• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Універсальні станції РЕБ «Синиця» за кодом ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська, учасник надає переклад цього документу. Переклад повинен бути засвідченим підписом та печаткою (у разі використання) перекладача та підписом учасника. Розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій - забезпечення не вимагається

Завершена

2 261 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 305.00 UAH
Період уточнення: 26.06.2025 13:05 - 01.07.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога про усунення дискримінаційних умов тендерної документації частина 2

Номер: 4473441569194d62b1810a1dfbbf2085
Дата опублікування: 27.06.2025 08:37
Опис: Щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», що підтверджує функціонування системи управління якістю на підприємстві, виданий не менше ніж за один рік до дати проведення тендеру повідомляємо наступне. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Такі вимоги ст. 22 Закону кореспондуються з вимогами ст. 16 Закону. Зазначимо, що вказаний перелік кваліфікаційних критеріїв чітко визначений Законом і є вичерпним. Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», що підтверджує функціонування системи управління якістю на підприємстві, виданий не менше ніж за один рік до дати проведення тендеру. Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена. Що стосується вимоги Замовника у разі визнання переможцем Учасника який запропонував еквівалент товару, Учасник з моменту визнання його переможцем до моменту укладання Договору надає Замовнику зразок товару, для випробування та тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. Строк надання зразків товару повинен становити три календарні дні з дня направлення листа Замовником Учаснику. Надання та пересилання готового товару (як зразка), та його повернення здійснюється за кошти Учасника. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовника, Пропозиція повертається на кваліфікацію та відхиляється повідомляємо наступне. Згідно з пунктом 44 Особливостей 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Таким чином, законодавство чітко визначає, що тендерна пропозиція учасників подається виключно через електронну систему закупівель, та чітко визначає підстави для відхилення пропозицій учасників та переможців. Проте, вищевказана вимога ставить нашу компанію у заздалегідь дискримінаційне становище по відношенню до учасників, що планують запропонувати Засоби радіоелектронної боротьби «Синиця 3.5К» оскільки у такому випадку вимогами документації не передбачено надання зразок товару. Документація не містить порядок проведення тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин може на власний розсуд встановити невідповідність товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, що перешкоджає учасникам належним чином сформувати свої цінові пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Зауважимо, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Також відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електр онною системою закупівель. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Чинне законодавство не передбачає надання учасниками чи переможцями процедури закупівлі будь-якого зразку товару. Крім того, умова документації знову ж таки стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент продукції, що відповідно тягне додаткові витрати для участі в тендері для таких учасників, у порівнянні з учасником, який запропонує предмет закупівлі, визначений оголошенням. Аналогічної позиції дотримується також і АМКУ у своєму рішенні № 3002-р/пк-пз від 26.02.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-02-11-014546-a Враховуючи викладене, зразок товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена Враховуючи викладене, оскільки зазначені вимоги порушують права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо надання фото товару і сертифікат повинен бути виданий не менше ніж за один рік до дати проведення тендеру та залишатися дійсним на момент проведення тендеру та вимогу Замовника у разі визнання переможцем Учасника який запропонував еквівалент товару, Учасник з моменту визнання його переможцем до моменту укладання Договору надає Замовнику зразок товару, для випробування та тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. Строк надання зразків товару повинен становити три календарні дні з дня направлення листа Замовником Учаснику. Надання та пересилання готового товару (як зразка), та його повернення здійснюється за кошти Учасника. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовника, Пропозиція повертається на кваліфікацію та відхиляється
Відповідь: Розглянувши Ваше звернення щодо вимоги про надання сертифікату ISO 9001:2015: Вимога про надання сертифіката ISO 9001:2015 встановлена Замовником не як самостійний кваліфікаційний критерій, а як документальне підтвердження належного рівня організації виробничих або управлінських процесів, що є релевантним при виконанні договору за предметом закупівлі. Так, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, вказана вимога є такою, що не суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель. Щодо вимоги про надання зразку запропонованого товару: Замовник при розробці тендерної документації керувався положеннями статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 28 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, які передбачають право Замовника встановлювати технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Водночас, уся тендерна документація формується відповідно до принципів, викладених у статті 5 Закону, зокрема принципу недискримінації учасників. Встановлена Замовником вимога про надання зразка товару не є частиною тендерної пропозиції, не впливає на її подання через електронну систему закупівель та застосовується виключно у випадку, якщо учасник, визначений переможцем, запропонував еквівалент продукції. Така вимога спрямована на забезпечення фактичної відповідності еквіваленту заявленим технічним та якісним характеристикам, враховуючи, що в окремих випадках вербальний опис або специфікація не дозволяє повноцінно оцінити споживчі або технічні властивості (зокрема, в частині форм-фактора, взаємозамінності, сумісності, ергономіки тощо). Тестування або перевірка еквіваленту після визначення переможця не є частиною процедури оцінювання тендерної пропозиції, а отже, не суперечить ст. 26 Закону та не підмінює етап кваліфікації учасника або розгляду тендерних пропозицій через електронну систему. Це є додатковий механізм підтвердження об’єктивної відповідності конкретного товару – і лише в разі, якщо запропоновано еквівалент. Разом з тим, Замовник не вимагає надання зразків від учасників, які пропонують товар, прямо зазначений у тендерній документації як бажаний або базовий, оскільки у такому випадку можливість його ідентифікації, перевірки та верифікації через публічні джерела є очевидною. Це створює об’єктивно обґрунтовану різницю у підходах, а не дискримінацію. Щодо твердження про можливість суб’єктивної оцінки зразка — повідомляємо, що Замовник передбачив офіційне документальне оформлення результатів випробування у вигляді протоколу, а оцінка проводиться виключно з точки зору відповідності вимогам технічної специфікації. Учасник має право бути присутнім при тестуванні зразка, а в разі незгоди з результатами — звернутися із відповідною скаргою до органу оскарження. Окрім зазначеного, відповідно до п. 42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Відповідно до пп. 3 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Таким чином, для підтвердження інформації, наданої Переможцем щодо технічних характеристик запропонованого еквівалента товару, Замовника має право звернутись до Переможця для отримання зразка запропонованого з метою підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції Переможця, що не суперечить вимогам чинного Закону та Особливостей. Відтак, вимога про надання зразка продукції переможцем, що пропонує еквівалент, є: - обґрунтованою з точки зору предмета закупівлі та потреб Замовника; - пропорційною, оскільки не застосовується до всіх учасників і не вимагається до подання тендерної пропозиції; - такою, що не суперечить ст. 5, 22, 26 Закону та п. 44 Особливостей, оскільки не є підставою для відхилення на етапі кваліфікації без належної процедури встановлення невідповідності. Дякуємо за Ваше звернення та зацікавленість у забезпеченні відкритості та законності процедур закупівель.
Дата відповіді: 27.06.2025 15:16
Відповідь надана

Вимога про усунення дискримінаційних умов тендерної документації частина 1

Номер: 2870c7c5d89548ecb2d644ade9e2a25a
Дата опублікування: 27.06.2025 08:36
Опис: Тендерна документація Замовника містить вимогу для підтвердження технічних характеристик на засіб радіоелектронної боротьби у разі якщо Учасником пропонується еквівалент товару надати фото товару та сертифікат повинен бути виданий не менше ніж за один рік до дати проведення тендеру та залишатися дійсним на момент проведення тендеру та у разі визнання переможцем Учасника який запропонував еквівалент товару, Учасник з моменту визнання його переможцем до моменту укладання Договору надає Замовнику зразок товару, для випробування та тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. Строк надання зразків товару повинен становити три календарні дні з дня направлення листа Замовником Учаснику. Надання та пересилання готового товару (як зразка), та його повернення здійснюється за кошти Учасника. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовника, Пропозиція повертається на кваліфікацію та відхиляється. Наше підприємство має на меті запропонувати еквівалент засобу радіоелектронної боротьби - система РЕБ «Sagribs», що повністю відповідає вимогам тендерної документації. Проте, вищевказані вимоги ставлять нашу компанію у заздалегідь дискримінаційне становище по відношенню до учасників, що планують запропонувати Засоби радіоелектронної боротьби «Синиця 3.5К» оскільки у такому випадку вимогами документації не передбачено надання у складі пропозиції фото товару. Щодо вимоги надати фото запропонованого Учасником товару, оскільки саме по собі фото є зразком товару в певному розумінні, відповідно воно не може бути складовою тендерної пропозиції учасника в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету в своєму рішенні № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 висновком якого є наявність у Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже ненадання фото не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей. Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників. Ст. 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками фото товару та вимогу щодо його наявності в будь-якій кількості на етапі подання заявки Учасником. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, а саме принцип об’єктивності і неупередженості прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, що може порушити наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Відповідь: Розглянувши Ваше звернення щодо визнання дискримінаційною вимоги про надання фотографій товару у складі тендерної пропозиції, повідомляємо наступне. Щодо вимоги про надання фото товару: Замовником при формуванні тендерної документації було дотримано принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо недискримінації учасників, відкритості та прозорості процедур, об'єктивності та неупередженості прийняття рішень. Встановлення вимоги щодо надання фото товару має на меті виключно забезпечення належної ідентифікації запропонованого товару, перевірки його відповідності технічним характеристикам, виключення неоднозначного тлумачення пропозицій та запобігання наданню учасниками умовних або типових описів, які не дозволяють здійснити об’єктивне порівняння. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації можуть бути зазначені плани, креслення, малюнки чи інші візуальні матеріали у разі потреби. Таким чином, сам Закон прямо допускає використання візуальних елементів у складі технічної документації, а отже — не забороняє вимогу надання фото продукції, якщо така вимога логічно випливає з характеру предмета закупівлі та спрямована на досягнення належного рівня визначеності пропозицій. Також зауважимо, що надання фото не прирівнюється до вимоги підтвердження фактичної наявності товару у володінні Учасника на момент подання тендерної пропозиції. Фото має ілюстративний характер і не є підтвердженням наявності продукції на складі. Замовник не вимагає від учасників надати товар чи підтвердження його наявності до моменту укладення договору, що повністю відповідає вимогам ст. 25 Закону. Щодо згаданого Вами рішення АМКУ №13149-р/пк-пз від 10.06.2021 — повідомляємо, що висновки колегії Комітету завжди оцінюються у контексті конкретної закупівлі, а не мають загального обов'язкового нормативного характеру. Зазначена вимога в нашій процедурі встановлена виключно для підвищення прозорості та запобігання формальним поданням загальних специфікацій, які не дозволяють точно ідентифікувати продукцію. У разі якщо запропонована продукція виробляється за індивідуальним замовленням — Учасник має можливість надати зображення аналогічного товару, на який вона посилається, технічного зразка, прототипу або виробу, який відповідає заявленим характеристикам. Вимога щодо фото у цьому випадку не перешкоджає участі, а лише підвищує якість комунікації та об'єктивність розгляду тендерних пропозицій. З огляду на викладене, вважаємо встановлену вимогу такою, що: - не порушує вимог ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»; - є логічною та обґрунтованою з урахуванням предмета закупівлі; - не обмежує конкуренцію та не встановлює дискримінаційних вимог до учасників.
Дата відповіді: 27.06.2025 15:12
Відповідь надана

Вимога прибрати дискрімінаційні вимоги

Номер: e9f1607546eb4ee0a293ff05ace32841
Дата опублікування: 26.06.2025 17:46
Опис: Доброго дня! З аналізу тендерної документації встановлено наявність умов, які є дискримінаційними, а саме: Обов’язкове подання ТУ (перша сторінка) та сертифіката ISO 9001:2015, виданого не менше ніж за рік до дати проведення тендеру. 🔺 Така вимога є необґрунтованою, оскільки сертифікати, видані менше ніж рік тому, також дійсні та підтверджують наявність системи управління якістю. Обмеження строком дії сертифіката є штучним бар’єром, що обмежує участь нових або оновлених виробництв. Вимога надання великого обсягу фото товару в складі тендерної пропозиції. 🔺 У випадку виготовлення продукції під замовлення, надання повного фотозвіту до моменту виробництва є технічно неможливим. Це створює нерівні умови для постачальників, які виготовляють продукцію відповідно до ТЗ лише після перемоги в тендері. ⚖️ Просимо врахувати: Згідно зі ст. 5 та ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити умов, які можуть обмежити конкуренцію або дискримінувати учасників. ❗️ ПРОСИМО: Уточнити або вилучити вимогу щодо строку видачі сертифікату ISO 9001. Надати можливість підтвердження відповідності товару через технічну документацію, специфікацію або інші документи — без обов’язкового надання повного фотозвіту до моменту виготовлення продукції. У разі відсутності реагування залишаємо за собою право звернення до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: З огляду на викладене, Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства з дотриманням всіх принципів закріплених в статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дякуємо
Дата відповіді: 27.06.2025 15:09
Відповідь надана

ВИМОГА про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 8fc99a01908f4ab599a9e0e1b1033d19
Дата опублікування: 26.06.2025 17:43
Опис: Оскаржувані вимоги: Обов’язкове подання ТУ (перша сторінка) та сертифіката відповідності ISO 9001:2015, виданого не менше як рік тому. 🔺 Таке обмеження є штучним та дискримінаційним, адже сертифікат якості може бути дійсним незалежно від терміну його отримання. ISO 9001 не є обов’язковим для всіх виробників в Україні. Відповідно до законодавства, наявність чи відсутність цього сертифіката не може бути підставою для автоматичного відхилення. Вимога обов’язкового подання великої кількості фото (12+ позицій), включаючи конструктивні елементи товару. 🔺 Такий перелік неможливо надати при постачанні виробів, які виготовляються виключно під замовлення. Вимога фактично вимагає, щоб товар вже існував до моменту подання пропозиції, що суперечить принципу добросовісної конкуренції. Відповідно до ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також, згідно з ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, які необґрунтовано обмежують конкуренцію. Установлення вищезазначених вимог порушує принцип недискримінації учасників та створює умови, за яких участь у закупівлі може взяти лише один або обмежене коло учасників, що суперечить основам публічних закупівель. Вимагаємо: 1.Вилучити вимогу щодо обов’язкової наявності ISO 9001:2015 у всіх учасників на момент подання пропозиції. 2.Вилучити або зробити опціональною вимогу щодо подання фото товару до його виготовлення. У разі відсутності належного реагування залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України із відповідною скаргою щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та виявлений інтерес до участі в закупівлі Щодо вимоги про надання фотографій усіх елементів товару у складі тендерної пропозиції повідомляємо наступне: Встановлення зазначеної вимоги має на меті забезпечення можливості попередньої візуальної оцінки запропонованого товару, зокрема — відповідності його конструктивних, ергономічних та функціональних характеристик вимогам технічної специфікації. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, така вимога є обґрунтованою та відповідає принципам відкритості і прозорості закупівель. Надання фотоматеріалів не замінює, а лише доповнює описові документи та технічні характеристики, дозволяючи замовнику об’єктивніше оцінити пропозицію. Разом з тим, звертаємо увагу, що тендерна документація не містить вимоги щодо виготовлення товару виключно для фотозйомки до моменту укладення договору. Допускається надання фото продукції, що вже була виготовлена раніше та відповідає заявленим характеристикам. Щодо вимоги про надання у складі тендерної пропозиції зареєстрованих технічних умов (ТУ), сертифікатів якості, сертифіката відповідності системі ISO 9001:2015 тощо, повідомляємо наступне: Зазначені документи встановлені з метою підтвердження спроможності учасника забезпечити виготовлення та постачання продукції належної якості відповідно до вимог технічної специфікації. Такі документи не обов’язково мають бути видані саме на продукцію, що пропонується до закупівлі, але можуть стосуватися загальної системи управління якістю, серійного виробництва або ідентичної продукції. Разом з тим, Замовник не вимагає, щоб документи були видані не пізніше певної дати або підтверджували обов’язково чинність виключно ТУ. У разі роботи за міжнародними стандартами або технічними регламентами, учасник має можливість подати відповідні підтверджуючі документи, що узгоджуються з профілем його виробництва. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів якості, ISO 9001 чи інших документів не є дискримінаційною, а передбачена для забезпечення належного технічного рівня пропозицій та можливості їх якісного оцінювання.
Дата відповіді: 27.06.2025 15:05