-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
211 540.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 057.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 057.70 UAH
Період уточнення:
18.07.2025 12:44 - 23.07.2025 00:00
Відповідь надана
Незаконність та протиправність
Номер:
132ca78ddd8143a69aed154237c00523
Дата опублікування:
21.07.2025 12:59
Опис:
У Додатку № 1 до тендерної документації міститься вимога надати інформацію / лист від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), який підтверджує, що учасник не має заборгованості за договором (договорами) з передачі електричної енергії, а також про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії між НЕК «Укренерго» та учасником.
Повідомляємо, що дана вимога є незаконною, адже національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)»
Отримання такої довідки не передбачено жодним законодавчим актом. А відповідно до чинного законодавства НЕК Укренерго розглядає запити на отримання довідок протягом 30 днів, отже, вимагаючи даний документ Замовником штучно звужується коло потенційних учасників – що є дискримінацією.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті вимоги та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законодавством. Крім того, відповідно до частини четвертої цієї ж статті, тендерна документація не повинна містити дискримінаційних умов або вимог, що обмежують конкуренцію, у тому числі таких, що необґрунтовано ускладнюють участь у закупівлі для суб’єктів господарювання, які діють у межах чинного законодавства.
Також зазначена інформація може міститися у відкритих реєстрах або може не стосуватися всіх категорій постачальників електричної енергії, що діють згідно з нормативно-правовими актами, які регулюють ринок електроенергії.
Повідомляємо, що у разі заборгованості перед НЕК Укренерго, учасники автоматично набувають статусу переддефолтного /дефолтного і цю і нформацію замовник самостійно може подивитись на сайті НЕК «Укренерго» за посиланням ua.energy.
Замовник неправомірно встановив дану вимогу до предмета закупівлі, та не повинен вимагати підтвердження такої інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
У разі відсутності обґрунтованої відповіді та/або невнесення змін, залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту наших прав у порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний потенційний Учасник процедури закупівлі.
Ознайомившись, із вищевикладеним зверненням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне:
такою, що не узгоджується з вимогами законодавства, на думку Учасника, є умова Додатку 1 до тендерної документації, відповідно до якої, Учасник в складі тендерної пропозиції має надати:
«Інформація/лист від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), що учасник не має заборгованості по договору (договорам) з передачі електричної енергії та про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником».
Посилання на пункт 29 Особливостей, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
В Україні відсутній національний стандарт «Електрична енергія».
Зокрема, в пункті 4 додатку 2 до тендерної документації зазначено:
«Постачання електричної енергії повинно здійснюватися у відповідності до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії , затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Учасник повинен добросовісно виконувати свої фінансові зобов’язання перед іншими учасниками ринку електричної енергії, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168).» та «Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються наступними документами:
- Постанова КМУ 1178;
- Законом України "Про публічні закупівлі";
- Законом України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії";
- Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії";
- Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку";
- Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»;
- Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії» ».
Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 затверджено «ПОРЯДОК забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі – Порядок) та відповідно до пункту 1.1. глави 1, цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу (далі – ОСР), 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі (далі – ОСП) та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника.
Підпунктом 1 пункту 2.3 глави 2 Порядку, визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі:
«2.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать:
1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;»
Відповідно до пункту 11.4.6. глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014).
Таким чином Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2014 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі.
Більше того, відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія.
Пунктом 4.3 глави 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання послуг електропостачальника, а саме:
«4.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником належать:
1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання звернення споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача:
у строк 30 днів;
у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від оператора системи щодо виплати компенсації;
5) виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії та/або ПРРЕЕ;
6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну, вартість та обсяг спожитої електричної енергії.
З вищевикладеного видно, що до зони відповідальності електропостачальника віднесено стандарти, які стосуються обліку та інформаційного обміну, а не забезпечення виконання технічних стандартів.
З вищевикладеного видно, що ДСТУ EN 50160:2014 не є національним стандартом, який стандартизує процес постачання предмету закупівлі – Електричної енергії електропостачальниками, якими є Учасники процедури закупівлі, а визначає та стандартизує виключно технічні параметри НАПРУГИ електропостачання за дотримання яких несе відповідальність ОСР, який не є і не може бути учасником процедури закупівлі. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», взагалі лише містить перелік технічних термінів і параметрів та їх визначення.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
НЕК «Укренерго» є оператором системи передачі (ОСП), своєчасність та повноту оплату вартості його послуг (тариф на передачу електроенергії), забезпечує електропостачальник і ця вартість обов’язково включається до тарифу на електроенергію для споживача.
Враховуючи важливість безперебійного постачання електроенергії для Замовника, володіння інформацією про відсутність заборгованості по договору (договорам) з передачі електричної енергії та про відсутність спорів та судових справ щодо виконання договірних зобов’язань на ринку електричної енергії, між НЕК «УКРЕНЕРГО» та Учасником, значно зменшить ризик укладання договору за результатами Процедури закупівлі з учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником.
Враховуючи вищевикладене, встановлення Замовником вимоги, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, що є предметом звернення, норми пункту 29 Особливостей не порушує.
Дата відповіді:
23.07.2025 11:41
Відповідь надана
Дискримінаційні та протиправні вимоги
Номер:
05777798d0854dbda70b0624bc53e74b
Дата опублікування:
21.07.2025 12:10
Опис:
Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь:
Шановний потенційний Учасник процедури закупівлі.
Ознайомившись, із вищевикладеним зверненням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне:
такою, що не узгоджується з вимогами законодавства, на думку Учасника, є умова Додатку 1 до тендерної документації, відповідно до якої, Учасник в складі тендерної пропозиції має надати: «Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проход-ження сертифікації системи управління кібербезпекою та захистом при забезпеченні функціонування веб-сайта ліцензіата вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», щляхом надання оригіналу або копії відповідного сертифікату. Сертифікат, окрім інших видів, має включати: веб-портали (ДКПП 63.12). Сертифікат повинен бути, виданий на ім‘я учасника закупівлі, бути дійсним на момент подання пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.» та «На підтвердження виконання систем управління якістю, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії.
Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати:
- розподілення електроенергії (ДКПП 35.13);
- торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14);
Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію.
Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію».
Учасник посилається на пункт 29 Особливостей, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
ПРЕДМЕТОМ закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
В Україні ВІДСУТНІЙ національний стандарт «Електрична енергія».
Відповідно до пункту 3.6. розділу ІІІ тендерної документації, вимоги до предмету закупівлі встановлені Додатком 2 «Технічна специфікація Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі Електрична енергія без розподілу(код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія) до тендерної документації.
Зокрема, в пункті 4 додатку 2 до тендерної документації «2. Особливі вимоги до предмету закупівлі» зазначено:
«…
Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються наступними документами:
- Постанова КМУ 1178;
- Законом України "Про публічні закупівлі";
- Законом України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії";
- Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії";
- Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку";
- Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»;
- Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії».
Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 затверджено «ПОРЯДОК забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі – Порядок) та відповідно до пункту 1.1. глави 1, цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу (далі – ОСР), 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі (далі – ОСП) та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника.
Підпунктом 1 пункту 2.3 глави 2 Порядку, визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі:
«2.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать:
1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;»
Відповідно до пункту 11.4.6. глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014).
Таким чином Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2014 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі.
Більше того, відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія.
Пунктом 4.3 глави 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання послуг електропостачальника, а саме:
«4.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником належать:
1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання звернення споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача:
у строк 30 днів;
у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від оператора системи щодо виплати компенсації;
5) виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії та/або ПРРЕЕ;
6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну, вартість та обсяг спожитої електричної енергії.
З вищевикладеного видно, що до зони відповідальності електропостачальника віднесено стандарти, які стосуються обліку та інформаційного обміну, а не забезпечення виконання технічних стандартів.
Учасник аргументує посиланням на норми пункту 29 Особливостей, неможливість встановлення вимог, щодо надання зазначеного в скарзі сертифікату, наявністю ДСТУ EN 50160:2014.
Але з вищевикладеного видно, що ДСТУ EN 50160:2014 не є національним стандартом, який стандартизує процес постачання предмету закупівлі – Електричної енергії електропостачальниками, якими є Учасники процедури закупівлі, а визначає та стандартизує виключно технічні параметри НАПРУГИ електропостачання за дотримання яких несе відповідальність ОСР, який не є і не може бути учасником процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може мі
Дата відповіді:
23.07.2025 11:40