п/пк-пз від 01.11.2022р. Зазначені вимоги стосуються всіх учасників закупівлі, Скаржник не довів чому не може виконати зазначені умови документації.
Дата відповіді:
23.07.2025 17:37
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
3fb99ba4ebb048bda575d42595d57b02
Дата опублікування:
22.07.2025 18:18
Опис:
Шановний Замовнику, ознайомившись із умовами тендерної документації за процедурою закупівлі, звертаємося до Вас щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог (ДОДАТОК 2 до тендерної документації), які суперечать принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Зокрема, вважаємо дискримінаційними наступні положення тендерної документації:
1. Вимога щодо надання відповідного сертифікату чинного на момент подання пропозиції Учасник має підтвердити відповідність вимогам міжнародного стандарту SA 8000:2014.
Обґрунтування дискримінаційності: Вимога щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема:
• Закон України «Про публічні закупівлі»;
• Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану);
• ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання.
Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності міжнародного стандарту SA 8000:2014 дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів міжнародного стандарту .
Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства.
Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог.
2. Вимога про надання :
- Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше червня 2025 року;
- Документ виданий не раніше 2025 року органом Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;
- Документ, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2024 року виданий не раніше ІІ кварталу 2025 року.
Вимоги, що стосується терміну видачі вказаних довідок вважаємо дискримінаційними. Просимо внести зміну, що докменти повинні бути видані в поточному році.
На підставі викладеного, відповідно до частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
звертаємося з наполегливим проханням внести зміни до тендерної документації, виключивши вищезазначені дискримінаційні вимоги.
Дякуємо за розгляд звернення.
Відповідь:
Пункти 4 та 5 стосуються системи оподаткування та про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом червня– липня 2025 року стосовно п.4 та протягом січня - липня 2025 року стосовно п.5. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Пункт 6 стосується охорони праці та безпеки, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом квітня– липня 2025 року. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Відповідно до п.47 Особливостей «Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: … 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Основними розділами стандарту соціальної відповідальності SA 8000:2014 є: дитяча праця, примусова або обов'язкова робота, здоров'я та безпека, свобода асоціацій та колективних переговорів, дискримінація, практика дисципліни, робочий час, система оплати праці та управління.
Тому Замовник має право вимагати зазначений сертифікат для підтвердження соціальної відповідальності учасника.
Дата відповіді:
23.07.2025 17:40
Відповідь надана
п. 20 Додатку № 2
Номер:
d38b9ee13ad7480a8fefff20258c24da
Дата опублікування:
21.07.2025 10:45
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо внести зміни у тендерну документацію і вилучити з її тексту п. 20 Додатку № 2, оскільки ця вимога є дискримінаційною і незаконною з огляду на наступне. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
А отже докуименти, що вимагаються Замовником у п. 20 Додатку № 2, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Тому просимо Замовника відреагувати на наше звернення шляхом вилучення п. 20 Додатку № 2 з тексту ТД. Будемо вдячні за відповідь!
Відповідь:
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни в документацію.
Дата відповіді:
21.07.2025 15:56