• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

- ДК 021:2015 - 71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Послуги з проведення експертного обстеження (технічного діагностування) устаткування підвищеної небезпеки.

Процедура закупівлі проводиться відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами детальніше див. тендерну документацію Джерело фінансування – власні кошти Мова, якою повинні готуватися пропозиції – українська.

Завершена

286 998.19 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 434.99 UAH
Період уточнення: 02.07.2025 15:46 - 07.07.2025 00:00
Відповідь надана

Оскарження вимоги тендеру

Номер: 2c77190ec9aa4c228acd8ddf93a1877a
Дата опублікування: 02.07.2025 18:41
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Підпункт 1.5, пункту 1, Додатку 3, «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам Замовника» (Закупівля №28403988) - містить вимогу до учасника закупівлі про те, що Учасник закупівлі повинен мати "Атестат про акредитацію Учасника національним органом України з акредитації як органу з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона". Тобто на підтвердження спроможності виконання Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з проведення експертного обстеження устаткування підвищеної небезпеки) та видача експертних висновків Учасник має надати у складі тендерної пропозиції скан-копію документу про акредитацію, виданого національним органом України з акредитації, що засвідчує акредитацію як органу з інспектування, що здійснюють інспектування як третя сторона в сфері: експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання підвищеної небезпеки, відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 (EN ISO/IEC 17020:2012, IDT; ISO/IEC 17020:2012, IDT. Таким чином, до Учасника закупівель застосовується вимоги Наказу №17954 від 27.11.2023 р. “Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки”, який більше не врегульовує питання спроможності виконання таких робіт Учасником закупівель. Звертаємо Вашу увагу, що Міністерство економіки України своїм наказом від 11.04.2025 року № 2141 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2025 р. за №573/43979 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954» скасувало дію наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року № 17954 "Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2024 року за № 76/41421. Отож, вищевказаним наказом було скасовано обов’язковість Вимоги для суб’єктів господарювання, незалежно від їх форми власності, що провадять діяльність у сферах експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, технічного огляду машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки бути акредитованими НААУ як органи з інспектування, що здійснюють інспектування як третя сторона відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019. Натомість відповідно до діючого Закону України «Про охорону праці», стаття 21 якого визначає, що на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки роботодавець повинен одержати дозвіл. Держпраці видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану ОП та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, проведеної ЕТЦ, які належать до сфери управління Держпраці або незалежними експертними організаціями. Таким чином, згідно вищезазначеного закону для виконання експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проведення технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Учаснику закупівель достатньо мати діючий Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Таким чином, включення вище зазначеної вимоги до учасника закупівель про наявність "Чинного документу, що підтверджує акредитацію Учасника національним органом України з акредитації як органу з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона" - є обмеженням конкуренції учасників, тому що не має законодавчих підстав. Включаючи дану дискримінаційну вимогу в ТД Замовник (навмисно або ні) необгрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним учасникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь в конкурентному змаганні. Звертаємо Вашу увагу, що частина 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та приводять до дискримінації учасників. Просимо забрати пункт з даною вимогою із тендерної документації.
Відповідь: Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Національне агентство з акредитації України акредитує суб’єктів господарювання як орган з інспектування у відповідності з вимогами стандарту ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019. При цьому положеннями стандарту ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 передбачено, що цей стандарт поширюється на діяльність органів з інспектування, робота яких може охоплювати перевірку матеріалів, продукції, устатковання, підприємств, процесів, робочих методик або послуг, а також визначення їхньої відповідності вимогам та подальше звітування про результати цієї діяльності клієнтам і, за потреби, органам влади. Цей стандарт розроблено для підтримування довіри до органів, що здійснюють інспектування. Також, цей стандарт містить вимоги до компетентності органів, які здійснюють інспектування, а також до неупередженості та узгодженості їхньої інспекційної діяльності. Атестат про акредитацію, виданий національним органом України з акредитації, є зобов'язанням для учасника акредитації. Це означає, що акредитована особа або організація бере на себе певні зобов'язання та відповідальність щодо відповідності встановленим вимогам та стандартам. Керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вищевикладеним замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації надання скан-копії Атестату про акредитацію Національним агентством з акредитації України (з додатком або витягом з додатку), відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 (EN ISO/IEC 17020:2012), в сфері інспектування, а саме: - експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Замовник вважає недоцільним внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 04.07.2025 11:41