• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з планового технічного обслуговування Гамма-терапевтичної системи для дистанційної променевої терапії (Радіотерапевтичного кобальтового випромінювача TERABALT, тип 100, модель ACS) код 50420000-5 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання»

Завершена

498 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 492.00 UAH
Період уточнення: 15.07.2025 14:44 - 21.07.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога щодо надання обґрунтування та внесення змін до тендерної документації

Номер: b78e9627f4a640a783600710ae2f195b
Дата опублікування: 16.07.2025 15:37
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення щодо наступних вимог у Додатку 2 тендерної документації: • «Налагодження і регулювання окремих функціональних вузлів Гамма-терапевтичної системи для дистанційної променевої терапії (Радіотерапевтичного кобальтового випромінювача TERABALT, тип 100, модель ACS) може проводити тільки персонал сервісної служби, який пройшов навчання на заводі виробника та має ліцензію на провадження даного виду робіт.» • «Для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою копію сертифікату, що підтверджує проходження мінімум одним відповідальним працівником компанії навчання по проведенню технічного обслуговування/сервісного ремонту від виробника апарату - UJP PRAHA a.s. і наявність у нього права самостійно виконувати операції по обслуговуванню та сервісному ремонту гамма-терапевтичних апаратів та в технічному режимі.» Відповідно до Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та «Ліцензійних умов провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання», право на надання послуг (виконання робіт) з планового технічного обслуговування Гамма-терапевтичної системи для дистанційної променевої терапії (Радіотерапевтичного кобальтового випромінювача TERABALT, тип 100, модель ACS) підтверджується ліцензією, виданою Державною інспекцією ядерного регулювання України (далі – ДІЯРУ). Ліцензія засвідчує спроможність ліцензіата (компанію, підприємство) надавати послуги (виконувати роботи) з дотриманням вимог виробника, у тому числі щодо підготовки персоналу, адже ліцензія видається після проведеної експертизи документів, що включають і докази проведеного навчання/досвіду персоналу. Таким чином, ліцензія сама по собі є належним підтвердженням права надання послуг/виконання таких робіт. Крім цього, звертаємо увагу, що наявність сертифіката від виробника не є передбаченою нормами Закону вимогою, оскільки Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та Ліцензійні умови визначають ліцензію як єдиний та достатній документ, що підтверджує юридичну спроможність компанії (підприємства) та достатній професійний рівень її персоналу, для виконання того чи іншого виду робіт (надання послуг). Інакше кажучи, що якщо компанія отримала ліцензію для обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, це означає, що її персонал уже пройшов необхідне навчання — в рамках вимог виробника або підтвердженої навчальної програми. Національне законодавство не містить прямої вимоги про проходження навчання виключно на заводі виробника (UJP Praha чи ін.). Ліцензія, видана ДІЯРУ, є достатнім, повним і законним підтвердженням права компанії (підприємства) виконувати певні роботи (надавати послуги) середнього або високого рівня кваліфікації. Вимога «сертифікат від виробника» є надмірною і необов’язковою вимогою, яка створює синтетичну дискримінаційну умову, що однозначно штучно звужує коло потенційних учасників. Повідомляємо, що наше підприємство має чинну ліцензію, видану Державною інспекцією ядерного регулювання України, яка передбачає право виконання технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, у тому числі відповідної моделі, яка зазначена у оголошеній процедурі. Замовник має право встановлювати вимоги до підтвердження кваліфікації персоналу, проте такі вимоги не повинні бути дискримінаційними (ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). З огляду на вищевикладене, просимо : 1. Надати обґрунтування вимоги щодо обов’язкового проходження навчання саме на заводі-виробнику, якщо учасник має чинну ліцензію, що підтверджує його право і спроможність виконання таких робіт/надання послуг ; 2. Пояснити, яким нормативно-правовим актом встановлено обов’язок мати такий сертифікат навчання саме від виробника (UJP PRAHA a.s.), якщо чинне українське законодавство визнає ліцензію видану ДІЯРУ як достатнім, повним і законним документом, що підтверджує відповідності вимогам щодо підготовки персоналу; 3. Повідомити, з яких підстав вищезазначена вимога не є дискримінаційною, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що забороняє встановлення дискримінаційних умов участі. 4. Внести відповідні зміни до тендерної документації, з метою усунення дискримінаційних вимог. Звертаємо увагу, що надмірні або непропорційні вимоги, які не випливають із обов’язкових норм чинного законодавства, можуть необґрунтовано обмежувати коло потенційних учасників та суперечити принципам здійснення публічних закупівель. У разі відхилення цієї вимоги та залишення її без розгляду наше підприємство залишає за собою право проінформувати Державну аудиторську службу України про порушення законодавства у сфері закупівель та оскаржити вимоги тендерної документації в Антимонопольному комітеті України.
Відповідь: іШановний учасник! У відповідь на ваше звернення надаємо роз'яснення, щодо встановлених вимог в тендерній документації закупівлі зареєстрованої ідентифікатором: № UA-... Розробляючи тендерну документацію Замовник керувався виключно чинним в Україні законодавством у сфері публічних закупівель, у тому числі такому принцип, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон) у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам. Згідно ст. 16 Закону замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Радіотерапевтичний кобальтовий випромінювач TERABALT, тип 100, модель ACS, є новою останнього покоління високотехнологічною дороговартісною медичною апаратурою виробництва компанії UJP Praha a.s. (Чехія), робота якої спеціалізується на гамма-випромінюванні іонізуючого джерела Кобальт-60. Технічне обслуговування і поточний ремонт такого радіологічного обладнання вимагає висококваліфікованих технічних знань і вмінь. Періодична оцінка технічних навичок інженерів, їх доступ до найактуальнішої сервісної і технічної документації забезпечується лише шляхом періодичного навчання на базі виробника обладнання, про що можуть свідчити відповідні підтверджуючі документи, видані компанією UJP Praha a.s. З метою попередження потенційно можливих радіаційних аварій внаслідок некваліфікованого сервісу, що може призвести до випадків з тяжкими наслідками з огляду на специфіку апарата, Замовник вважає тендерну документацію цієї закупівлі такою, що відповідає усім вимогам, як законодавства про публічні закупівлі, так і про радіаційну безпеку. Користуючись нагодою, хочемо нагадати Вам, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності ІНШИХ суб'єктів господарювання субпідрядників співвиконавців.
Дата відповіді: 19.07.2025 18:10