-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 39150000-8 - Меблі та приспособи різні Меблі різні
Завершена
696 087.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 960.87 UAH
мін. крок: 1% або 6 960.87 UAH
Період уточнення:
24.06.2025 11:13 - 29.06.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в закупівлі
Номер:
f3c7fde091d748acb4c1b937fd65999c
Дата опублікування:
27.06.2025 16:50
Опис:
Шановний Замовнику,
У складі тендерної документації до вищезазначеної закупівлі передбачено обов’язкову вимогу щодо надання учасником:
Протоколу випробувань на крайку ПВХ 22/0,6 мм та 22/2 мм щодо абсолютної деформації при вдавлюванні, зміни лінійних розмірів під час нагрівання, міцності при розтягуванні та стійкості до удару, виданого органом, акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ);
Сертифіката відповідності вимогам ДСТУ Б В.2.7-146:2008 на вищевказану крайку, також виданого органом оцінки відповідності, акредитованим НААУ.
Обґрунтування дискримінаційності:
Зазначені вище вимоги суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
1. Порушення принципу недискримінації учасників
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення закупівель замовник зобов’язаний дотримуватися принципів добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників.
Вимога надати сертифікати та протоколи не на предмет закупівлі (готові меблі), а лише на окремі його складові, зокрема крайку ПВХ, яка не є окремим об'єктом закупівлі, обмежує доступ учасників до процедури, які можуть постачати готову продукцію, що відповідає технічним характеристикам, але не мають окремих сертифікатів саме на використану сировину.
2. Невідповідність предмету закупівлі
Предметом закупівлі є готовий виріб (меблі), а не матеріал (ПВХ крайка). Натомість вимога надання документів виключно на компонент товару не має логічного чи правового обґрунтування, якщо не доведено критичності саме цього елементу у технічному функціонуванні виробу.
Подібна вимога є надмірною, не пропорційною предмету закупівлі та не відповідає положенням частини третьої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію.
3. Відсутність можливості подати еквівалентні документи
Тендерною документацією не передбачена можливість подання учасником еквівалентних документів, таких як:
сертифікати відповідності або якості на готовий виріб;
технічна документація або декларація виробника, що підтверджує відповідність готового виробу технічним вимогам; випробування продукції в іншій формі, визнаній законодавством. Це прямо порушує положення ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Практика АМКУ:
Антимонопольний комітет України неодноразово вказував на дискримінаційність подібних вимог у рішеннях:
№ 2646-р/пк-пз від 25.02.2021 – встановлено порушення через вимогу документів на компонент товару, а не на предмет закупівлі.
№ 1284-р/пк-пз від 09.02.2022 – визнано недопустимою вимогу щодо сертифікації матеріалів, які є лише частиною готової продукції.
№ 8380-р/пк-пз від 06.07.2020 – встановлено, що обмеження щодо виключно документів від органів, акредитованих НААУ, без визнання еквівалентних, є дискримінаційним.
Вимагаємо:
Внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом: виключення обов’язкової вимоги надання сертифікатів/протоколів на ПВХ крайку, якщо така не є предметом закупівлі; або надання можливості подати еквівалентні документи, що підтверджують відповідність саме готового виробу технічним вимогам. Забезпечити дотримання принципів добросовісної конкуренції, пропорційності та недискримінації відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний учаснику! Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги замовника формуються виходячи зі специфіки предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні публічних закупівель. Встановлені замовником у тендерній документації вимоги та критерії не мають на меті дискримінацію або обмеження кола учасників закупівлі. Замовник має право вимагати документи, що підтверджують якість та відповідність як самого товару, що закуповується в цілому, так і на окремі його комплектуючі. У даній закупівлі усі індивідуальні вироби, що виготовлені з ДСП мають бути кромковані ПВХ відповідної товщини. Для запобігання зі сторони учасника використання не якісного ПВХ у виробництві виробів, що призводить до псування виробів з ДСП, необхідно надати і зазначений сертифікат і протокол на крайку ПВХ відповідної товщини. Вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує учасників у виборі виробників/постачальників ПВХ для виробництва виробів з ДСП, а також не обмежує у виборі органа оцінки відповідності.
Дата відповіді:
30.06.2025 12:32