-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стельовий підйомник GH1 з підйомним кронштейном, підвісною рейковою та зарядною системами або еквівалент (НК 024:2023: 38129 Система підіймання та перенесення пасажира повітряним шляхом); Кабіна для підвісної терапії або еквівалент (НК 024:2023: 37480 Підвіски/ремені для системи підіймання пацієнтів загального призначення); Сходи з похилою площиною або еквівалент (НК 024:2023: 63227 - Пристрій для реабілітації ходи з опором руху, якщо вони призначені для тренування ходи з опором); Кушетка з регулюванням висоти або еквівалент (НК 024 : 2023 32264 - Стіл/кушетка масажна з живленням від мережі); Реабілітаційний комплекс РК-1 або еквівалент НК 024:2023 - 30908 (Пристрій для тренування координації реабілітаційний); Стіл для вертикалізації або еквівалент (НК 024:2023: 41073 - Параподіум вертикалізатор) Код ДК 021:2015 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Засоби реабілітації)
Завершена
910 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 550.00 UAH
Період уточнення:
24.06.2025 17:08 - 29.06.2025 00:00
Відповідь надана
Додаток 3. до вимоги щодо усунення Замовником дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
ed6a2b121f60495bba4e044a10682961
Дата опублікування:
27.06.2025 09:53
Опис:
Стіл для вертикалізації або еквівалент (НК 024:2023: 41073 - Параподіум вертикалізатор)
п.1.4. Медико-технічна вимога Замовника
Розмір робочої поверхні, мм – 800/2000
Запропоновані зміни
Дана вимога є надмірною і сформульована таким чином, щоб обмежити коло потенційних учасників.
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.4 щодо ширини робочої поверхні та викласти п. 1.4 у наступній редакції:
«Розмір робочої поверхні, мм – не менше 750/2000».
Такі зміни розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати Стіл для вертикалізації з різними конструкційними особливостями.
Коментар
Важливим параметром стола для вертикалізації є його довжина, яка визначає обмеження по зросту пацієнта. Ширина у різних виробників може бути різною, тому важливе формулювання «не менше»
п.1.7. Медико-технічна вимога Замовника
Діапазон кута вертикалізації від 0 до 90.
Запропоновані зміни
Дана вимога є надмірною по максимальному куту і сформульована таким чином, щоб звузити коло потенційних учасників.
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.7 щодо кута вертикалізації та викласти п. 1.7 у наступній редакції:
«Діапазон кута вертикалізації від 0° до не менше ніж 85°».
Такі зміни розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати Стіл для вертикалізації з різними конструкційними особливостями.
Коментар
Різні виробники в конструкції свого стола забезпечили максимальний кут вертикалізації від 85 до 90°. Це невелика різниця, яка не впливає на якість процедури, оскільки на практиці Стіл для вертикалізації використовується на ранніх етапах за частіше на невеликих кутах до 60°.
Відповідь:
Стіл для вертикалізації використовується на різних етапах лікування. Якщо на ранніх етапах реабілітації використовується вертикалізація під меншими кутами то подальше лікування потребує використання максимальної вертикалізації до 90° включно. Повна вертикалізація є важливим етапом реабілітації та забезбечується рухом від 0 до 90°.
Розміри та кут нахилу відповідають фізіологічним особливостям пацієнтів та специфіці реабілітаційних програм. Кут 90° забезпечує повну вертикалізацію у разі потреби. Мінімальні відхилення у виробників не обмежують участь за умови подання еквіваленту з відповідним обґрунтуванням.
Дата відповіді:
30.06.2025 09:25
Відповідь надана
Додаток 2. до вимоги щодо усунення Замовником дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
8e0061f5adea461ca4eca70281654e17
Дата опублікування:
27.06.2025 09:46
Опис:
Стельовий підйомник GH1 з підйомним кронштейном, підвісною рейковою та зарядною системами або еквівалент (НК 024:2023: 38129 Система підіймання та перенесення пасажира повітряним шляхом)
п.1.2. Медико-технічна вимога Замовника
Довжина стельового підйомника не менше 350 мм
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, описує довжину Стельового підйомника GH1, виробництва Guldmann (Данія), обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати іншу модель. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни та виключити п. 1.2.
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі, розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати стельові підйомники з різними конструкційними особливостями.
Коментар
Формулювання «не менше» погіршує предмет закупівлі, адже вимагає якомога більшого приладу, хоча чим менший за розміром підйомник – тим легше його пересувати по рейці.
п.1.3. Медико-технічна вимога Замовника
Ширина стельового підйомника не більше 195 мм
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, описує ширину Стельового підйомника GH1, виробництва Guldmann (Данія), обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати модель іншої форми. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни та виключити п. 1.3.
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі, розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати стельові підйомники різної форми.
Коментар
Ширина підйомника абсолютно ніяк не впливає на якість терапії. А оскільки підйомники світових виробників можуть мати форму як куба так і кулі, то не цей параметр не може бути загальною вимогою.
п.1.8. Медико-технічна вимога Замовника
Стельовий підйомник повинен бути укомплектований нікель-метал-гідридною акумуляторною батареєю
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, описує хімічний склад акумулятора Стельового підйомника GH1, виробництва Guldmann (Данія), обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати іншу модель. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.8 щодо типу акумулятора та викласти п. 1.8 у наступній редакції: «Стельовий підйомник повинен бути укомплектований акумуляторною батареєю».
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі і розширюють коло потенційних учасників.
Коментар
Різні виробники використовують різні типи акумуляторних батарей. Ключове те, що акумулятор має бути і не важливо який його хімічний склад: нікель, літій чи свинець.
п.1.9. Медико-технічна вимога Замовника
Період повної перезарядки акумуляторної батареї не більше 3 годин
Запропоновані зміни
Дана вимога є надмірною і сформульована таким чином, щоб обмежити коло потенційних учасників.
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.9 щодо періоду перезарядки та викласти п. 1.9 у наступній редакції: «Період повної перезарядки акумуляторної батареї не більше 5 годин».
Такі зміни ніяк нe погіршують предмет закупівлі, розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати реабілітаційні велосипеди з різними конструкційними особливостями.
Коментар
Всі виробники при проектуванні стельового підйомника розраховують ємність акумулятора таким чином, щоб було забезпечено роботу підйомника протягом всього робочого дня терапевта, а заряджання триває протягом ночі та в неробочі години відділення. Ця вимога не є важливою, оскільки підйомники заряджаються протягом всієї ночі.
п.1.15. Медико-технічна вимога Замовника
Максимальна кількість підйомів на висоту 1 м. при навантаженні 85кг. повинна складати не менше 55 разів без підзарядки акумуляторної батареї
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, описує можливість акумулятора Стельового підйомника GH1, виробництва Guldmann (Данія), обмежує коло потенційних учасників точністю формулювання та нівелює можливість запропонувати іншу модель. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.15 щодо типу акумулятора та викласти п. 1.15 у наступній редакції: «Максимальна кількість підйомів повинна складати не менше 55 разів без підзарядки акумуляторної батареї».
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі і розширюють коло потенційних учасників.
Коментар
Висота 1 м та навантаження 85 кг описують умови тестування акумулятора, проведені виробником Guldmann (Данія). Інші виробники можуть проводити цей тест на всю довжину ременя або при навантаженні 100 кг. Ключове для терапевта – це кількість підйомів за робочий день до наступної зарядки.
Відповідь:
п.1.2. Медико-технічна вимога Замовника
Довжина стельового підйомника не менше 350 мм
Медико-технічна вимога в п.1.2. про те, що довжина стельового підйомника не менше 350 мм. забезпечує можливість розміщення в корпусі стельового підйомника якісних комплектуючих. В корпусі стельового підйомника повинен бути розміщений якісний двигун, якісна акумуляторна батарея, підйомний ремінь достатньої довжини та якісна електроніка.
п.1.3. Медико-технічна вимога Замовника
Ширина стельового підйомника не більше 195 мм
Медико-технічна вимога в п.1.3. про те, що ширина стельового підйомника не більше 195 мм забезпечує естетичний вигляд стельового підйомника, який буде знаходитись під рейкою та бути не надто широким.
п.1.8. Медико-технічна вимога Замовника
Стельовий підйомник повинен бути укомплектований нікель-метал-гідридною акумуляторною батареєю
Медико-технічна вимога в п.1.8. про те, що стельовий підйомник повинен бути укомплектований нікель-метал-гідридною акумуляторною батареєю забезпечує вимогу до стельового підйомника, щоб він був укомплектований якісною та «довговічною» нікель-метал-гідридною акумуляторною батареєю, а не дешевою та такою, що вийде швидко з ладу, наприклад свинцевою.
п.1.9. Медико-технічна вимога Замовника
Період повної перезарядки акумуляторної батареї не більше 3 годин
Медико-технічна вимога в п.1.9. про те, що період повної перезарядки акумуляторної батареї не більше 3 годин, - забезпечить більшу можливість застосування підйомника для надання реабілітаційних процедур, а не тримання його на зарядці.
п.1.15. Медико-технічна вимога Замовника
Максимальна кількість підйомів на висоту 1 м. при навантаженні 85кг. повинна складати не менше 55 разів без підзарядки акумуляторної батареї
Медико-технічна вимога в п.1.9. про те, що максимальна кількість підйомів на висоту 1 м. при навантаженні 85кг. повинна складати не менше 55 разів без підзарядки акумуляторної батареї, - забезпечить максимальне використання підйомника в реабілітаційному процесі на одному заряді.
Дата відповіді:
30.06.2025 09:25
Відповідь надана
Додаток 1. до вимоги щодо усунення Замовником дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
7536af219d9044908f7e83931f5eac97
Дата опублікування:
27.06.2025 09:33
Опис:
п.1.2. Медико-технічна вимога Замовника
Рама повинна бути виготовлена з міцного металу, а сітка з прута товщиною не менше 6 мм., для забезпечення надійності під час проведення сеансу кінезітерапії
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, обмежує коло потенційних учасників за товщиною прута. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.2 та викласти п. 1.2 у наступній редакції: «Рама повинна бути виготовлена з міцного металу, а сітка з прута, для забезпечення надійності під час проведення сеансу кінезітерапії».
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі і розширюють коло потенційних учасників.
Коментар
Забезпечення надійності конструкції сформульовано в п. 1.8, саме максимально можлива вага пацієнта є головним критерієм надійності. Різні виробники реалізовують міцність конструкції по-різному, товщина прута не є визначальною.
п.1.5. Медико-технічна вимога Замовника
Кабіна для підвісної терапії повинна включати комплект аксесуарів, який складається з:
Мотузка – довжина 1600 мм - 14 шт.;
Мотузка – довжина 960 мм - 6 шт.;
Мотузка – довжина 2450 мм - 1 шт.;
Мотузка – довжина 5720 мм - 1 шт.;
Мотузка – довжина 3750 мм - 2 шт.;
Мотузка – довжина 5000 мм - 1 шт.;
Підвіска для передпліччя і гомілки 100x420мм - 6 шт.;
Підвіска для стегна і руки 145x540 мм - 6 шт.;
Підвіска для тазу 230x750 мм - 2 шт.;
Підвіска для грудної клітини 225x675/340x100 мм - 1 шт.;
Підвіска для голови 150x530 мм - 1 шт.;
Підвіска для ніг 75x610 мм - 4 шт.;
Подвійна підвіска з підкладками 160x80мм, ремінь 40х1350 мм - 4 шт.;
Ремінь для підйому тазу універсальний 1330x170 мм - 1 шт.;
Фіксатор для стопи - 2 шт.;
Ремінь потрійний для стабілізації попереку або грудної клітини - 1шт.;
Ремінь для стабілізації грудної клітини - 1 шт.;
Ремінь для стабілізації гомілки - 2 шт.;
Ремінь подвійний для стабілізації руки та передпліччя - 2 шт.;
Ремінь подвійний для стабілізації стегна - 1 шт.;
Петля Глісона - 1 шт.;
Гиря м’яка 0,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 1 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 1,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 2 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 2,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 3 кг - 1 шт.;
Гиря м’яка 4 кг - 1 шт.;
Гачок S-подібний - 60 шт.
Запропоновані зміни
Дана вимога є надмірною, комплект аксесуарів сформульовано занадто точно, таким чином, щоб обмежити коло потенційних учасників.
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.5 щодо комплекту аксесуарів та викласти п. 1.5 у наступній редакції:
«Кабіна для підвісної терапії повинна включати комплект аксесуарів, який складається з:
Мотузка – довжина 1600 мм – не менше 8 шт.;
Мотузка – довжина 960 мм – не менше 6 шт.;
Мотузка – довжина 5720 мм – не менше 1 шт.;
Мотузка – довжина 3750 мм – не менше 2 шт.;
Підвіска для передпліччя і гомілки 100x420мм – не менше 4 шт.;
Підвіска для стегна і руки 145x540 мм – не менше 4 шт.;
Підвіска для тазу 230x750 мм - не менше 2 шт.;
Підвіска для грудної клітини 225x675/340x100 мм – не менше 1 шт.;
Підвіска для голови 150x530 мм – не менше 1 шт.;
Підвіска для ніг 75x610 мм – не менше 4 шт.;
Подвійна підвіска з підкладками 160x80мм, ремінь 40х1350 мм – не менше 2 шт.;
Ремінь для підйому тазу універсальний 1330x170 мм - не менше 1 шт.;
Фіксатор для стопи – не менше 1 шт.;
Гиря м’яка 0,5 кг – не менше 2 шт.;
Гиря м’яка 1 кг - не менше 2 шт.;
Гиря м’яка 1,5 кг - не менше 2 шт.;
Гиря м’яка 2 кг - не менше 2 шт.;
Гиря м’яка 2,5 кг - не менше 2 шт.;
Гиря м’яка 3 кг - не менше 1 шт.;
Гачок S-подібний - не менше 30 шт.».
Такі зміни розширюють коло потенційних учасників та дозволяють запропонувати Кабіну для підвісної терапії з різними варіантами комплектації та кількістю аксесуарів.
Коментар
Комплектація аксесуарів кабіни точно визначає кількість кожного виду. Таке формулювання не дає можливості учасникам запропонувати різні варіації комплектації від базового набору для підвішування всього тіла до розширеного комплекту з запасними аксесуарами. Запропонована редакція описує все необхідне для проведення підвішування всього тіла і якісного надання послуги.
п.1.6. Медико-технічна вимога Замовника
Кабіна для підвісної терапії повинна бути шириною не менше 200 см, глибиною не менше 200 см, висотою не менше 203 см
Запропоновані зміни
Дана вимога є дискримінаційною, обмежує коло потенційних учасників за висотою кабіни. Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо внести зміни до п. 1.6 та викласти п. 1.6 у наступній редакції: «Кабіна для підвісної терапії повинна бути шириною не менше 200 см, глибиною не менше 200 см, висотою не менше 200 см».
Такі зміни - ніяк не погіршують предмет закупівлі і розширюють коло потенційних учасників.
Коментар
Кабіна для підвісної терапії розміром 200х200х200 см є стандартом серед світових виробників. Розмір 203 см ніяким чином не покращує якість терапії, лише обмежує коло учасників.
Відповідь:
п.1.2. Медико-технічна вимога Замовника:
Медико-технічна вимога в п.1.2. про те, що Рама повинна бути виготовлена з міцного металу, а сітка з прута товщиною не менше 6 мм., для забезпечення надійності під час проведення сеансу кінезітерапії, - не є дискримінаційною. Дана вимога забезпечить пропозицію від Учасників лише якісної Кабіни для підвісної терапії, яка буде мати міцну структуру. Кабіна, виконана з тонкого прута не надійна та не стабільна, що може негативно вплинути на реабілітаційний процес під час проведення кінезотерапевтичних вправ. Саме до прутів сітки Кабіни для підвісної терапії кріпляться всі аксесуари (Мотузки, Підвіски, Ремені…). Саме на прути сітки Кабіни для підвісної терапії здійснюється основне навантаження під час проведення кінезотерапевтичних вправ. Учасники мають змогу запропонувати лише якісні Кабіни для підвісної терапії, сітка яких виготовлена з прута товщиною 6 мм. або більше.
п.1.5. Медико-технічна вимога Замовника
Медико-технічна вимога в п.1.6. про те, що Кабіна для підвісної терапії повинна включати комплект аксесуарів, який складається з:
Мотузка – довжина 1600 мм - 14 шт.;
Мотузка – довжина 960 мм - 6 шт.;
Мотузка – довжина 2450 мм - 1 шт.;
Мотузка – довжина 5720 мм - 1 шт.;
Мотузка – довжина 3750 мм - 2 шт.;
Мотузка – довжина 5000 мм - 1 шт.;
Підвіска для передпліччя і гомілки 100x420мм - 6 шт.;
Підвіска для стегна і руки 145x540 мм - 6 шт.;
Підвіска для тазу 230x750 мм - 2 шт.;
Підвіска для грудної клітини 225x675/340x100 мм - 1 шт.;
Підвіска для голови 150x530 мм - 1 шт.;
Підвіска для ніг 75x610 мм - 4 шт.;
Подвійна підвіска з підкладками 160x80мм, ремінь 40х1350 мм - 4 шт.;
Ремінь для підйому тазу універсальний 1330x170 мм - 1 шт.;
Фіксатор для стопи - 2 шт.;
Ремінь потрійний для стабілізації попереку або грудної клітини - 1шт.;
Ремінь для стабілізації грудної клітини - 1 шт.;
Ремінь для стабілізації гомілки - 2 шт.;
Ремінь подвійний для стабілізації руки та передпліччя - 2 шт.;
Ремінь подвійний для стабілізації стегна - 1 шт.;
Петля Глісона - 1 шт.;
Гиря м’яка 0,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 1 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 1,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 2 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 2,5 кг - 2 шт.;
Гиря м’яка 3 кг - 1 шт.;
Гиря м’яка 4 кг - 1 шт.;
Гачок S-подібний - 60 шт.
Саме такий перелік аксесуарів є оптимальним для проведення вправ для підвісної терапії.
п.1.6. Медико-технічна вимога Замовника
Медико-технічна вимога в п.1.6. про те, що Кабіна для підвісної терапії повинна бути шириною не менше 200 см, глибиною не менше 200 см, висотою не менше 203 см, - не є дискримінаційною. Вимога до висоти Кабіни для підвісної терапії не менше 203 см забезпечить збільшення діапазону пацієнтів з великим зростом, понад два метри, отримувати процедури кінезотерапевтичних вправ. Зменшуючи вимогу до висоти Кабіни для підвісної терапії ми тим самим унеможливимо отримання кінезотерапевтичних вправ для певного діапазону пацієнтів з великим зростом.
Дата відповіді:
30.06.2025 09:24
Відповідь надана
Вимога щодо усунення Замовником дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
9d783c50cd804aa69e373203e690adae
Дата опублікування:
27.06.2025 09:19
Опис:
Шановний замовнику!
Ваша тендерна документація містить ознаки дискримінаційних умов, що обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь альтернативних постачальників, які пропонують рівноцінну продукцію. Наголошую, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Окрім того, Закон вимагає зазначення функціональних характеристик продукції, а не конкретних товарних ознак.
Але, стосовно цих торгів, ми вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, є дискримінаційними та порушують наші права, зокрема право на рівну та добросовісну конкуренцію.
Після ознайомлення зі змістом тендерної документації, було встановлено, що окремі положення містять необґрунтовані обмеження, які унеможливлюють участь у процедурі закупівлі, навіть за наявності у потенційних учасників (у тому числі Скаржника) реального наміру і можливості виконати умови закупівлі.
Крім того, деякі вимоги документації суперечать положенням чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, що, у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів учасників.
Скаржник не погоджується з викладеними у тендерній документації умовами, оскільки вбачає у них порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема статті 5, яка гарантує забезпечення принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини 4 статті 22 цього Закону, тендерна документація не повинна містити положень, що обмежують конкуренцію або дискримінують учасників. Метою Закону, серед іншого, є створення відкритого конкурентного середовища та стимулювання добросовісної конкуренції.
У Додатку 3 до тендерної документації під назвою «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (далі – Технічна специфікація) Замовником встановлені, на думку Скаржника, дискримінаційні вимоги. Зокрема, у технічній специфікації наведено перелік жорстко визначених характеристик товару, які значно звужують можливість участі для більшості потенційних учасників та створюють штучні бар’єри для конкуренції.
Вищевказані технічні характеристики товару, попри формальне використання терміну «або еквівалент», фактично обмежують участь інших потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Відповідно, пропозиції учасників, які не відповідають цим жорстко визначеним показникам, будуть дискваліфіковані як такі, що не відповідають технічним вимогам.
Фактично, ці технічні характеристики підібрані таким чином, що підходять лише для продукції одного конкретного виробника.
Встановлення таких вимог суттєво обмежує право інших учасників запропонувати обладнання, яке за медико-технічними та якісними параметрами є еквівалентним замовленим. Отже, такі умови є дискримінаційними і порушують основоположний принцип публічних закупівель — недискримінацію учасників.
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону щодо визначення інформації, яку повинна містити Тендерна документація, є «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону», таким чином, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в тендерній документації вимог, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації для потенційних учасників процедури закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, Скаржник дійшов висновку, що технічні вимоги, викладені Замовником у тендерній документації, унеможливлюють його участь, а також участь інших потенційних учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Замовником технічні вимоги до предмета закупівлі не відповідають законодавству України, порушують законні права та інтереси потенційних учасників торгів, а також створюють переваги для одного виробника та/або учасника.
Водночас, якщо хоча б одному параметру товару, визначеному тендерною документацією, відповідає продукція лише певного виробника, взяти участь у Закупівлі закупівлі можуть лише суб’єкти господарювання, які запропонують саме продукцію цього виробника, що також є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі й Скаржника.
Скаржник має бажання прийняти участь у вказаній закупівлі, і, можливо, запропонує найбільш вигідну пропозицію, проте враховуючи умови, встановлені Замовником, пропозиція може бути безпідставно та необґрунтовано відхилена через невідповідність заздалегідь дискримінаційним умовам тендерної документації, яка була свідомо розроблена Замовником.
Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник вважає, що наведені вимоги замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти звернення до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки до звернення — Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Табл.1. Скарга Кабіна (документальні докази до Скарги).
2. Табл.2. Скарга Стельовий підйомник (документальні докази до Скарги).
3. Табл.3. Скарга Стіл вертикалізатор (документальні докази до Скарги).
В разі ігнорування нашого звернення стосовно порушення Закону та не усунення дискримінаційних вимог, ми будемо змушені звернутись зі скаргою до АМКУ.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення щодо роз’яснення окремих технічних вимог тендерної документації в межах процедури закупівлі №UA-2025-06-24-013182-a.
Повідомляємо наступне:
Всі технічні вимоги до предмета закупівлі сформовані виключно виходячи з реальних потреб закладу, специфіки експлуатації обладнання у відповідних умовах, досвіду роботи з подібним устаткуванням та необхідності забезпечення безпеки, ефективності та довготривалого використання.
Водночас звертаємо увагу, що вся тендерна документація містить формулювання "або еквівалент", що повністю відповідає ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Таким чином, відсутні положення, що обмежують конкуренцію чи дискримінують учасників. Усі потенційні постачальники можуть подавати пропозиції з еквівалентними технічними характеристиками із відповідним технічним обґрунтуванням.
Таким чином, твердження щодо дискримінаційного характеру умов не є обґрунтованими, а зазначені вимоги залишаються чинними.
Дата відповіді:
30.06.2025 09:23