• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Закупівля проводиться керуючись п. 8 Постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами та доповненнями) , а саме в порядку проведення спрощеної закупівлі, визначеної Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Завершена

2 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Період уточнення: 18.06.2025 14:43 - 24.06.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 90131ab27c3c46cf8aa6f5f5df7164aa
Дата опублікування: 23.06.2025 11:37
Опис: На якій підставі Замовник в особі упвноваженої особи вимагає надання у складі документів довідки з банків, які містять інформацію про залишки грошових коштів на поточних рахунках. Це пряме втручання в діяльність суб'єкта господарької діяльності та є комерційіною таємницєю і немає ніякого відношення до закупівлі, окрім розголошення інформації про залишки, якою можуть скористатися шахраї. Вимагаємо негайно видалити цю дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний Учаснику! Ваше звернення розглянуто, необхідні зміни буде внесено до Оголошення.
Дата відповіді: 23.06.2025 14:27
Відповідь надана

Довідка ДСНС

Номер: f655532891aa44c4b3cac343e9bc222e
Дата опублікування: 20.06.2025 17:41
Опис: Підскажіть де в статті 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738 зазначено, що учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р.? Видаліть дану вимогу яка не відповідає предмету закупівлі та значно звужує коло учасників та обмежує конкуренцію!!!!!
Відповідь: Шановний Учаснику! Враховуючи, що в результаті повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України одним з приорітетних напрямків для удару країни агресора стали об’єкти критичної інфраструктури, в тому числі мережі передачі та розподілу електричної енергії, суттєво підвищилась навантаженість на ті елементи системи передачі та розподілу, які ще вціліли та продовжують функціонування. Вищезазначені вимоги сформовані відповідно до вимог статті 14 Закону і покликані перед усім для того, щоб замовник мав змогу впевнитися, що потенційний постачальник здатен поставити запропонований товар в умовах повномасштабного вторгнення.
Дата відповіді: 23.06.2025 11:32
Відповідь надана

Вимога щодо надання комерційної таємниці

Номер: e58a8d17292f4007ad96f5f77134cafa
Дата опублікування: 20.06.2025 17:19
Опис: Доброго вечора! Вами як замовником, виставлена вимога щодо надання довідок з обслуговуючих банків про наявність поточного(их) рахунку(ів), їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитом(ами), арештів по рахунках. Поясніть учасникам, яким чином довідки з усіх банків впливають на постачання електроенергії та навіщо замовнику довідки з усіх банків адже фінансові взаємовідносини міх споживачем та постачальником відбуваються через рахунок зі спеціальним режимом використання який є основним та відкривається виключно в одному банку. Вимога надання цих довідок, порушує вимогу Закону України «Про ринок електричної енергії», так як саме ст.57 (ч.2 п.8) Закону передбачено, що Електропостачальник зобов’язаний відкрити в установах одного з уповноважених банків поточні рахунки із спеціальним режимом використання для здійснення розрахунків відповідно до вимог цього Закону. Поточний рахунок із спеціальним режимом використання - рахунок, відкритий в уповноваженому банку і призначений для забезпечення проведення розрахунків відповідно до цього Закону. Виходячи з норм Закону, що регулює ринок електричної енергії, всі розрахунки за електричну енергію здійснюються виключно на поточний рахунок із спеціальним режимом використання постачальника. Вимога надання довідок з усіх банків є такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України, так як постачальники не зобов’язані, а можуть мати інші рахунки, але рахунки які не відповідають спеціальному призначенню відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії» не можуть бути задіяні при розрахунках між постачальником і Замовником. Зазначимо, що отримання довідок з обслуговуючих банків не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації. Крім цього, згідно з пунктом 29 Постанови 1178 для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Зауважимо, що вимога щодо надання довідок з обслуговуючих банків не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) Тим більше, стан (залишок коштів на рахунках) є комерційною таємницею і даною вимогою Замовник перебирає на себе роль законодавця і примушує постачальників порушувати чинне законодавство України. Просимо не порушувати чинне законодавство та виключити вимогу в додатку 4 пункті 13.
Відповідь: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, щo Замовником проводиться спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами). Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 1993 р. № 611 «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці», не можуть бути віднесені до комерційної таємниці документи про платоспроможність. Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія». Електрична енергія це біржовий товар яка купується постачальником відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії» на відповідних ринках електроенергії, а саме ринку "на добу наперед", внутрішньодобового ринку, балансуючого ринку та ринку двосторонніх договорів. Задля визначення платоспроможності майбутнього постачальника та його фінансової можливості купувати для замовника кожного дня електричну енергію у складі пропозиції надаються відповідні довідки з банку. Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в цій частині.
Дата відповіді: 23.06.2025 11:29
Відповідь надана

На відповідь Огранізатора від 20.06.2025 14:35

Номер: 5c36880db27f4e3e9ae29d87855343d0
Дата опублікування: 20.06.2025 16:34
Опис: Згідно Вашої відповіді від 20.06.2025 14:35 повідомляємо: 1) Ви мабуть неуважно читає вимоги які виставлені Вами ж в пункті 12, додатку 4 до Оголошення. Вами не було виставлено вимоги щодо територіальної приналежності центру обслуговування споживачів (клієнтів), а у Вашій відповіді чомусь уже з’явилась територіальна приналежність до Дніпропетровської області та також з’явились речення про кол-центр / контакт-центр на території Дніпропетровської області які абсолютно не відносяться до вимоги в в пункті 12, додатку 4 до Оголошення. Цитуємо ще раз для Вас вимогу виставлену Вами ж в пункті 12, додатку 4 до Оголошення: ««Надання довідки про створення Учасником власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.» і як бачимо тут ніде не вказано про територіальну приналежність центру обслуговування споживачів (клієнтів). Наголошуємо, що у п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії {Пункт 8.3.17 глави 8.3 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2408 від 30.12.2024} на який Ви посилаєтесь вказано: « Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Отже, учасники у яких менше 100000 споживачів НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ СТВОРЮВАТИ Центр обслуговування споживачів, а можуть надавати довідки про окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку на якого покладено функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів. 2) Територіальна віддаленість електропостачальника НЕ РОБИТЬ неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії адже в останньому реченні пункту 8.3.6. на який Ви посилаєтесь вказано: «Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.», і зновуж повторюємось та наголошуємо, що у п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії {Пункт 8.3.17 глави 8.3 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2408 від 30.12.2024} на який Ви посилаєтесь вказано: « Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Підсумовуючи вище наведене, для уникнення порушень законодавства, просимо внести зміни до оголошення, та виключити вимогу в пункті 12, додатку 4 до Оголошення, або пропонуємо замінити пункі 12, додатку 4 до Оголошення на: « Надання довідки про про окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку на якого покладено функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів.»
Відповідь: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, щo Замовником проводиться спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами). Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Дата відповіді: 23.06.2025 11:33
Відповідь надана

Незаконна та дискримінаційна вимога в Оголошенні

Номер: fba32e2f96f344b5a9bfccf23d0d2c5b
Дата опублікування: 20.06.2025 14:49
Опис: Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначені вимоги є дискримінаційними не лише з точки зору їхньої невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, щo Замовником проводиться спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами). Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації». З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 р. № 502); - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104); - ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2017 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2015 р. №193); - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 р. №507); - ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007) (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2009 року відповідно до наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04.08.2008 р. №268); Звертаємо вашу увагу, що вимоги в оголошені про проведення спрощеної закупівлі щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та документації до оголошення, а як зазначено вище, включені до оголошення керуючись статтею 14 Закону. Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Отже, замовником при складанні Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі дотримано вимоги чинного законодавства, документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c). Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до Оголошення в цій частині.
Дата відповіді: 23.06.2025 09:32
Відповідь надана

Неправомірна вимога в Додатоку 4 до оголошення

Номер: a7d6968e1ddf41b980e3cea6033f12d2
Дата опублікування: 20.06.2025 14:31
Опис: Вітаємо. В Додатоку 4 до оголошення Замовник вказав що: «Ціна товару включає вартість послуг з розподілу електричної енергії, технічного обслуговування, комерційного обліку тощо». Повідомляємо Вас, що ніяким законодавчим актом не передбачено, що ціна товару має включати вартість послуг технічного обслуговування, комерційного обліку тощо, ці послуги сплачуються Замовником (Споживачем) самостійно а через Постачальника оплачуються тільки послуга з розподілу електричної енергії. Виходячи з вище наведеного, внесіть будь ласка зміни та видаліть слова: «технічного обслуговування, комерційного обліку тощо»
Відповідь: Доброго дня! Ваше звернення розглянуто, необхідні зміни буде внесено до Оголошення.
Дата відповіді: 23.06.2025 09:15
Відповідь надана

Незаконна та дискримінаційна вимога в тендерній документації

Номер: 918916ed57cf492292607eeb7c83e5e2
Дата опублікування: 20.06.2025 12:49
Опис: Добрий день! Шановний замовник, умовами оголошення, а саме пунктом 12, додатку 1 передбачено надати: «Надання довідки про створення Учасником власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.» Повідомляємо та звертаємо Вашу увагу, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії на який Замовник посилається, в останньому абзаці розділу 8.31.17 вказано: «Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.». Ноголошуємо, що учасники які обслуговують менше 100000 споживачів, НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ створювати центри обслуговування споживачів а фунції ЦОС покладаються на окремий структурний підрозділ. Зазначена вимога в оголошення, порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатково, можете ознайомитись з Висновками про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a, № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c. Звідси слідує, що замовник свідомо порушує законодавство, тому Вимагаємо внести зміни до оголошення, та виключити вищеперечислену вимогу як таку, що є незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за зауваження. Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників. Трактування вимоги стосовно «Надання довідки про створення Учасником на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.»; «Надання довідки про наявність кол-центру / контакт-центру на території Дніпропетровської області згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» ґрунтується необхідністю підтвердження учасниками, для яких відповідно до положень п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 373 створення центрів обслуговування споживачів та/або кол-центрів не є обов'язковим. Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Дніпропетровської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Звертаємо Вашу увагу на те, щo Замовником проводиться спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами). Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Отже, вимога в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною.
Дата відповіді: 20.06.2025 14:35
Відповідь надана

Сертифікати

Номер: 06eab649bcda4176a7810ba8e193ee95
Дата опублікування: 19.06.2025 09:41
Опис: Шановний замовнику! Згідно пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). А оскільки, національним стандартом згідно чинного законодавства і нормативно-правових актів України, електрична енергія (код ДК 021:2015-09310000-5 "Електрична енергія" обов'язковій сертифікації не підлягає, тому просимо Вас видалити з тендерної документації вимоги щодо сертифікації електричної енергії.
Відповідь: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, щo Замовником проводиться спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами). Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Надання сертифікатів, зазначених у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовника підтверджує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі умови надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною.
Дата відповіді: 19.06.2025 11:49