-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Аналізатор біохімічний напівавтоматичний Dymind, DP-C16, або еквівалент, класифікація за ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434500-1 Біохімічні аналізатори), код НК 024:2023: 56668 Біохімічний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) портативний напівавтоматичний
Торги не відбулися
140 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 400.00 UAH
Період уточнення:
09.07.2025 10:27 - 16.07.2025 00:00
Відповідь надана
обмеження конкуренції
Номер:
8614cf7c04584703801d95859f1f1657
Дата опублікування:
11.07.2025 15:08
Опис:
Шановний замовнику!
Звертаюся до вас з приводу оголошеної закупівлі, у якій є порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, гарантованих ЗУ «Про публічні закупівлі».
У назві предмета закупівлі вказано конкретну модель — біохімічний напівавтоматичний аналізатор Dymind DP-C16. Вираз «або еквівалент» містить формальне значення. Також у Додатку 3 до тендерної документації зазначені технічні характеристики, які фактично відповідають лише цій моделі. Це обмежує можливість запропонувати рівноцінну альтернативу.
Окрім того, вимога п. 3.1.3 «Авторизаційний лист від виробника даного товару, що засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між зазначеними виробником та постачальником, та надає право вести продаж на території України» обмежує коло учасників. Адже лише постачальники, які мають прямий зв’язок із виробником Dymind Biomedical Co., Ltd. – Китай, можуть відповідати цій вимозі.
Також встановлені дуже короткі строки постачання, а саме «Постачання даного товару здійснюється протязі 5 робочих днів за заявкою замовника, що надходить на електронну адресу, або замовлення даного товару телефонним зв'язком, що надходить до Переможця даних торгів після укладення договору відповідно, при цьому в будь якому разі, кінцевий термін постачання – до 31.07.2025р.», які є складними для виконання більшістю постачальників. До того ж кінцевий трок поставки в договорі суперечать інформації, розміщеній в оголошенні, де вказано, що «Кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.08.2025»
Усі ці умови суттєво обмежують конкуренцію та не відповідають принципам відкритості і недискримінації, передбаченим статтею 5 Закону, про дотримання яких ви зазначили в обгрунтуванні.
У зв’язку з цим прошу:
• внести зміни до тендерної документації;
• прибрати конкретну модель з назви предмета закупівлі;
• надати можливість подавати рівноцінні аналоги;
• переглянути вимогу авторизаційного листа;
• встановити реалістичні строки постачання.
Відповідь:
Добгого дня потенційний учаснику! Дякуємо за звернення та повідомляємо, що згідно з пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає відомості, які повинна містити тендерна документація.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
В свою чергу, частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
У термінології закупівель "обгрунтування або еквівалент" вказує на вимогу до замовника, щоб він чітко визначав предмет закупівлі та одночасно дозволяв учасникам пропонувати товари або послуги, які мають аналогічні характеристики та можуть бути рівноцінною заміною. Це забезпечує конкуренцію та можливість вибору найкращої пропозиції.
Замовник має чітко визначити технічні характеристики бажаного товару або послуги. Це дозволяє учасникам зрозуміти, що саме потрібно придбати. Тобто, якщо замовник використовує термін "або еквівалент", він зобов'язаний розглянути пропозиції, що відповідають заявленим вимогам, але можуть бути представлені іншими виробниками або постачальниками.
Еквівалент повинен мати аналогічні характеристики, функціональність та якість, щоб бути прийнятним для замовника. Це не означає, що він має бути тотожним, але повинен виконувати ті ж функції та відповідати основним технічним вимогам.
Тому в зв ̓ язку з зазначеним вище в оголошенні про відкриті торги з особливостями, даного предмету закупівлі було додано обгрунтування, де зазначалося, що предмет закупівлі: Аналізатор біохімічний напівавтоматичний Dymind, DP-C16, класифікація за ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434500-1 Біохімічні аналізатори), код НК 024:2023: 56668 Біохімічний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) портативний напівавтоматичний, визначено замовником КНП ОМР «Обухівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування», відповідно до вимог пункту 10 здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), (далі – Особливості) та пункту 3 розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 яким передбачено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, враховуючи його медично - технічні властивості та відповідні державні стандарти даного товару, тому відповідна закупівля здійснюється за кодом Державного класифікатора продукції та послуг: Аналізатор біохімічний напівавтоматичний Dymind, DP-C16 ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434500-1 Біохімічні аналізатори), код НК 024:2023: 56668 Біохімічний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) портативний напівавтоматичний.
Також відповідно до абзацу третього пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 яким передбачено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, та враховуючи наказ Міністерства економіки України № 4139 від 24 травня 2023 року «Про затвердження національного класифікатора НК 024:2023 та скасування національного класифікатора НК 024:2019» який набрав чинності з 15.06.2023 року та необхідних характеристик відповідного товару, що планується закупити, враховуючи джерела та обсяг фінансування відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 методом порівняння ринкових цін очікуваної вартості на підставі даних ринку та загальнодоступної відкритої інформації про ціни, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, а також аналізу обсягів робіт та інформації про аналогічні закупівлі розміщені на сайт https://prozorro.gov.ua, при цьому також враховуючи рекомендації лікарів Комунального некомерційного підприємства Обухівської міської ради «Обухівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування», було визначено найбільш оптимальний зразок відповідного обладнання за потребою, що доступний на відповідному сегменті ринку та визначено орієнтовну вартість предмету закупівлі, що складає 140000,00 грн. Тому процедура закупівлі визначена відповідно до пункту 10 Особливостей як відкриті торги з особливостями.
Отже враховуючи вищевикладене, можна дійти висновку, що відповідний товар є практичним у використанні, сучасним, та може повністю забезпечити вирішення відповідно до своїх властивостей практично всі медичні випадки відповідно до свого цільового призначення в наданні допомоги пацієнтам на рівні КНП ОМР «Обухівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування». Також відповідно до аналізу ринкових цін даного та подібних товарів з такими ж властивостями, що можуть вирішувати дані проблеми то даний товар є оптимальним і може задовільнити такі вимоги які визначені пунктом 2 частини першої статті 5 Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – Закон): максимальна економія, ефективність та пропорційність та пунктом 4 цієї частини та статті, якою передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто всі медично - технічні вимоги є медично - обгрунтованими та не містять дискримінаційних вимог відносно учасників.
Тож, відповідно до частини 3 статті 23 Закону, технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Також у разі, якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Тому в даних медично – технічних вимогах передбачено відповідний вираз "або еквівалент", що означає, що якщо учасники відповідно даної тендерної документації та медично – технічних вимог пропонують Еквівалент то повинні розуміти, що еквівалентом вважається товар, який за своїми описовими, кількісними, технічними та іншими характеристиками (ознаками) є ідентичним товару який закуповується або є кращим, зокрема ключовими є такі:
1. Сфера (галузь) застосування;
2. Призначення;
3. Методи/способи застосування;
4. Склад (матеріал), комплектація, фізичні характеристики, форма випуску/ пакування;
5. Шкідливі фактори та вплив на живі організми й довкілля.
Тож враховуючи вищевикладене, до предмету закупівлі: Аналізатор біохімічний напівавтоматичний Dymind, DP-C16, класифікація за ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434500-1 Біохімічні аналізатори), код НК 024:2023: 56668 Біохімічний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro) портативний напівавтоматичний, було додано вираз «або еквівалент», тому, якщо учасник подає тендерну пропозицію, то в його тендерній пропозиції може бути зазначений інший товар, від іншого бренду, однак його властивості мають відповідати передбаченому предмету закупівлі в тендерній документації, або запропонований товар може бути навіть кращими за властивостями від передбачених замовником хараетеристик та властивостей в тендерній документації даного предмету закупівлі.
Що стосується інших питань, а саме де Ви зазначаєте, що вимога п. 3.1.3 «Авторизаційний лист від виробника даного товару, що засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між зазначеними виробником та постачальником, та надає право вести продаж на території України» яка обмежує коло учасників. Адже лише постачальники, які мають прямий зв’язок із виробником Dymind Biomedical Co., Ltd. – Китай, можуть відповідати цій вимозі. Також встановлені дуже короткі строки постачання, а саме «Постачання даного товару здійснюється протязі 5 робочих днів за заявкою замовника, що надходить на електронну адресу, або замовлення даного товару телефонним зв'язком, що надходить до Переможця даних торгів після укладення договору відповідно, при цьому в будь якому разі, кінцевий термін постачання – до 31.07.2025р.», які є складними для виконання більшістю постачальників. До того ж кінцевий трок поставки в договорі суперечать інформації, розміщеній в оголошенні, де вказано, що «Кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.08.2025», можемо погодитись та внести зміни до тендерної документації, однак при цьому повідомляєто що строк поставки 31.08.2025р. зумовлений критичною потребою в даному товарі, через збільшення кількості пацієнтів яким необхідно здавати аналізи які обслуговує даний аналізатр.
Дата відповіді:
13.07.2025 16:28