-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 5
Послуги з управління активами відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - корпоративні права та статутний капітал (частки у статутному капіталі) Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ» код ЄДРПОУ 30015807, який складає 4 343 170, 50 грн., що належить нерезиденту «СКАТ ІНТЕРНАЦІОНАЛЕ СПЕДІЦІОНС» (адреса засновника: Австрія, 1040, Відень, Аргентініенштрасе, 29/1 ОG), розмір внеску до статутного фонду: 3 040 219,35 грн, частка - 70,0000 % та нерезиденту «ТЕРМІНАЛ ХОЛДІНГ» (адреса засновника: Ліхтенштейн, 9493, Маурен), розмір внеску до статутного фонду: 1 302 951,15 грн, частка 30,0000%, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 43 робочих дні
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період уточнення:
02.07.2025 15:07 - 16.07.2025 00:00
Відповідь надана
вимога про внесення змін до тендерної документації UA-2025-07-02-009143-a
Номер:
a177256d0d5241e8bc79a2ed622fd81d
Дата опублікування:
10.07.2025 21:22
Опис:
У зв’язку з публікацією оголошення про проведення публічної закупівлі послуг по управлінню активами та за наслідками ознайомлення з тендерною документацією звертаємо Вашу увагу на наступні невідповідності тендерної документації (зокрема дискримінаційні умови публічної закупівлі) та просимо вжити заходи до внесення змін до документації публічної закупівлі щодо наступного :
1. Вимоги до учасника тендерної процедури, зокрема до документів, які повинен подавати потенційний учасник закупівлі, розроблені таким чином, що їх неможливо виконати юридичній особі – нерезиденту.
Так, у додатку №1 до тендерної документації (форма тендерної пропозиції) передбачено необхідність вказівки коду ЄДРПОУ (Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України), якого у нерезидента немає і не може бути. Згідно з вказівкою додатку №1 дотримання цієї форми є обов’язковим, а невиконання даної вимоги – підставою для відхилення тендерної пропозиції.
У додатку №2 (п. 9) передбачена потреба наявності діючих в учасника наказу/наказів або положення/положень про охорону праці, оплату праці, інструкцій з пожежної безпеки, норм з охорони навколишнього природного середовища, які розроблені відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. №2694-XII (зі змінами), Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 р. №1264-XII (зі змінами), Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 р. №187/98-ВР (зі змінами), Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (зі змінами), тощо. Однак учасники-нерезиденти не підлягають дії законодавства України і керуються в своїй діяльності вимогами законодавства країни своєї реєстрації, а отже подібна вимога є дискримінаційною.
Згідно з вказівкою додатку №2 дотримання цієї форми є обов’язковим, а невиконання даної вимоги – підставою для відхилення тендерної пропозиції.
У додатку №3 передбачено надання доказів освіти працівників учасника закупівлі, однак при цьому встановлена вимога відповідності такої інформації про отримання вищої освіти інформації, яка міститься в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/) – це неможливо щодо осіб, які навчалися не в Україні.
В тому ж додатку передбачено необхідність підтвердження інформації Додатком № 4 ДФ до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, що подані за останні чотири квартали, що передують даті оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, з доказами прийняття контролюючим органом – однак подібний документ характерний лише для резидентів, тоді як нерезидентам виконати подібну вимогу неможливо.
Там же передбачено необхідність підтвердження досвіду (щонайменше 3 договори) по здійсненню видів діяльності (кожного з них, як слідує буквально з тексту додатка, а не одного з них на вибір учасника) по кодах КВЕД 68.20 та 68.32 (щонайменше 3 договори по кожному виду діяльності), для чого потрібно подати витяг з ЄДРПОУ. По-перше, ЄДРПОУ – це український реєстр і витяг з нього нерезиденту подати неможливо. По-друге, кодування виду діяльності у нерезидента взагалі не проводиться (принаймні така практика існує не у всіх країнах). По-третє, нерезидент (як наша компанія в даному випадку, яка є підрозділом групи компаній, що управляє терміналами в багатьох країнах Європи і Азії) може мати позитивний досвід управління власним об’єктом такого роду, тоді як тендерна документація вимагає довести досвід надання послуг іншим особам по управлінню такими об’єктами за винагороду, що необгрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі. Тобто якщо компанія управляє корпоративними правами у власних інтересах і не виставляє рахунки з приводу такого управління третім особам, це автоматично відсікає її від участі у тендері – однак це явно дискримінаційна умова. Зрештою, по-четверте, який саме досвід з управління корпоративними правами можуть доводити копії договорів на підтвердження практичного досвіду учасника по коду КВЕД 68.20 (оренда майна) ? Яке відношення має досвід здавання об'єктів в оренду до досвіду управління корпоративними правами ?
В тому ж додатку встановлена вимога про надання довідки № 34-ОПП, що видана контролюючим органом відповідно до Порядку обліку платників податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 – виконання такої вимоги також є недоступним для учасників не з України.
Згідно з вказівкою додатку №3 ненадання Учасником будь-якого з документів, що вимагаються Замовником, є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
У додатку №4 встановлена вимога підтвердження відсутності заборгованості по сплаті податків, зборів та платежів до бюджетів в Україні шляхом надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (Додаток 1 до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03.09.2018 № 733) – однак ці довідки український податковий орган формує лише для платників, які стоять на обліку у нього, тоді як нерезиденту отримати такий документ технічно не вийде, а надання натомість документу з податкових органів країни своєї реєстрації тендерна документація не дозволяє.
Там же необхідно надати інформацію про кінцевих бенефіціарів учасника - юридичної особи, яка повинна співпадати з інформацією про кінцевих бенефіціарів учасника, зазначеною в ЄДРЮОФОПтаГФ. Однак Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - це український реєстр і інформація про нерезидентів у ньому відсутня, а отже співпадати з довідкою учасника - юридичної особи (нерезидента) не буде.
Там же передбачено подання статуту учасника з відміткою державного реєстратора або лист чи опис із вказівкою коду доступу до українського реєстру, де цей статут можна оглянути дистанційно – подібна процедура недоступна для нерезидентів, а практика реєстрації установчих документів юридичних осіб за кордоном відрізняється від української.
Згідно з вказівкою додатку №4 невиконання його вимог є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо умови тендерної документації незаконними з точки зору формулювання умов публічної закупівлі таким чином, яка дозволяє замовнику умисно обмежити коло потенційних учасників публічної закупівлі, зокрема із застосуванням вимог, що мають дискримінаційний характер.
Просимо внести відповідні зміни до умов публічної закупівлі, для чого відкласти її проведення на строк, визначений законодавством.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон про АРМА) АРМА є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону про АРМА національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред’явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.
Згідно з частинами першою та другою статті 21 Закону про АРМА управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі.
Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Отже, для АРМА такі активи існують виключно в одному правовому
режимі – режимі речового доказу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні, щодо якого застосовано спеціальний порядок зберігання і відносно якого слідчим суддею встановлені обмеження щодо прав власника на користування, розпорядження, володіння.
В межах неухильного виконання вимог статті 129-1 Конституції України, статей 98, 100, 170 КПК України, АРМА повинно забезпечити належне виконання судового рішення, в тому числі не допустити повернення активів під прямий або опосередкований контроль, вплив, управління тощо колишнього власника або афілійованих з ним осіб.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зважаючи на вищезазначене, АРМА вбачає за необхідне застосувати такі кваліфікаційні критерії.
Згідно з Наказом АРМА від 29.09.2023 № 223 для планування Конкурсу та під час його проведення структурний підрозділ АРМА, що забезпечує виконання завдань з управління активами, шляхом організації, проведення конкурсних відборів юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців, ініціювання, сприяння організації проведення відборів суб’єктів оціночної діяльності у порядку встановленому законодавством відповідно до частини четвертої статті 4 Закону про публічні закупівлі може проводити попередні консультації з метою аналізу ринку, зокрема запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватись замовником під час підготовки до проведення Конкурсу.
АРМА не вбачає, що вимоги тендерної документації до Активу є дискримінаційними до учасників, так як шукає відповідального майбутнього управителя Активом, який буде забезпечувати збереження Активу або збільшення його економічної вартості та справно наповнювати Державний бюджет України.
Дата відповіді:
14.07.2025 15:35
Відповідь надана
Продовження кінцевого терміну прийому пропозицій
Номер:
523b734a0da145a0b5375f05808932ab
Дата опублікування:
09.07.2025 16:28
Опис:
Уважно ознайомившись із тендерною документацією щодо закупівлі послуг з управління активами, повідомляємо, що наша компанія зацікавлена в участі в процедурі, однак виникла об’єктивна необхідність у додатковому часі для оформлення належних документів, зокрема — для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору.
З урахуванням вищевикладеного, просимо розглянути можливість продовження строку подання тендерних пропозицій щонайменше на 7 календарних днів, щоб забезпечити повноцінну конкуренцію та рівні умови для всіх учасників
Відповідь:
Доброго дня! Ваше звернення було розглянуто на засіданні робочої групи АРМА з питань управління активами (протокол засідання робочої групи № 526 від 14.07.2025), на підставі якого Уповноваженою особою прийняте наступне рішення (протокол Уповноваженої особи № 157 від 14.07.2025): подовжити строки подання тендерних пропозицій до 19.07.2025 до 18:00 за київським часом.
Дата відповіді:
14.07.2025 15:00