• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Торги не відбулися

1 232 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 160.50 UAH
Період уточнення: 17.06.2025 10:49 - 22.06.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога від Замовника

Номер: 786c898168bb42ea8d6a4f67ab851a58
Дата опублікування: 20.06.2025 18:08
Опис: Шановний Замовнику! В складі вашої тендерної документації наявні вимоги, а саме: 1. «Акт звірки взаєморозрахунків по аналогічним договорам зазначеним в довідці, що має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала зі сторони споживача (замовника), з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»; 2. «Лист-відгук від замовника (споживача) по кожному аналогічному договору зазначеному в довідці, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»; 3. «Інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)»; 4. «Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)»; 5. «Довідку (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно»; 6. «З метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (ЕЦП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення данної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зазначені вимоги тендерної документації є важливими для Замовника, як споживача електроенергії, ми прагнемо укласти договір із надійним постачальником, який має необхідні для постачання електричної енергії договори, має позитивний досвід виконання аналогічних договорів та не має заборгованості за договором про надання послуг з передачі електричної енергії та в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії, адже зворотнє може привести до статусу «дефолтний» та відповідно може загрожувати нам, як споживачу, негайним розірванням договору та переходом на постачальника останньої надії та, як наслідок, до значних фінансових витрат. Окрім того, відповідно до частини третьої статті 12 Закону, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Враховуючи викладене, у разі наявності вимоги щодо надання оригіналу документу, учасник повинен надати оригінал електронного документу з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Згідно статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Крім того, оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до частини шостої статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Враховуючи зазначені норми законодавства, вимога щодо надання у складі пропозиції документів засвідчених кваліфікованим електронним підписом дає змогу довести їх цілісність та справжність. З огляду на зазначене, замовником у тендерній документації було встановлено вимогу щодо необхідності наявності кваліфікованих електронних підписів на зазначених документах з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Крім того, відповідно до абзацу третього пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами пункту 46.2 статті 46 цього Кодексу, подаються в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств, платниками частини чистого прибутку (доходу), платниками дивідендів на державну частку та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які подають податкову звітність в електронній формі. Згідно з пункту 49.4-1 статті 49 Податкового кодексу України кваліфікований надавач електронних довірчих послуг центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, безоплатно надає платникам податків кваліфіковані електронні довірчі послуги. Таким чином, усі суб’єкти господарювання (платники податків) відповідно до норм чинного законодавства мають використовувати у своїй діяльності кваліфіковані електронні підписи, які вони можуть безоплатно отримати в органах Державної податкової служби України. Окрім того, відповідно до вимог пункту 4 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2023 р. № 798 державні установи та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Враховуючи викладене, учасник має можливість звернутися до будь-якого суб’єкта господарювання з метою отримання документів з накладеним на них кваліфікованим електронним підписом. Враховуючи викладене, вважаємо, що дані вимоги тендерної документації не несуть дискримінаційний характер, жодним чином не обмежують конкуренцію, та не порушують законодавство у сфері публічних закупівель. Проаналізувавши інформацію, яка розміщена в електронній системі закупівель за аналогічними закупівлями нами встановлено, що таку інформацію у складі пропозицій мають змогу надати значна кількість постачальників електричної енергії. З огляду на зазначене вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, а тому відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 23.06.2025 14:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: f8676b6e2d664e5f9a5b5bb154ed7ccd
Дата опублікування: 19.06.2025 17:30
Опис: Шановний Замовнику, Вами встановлено дискримінаційні вимоги а саме: 1. «Акт звірки взаєморозрахунків по аналогічним договорам зазначеним в довідці, що має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала зі сторони споживача (замовника), з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»; 2. «Лист-відгук від замовника (споживача) по кожному аналогічному договору зазначеному в довідці, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»; 3. «Інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)»; 4. «Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)»; 5. «Довідку (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно»; 6. «З метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Зазначені вище вимоги є необґрунтовані і дискримінаційні, а відтак незаконні та такі, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вимоги.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Поряд з цим, Законом та Особливостями не визначено чіткого переліку документів, які повинен вимагати замовник від учасників процедури закупівлі для підтвердження, зокрема відповідності кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Окрім того, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зазначені вимоги тендерної документації є важливими для Замовника, як споживача електроенергії, ми прагнемо укласти договір із надійним постачальником, який має необхідні для постачання електричної енергії договори, має позитивний досвід виконання аналогічних договорів та не має заборгованості за договором про надання послуг з передачі електричної енергії та в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії, адже зворотнє може привести до статусу «дефолтний» та відповідно може загрожувати нам, як споживачу, негайним розірванням договору та переходом на постачальника останньої надії та, як наслідок, до значних фінансових витрат. Враховуючи викладене, вважаємо, що дані вимоги тендерної документації не несуть дискримінаційний характер, жодним чином не обмежують конкуренцію, та не порушують законодавство у сфері публічних закупівель. Проаналізувавши інформацію, яка розміщена в електронній системі закупівель за аналогічними закупівлями нами встановлено, що таку інформацію у складі пропозицій мають змогу надати значна кількість постачальників електричної енергії. З огляду на зазначене вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, а тому відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 21.06.2025 12:19