-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги не відбулися
56 938 433.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 284 692.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 284 692.17 UAH
Період уточнення:
17.07.2025 13:33 - 25.07.2025 00:00
Відповідь надана
невідповідність
Номер:
02f8fcac14a74714b744ad651b50e1ce
Дата опублікування:
22.07.2025 13:34
Опис:
Згідно п.4.1. Договору зазначено, що В – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів» ( В більше або дорівнює 2%).
При тому, згідно абз.3 п.2 Початкова ціна на електричну енергію Додатку № 1до Договору зазначено, що
В – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів» ( В більше або дорівнює 1%).
Просимо привести у відповідність всі документи тендерної документації та навести однакові показники у всіх файлах додатків до договору
Відповідь:
Дякуємо за звернення. Відповідні зміни буде внесено до тендерної документації
Дата відповіді:
23.07.2025 09:32
Відповідь надана
реєстрація учасником ринку
Номер:
bd0084e0d2384d458ca4c6caae222963
Дата опублікування:
21.07.2025 17:43
Опис:
Враховуючи те, що згідно п.1.2.2. ПРРЕЕ За умови укладення споживачем договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - також договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу споживач може купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку. У разі купівлі споживачем електричної енергії для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку його взаємовідносини з іншими учасниками ринку регулюються Правилами ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі - Правила ринку), Правилами ринку "на добу наперед" та внутрішньодобового ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 308 (далі - Правила РДН та ВДР), іншими нормативно-правовими актами, крім цих Правил у частині постачання електричної енергії споживачу.
Просимо надати підтвердження того, що Споживач зареєстрований як учасник ринку електричної енергії, має договор про врегулювання небалансів та має можливість укладати двосторонні договори з виробниками чи трейдерами (п. 1.2.4 Правил).
Відповідь:
Звертаємо Вашу увагу, що перелік учасників оптового енергетичного ринку знаходиться у вільному доступі і опублікований на офіційному сайті НКРЕКП, а тому Замовник не зобов'язаний будь-яким чином підтверджувати, що зареєстрований як учасник ринку електричної енергії, має договір про врегулювання небалансів та має можливість укладати двосторонні договори з виробниками чи трейдерами.
Оскільки Ви недостатньо орієнтуєтесь у питаннях функціонування ринку електричної енергії - надаємо посилання на даний реєстр: https://www.nerc.gov.ua/dobrochesnist-ta-prozorist-remit/reyestr-uchasnikiv-optovogo-energetichnogo-rinku
Дата відповіді:
22.07.2025 10:18
Відповідь надана
Невідповідність Договору вимогам законодавства
Номер:
58070ad609da4225b081c72a69af31c7
Дата опублікування:
21.07.2025 13:12
Опис:
Шановний Замовнику, у рамках закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Вами опубліковано проєкт Договору №ДД-___/ купівлі-продажу електричної енергії. Після аналізу змісту Договору встановлено, що Договір не відповідає вимогам чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії», Закону України «Про публічні закупівлі», Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311, та постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Особливості). З метою приведення закупівлі у відповідність до законодавства просимо замінити опублікований Договір на примірний договір про постачання електричної енергії споживачу, затверджений постановою НКРЕКП від 19.10.2018 № 1375.
Проєкт Договору сформульовано як двосторонній договір (ДД) купівлі-продажу електричної енергії між «Продавцем» і «Покупцем», що є характерним для відносин між учасниками ринку електричної енергії, які закуповують електричну енергію для подальшого перепродажу. Однак Замовник є споживачем електричної енергії, тобто юридичною особою, яка купує електричну енергію виключно для власного споживання, а учасник закупівлі виступає постачальником, який забезпечує постачання електричної енергії кінцевому споживачу. Відповідно до статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307, відносини між постачальником і споживачем регулюються примірним договором про постачання електричної енергії споживачу, затвердженим постановою НКРЕКП від 19.10.2018 № 1375. Використання термінології «Продавець» і «Покупець» замість «Постачальник» і «Споживач» є некоректним і суперечить нормам законодавства.
Крім того, Договір містить положення, які не відповідають вимогам Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Зокрема, обсяг електричної енергії, поставленої споживачу, має визначатися виключно на основі даних, отриманих від адміністратора комерційного обліку (АКО), як це передбачено Кодексом. Натомість Договір посилається на підтвердження обсягів на платформі оператора системи передачі (ОСП), що є характерним для двосторонніх договорів між учасниками ринку, але не для постачання електричної енергії споживачу.
Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 09310000-5 класифікується як товар відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з пунктом 3 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, для закупівель товарів, включаючи електричну енергію, застосовуються пороги.
Згідно з пунктом 4.1 Договору, загальна сума закупівлі за період з 01.08.2025р. по 31.12.2025р. значно перевищує поріг у 100 000 грн, враховуючи заявлений обсяг закупівлі (10 020,4 МВт*год). У таких випадках замовник-споживач зобов’язаний проводити закупівлю через систему ProZorro, використовуючи конкурентні процедури, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями. Укладення двостороннього договору без використання конкурентних процедур є можливим лише за умови, якщо очікувана вартість не перевищує 1 000 000 грн і є обґрунтовані підстави, передбачені пунктом 21 Особливостей, наприклад, нагальні потреби, пов’язані з воєнним станом. Однак навіть у таких випадках договір має відповідати вимогам Закону України «Про ринок електричної енергії» та бути оформленим як договір про постачання електричної енергії споживачу.
Використання двостороннього договору купівлі-продажу, який не відповідає статусу Замовника-споживача як споживача, порушує вимоги Закону України «Про ринок електричної енергії» та Постанови НКРЕКП від 19.10.2018 № 1375.
На підставі викладеного, з метою забезпечення відповідності закупівлі вимогам чинного законодавства України, просимо: Замінити проєкт Договору №ДД-___/ купівлі-продажу електричної енергії на примірний договір про постачання електричної енергії споживачу, затверджений постановою НКРЕКП від 19.10.2018 № 1375, із використанням коректної термінології «Постачальник» і «Споживач» з урахуванням вимог Кодексу комерційного обліку електричної енергії щодо визначення обсягу електричної енергії на основі даних адміністратора комерційного обліку та забезпечити відповідність процедури закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ № 1178.
Відповідь:
Шановний Учаснику, рекомендуємо детальніше ознайомитися з проєктом договору, який передбачає саме купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами між «Продавцем» і «Покупцем». Проєкт договору відповідає всім вимогам чинного законодавства України.
Дата відповіді:
22.07.2025 10:01
Відповідь надана
погодинні графіки споживання
Номер:
934dc5fb2c304e90ad4f53ce34812369
Дата опублікування:
20.07.2025 13:51
Опис:
Шановний замовнику!
З урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням конкуренції, вимагаємо внести зміни до тендерної документації. Зокрема, просимо надати погодинні графіки фактичного споживання за минулі розрахункові періоди, оскільки їх відсутність унеможливлює формування обґрунтованих пропозицій учасниками, що може призвести до обмеження конкуренції. Такі дії сприятимуть дотриманню принципів прозорості та рівних умов для всіх учасників.
Відповідь:
Відповідний додаток буде додано до тендерної документації. Додаток (таблиця погодинне споживання електроенергії по групі А за період 01.01.25 - 31.06.25р.) Споживання електроенергії по групі Б складає 5% від споживання по групі А.
Дата відповіді:
21.07.2025 12:58
Відповідь надана
Тариф на передачу
Номер:
a6370c15f5b3495a9ccc43d11a363003
Дата опублікування:
18.07.2025 16:21
Опис:
Шановний Замовнику!
У проєкті Договору відсутні будь-які положення щодо того, як буде здійснюватись оплата послуг з передачі електричної енергії, а також не зазначено, чи включається тариф на передачу до загальної/очікуваної вартості електричної енергії. Згідно з чинним законодавством:
- Споживач не має права напряму здійснювати оплату за послуги з передачі електроенергії.
- Відповідно до Регламенту ринку, оплата за передачу електроенергії здійснюється виключно Постачальником, що має відповідну ліцензію.
У зв’язку з цим просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації та проекту Договору.
Відповідь:
Відповідно до пункту 1 статті 58 розділу XII Закону України "Про ринок електричної енергії" споживач має право:
купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку.
Між КП "ЖИТОМИРВОДОКАНАЛ" та НЕК "Укренерго" укладено договір про надання послуг з передачі електричної енергії, відповідно до якого послуга з передачі сплачується окремо. Тариф на передачу до загальної/очікуваної вартості електричної енергії не включено.
Дата відповіді:
21.07.2025 12:59
Відповідь надана
Спосіб визначення відсотку зменшення ціни "В"
Номер:
10f83097e94540a2a7285d7a1e11cffc
Дата опублікування:
18.07.2025 15:51
Опис:
Шановний замовнику! В Тендерній документації, додатків до неї, в т.ч. в проекті договору, зазначено «В – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів».
Враховуючи, що у проекті Договору зазначено, що показник "В" є сталим і не підлягає зміні; цей показник напряму впливає на остаточну ціну поставки та некоректне його розуміння чи визначення може призвести до ризику відхилення тендерної пропозиції або недотримання умов Договору, просимо Замовника зазначити яким чином здійснюється його розрахунок? Які математичні або методологічні підходи застосовуються для визначення відсотку зменшення «В»?
Відповідь:
Ціна однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів» зменшена на В.
В – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів». В - знижка у відсотках, яку може надати продавець при подачі тендерної пропозиції, значення В не може бути меншим 1% (1%; 1,5%; 2,0%; 2,5% і більше).
Дата відповіді:
21.07.2025 13:00
Відповідь надана
Щодо встановлення дискримінаційної вимоги надання знижки до ринкової ціни
Номер:
180b51734cf242f298f25328d6a3fb63
Дата опублікування:
18.07.2025 15:49
Опис:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Тендерної Документації та Додатків до неї, в т.ч. Додатку 5, в якому встановлено форму розрахунку ціни: середньозважений РДН за червень 2025 року – 4 783,04 грн/МВт*год (без ПДВ), із визначенням обов’язкової знижки від цього індикатива.
Водночас зазначаємо, що враховуючи очікувану вартість закупівлі, яка зазначена в оголошенні, чиста ціна становить 4 298,47 грн/МВт*год (без ПДВ), яка є нижчою за ЦРДН червня 2025 року на понад 10%.
Таким чином, замовник непрямо зобов’язує учасника надати знижку до ринкової ціни на товар, який є товарною продукцією з біржовим ціноутворенням, що суперечить принципу рівного доступу та конкуренції, а також порушує норми чинного законодавства, зокрема:
— частину 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка встановлює, що замовник повинен здійснювати закупівлі на засадах добросовісної конкуренції та максимальної економії коштів;
— пункт 2 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., згідно з яким вимоги тендерної документації не можуть створювати дискримінаційних умов чи обмежувати конкуренцію;
— статтю 3 Закону України «Про ринок електричної енергії», яка передбачає вільне ціноутворення на електричну енергію на конкурентних засадах.
У зв’язку з викладеним просимо уточнити економічне обґрунтування очікуваної вартості закупівлі, яка є нижчою за ринкову індикативну ціну на РДН, на яку сам Замовник посилається у Додатку 5 та привести положення тендерної документації у відповідність до принципів недискримінаційності та законодавчих вимог
Відповідь:
Очікувана вартість закупівлі розрахована таким чином:
D очік.= (ЦРДН ср.червень2025 – В)*W*1,2
D очік. - очікувана вартість обсягу закупівлі за період 01.08.2025р.-31.12.2025р., грн.
ЦРДН ср.червень2025 – середньозважена ціна однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» за повний календарний місяць червень 2025 року в межах торгової зони (ОЕС), та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів».
В – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів».
W - обсяг електричної енергії, що закуповується становить 10020,4 МВт*год (десять тисяч двадцять цілих чотири десятих мегават-годин).
Коефіцієнт 1,2 – урахування 20% ПДВ.
Очікувана вартість складає:
Dочік.= (4783,04 – В)* 10020,4 *1,2
56 938 433 грн. = (4783,04 – 1%)* 10020,4 *1,2
4783,04 грн. – середньозважена ціна електричної енергії за червень 2025 на РДН
1% – відсоток зменшення ціни однієї МВт*год електричної енергії, що склалася за результатами торгів на ринку «на добу наперед» у відповідний розрахунковий період (годину) доби розрахункового дня Д в межах торгової зони та зафіксована на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» у розділі «Результати торгів».
10020,4 МВт*год - обсяг електричної енергії, що закуповується Покупцем на умовах Договору
1,2 – ставка податку на додану вартість.
Дата відповіді:
21.07.2025 13:01