-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 — «Реконструкція»
Торги не відбулися
29 180 402.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 291 804.02 UAH
мін. крок: 1% або 291 804.02 UAH
Період уточнення:
09.06.2025 16:01 - 27.06.2025 00:00
Відповідь надана
Шановний Замовнику! Шановна уповноважена особа!
Номер:
c15516b011f24188bddfeb58e38ba08d
Дата опублікування:
26.06.2025 16:19
Опис:
Шановний Замовнику! Шановна уповноважена особа! Ми, як потенційний Учасник маємо багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України, та маємо намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, а саме відсутність інформації згідно вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво», яка необхідна для правильного розрахунку ціни пропозиції Учасником, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель . Наголошуємо! Порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. На виконання вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Стаття 22. Тендерна документація 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. та ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво» СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО ДБН А.2.2-3:2014 Наказ Мінрегіону України від 04.06.2014 р. № 163 НАБРАННЯ ЧИННОСТІ: 2014-10-01 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ Ці Норми встановлюють склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів або їх частин, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури. Додаткові вимоги до об'єктів галузевої специфіки встановлюються галузевими будівельними нормами та нормативними документами, прийнятими відповідно до законодавства. Вимоги щодо складу та змісту проектної документації на реставрацію об'єктів культурної спадщини; на об'єкти, що споруджуються за межами України за рахунок її бюджетних інвестицій; при ліквідації наслідків аварій і катастроф; на консервацію та розконсервацію об'єктів будівництва встановлюються окремими будівельними нормами та нормативними документами з урахуванням положень цих норм. 3.7 капітальний ремонт Сукупність робіт на об'єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення його експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності) 3.23 стадії проектування - техніко-економічне обґрунтування (ТЕО); - техніко-економічний розрахунок (ТЕР); - ескізний проект (ЕП); - проект (П); - робочий проект (РП); - робоча документація (Р). 4 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 4.1 Проектна документація на будівництво має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил. Не допускається розроблення проектної документації без інженерних вишукувань, що повинні бути виконані відповідно до ДБН А. 2. 1-1 на нових земельних ділянках, а при реконструкції та капітальному ремонті об'єктів - без уточнення раніше виконаних інженерних вишукувань та інструментального обстеження об'єктів. Зазначене обмеження не стосується проектної документації, розробленої на реконструкцію або капітальний ремонт існуючого об'єкта, яка не передбачає зміну його конструктивної системи, додаткові навантаження на підвалини та основи або розробленої на частину існуючого об'єкта (квартиру, окреме приміщення громадського призначення тощо) 4.2 Оформлення проектної документації здійснюється згідно з нормативними документами комплексу А.2.4 "Система проектної документації для будівництва". Склад робочої документації (Р) Робоча документація складається: 1. Робочі креслення. 2. Паспорт опоряджувальних робіт. 3. Кошторисна документація. 4. Специфікації обладнання, виробів і матеріалів. 5. Опитувальні аркуші та габаритні креслення на відповідні види обладнання та виробів. 6. Робоча документація на будівельні вироби. 7. Ескізні креслення загальних видів нетипових виробів. Тендерна документація повинна включати інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) до закупівлі робіт та послуг, які Учасник – переможець повинен виконати та здати об’єкт за Договором про закупівлю. Проектна документація на будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єктів розробляється відповідно до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів. «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 — «Реконструкція» Відповідно до Правил визначення вартості будівництва (ДСТУ Б Д.1.1 - 1:2013) ціна пропозиції учасника закупівлі робіт(відкритих торгів), (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових та матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту), та поточних цін на них. Для розрахунку ціни пропозиції Замовник має надати відомість обсягів робіт, що мають закуповуватися замовником та відомість ресурсів до неї з відповідними кошторисними цінами або без цін. Технічні вимоги повинні містити перелік робіт та матеріально-технічних ресурсів. Наше підприємство як потенційний майбутній учасник процедури закупівлі, з метою якісної підготовки кошторисної документації (калькуляції тощо) та пропозиції вимагає надати наступну інформацію через внесення змін у поточну редакцію тендерної документації, саме додати: 1. Проектну документацію 2. Нульову модель кошторисної документації 3. Відомість з переліком комплектуючих, матеріалів та обладнання яке буде використане в процесі надання послуг. 4. Специфікації обладнання, виробів і матеріалів . Враховуючи вищевикладене вимагаємо внести зміни в поточну редакцію тендерної документації, виключивши із неї дискримінаційні вимоги, порушення законодавства та інші недоліки, на які вказано цією вимогою.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне. Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», державних будівельних норм, а також з урахуванням особливого правового режиму, визначеного умовами міжнародної фінансової допомоги.
Зокрема, Закупівля здійснюється у межах реалізації Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ), ратифікованої Законом України від 22.04.2015 № 346-VIII, у рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (НКПВУ).
Відповідно до положень цієї угоди, процедура закупівлі підлягає регулюванню:
• Керівними принципами імплементації Програми,
• Керівництвом ЄІБ із закупівель,
• Посібником із закупівель, розміщеним за посиланням: https://urphelpdesk.com/Посібник-із-закупівель/.
Зазначені керівні документи ЄІБ, які є обов’язковими до застосування, можуть містити відмінності від норм Закону України «Про публічні закупівлі» та підзаконних нормативно-правових актів, однак мають вищу юридичну силу у межах реалізації відповідної міжнародної фінансової угоди.
Технічне завдання надано у складі тендерної документації в межах вимог законодавства, ДБН та стандартів. Надання «нульових» кошторисів або специфікацій з цінами не передбачене принципами прозорої конкурентної процедури закупівель ЄІБ та не є обов’язковим.
Учасники формують цінові пропозиції самостійно на підставі наданої у відкритому доступі технічної інформації.
У тендерній документації відсутні дискримінаційні умови або порушення законодавства. Документи розроблені у повній відповідності до вимог Фінансової угоди, Керівних принципів ЄІБ, а також чинних будівельних норм. Підстав для внесення змін до документації не вбачається.
Дата відповіді:
27.06.2025 13:12
Відповідь надана
Щодо технічного завдання
Номер:
c321cefcead142c2a5598aad37889366
Дата опублікування:
18.06.2025 14:55
Опис:
Шановний Замовнику!
У межах участі у процедурі закупівлі, оголошеної Вашою установою, уважно проаналізувавши тендерну документацію, повідомляємо про наявність низки положень, які потребують уточнення або внесення відповідних змін.
Зокрема, Додатком 3 до тендерної документації наведено перелік та кількість трудовитрат, машин та механізмів, матеріалів та обладнання. Водночас, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція, що містить не всі види робіт, не всі матеріально-технічні ресурси або не повний їх обсяг, буде відхилятися.
Також, згідно з пунктом 5.4 розділу ІІІ тендерної документації, учасник має право використовувати орендовану техніку, машини, механізми. Проте, у разі встановлення ознаки оренди механізмів і техніки у ПК АВК-5, кількість трудовитрат у підсумковій відомості ресурсів автоматично змінюється, що призводить до невідповідності з обсягами, наведеними в технічному завданні. Це створює ризик формального відхилення пропозицій, навіть за умови технічної та економічної обґрунтованості рішень.
Окрему увагу звертаємо на те, що в переліку матеріально-технічних ресурсів міститься значна кількість техніки, яка на практиці не використовується або є морально застарілою, а саме:
електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів;
вагонетки шахтні;
автонавантажувачі та навантажувачі;
підіймачі різних типів;
автомобілі бортові;
верстати трубозгинальні гідравлічні;
прес-ножиці комбіновані;
лебідки;
термопенали;
люльки двомісні самопідйомні.
Також вважаємо за доцільне:
замість баштових і гусеничних кранів передбачити можливість використання кранів на пневмоколісному ходу;
дозволити використання електричних відбійних молотків замість пневматичних;
застосовувати один універсальний бульдозер замість чотирьох типів різної потужності;
передбачити електричні перфоратори як заміну пневматичним та електромагнітним.
З урахуванням викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Оновити перелік техніки, механізмів та обладнання, виключивши застарілі або такі, що не використовуються на практиці або взагалі виключити із технічного завдання вказаний перелік, дозволивши учасникам самостійно визнати техніку, що буде брати участь в роботах;
Передбачити можливість використання функціональних аналогів матеріально-технічних ресурсів;
Уточнити або виключити вимоги щодо відповідності кількості трудовитрат, враховуючи особливості відображення орендованої техніки в програмному комплексі АВК-5;
Внести відповідні зміни до пунктів 5.4 та 6 розділу ІІІ тендерної документації з метою уникнення неоднозначного трактування при розгляді пропозицій.
Це дозволить учасникам залучити до виконання робіт техніку, машини і механізми, а також провести детальніші розрахунки цінових пропозицій, що сприятиме ефективнішій реалізації проекту.
Відповідь:
Шановний Учасник, згідно Вашого запитання до процедури закупівлі стосовно внесення змін до пунктів 5.4 та 6 розділу ІІІ тендерної документації, з метою уникнення неоднозначного трактування при розгляді пропозицій, відповідаємо наступне:
Інвесторська проектно-кошторисна документація розраховується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі, на підставі «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями), а саме п.3.1., 3.12. розділу ІІІ Визначення вартості будівництві при складанні інвесторської кошторисної документації, кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. Прямі витрати враховують у своєму складі вартість матеріалів, виробів і комплектів, заробітну плату робітників-будівельників, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів.
Згідно з п. 4.1, 4.9, розділу IV Прямі витрати, прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за РЕКН та УКН кількості трудових і матеріально-технічних ресурсів, необхідних для виконання об’ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів.
Кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
Щодо трудовитрат які враховуються в інвесторських кошторисах: згідно з п.4.37 у складі інвесторської кошторисної документації зазначається загальна кошторисна трудомісткість будівельних робіт, яка визначається як сума нормативної та розрахункової трудомісткості цих робіт, що передбачаються: 1) у прямих витратах:
а) нормативна кошторисна трудомісткість, визначена на підставі РЕКН та УКН, що враховує трудовитрати робітників-будівельників, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні будівельних машин та механізмів, пусконалагоджувального персоналу.
б) розрахункова кошторисна трудомісткість при перевезенні ґрунту і будівельного сміття, будівельних вантажів, що враховує трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні автотранспорту.
Таким чином , проектувальником на етапі складання кошторисної вартості будівництва, кошторисні прямі витрати та кошторисні трудовитрати визначаються на підставі нормативних витрат передбачених РЕКН та УКН.
Запитання зміні матеріальних ресурсів (деякі матеріали та машини з механізмами) які враховані інвесторським кошторисом, на матеріальні ресурси які є в наявності у підрядника, чи на будівельному ринку, повідомляємо: визначення вартості об’єкта будівництва (по зазначеним питанням) при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), визначено розділом V Настанови. У тому числі пунктами 5.1, 5.8, 5.9, 5.10, 5.12, а саме:
Згідно з п.5.1 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Згідно з 5.8. вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Відповідно до 5.9 при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Згідно з 5.10 поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Відповідно до 5.12, якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Слід зауважити, що відповідно до вимог п.6 розділу ІІІ тендерної документації договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Дата відповіді:
23.06.2025 11:50
Відповідь надана
ЩОДО підтвердження класу наслідків об’єкту аналогічного договору
Номер:
d6c1b5bad8c144869bff910fdd2f6680
Дата опублікування:
12.06.2025 14:10
Опис:
ШАНОВНИЙ Замовник, просимо Вас пояснити сенс вимоги щодо надання документів, які підтверджують клас наслідків об’єкту аналогічного договору (проектна документація, дозвільний документ з ДАБІ/ДІАМ, сертифікат готовності об’єкта до експлуатації, тощо) п.п. 5.2.4. Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Також в вимогах щодо аналогічного досвіду вказується, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором ПОВИНЕН БУТИ НЕ НИЖЧЕ КЛАСУ НАСЛІДКІВ ОБ’ЄКТА ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ.
Згідно технічної частини закупівлі та розміщеного Експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом (стадія проектування) «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) Класи наслідків (відповідальності) об’єктів СС1. Сукупний показник СС1.
Якщо Вами вимагаються аналогічні договори на – будівництво, реставрація, реконструкція або капітальний ремонт , клас наслідків (відповідальності) аналогічних договорів вже не може бути нижче СС1 .
Так , згідно до ст 32 ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про регулювання містобудівної діяльності Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1; середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3.
Тобто об'єктів будівництва нижче класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні) - не існує!
Тож, пояснить будь ласка навіщо вимагати документальне підтвердження класу наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором якщо нижче класу наслідків (відповідальності) СС1 , а це клас наслідків об’єкта за предметом закупівлі, – БУТИ НЕ МОЖЕ???
Відповідь:
Шановний(а) учаснику!
Дякуємо за Ваше запитання щодо роз’яснення вимоги п. 5.2.4 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції щодо надання документального підтвердження класу наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором.
Повідомляємо наступне.
Дана закупівля здійснюється із застосуванням процедур, передбачених Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) щодо реалізації Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (НКПВУ), ратифікованою Законом України від 22.04.2015 р. № 346-VIII. Вимоги щодо проведення закупівель за цією програмою визначені у Керівних принципах імплементації Програми, які затверджені ЄІБ, та у спеціальному Посібнику із закупівель, доступному за посиланням: https://urphelpdesk.com/Посібник-із-закупівель/
Відповідно до вищезазначених документів, окремі умови участі у процедурі закупівлі можуть відрізнятися від положень Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей, затверджених Кабінетом Міністрів України, однак є обов’язковими до застосування, оскільки прямо випливають із зобов’язань України за міжнародною фінансовою угодою.
Однією з таких умов є надання підтвердження відповідності досвіду учасника масштабу, складності та відповідальності проєкту, що фінансується ЄІБ. Зокрема, відповідно до вимог Керівництва ЄІБ із закупівель, Замовник має право вимагати підтвердження того, що учасник має досвід виконання робіт на об’єктах щонайменше такого ж класу наслідків (відповідальності), як і об’єкт закупівлі.
Згідно із ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», мінімальним класом наслідків є СС1 (незначні наслідки). Проте на практиці бувають випадки, коли учасники декларують аналогічний досвід без надання жодного документального підтвердження класу наслідків або виконували роботи без належних дозвільних процедур. Це не дозволяє Замовнику об'єктивно оцінити відповідність досвіду учасника технічній складності проєкту, що фінансується міжнародним донором.
Саме тому вимога щодо документального підтвердження класу наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором – через проектну документацію, дозвіл ДАБІ/ДІАМ, сертифікат готовності тощо – є виправданою, обґрунтованою та обов’язковою, враховуючи джерело фінансування закупівлі та міжнародні зобов’язання Замовника перед ЄІБ.
Звертаємо Вашу увагу: у разі, якщо Учасник подає в складі тендерної пропозиції документи за аналогічним договором, де не визначено або не підтверджено клас наслідків (відповідальності) об’єкта, така пропозиція не може бути визнана такою, що підтверджує відповідний досвід, відповідно до вимог тендерної документації.
Дата відповіді:
13.06.2025 08:28