• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (для потреб будівлі філії КЗ "ЦКП" за адресою: м. Запоріжжя, вул. Вячеслава Зайцева, буд. 9)

Вартість послуги з розподілу електричної енергії включена до вартості закупівлі. Закупівля на період з 01.07.2025 - 31.12.2025

Торги відмінено

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
Період уточнення: 14.07.2025 13:30 - 19.07.2025 00:00
Без відповіді

щодо тендерного забезпечення

Номер: 165c7d9586004abdb8d05b69ae9f4caa
Дата опублікування: 15.07.2025 12:59
Опис: Шановний Замовнику, оголошенням даної закупівлі не передбачено надання Учасниками тендерного забезпечення, буль ласка, внесіть зміни до тендерної документації.
Без відповіді

Незаконність та дискримінаційність

Номер: ff0e0b25a6f94c848b2eb386fe76416a
Дата опублікування: 15.07.2025 11:07
Опис: Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO.
Без відповіді

Дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 1b06e25a4bec41b182ac6df4692b9b80
Дата опублікування: 15.07.2025 10:54
Опис: Звертаємось до Вас з наступного питання. Розглянувши тендерну документацію, зокрема Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції, повідомляємо про наявність дискримінаційної вимоги, що суперечить основоположним принципам публічних закупівель, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). В Розділ V. тендерної документації прямо зазначено: маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Чинне законодавство не передбачає права замовника встановлювати нижню межу ціни, а отже, така умова є неправомірною. Згідно з положеннями Закону, замовник має право встановлювати лише очікувану вартість предмета закупівлі, яка не може бути граничною. Установлення ж вимоги про те, що значення складової не може бути меншим за нуль, фактично є формуванням нижньої межі ціни, що обмежує конкуренцію, порушує принципи законності, рівності, недискримінації та максимальної економії бюджетних коштів. Встановлення заборони на подання цінової пропозиції із від’ємною маржею прямо суперечить принципам публічних закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, ефективності, пропорційності та максимальної економії бюджетних коштів. Якщо учасник має можливість поставити товар за ціною, нижчою від розрахункової, наприклад, шляхом зменшення або обнулення маржі, замовник втрачає можливість зекономити бюджетні кошти через штучне обмеження. Встановлення нижньої межі прибутковості фактично створює додатковий бар’єр для потенційних учасників, не передбачений жодним нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника. Також згідно з пунктом 29 зазначених Особливостей, у разі здійснення закупівель електричної енергії замовникам заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Для електричної енергії діє стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення», який визначає виключно технічні параметри якості електроенергії і не містить жодних положень щодо структури ціни або допустимості рівня маржі постачальника. Також наголошуємо, що встановлена Вами умова суперечить усталеній практиці Антимонопольного комітету України, який неодноразово визнавав подібні вимоги неправомірними та дискримінаційними. Зокрема, аналогічні висновки містяться у рішеннях АМКУ: – № 17025-р/пк-пз від 24.10.2023 (UA-2023-10-10-008608-a); – № 17657-р/пк-пз від 03.11.2023 (UA-2023-10-12-004420-a); – № 3766-р/пк-пз від 28.02.2024 (UA-2024-02-14-010149-a). Ураховуючи викладене, наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації, а також на приведенні тендерної документації у відповідність до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178. Просимо забезпечити дотримання принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та максимальної економії бюджетних коштів. У разі ігнорування нашого зауваження залишаємо за собою право звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України та поінформувати інші контролюючі органи щодо виявлених порушень у Вашій закупівлі.