• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Торги не відбулися

143 152.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 715.76 UAH
Період уточнення: 11.07.2025 12:31 - 17.07.2025 09:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a3bc61cd3f764d6aad546faa1ba2dfa9
Дата опублікування: 16.07.2025 10:22
Опис: Доброго дня! Повторно наголошуємо, що вимоги щодо рівня виплат по ОСЦПВВНТЗ та загального рівня виплат є дискримінаційними, при цьому, значення порогу рівня виплат нічим не обгрунтовані і є спробою штучно обмежити кількість учасників. Нашим Товариством дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18.11.2021 № 1909-ІХ “Про страхування”, а саме станом на останню звітну дату розмір прийнятного регулятивного капіталу Товариства для виконання вимог до капіталу платоспроможності перевищує розмір капіталу платоспроможності , а також розмір прийнятного регулятивного капіталу Товариства для виконання вимог до мінімального капіталу перевищує мінімальний капітал, проте через встановлені Вами обмеження наша компанія не може взяти участь в закупівлі. Крім того, наша компанія є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів, що підтверджено одним з національних рейтингових агентств, але через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги ми не можемо взяти участь в закупівлі. Впевнені, що маємо можливість надати послуги страхування за вказаним в закупівлі видом страхування та для вказаної в технічному завданні кількості застрахованих транспортних засобів, а також відшкодувати збитки у разі настання страхового випадку. Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Отже, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення п. 4 ч. 1 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Учасників, пов’язані з їх неможливістю прийняти участь у процедурі закупівлі. Враховуючи наведене, вважаємо, що всі зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та незаконними та порушують права і законні інтереси потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником. Виходячи з вищесказаного, просимо Вас внести зміни та усунути дискримінаційні вимоги, що встановлені в Тендерній документації. Заздалегідь вдячні!
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за запитання. Вказані вимоги визначені суто для забезпеченості доброчесності Учасників закупівлі, з метою уникнення випадків недобросовісності з боку останніх. Це гарантія Замовника, в тому що, в разі настання страхового випадку, всі виплати з боку Учасника будуть виплачені в повному обсязі і у встановлені терміни.
Дата відповіді: 16.07.2025 14:15
Відповідь надана

Звернення (вимога) про усунення порушення під час проведення процедури через електронну систему закупівель (відповідно до пункту 56 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р.)

Номер: 6e414b26a39247e4b75dd03b8a95f767
Дата опублікування: 15.07.2025 15:34
Опис: Доброго дня! Замовником в Технічних характеристиках предмету закупівлі зазначені необхідні показники щодо збитковості Учасника, а саме: 10. Учасник повинен надати Довідку в довільній формі про те, що показник рівень виплат з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України за 12 міс. 2024 року становить не менше 35% та не більше 40%, що підтверджується звітністю Учасника або посиланням на відкриті джерела даних. 11. Учасник повинен надати Довідку в довільній формі, про те, що показник рівень виплат за 12 міс. 2024 року становить не менше 47%, що підтверджується звітністю Учасника або посиланням на відкриті джерела даних. Замовник порушує ч.4 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначається що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та ст.5 цього ж Закону, т.я. закупівлі мають здійснюватися за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням. При цьому учасником процедури закупівлі могла бути будь-яка фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Отже встановлюючи таку вимогу, ви порушуєте відповідну вимогу закону. Згідно з численною практикою Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями № 10941-р/пк-пз від 24.06.2024, № 6562-р/пк-пз від 12.04.2024, встановлення вимог, які необґрунтовано обмежують коло учасників (зокрема, вимоги щодо входження до певних рейтингів, фінансових показників, діапазонів виплат, тощо) визнаються дискримінаційними та підлягають обов’язковому усуненню Вказані вимоги є дискримінаційними, адже ним відповідають ЛИШЕ 2 страхові компанії!
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за запитання. Згідно вимог Замовника Учасник повинен надати Довідку в довільній формі про те, що показник рівень виплат з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України за 12 міс. 2024 року становить не менше 35% та не більше 40%, що підтверджується звітністю Учасника або посиланням на відкриті джерела даних. 11. Учасник повинен надати Довідку в довільній формі, про те, що показник рівень виплат за 12 міс. 2024 року становить не менше 47%, що підтверджується звітністю Учасника або посиланням на відкриті джерела даних. Вказані вимоги визначені суто для забезпеченості доброчесності Учасників закупівлі, з метою уникнення випадків недобросовісності з боку останніх.
Дата відповіді: 16.07.2025 09:56
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: 0fea42d056c54ac79b9a952cd6c94eb2
Дата опублікування: 15.07.2025 09:55
Опис: Доброго дня! В п.14 додатку 3 Замовником висуваються вимоги щодо надання довідки учасника в довільній формі щодо Загальної оцінки діяльності страховиків-членів МТСБУ за період з 1Q (1-квартал) 2020 року по 1Q (1 квартал) 2025 року згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті МТСБУ ( https://mtsbu.ua/about/zagalna-ocinka-diyalnosti-strahovikiv ), яка підтверджує, що відповідно до оцінки діяльності страховиків за період з 1Q (1-квартал) 2020 року по 1Q (1 квартал) 2025 року учасник по усіх показниках індикації оцінки діяльності має 1 – незначний ступінь ризику (дана вимога щодо оцінки діяльності страховиків встановлена замовником для подальшого забезпечення виконання умов страхування). По-перше, дані 1 кварталу 2025 року ще не опубліковані, відповідно надати цю інформацію не має змоги жоден Страховик. По-друге, Страховик, який отримав відповідну ліцензію і є членом МТСБУ має законні підстави надавати послуги обов’язкового страхування цивільної правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Вважаємо, що умова ТД щодо наявності в учасників закупівлі незначного ступеню ризику протягом 2020 - 2025 років згідно загальної оцінки діяльності страховиків МТСБУ порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству. Оцінка здійснюється за 5 параметрами, і . по суті, на можливі ризики для потерпілого має вплив лише 50% складової такої оцінки. Жоден Страховик не зобов’язаний його мати згідно положень чинного законодавства. З 1 липня 2020 року Національний банк України (надалі НБУ) перейняв на себе функції регулятора ринку небанківських фінансових послуг і єдиним органом, який на основі аналізу фінансової звітності страховика організовує статистичну звітність, оцінку дотримання вимог та якість звітності небанківської фінансової установи. Відповідно до пункту 81 статті 7 Закону України «Про Національний банк України» Національний банк України здійснює державне регулювання та нагляд на індивідуальній та консолідованій основі на ринках небанківських фінансових послуг за діяльністю небанківських фінансових установ, в межах, визначених Законом України "Про фінансові послуги та фінансові компанії" та іншими законами України. На підставі пункту 47 статті 1, пункту 2 частини 1 статті 22, пункту 1 частини 1 статті 4 та згідно частини 1 статті 16 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» Національний банк встановлює порядок формування та подання йому звітності (показників, звітних даних, інформації щодо діяльності надавача фінансових послуг, його операцій, ліквідності, платоспроможності, прибутковості, а також інформації щодо афілійованих осіб такого надавача фінансових послуг), яка є обов’язковою до виконання всіма суб’єктами господарювання, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких він здійснює. Ні у ЗУ «Про публічні закупівлі», ні у ЗУ «Про страхування», ні у ЗУ «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» навіть не згадується про ступінь ризику згідно загальної оцінки діяльності страховиків МТСБУ, вимоги до якого зазначив Замовник у ТД. Крім того самим МТСБУ на офіційному сайті зазначається, що загальна оцінка діяльності страховиків «не є показником ризиковості страхової компанії в цілому» . У ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зазначивши у Тендернiй документацii надмiрнi вимоги до учасникiв, Замовник порушує принципи добросовiсноi конкуренцii та недискримiнацii учасникiв пiд час проведення процедури закупiвлi, що суперечить Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище обов’язкової вимоги порушує положення п. 4 ч. 1 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його неможливістю прийняти участь у процедурі закупівлі Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель аналогічні вимоги були визнані дискримінаційними і Замовником вони були вилучені з ТД (як приклад рішення АМКУ №3751-р/пк-пз від 11.03.2025 р. ). Зважаючи на вищевикладене просимо видалити вищезазначені вимоги і внести зміни в ТД.
Відповідь: Доброго дня, Шановний УЧАСНИКУ. Дякуємо за звернення. Відповідні зміни будуть внесені до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Дата відповіді: 15.07.2025 12:41
Відповідь надана

Щодо посилання на законодавство

Номер: 643295567bb24d5090bf5164f86f0dfc
Дата опублікування: 14.07.2025 12:18
Опис: Доброго дня! В Додатку 3 до тендерної документації «Загальні вимоги» зазначено, що послуги надаються відповідно до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07.2004 року № 1961-IV зі змінами та доповненнями, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 05.07.2012 року № 5090-VI, розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України «Про деякі питання здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 09.07.2010 № 566 (зі змінами і доповненнями) та інших актів законодавства України у сфері страхування. На даний час цей закон і всі підзаконні до нього акти втратили чинність. Пропонуємо внести відповідні зміни і в тендерну документації і в проєкт договору страхування.
Відповідь: Доброго дня, Шановний УЧАСНИКУ. Дякуємо за звернення. Відповідні зміни будуть внесені до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та в Проєкт договору.
Дата відповіді: 15.07.2025 12:02