Номер:
479c26446f8d4cd19aa90c9caa0e29c9
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
26.06.2025 14:52
Опис:
Шановний замовнику, просимо видалити дискримінаційну вимогу щодо наявності сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з копіями підтверджуючих документів. Законом "Про публічні закупівлі" заборонено встановлення умов, які обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.Наявність сервісного центру в конкретній області (території) не є об’єктивною ознакою спроможності виконати умови договору та штучно обмежує коло потенційних учасників, які можуть виконати договір, маючи, наприклад, мобільну сервісну службу, сертифікованих підрядників або власний центр в сусідній області з виїзною групою. Вимога про надання копій підтверджуючих документів щодо наявності сервісного центру у Хмельницькій області також є надмірною та невиправданою.
Відповідь:
Згідно з частиною четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування за постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Вимоги до учасників закупівлі та предмету закупівлі встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором.
Встановлена вимога щодо надання учасниками довідки про наявність сервісного/ ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісне обладнання та забезпечить його подальше обслуговування. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель.
Наявність сервісного/ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів в Учасника, забезпечить оперативне реагування на поломку обладнання, швидкої діагностики поломки. Вихід із строю обладнання та затримка у його ремонті, діагностиці, негативно вплине на забезпечення безпеки на дорогах і вулицях міста, виявлення порушення ПДР, сприяння оперативному реагуванню на протиправні дії та можливість ідентифікувати злочинців і їх місце розташування. Тому вважаємо, що вимога про наявність сервісного центру у м. Хмельницький не є дискримінаційною, а вкрай необхідною для забезпечення діяльності замовника.
Відповідно до норм чинного законодавства України відсутнє визначення терміну «Дискримінація». За загальноприйнятною практикою дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у вимогах Замовника жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг. В свою чергу, конкурентними вимогами можна вважати такі, яким відповідають два і більше учасника.
Вищезазначена вимога не містить жодних посилань на якісь певні кількісні, або якісні, або «специфічні» показники матеріально-технічної бази учасника, які б могли вважатись дискримінаційними або такими, що звужують коло потенційних учасників.
Дата відповіді:
27.06.2025 10:44