• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія

Завершена

5 317 502.39 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 53 175.02 UAH
Період уточнення: 26.06.2025 15:54 - 04.07.2025 00:00
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: b99f09d3ed0b4e42931226cc5bde5260
Дата опублікування: 01.07.2025 16:14
Опис: Шановний Замовнику, просимо надати роз'ясненя стосовно встановлених Вами вимог, а саме Анкеті Учасника Додатку 6 тендерної документації в пункті "Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії". У разі зазаначення однієї та/або декільких вимог з варіантом відповіді "так" в даному пункті чи впливає дана відповідь на оцінку тендерної пропозиції та чи буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації? Також звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів. У разі позитивної відповіді просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дані пункти з анкети у зв'язку з дискримінаційною вимогою, яка суперечить ПРРЕЕ та ЗУ "Про публічні закупівлі". Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури.
Відповідь: Ознайомившись зі зверненням, Замовник має повідомити наступне: Оцінка тендерних пропозицій Учасників проводиться відповідно до вимог Тендерної документації розробленої відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а Додаток 6 є її складовою. Відповідно зазначення однієї та/або декільких вимог Додатку 6 з варіантом відповіді "так" не може бути підставою для відхилення.
Дата відповіді: 03.07.2025 16:58
Відповідь надана

Незаконна та дискримінаційна вимога в тендерній документації

Номер: 3a263fba127e444a8681a3c14f834614
Дата опублікування: 27.06.2025 14:17
Опис: Шановний Замовнику, умовами тендерної документації, а саме додатком 1 та 6, передбачено підтвердження відсутності застережень та штрафів щодо порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Повідомляємо Вас, що зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною, а відтак незаконною. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Отже, Замовник неправомірно встановив вимогу до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей та за таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, що ця вимога Тендерної документації є незаконною та такою, що порушуює Особливості, хочемо додатково звернути увагу на наступному: Чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень та певних видів штрафів НКРЕКП. Такі застереження та штрафи ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Більше того, наявність таких застережень та штрафів в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки знову ж таки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Зважаючи на наведене, просимо Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вищевказану вимогу, в інакшому випадку будем змушені звернутися до органу оскарження. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним»
Відповідь: Ознайомившись зі зверненням, Замовник має повідомити наступне: Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей). Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, в частині відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії є обгрунтованою: Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензована діяльність), а також визначають вичерпний перелік вимог, умов і правил, обов’язкових для виконання під час провадження ліцензованої діяльності (пкнкт 1.1. Ліцензійних умов). При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог (Пункт 2.2. Ліцензійних умов, наведено підпункти важливі для Замовника): 24) бути стороною, відповідальною за баланс своїх споживачів на роздрібному ринку; 29) сплачувати своєчасно та в повному обсязі за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та послуги, що надаються на ринку електричної енергії; 32) надавати споживачам у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, дані про споживання ними електричної енергії; 36) надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості послуг з постачання електричної енергії, які характеризують рівень комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії, перелік та величини яких затверджуються НКРЕКП, у тому числі загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання; 39) здійснювати компенсацію та (або) відшкодування збитків споживачу у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором та НКРЕКП; 42) у чіткий та прозорий спосіб інформувати своїх споживачів: про вартість та умови надання послуг; про методи оплати; про право споживачів безоплатно обирати і змінювати електропостачальника; про зміну будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір; про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови, у порядку, встановленому законом; 51) забезпечувати безперешкодний та безоплатний доступ споживачів до інформації відповідно до Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення»; 57) у чіткий та прозорий спосіб інформувати активних споживачів про вартість відпущеної та спожитої ними електричної енергії за механізмом самовиробництва із зазначенням цін за відповідний розрахунковий період у порядку, затвердженому НКРЕКП. У разі порушення Учасником вищенаведених підпунктів Ліцензійних умов це може прямо відобразитися на стабільності постачання, тому враховуючи важливість безперебійного постачання електричної енергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про те що Учасник порушував Ліцензійні умови убезпечить Замовника від укладання Договору за результатами процедури закупівлі з Учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому та буде вимушений шукати нового постачальника (проводити нову закупівлю) або може опинитися у постачальника «останньої надії» у разі повторно порушення таким учасником ліцензійних умов, що Також, Додатком 1 до тендерної документації (Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі), наявна наступна вимога: Відносини між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються наступними документами: - Постанова КМУ 1178; - Законом України "Про публічні закупівлі"; - Законом України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"; - Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 "Про затвердження Правил ринку"; - Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу"»; - Іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії». Тобто, Технічними вимогами передбачено, що під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам виконуються Учасником з урахуванням положень наступних законодавчих актів, серед яких наявні Ліцензійні умови, які вже раніше були порушені Учасником. Беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), з метою забезпечення безперебійного та стабільного постачання електричної енергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про те що Учасник порушував Ліцензійні умови є суттєвою для оцінки пропозиції такого Учасника та прийняття рішення про укладання договору з ним. Отже, вимога про дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії, є цілком законною та не є дискримінаційною. Посиланя на пункт 29 Особливостей, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, не є коректним оскільки: Предметом закупівлі за цією процедурою є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. В Україні відсутній національний стандарт «Електрична енергія». Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 затверджено «ПОРЯДОК забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі – Порядок) та відповідно до пункту 1.1. глави 1, цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу (далі – ОСР), 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі (далі – ОСП) та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника. Підпунктом 1 пункту 2.3 глави 2 Порядку, визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі: «2.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать: 1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;» Відповідно до пункту 11.4.6. глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014). Таким чином Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2014 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі. Більше того, відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія. Пунктом 4.3 глави 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання пос
Дата відповіді: 30.06.2025 15:07
Відповідь надана

Розрахунки за грудень 2025

Номер: 72bb510798ea455f80b40e055aea2e94
Дата опублікування: 27.06.2025 13:37
Опис: Добрий день. Замовником, у комерційній пропозиції не передбачено розрахунку за грудень 2025, просимо внести зміни до поєкту договору та вказати в комерційній пропозиції речення: "Для розрахунків грудня використовується середньозважена ціна на електроенергію на ринку «на добу наперед», яка визначається за даними опублікованими Оператором ринку на його офіційному сайті https://www.oree.com.ua за 20 днів грудня;"
Відповідь: Шановний Учаснику. Виходячи із положень проекту договору п.15.1. Договір діє з дати його укладення до скасування воєнного стану в Україні, оголошеного та продовженого відповідними Указами Президента України та затвердженими Верховною Радою України, але не пізніше ніж по 31.12.2025 р., а у частині оплати – до повного виконання сторонами узятих на себе зобов’язань за цим Договором. Таким чином Замовник не вбачає за необхідне вносити вказані Вами зміни до проекту Договору.
Дата відповіді: 30.06.2025 16:41
Відповідь надана

Розбіжності в термінах оплати

Номер: f4ecdab27e7d421888ad6084e4941861
Дата опублікування: 27.06.2025 12:56
Опис: Добрий день. В проєкті договору вказано, що Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту його отримання Споживачем, а в додатку 2 Комерційна пропозиція, вказано що протягом 5-ти робочих днів від дня його отримання. Просимо внести зміни та усунути розбіжності
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за Ваше питання. Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 30.06.2025 13:44