• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

332 510.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 662.55 UAH
Період уточнення: 27.06.2025 12:48 - 04.07.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 335945f74bc740bf945636811a80458e
Дата опублікування: 30.06.2025 12:29
Опис: В Додатку 1 тендерної документації наявна наступна вимога: "Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 Система менеджменту якості. Вимоги (або еквівалент або сертифікат, що є більш новою версією). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції. Крім того, хоча б один працівник Учасника повинен пройти навчальний курс по оптимізації бізнес - процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 або більш нової версії ISO . На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає відповідний документ (сертифікат/ свідоцтво/диплом) та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із особою на ім’я якої виданий сертифікат" . Слід зауважити, що Положеннями пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено обмеження щодо вимог, які може встановлювати замовник. Так, за наведеною нормою у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) замовником не застосовуються. Тобто, Замовник не може установлювати дані кваліфікаційні критерії: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; З огляду на вищезазначене, просимо усунути порушення та виключити із тендерної документації дані вимоги. Також звертаємо увагу, що в разі відмови від внесення відповідних змін до тендерної документації, ми будемо змушені звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України, а також до Державної аудиторської служби України з вимогою провести перевірку та здійснити моніторинг дотримання законодавства під час проведення цієї закупівлі. Перенеснення вимоги до іншого розділу не змінює її суті, вона є вимогою щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, застосування якої заборонено.
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне: Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», передбачені Розділом 1 Додатку №1 до тендерної документації, містить вимогу лише про один кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Щодо вимоги, про яку йде мова у Вашому запитанні, то вона вказана в Розділі 3 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку №1 до тендерної документації, а відтак, не має жодного відношення до кваліфікаційних вимог, та повністю відповідає вимогам законодавства. Відповідно до вимог Додатку №1 система управління діяльністю Учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів системи управління ISO 9001:2015 Система менеджменту якості. Вимоги. Вказаний сертифікат підтверджує тільки те, що підприємство має відповідну систему управління діяльністю, яка відповідає вимогам цього стандарту, але не підтверджує те, що підприємство організовує процеси для створення, впровадження, розвитку та підтримки системи управління якістю. Вимога щодо наявності працівника, який пройшов навчальний курс по оптимізації бізнес - процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 є підтвердженням наявності у підприємства відповідного сертифікованого працівника, який володіє необхідними знаннями та уповноважений відповідати за впровадження та підтримку системи управління якістю підприємства, а також є підтвердженням того, що підприємство має не тільки теоретичні знання про ISO 9001:2015, але і практично використовує їх для вдосконалення та забезпечення впровадження цього стандарту. Відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:29
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги ISO

Номер: ffc6583926df4b519f57395ff70881c1
Дата опублікування: 30.06.2025 12:21
Опис: Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої особистим рішенням УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Учасника. Додатком 1 до тендерної документації передбачено надання наступних документів: ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (або еквівалент або сертифікат, що є більш новою версією ). ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент або сертифікат, що є більш новою версією ). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. ISO 9001:2015 Система менеджменту якості Вищевказані вимоги , затверджені УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника - дискримінаційними в силу наступного: Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), а саме такі вимоги не передбачені відповідним національним стандартом для цього предмета закупівлі, а саме ДСТУ EN 50160:2023. вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищезазначені вимоги обмежують права учасників на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити вимоги як такі, що є дискримінаційними
Відповідь: Шановний Учаснику, в Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», передбачені Розділом 1 Додатку №1 до тендерної документації, міститься вимога лише про один кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Щодо вимог, про які йде мова у Вашому запитанні, то вони вказані в Розділі 3 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку №1 до тендерної документації, а відтак, не мають жодного відношення до кваліфікаційних вимог, та повністю відповідають вимогам законодавства і не є дискримінаційними. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. В свою чергу, відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Станом на сьогодні отримати сертифікати ISO може будь-яка фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів. В свою чергу, наприклад, впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід підприємства до екологічного управління, вимоги цього стандарту допомагають підприємству зменшити негативний вплив його діяльності на навколишнє середовище. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності. Стандарт ISO 9001:2015 є міжнародною системою управління якістю. В Україні цей стандарт має назву ДСТУ ISO 9001:2015 і є національним аналогом міжнародного. Цей стандарт визначає вимоги до систем управління якістю та спрямований на покращення роботи організацій, включаючи ті, що працюють у сфері електричної енергії. Стандарт  ISO 37001:2016 встановлює вимоги до систем управління щодо протидії корупції. Він спрямований на допомогу підприємствам у впровадженні та підтримці ефективної системи управління, що дозволяє запобігати, виявляти та реагувати на корупційні ризики. Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання вищевказаних сертифікатів встановлені Замовником у відповідності до чинного законодавством України, і відповідають положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу, що отримати зазначені сертифікати може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цих стандартів. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:26
Відповідь надана

Вимоги документації

Номер: f1f34069f88f45aebb650b54bd8a8a16
Дата опублікування: 30.06.2025 12:14
Опис: умовами документації передбачено, що "На підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі". Для однозначного тлумачення та розуміння цієї вимоги вимагаємо надати чіткий перелік "виокремлення та опису відповідності кожній вимозі", яку хоче бачити замовник та перелік критеріїв оцінки, які будать застовосвуватись замовником при розляді цього документа.
Відповідь: Шановний Учаснику, просимо ознайомитися із змістом пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312 у відкритому доступі в мережі Інтернет за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18#Text, де вказано однозначний чіткий перелік вимог до власного офіційного вебсайту постачальника електричної енергії в мережі Інтернет.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:24
Відповідь надана

Статус преддефолтний

Номер: 42378e825c20426594eda6b9809b4980
Дата опублікування: 30.06.2025 12:07
Опис: Умовами документації передбачено, що учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за період з 01.01.2021 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»)... "Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відп.овідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії вУкраїні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч). З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022. Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами. Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях. Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148. Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Вимагаємо видалити цю дискримінаційну вимогу
Відповідь: Шановний Учаснику, Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307 учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу "Переддефолтний" при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку не забезпечив своєчасно, у строки, визначені цими Правилами, на рахунку ескроу ППБ/СВБ наявність коштів, вільних від інших зобов’язань з оплати поточної заборгованості ППБ/СВБ та погашення простроченої заборгованості ППБ/СВБ, в обсязі, достатньому для оплати відповідно до декадного звіту ППБ, місячного звіту ППБ, декадного звіту СВБ, місячного звіту СВБ, позапланового звіту СВБ та звіту про коригування, з урахуванням вимог цих Правил; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансову гарантію в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Водночас якщо ж тривалість статусу "Переддефолтний" для учасника ринку становить більше двох робочих днів, то такий учасник набуває статусу "Дефолтний". Після набуття постачальником електричної енергії, як учасника ринку, статусу "Дефолтний" постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку здійснюється постачальником "останньої надії" відповідно до Правил роздрібного ринку. Звертаємо Вашу увагу, що предметом цієї закупівлі є Електрична енергія (згідно коду ДК 021:2015:09310000-5) та послуги з постачання та передачі електричної енергії, а тому вимога про те, що в період з 01.01.2021 року по день подання пропозиції Учасник не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного», є одним із критеріїв якості надання Учасником процедури закупівлі послуг з постачання. Ми як Замовник, з метою уникнення понесення додаткових витрат та ризиків, пов’язаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника "останньої надії" у разі перемоги учасника, який мав/має статус "дефолтного" або "переддефолтного" та з метою дотримання принципів, встановлених в статті 3 Закону, а саме - здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністю маємо намір закуповувати електричну енергію у відповідального, добросовісного учасника ринку, який може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання, що є однією з ключових критеріїв якості надання послуг з постачання. Оскільки інформація на вебсайті Адміністратора розрахунків оновлюється щодня, тобто відображається лише актуальна інформація на час перегляду, однак даний вебпортал не містить історії набуття постачальником статусу "дефолтного" або "переддефолтного". Таким чином, Замовник не має можливості перевірити в період кваліфікації інформацію про набуття статусу Учасником "дефолтного" або "переддефолтного" на момент подачі ним пропозиції тим паче з 01.01.2021 року по день подання пропозиції Отже, дана інформація не міститься у відкритому доступі, а її перевірка Замовником може здійснюватись лише через офіційні запити. Встановлення вказаної Замовником вимоги не ставить в дискримінаційне становище потенційних учасників, а є наслідком об’єктивних критеріїв оцінки фінансової спроможності Замовника та пов’язана із тим, щоб убезпечити себе від небажаних ризиків, пов’язаних із невиконанням договору на постачання електричної енергії. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:23
Відповідь надана

Незаконні вимоги

Номер: 2034ed89d1144d1181b3b887ed203bdd
Дата опублікування: 30.06.2025 11:57
Опис: Яким документом передбачено що відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, ПОВИННО БУТИ ПІДТВЕРДЖЕНО САМЕ Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом ( у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції? Приберіть цю чергову дискримінаційну вимогу
Відповідь: Шановний Учаснику, відповідно до пункту 1.2. розділу 1 «Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» визначено те, що «суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов». Відповідно до пункту 1.5. розділу 1 Ліцензійних умов встановлено те, що здобувач ліцензії подає до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), заяву про отримання ліцензії за відповідною формою. Відповідно до підпункту 2 пункту 1.6. розділу 1 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додається, зокрема, відомість про засоби провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. У вказаній Відомості суб’єкт господарювання зобов’язаний вказати інформацію про наявність власного вебсайту. Відповідно до пункту 1.3. розділу 1 Ліцензійних умов, засоби провадження господарської діяльності - будівлі (приміщення), що знаходяться у власності чи користуванні ліцензіата, для організації прийому і обслуговування споживачів та вебсайт ліцензіата в мережі Інтернет, засоби комунікації зі споживачами та/або іншими учасниками ринку електричної енергії (телефон, факс, E-mail). Відповідно до статті 17 ЗУ «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначено те, що НКРЕКП здійснює ліцензування видів господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, передбачених законом та контролює додержання ліцензіатами законодавства у відповідній сфері регулювання і ліцензійних умов провадження господарської діяльності та вживає заходів до запобігання порушенням ліцензійних умов. Відповідно до пункту 3 статті 6 ЗУ «Про ринок електричної енергії» визначено те, що до повноважень НКРЕКП на ринку електричної енергії належить ліцензування господарської діяльності у сфері електроенергетики відповідно до вимог цього Закону та контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності. Таким чином, НКРЕКП здійснює контроль за діяльністю постачальників електричної енергії на основі вищевказаних нормативно-правових актів, а також Правил роздрібного ринку електричної енергії та відповідно є єдиним уповноваженим органом, що перевіряє дотримання постачальником електричної енергії ліцензійних умов, у тому числі щодо відповідності функціонування власного веб-сайту постачальника з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:21
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 455998f6f3dd4d86b8d9c0bdd2175bad
Дата опублікування: 30.06.2025 11:54
Опис: шановний замовник. у Додатку 1 ТД зазначено, що "Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії»" та наведено вимоги щодо надання: 1) Довідки про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. 2) 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області. 3) 1.2. Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області. або 2. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність: - власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, або - посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів: СЛІД ЗАУВАЖИТИ, що згідно п.8.3.6 Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує Центр розгляду скарг, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Немає жодного посилання, що відповідні підрозділи мають бути створені саме в на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області. Згідно п. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 100000 споживачів та більше, повинні створити: центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством; Центр розгляду скарг; кол-центр. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. ТОБТО цей обов'язок для учасників роздрібного ринку, які обслуговують більше 100000 споживачів. І знову відсутні зобов'язання щодо створення відповідних підрозділів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області. Таким чином, замовник штучно спотворює дискримінаційні вимоги для неможливості участі потенційних учасників, обежує конкуренцію та нехтує основними принципами закупівлі. Вимагаємо УПОВНОВАЖЕНУ ОСОБУ, яка особисто затвердила тендерну документацію, видалити ці дискримінаційні вимоги та привести закупівлю у відповідність до положень діючого законодавства.
Відповідь: Шановний Учаснику, пунктом 8.3.17. Глави 8.3. розділу VIII «Правил роздрібного ринку електричної енергії» визначено те, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 100000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов'язаний здійснювати особистий прийом споживачів, а споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав Замовника, як споживача електричної енергії, та є економічно недоцільною. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2025 11:15