-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція адміністративної будівлі (літера Апд1) під розміщення протирадіаційного укриття за адресою: Миколаївська обл., м. Миколаїв, вулиця Петрової Галини, будинок 2А
Торги не відбулися
17 196 026.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 980.13 UAH
мін. крок: 0.5% або 85 980.13 UAH
Період уточнення:
11.07.2025 15:35 - 25.07.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
baaba42c5f9440e1a83f0065d7a4d820
Дата опублікування:
21.07.2025 20:46
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації встановлено:
Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами) з наступних видів робіт/послуг та в обсягах, не менш ніж:
№ 3/п. Найменування Одиниця виміру Кількість
1 Улаштування монолітних залізобетонних фундаментних плит м3 150
2 Улаштування монолітних залізобетонних стін м3 179,73
3 Улаштування монолітних залізобетонних балок для перекриттів м3 10,25
4 Улаштування монолітних залізобетонних перекриттів м3 85,02.
Звертаємо увагу, що відповідно до п.4 ч.1 ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі", акупівлі здійснюються за такими принципами недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи, що предметом закупівлі є 45454000-4 – Реконструкція - Замовник штучно звужує коло потенційних учасників даної закупівлі прописуючі конкретні умови до аналогічного договору.
Просимо внести зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційні вимоги!
Відповідь:
Уповноважена особа Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (надалі – Замовник) розглянув Ваш запит та повідомляє наступне.
По-перше, предметом закупівлі є роботи. Визначення предмета закупівлі робіт здійснено Замовником відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок). Відповідно до пункту 4 Розділу І Порядку, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, тобто, предметом закупівлі є саме реконструкція адміністративної будівлі (літера Апд1) під розміщення протирадіаційного укриття…., а не код Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45454000-4 – Реконструкція, як те хибно стверджує учасник в запиті. В даному випадку код 45454000-4 – Реконструкція зазначено Замовником на вимогу пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082.
По-друге, при розроблені тендерної документації на закупівлю робіт з Реконструкції адміністративної будівлі (літера Апд1) під розміщення протирадіаційного укриття за адресою: Миколаївська обл., м. Миколаїв, вулиця Петрової Галини, будинок 2А, Замовник керувався, зокрема, Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (далі – Особливості).
Відповідно до п.48 Особливостей, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до ч.2 ст.16 Закону, одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому, ані Закон, ані будь який інший нормативний документ в сфері публічних закупівель не містить визначення або тлумачення поняття «аналогічний договір», тому Замовник самостійно визначає, що є аналогічним договором в рамках конкретної закупівлі, звісно з урахуванням приписів нормативно – правових актів та рекомендацій в сфері публічних закупівель
Враховуючи найменування предмету закупівлі, види і обсяги робіт згідно технічного завдання, що мають бути виконані підрядною організацією в рамках закупівлі, важливість та нагальну потребу об’єкту реконструкції в умовах сьогодення, необхідність спорудження останнього належної якості та у встановлені строки, Замовник має повне, і при цьому законне право розраховувати на досвідчених, добросовісних, кваліфікованих учасників, найкращий з яких стане переможцем тендеру. Тому Замовник вбачає за необхідне вимагати від всіх учасників документальне підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію - досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) саме в тій редакції, що зазаначена в тендерній документації - одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами) з основних видів робіт/послуг та в обсягах, зазначених в пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації, що відповідають основним видам робіт, визначених технічною специфікацією (Додаток 4 до тендерної документації), оскільки саме цей критерій (в тому числі з підтвердженням обсягів виконання основних видів робіт), є таким, що вказує на спроможність потенційного переможця виконати роботи за предметом закупівлі, вчасно та з досвідом, який був набутий в період останніх 5-ти років. Дана вимога ніяким чином не порушує принципи, визначені ст. 5 Закону, тим паче не звужує коло учасників.
По-третє, виходячи з поняття дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Одночасно слід зазначити, що ані Законом, ані будь яким підзаконним актом в сфері публічних закупівель не розтлумачено поняття «дискримінація». Відповідно норм частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тобто, тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують можливості якого-небудь учасника відносно інших учасників, які ставлять якого-небудь учасника в гірше становище порівняно з іншими, які містять виключення для певних учасників відносно інших учасників. Вимога тендерної документації щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям є однаковою для всіх учасників закупівлі, жодні обмеження, або переваги, або виключення для тих чи інших категорій учасників відсутні, що говорить про відсутність дискримінаційного підходу з боку Замовника.
Враховуючи викладене, замовник не вважає за необхідне вносити зміни в тендерну документацію з питань, порушених в запиті.
Дата відповіді:
23.07.2025 15:33