• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція існуючої шахти ліфта та встановлення ліфта, в жіночій консультації Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківський пологовий будинок", за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 44 м. Біла Церква

Завершена

1 736 392.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 681.96 UAH
Період уточнення: 09.06.2025 15:41 - 21.06.2025 00:00
Відповідь надана

Невідповідність

Номер: a4c69825d7364d4eacfce30ebe678363
Дата опублікування: 20.06.2025 21:54
Опис: Шановний Замовник, якщо ви на власний розсуд вимагаєте монтажників електричних підйомників (ліфтів) 6 кваліфікаційного розряду, що не передбачено проекно-кошторисною документацією, такі зміни впливають і на формування кошторису - оскільки тягне за собою більшу заробітну плату працівникам відповідних кваліфікацій. Внесіть зміни згідно проекно-кошторисної документації! Замовник має право ставити вимоги, тільки згідно проекту, що отримав позитивний експертний висновок.
Відповідь: У відповідь на звернення щодо вимоги тендерної документації про наявність у складі учасника не менше двох монтажників електричних підйомників (ліфтів) з 6-м кваліфікаційним розрядом, повідомляємо наступне. ________________________________________ 1. Обґрунтованість вимоги до кваліфікації персоналу Вимога щодо наявності у складі учасника працівників з 6-м кваліфікаційним розрядом встановлена з метою: • забезпечення належного рівня якості та безпеки виконання робіт; • зниження ризиків аварій, дефектів чи нещасних випадків під час проведення монтажу на об’єкті підвищеної соціальної важливості — медичному закладі (жіночій консультації); • дотримання нормативних документів, зокрема: o ДБН В.2.8-8-98 «Підйомники пасажирські і вантажні»; o НПАОП 0.00-1.02-08 (Правила безпечної експлуатації ліфтів). Крім того, така вимога відповідає: • ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка надає Замовнику право встановлювати вимоги до учасників, обґрунтовані специфікою предмета закупівлі; • ст. 10 Закону України «Про охорону праці», яка передбачає право Замовника вживати заходів для попередження аварій; • ст. 19 Закону України «Про архітектурну діяльність», яка покладає обов’язок забезпечити відповідність будівельних робіт нормативним вимогам. ________________________________________ 2. Роль кошторисного розряду в проектно-кошторисній документації У проектно-кошторисній документації може передбачатися середній розряд монтажників (наприклад, 3–4-й) — виключно для розрахунку вартості робіт згідно з ДСТУ Б Д.2.2-7:2013. Цей показник має розрахунково-нормативне значення і не накладає обмежень на Замовника щодо встановлення вищих кваліфікаційних вимог до персоналу учасника тендеру. Таким чином, немає конфлікту між розрядом у кошторисі та вимогою в тендерній документації. ________________________________________ 3. Практика Антимонопольного комітету України Правомірність встановлення вимог до кваліфікації персоналу підтверджується численною практикою АМКУ. Зокрема: • Рішення № 4087-р/пк-пз від 22.12.2021: Комітет визнав, що кошторисний розряд не визначає обов’язковий рівень кваліфікації працівників учасника, а Замовник має право встановлювати підвищені вимоги задля забезпечення безпеки робіт. • Рішення № 1755-р/пк-пз від 25.09.2020: Підтверджено, що встановлення підвищених кваліфікаційних вимог не є дискримінацією, якщо вони обґрунтовані специфікою об’єкта закупівлі. • Аналогічні висновки містяться і в інших рішеннях АМКУ, що стосуються об’єктів підвищеної небезпеки, включаючи монтаж ліфтів. ________________________________________ 4. Додаткові аргументи щодо безпеки Ліфти є об’єктами підвищеної небезпеки, експлуатація яких підлягає особливому технічному нагляду. Неналежне встановлення чи монтаж можуть призвести до загрози життю і здоров’ю осіб, особливо у медичних установах. Враховуючи соціальну значущість об’єкта (жіноча консультація), Замовник зобов’язаний вживати підвищених заходів безпеки, що включають підбір персоналу з достатнім рівнем кваліфікації (не нижче 6-го розряду). ________________________________________ 5. Висновок Вимога тендерної документації щодо наявності не менше двох монтажників електропідйомників з 6-м розрядом є: • законною та обґрунтованою; • відповідає меті забезпечення безпеки, якості та надійності монтажних робіт; • не суперечить проектно-кошторисній документації; • не порушує принципу добросовісної конкуренції, згідно з практикою АМКУ та вимогами чинного законодавства.
Дата відповіді: 20.06.2025 23:59
Відповідь надана

Надмірна вимога

Номер: 9fee86807e614924a4cca4d965c24f6a
Дата опублікування: 20.06.2025 19:45
Опис: Спеціальності "Промислове та цивільне будівництво" і "Технологія будівельних конструкцій, виробів та матеріалів" є тісно пов’язані між собою, належать до однієї галузі — будівництва. Фахівець зі спеціальність " Технологія будівельних виробів, конструкції та матеріалів" може організувати, контролювати процес виконання робіт на об'єкті , особливо на етапах, де ключовими є якість матеріалів та технологія їх використання. Внесіть зміни і розширте коло учасників , додайте ще спеціальність на вибір " промислове та цивільне будівництво" або " технологія будівельних виробів, конструкції та матеріалів" з кваліфікацією інженер - будівельник.
Відповідь: У відповідь на Ваше звернення стосовно можливості зарахування спеціальності «Технологія будівельних конструкцій, виробів та матеріалів» як такої, що відповідає вимозі тендерної документації про наявність працівника зі спеціальністю «Промислове та цивільне будівництво», повідомляємо наступне. 1 Замовником визначено обов’язкову вимогу щодо наявності спеціаліста з освітою за спеціальністю «Промислове та цивільне будівництво», оскільки виконання робіт пов’язане з реконструкцією шахти ліфта та встановленням ліфта в медичному закладі — жіночій консультації. Цей об’єкт є об’єктом підвищеної соціальної значущості, що передбачає безумовне дотримання будівельних норм і правил щодо безпеки пацієнтів і медичного персоналу. Роботи на таких об’єктах підпадають під регулювання: • Закону України «Про архітектурну діяльність» (ст. 17, ст. 19); • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (ст. 26); • ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва»; • Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів IV і V категорій складності (постанова КМУ № 256 від 30.03.2016). 2 Спеціальність «Технологія будівельних конструкцій, виробів та матеріалів» не передбачає підготовки фахівців з управління будівництвом або реконструкцією об’єктів будівництва. Її мета — підготовка кадрів для виробництва будівельних матеріалів та конструкцій, а не для організації будівельних робіт, особливо на об'єктах підвищеної небезпеки. Натомість спеціальність «Промислове та цивільне будівництво» готує фахівців, спроможних забезпечити: • організацію будівництва; • контроль за якістю і безпекою будівельно-монтажних робіт; • відповідність робіт будівельним нормам і правилам. 3 Практика публічних закупівель свідчить, що Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав правомірним встановлення Замовником конкретних вимог до спеціалізації персоналу з урахуванням складності та особливостей об’єкта. Будь-які відхилення від цих вимог створюють ризики для безпеки експлуатації об’єкта та можуть призвести до порушень у процесі прийняття об’єкта до експлуатації. ________________________________________ 📌 Висновок: З урахуванням вищевикладеного, Замовник не має підстав визнавати спеціальність «Технологія будівельних конструкцій, виробів та матеріалів» рівнозначною спеціальності «Промислове та цивільне будівництво» для виконання робіт на об'єкті медичного призначення — жіночій консультації.
Дата відповіді: 21.06.2025 00:00
Відповідь надана

проектно-кошторисна документація

Номер: 406945e611534812ab187e2480f10e5d
Дата опублікування: 20.06.2025 16:56
Опис: Згідно тендерної документації замовник вимагає наявність наступних працівників - Додаток 1 п1.1.2 .....Обов’язкова наявність в учасника не менше 2-х монтажників електричних підйомників(ліфтів), які мають мати 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів), що має бути підтверджено наданими у складі пропозиції документами, але проектно-кошторисною документацією, яку надав замовник передбачений середній розряд монтажників не вище 4 кваліфікаційного розряду, що передбачено кошторисними нормами України. Внесіть відповідні зміни!
Відповідь: У відповідь на звернення щодо вимоги тендерної документації про наявність у складі учасника не менше двох монтажників електричних підйомників (ліфтів) з 6-м кваліфікаційним розрядом, повідомляємо наступне. ________________________________________ 1. Обґрунтованість вимоги до кваліфікації персоналу Вимога щодо наявності у складі учасника працівників з 6-м кваліфікаційним розрядом встановлена з метою: • забезпечення належного рівня якості та безпеки виконання робіт; • зниження ризиків аварій, дефектів чи нещасних випадків під час проведення монтажу на об’єкті підвищеної соціальної важливості — медичному закладі (жіночій консультації); • дотримання нормативних документів, зокрема: o ДБН В.2.8-8-98 «Підйомники пасажирські і вантажні»; o НПАОП 0.00-1.02-08 (Правила безпечної експлуатації ліфтів). Крім того, така вимога відповідає: • ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка надає Замовнику право встановлювати вимоги до учасників, обґрунтовані специфікою предмета закупівлі; • ст. 10 Закону України «Про охорону праці», яка передбачає право Замовника вживати заходів для попередження аварій; • ст. 19 Закону України «Про архітектурну діяльність», яка покладає обов’язок забезпечити відповідність будівельних робіт нормативним вимогам. ________________________________________ 2. Роль кошторисного розряду в проектно-кошторисній документації У проектно-кошторисній документації може передбачатися середній розряд монтажників (наприклад, 3–4-й) — виключно для розрахунку вартості робіт згідно з ДСТУ Б Д.2.2-7:2013. Цей показник має розрахунково-нормативне значення і не накладає обмежень на Замовника щодо встановлення вищих кваліфікаційних вимог до персоналу учасника тендеру. Таким чином, немає конфлікту між розрядом у кошторисі та вимогою в тендерній документації. ________________________________________ 3. Практика Антимонопольного комітету України Правомірність встановлення вимог до кваліфікації персоналу підтверджується численною практикою АМКУ. Зокрема: • Рішення № 4087-р/пк-пз від 22.12.2021: Комітет визнав, що кошторисний розряд не визначає обов’язковий рівень кваліфікації працівників учасника, а Замовник має право встановлювати підвищені вимоги задля забезпечення безпеки робіт. • Рішення № 1755-р/пк-пз від 25.09.2020: Підтверджено, що встановлення підвищених кваліфікаційних вимог не є дискримінацією, якщо вони обґрунтовані специфікою об’єкта закупівлі. • Аналогічні висновки містяться і в інших рішеннях АМКУ, що стосуються об’єктів підвищеної небезпеки, включаючи монтаж ліфтів. ________________________________________ 4. Додаткові аргументи щодо безпеки Ліфти є об’єктами підвищеної небезпеки, експлуатація яких підлягає особливому технічному нагляду. Неналежне встановлення чи монтаж можуть призвести до загрози життю і здоров’ю осіб, особливо у медичних установах. Враховуючи соціальну значущість об’єкта (жіноча консультація), Замовник зобов’язаний вживати підвищених заходів безпеки, що включають підбір персоналу з достатнім рівнем кваліфікації (не нижче 6-го розряду). ________________________________________ 5. Висновок Вимога тендерної документації щодо наявності не менше двох монтажників електропідйомників з 6-м розрядом є: • законною та обґрунтованою; • відповідає меті забезпечення безпеки, якості та надійності монтажних робіт; • не суперечить проектно-кошторисній документації; • не порушує принципу добросовісної конкуренції, згідно з практикою АМКУ та вимогами чинного законодавства.
Дата відповіді: 20.06.2025 23:59
Відповідь надана

дискримінація учасників

Номер: b46471536612444a85d83d712b5a8fe5
Дата опублікування: 17.06.2025 13:54
Опис: Замовник чітко не обґрунтував чому саме монтажник електричних підйомників (ліфтів) мають бути 6-го кваліфікаційного розряду, та не внесли ясність в чому складність проведення даних робіт. По даному завданню це можуть виконати монтажники 4-го кваліфікаційного розряду . Це дискримінація, внесіть зміни.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення щодо умов тендерної документації. Щодо Вашої пропозиції змінити вимогу щодо кваліфікаційного розряду монтажників електричних підйомників (ліфтів) з 6-го на 4-й, повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування вимоги Предмет закупівлі передбачає монтаж ліфтового обладнання в закладі охорони здоров’я, який є об’єктом з підвищеним рівнем відповідальності. Підйомники в медичних закладах виконують критично важливу функцію — транспортування пацієнтів, у тому числі лежачих хворих, новонароджених, осіб з інвалідністю та екстрених медичних бригад. Будь-які технічні відхилення чи дефекти у встановленому обладнанні можуть призвести до аварійних ситуацій та становити небезпеку для життя та здоров’я людей. Тому Замовник має законне та професійно обґрунтоване право вимагати виконання робіт виключно висококваліфікованими фахівцями. 2. Різниця між 4-м і 6-м кваліфікаційними розрядами Відповідно до Кваліфікаційної характеристики професії “Монтажник ліфтів” (Наказ Мінпраці № 336 від 29.12.2004): • 4-й розряд дозволяє виконання стандартних монтажних робіт невеликої складності, під керівництвом або в складі бригади. Такий фахівець не несе повної технічної відповідальності за весь цикл монтажу. • 6-й розряд передбачає повноцінне, самостійне виконання всього комплексу робіт, включаючи складні, висотні, електромеханічні, пуско-налагоджувальні та контрольні етапи. Спеціаліст 6-го розряду має право здійснювати монтаж обладнання підвищеної небезпеки, зокрема у лікарнях, дитячих, військових та спеціалізованих установах. Таким чином, допуск до виконання таких робіт фахівців із нижчим, ніж 6-й, розрядом не відповідає рівню необхідної відповідальності та законодавчо встановленим кваліфікаційним вимогам. 3. Законодавче підґрунтя • Стаття 3 Закону України «Про охорону праці» — зобов’язує роботодавця забезпечити безпечне виконання робіт, особливо на об’єктах підвищеної небезпеки. • Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — зобов’язує замовника забезпечити ефективність закупівлі та дотримання вимог до якості. • Постанова КМУ № 956 від 23.08.2001 — регламентує порядок підвищення кваліфікації робітників, зокрема необхідний стаж та практичні навички для отримання вищого розряду. 4. Додаткове обґрунтування Установлення вимог щодо вищої кваліфікації працівників не є дискримінаційним обмеженням, а є проявом належного управління ризиками на етапі закупівель. Відповідно до п. 6.1. ДСТУ B А.3.1-22:2009, під час виконання будівельних робіт у медичних закладах слід враховувати особливі вимоги до: • технологічної безперервності функціонування об’єкта; • санітарно-гігієнічних умов та безпеки пересування пацієнтів; • надійності електро- та ліфтового обладнання. Окрім того, відповідно до Технічного регламенту ліфтів (затверджено постановою КМУ № 438 від 21.06.2017), монтаж, введення в експлуатацію та обслуговування ліфтів повинні здійснюватися кваліфікованим персоналом, який має підтверджені знання та досвід, що дозволяють забезпечити відповідність обладнання суттєвим вимогам безпеки. Нарешті, за результатами моніторингів Держаудитслужби щодо аналогічних процедур, послаблення кваліфікаційних вимог до виконавців робіт на об'єктах підвищеної відповідальності неодноразово визнавалося порушенням принципу ефективності закупівель. 5. Висновок З урахуванням викладеного, Замовник залишає в силі вимогу щодо наявності у учасника працівників з 6-м кваліфікаційним розрядом монтажника ліфтів, оскільки це: • відповідає чинному законодавству; • забезпечує безпечне виконання робіт у медичному закладі; • не є дискримінаційною вимогою, а професійно обґрунтованою необхідністю. Замовник діє відповідно до закону та виходячи з принципу пріоритету безпеки пацієнтів та персоналу закладу охорони здоров’я.
Дата відповіді: 20.06.2025 13:14
Відповідь надана

вимога

Номер: e6ac606c37824e5ca81232ab0d4b0b73
Дата опублікування: 17.06.2025 13:52
Опис: Шановний Замовнику! Учасники розуміють, що Замовник не є фахівцем в галузі встановлення ліфтів. Тому зверніть будь ласка увагу на схожі за Вашими вимогами Закупівлі. Де такі ж вимоги призвели до відповідних наслідків, а саме подання Скарг до Комісії Антимонопольного комітету України по відповідним процедурам та Моніторинг Державною аудиторською службою України. Відповідне призводить тільки до затягування процесу закупівлі. Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прямо передбачено, що Замовники здійснюють закупівлю за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Замовник встановлюючи вимогу – що монтажники електричних підйомніків (ліфтів) мають мати 6 кваліфікаційний розряд порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель, а саме принцип прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, оскільки в даній закупівлі зможуть взяти участь тільки ті учасники монтажники яких мають відповідний розряд - 6. Присвоєння і підвищення кваліфікаційних розрядів робітникам провадять кваліфікаційні комісії під час кваліфікаційної атестації, коли працівник пропрацював на відповідній посаді певний період, це не робиться за один день. Не звужуйте коло учасників в даній закупівлі, роботи вказані в технічному завданні можуть здійснювати монтажники електричних підйомніків (ліфтів) які мають 4 кваліфікаційний розряд. Внесіть зміни та приберіть спеціальність «промислове та цивільне будівництво», так як кваліфікація інженер-будівельник включає в себе можливість контролю за ходом робіт та забезпечення їх якісного та своєчасного виконання. Не порушуйте чинного законодавства, а саме Закону України «Про публічні закупівлі» та надайте можливість прийняти участь у тендері іншим учасникам, які мають у своєму штаті працівника з кваліфікацією інженер-будівельник, але з іншою спеціальністю.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення щодо умов тендерної документації. Щодо Вашої пропозиції змінити вимогу щодо кваліфікаційного розряду монтажників електричних підйомників (ліфтів) з 6-го на 4-й, повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування вимоги Предмет закупівлі передбачає монтаж ліфтового обладнання в закладі охорони здоров’я, який є об’єктом з підвищеним рівнем відповідальності. Підйомники в медичних закладах виконують критично важливу функцію — транспортування пацієнтів, у тому числі лежачих хворих, новонароджених, осіб з інвалідністю та екстрених медичних бригад. Будь-які технічні відхилення чи дефекти у встановленому обладнанні можуть призвести до аварійних ситуацій та становити небезпеку для життя та здоров’я людей. Тому Замовник має законне та професійно обґрунтоване право вимагати виконання робіт виключно висококваліфікованими фахівцями. 2. Різниця між 4-м і 6-м кваліфікаційними розрядами Відповідно до Кваліфікаційної характеристики професії “Монтажник ліфтів” (Наказ Мінпраці № 336 від 29.12.2004): • 4-й розряд дозволяє виконання стандартних монтажних робіт невеликої складності, під керівництвом або в складі бригади. Такий фахівець не несе повної технічної відповідальності за весь цикл монтажу. • 6-й розряд передбачає повноцінне, самостійне виконання всього комплексу робіт, включаючи складні, висотні, електромеханічні, пуско-налагоджувальні та контрольні етапи. Спеціаліст 6-го розряду має право здійснювати монтаж обладнання підвищеної небезпеки, зокрема у лікарнях, дитячих, військових та спеціалізованих установах. Таким чином, допуск до виконання таких робіт фахівців із нижчим, ніж 6-й, розрядом не відповідає рівню необхідної відповідальності та законодавчо встановленим кваліфікаційним вимогам. 3. Законодавче підґрунтя • Стаття 3 Закону України «Про охорону праці» — зобов’язує роботодавця забезпечити безпечне виконання робіт, особливо на об’єктах підвищеної небезпеки. • Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — зобов’язує замовника забезпечити ефективність закупівлі та дотримання вимог до якості. • Постанова КМУ № 956 від 23.08.2001 — регламентує порядок підвищення кваліфікації робітників, зокрема необхідний стаж та практичні навички для отримання вищого розряду. 4. Додаткове обґрунтування Установлення вимог щодо вищої кваліфікації працівників не є дискримінаційним обмеженням, а є проявом належного управління ризиками на етапі закупівель. Відповідно до п. 6.1. ДСТУ B А.3.1-22:2009, під час виконання будівельних робіт у медичних закладах слід враховувати особливі вимоги до: • технологічної безперервності функціонування об’єкта; • санітарно-гігієнічних умов та безпеки пересування пацієнтів; • надійності електро- та ліфтового обладнання. Окрім того, відповідно до Технічного регламенту ліфтів (затверджено постановою КМУ № 438 від 21.06.2017), монтаж, введення в експлуатацію та обслуговування ліфтів повинні здійснюватися кваліфікованим персоналом, який має підтверджені знання та досвід, що дозволяють забезпечити відповідність обладнання суттєвим вимогам безпеки. Нарешті, за результатами моніторингів Держаудитслужби щодо аналогічних процедур, послаблення кваліфікаційних вимог до виконавців робіт на об'єктах підвищеної відповідальності неодноразово визнавалося порушенням принципу ефективності закупівель. 5. Висновок З урахуванням викладеного, Замовник залишає в силі вимогу щодо наявності у учасника працівників з 6-м кваліфікаційним розрядом монтажника ліфтів, оскільки це: • відповідає чинному законодавству; • забезпечує безпечне виконання робіт у медичному закладі; • не є дискримінаційною вимогою, а професійно обґрунтованою необхідністю. Замовник діє відповідно до закону та виходячи з принципу пріоритету безпеки пацієнтів та персоналу закладу охорони здоров’я. Розглянувши Ваше звернення щодо усунення вимоги про наявність у штаті учасника працівника зі спеціальністю «промислове та цивільне будівництво», повідомляємо наступне. ________________________________________ 1. Характер робіт Предметом закупівлі є реконструкція шахти ліфта та встановлення ліфтового обладнання в будівлі медичного закладу. Роботи включають втручання у несучі та огороджувальні конструкції, що, згідно з ДБН А.2.2-3:2014 та п. 2.3 Порядку № 554 (Наказ Мінрегіону від 27.07.2018), належить до будівельних робіт, які впливають на безпеку експлуатації об’єкта. ________________________________________ 2. Вимога щодо спеціальності «промислове та цивільне будівництво» Технічний нагляд за виконанням робіт буде здійснювати окрема спеціалізована організація, яка має відповідну ліцензію. Водночас, учасник як підрядник несе власну відповідальність за якісне, безпечне та проектно обґрунтоване виконання робіт, включно з: • організацією будівельного процесу; • контролем за відповідністю проєкту; • підготовкою виконавчої документації; • взаємодією з авторським наглядом та замовником. Для належного виконання цих обов’язків у складі учасника має бути інженер-будівельник саме зі спеціальністю “промислове та цивільне будівництво”, оскільки: • ця спеціальність прямо передбачена Наказом МОН № 1714 від 06.11.2015 як базова для робіт, що впливають на надійність і безпеку будівель; • навчальні програми цієї спеціальності включають будівельну фізику, конструктивні рішення, бетонування, підсилення конструкцій, організацію будівельного виробництва, чого не передбачають інші інженерні спеціальності (теплотехніка, енергетика, механіка тощо); • фахівець без профільної підготовки не має достатніх знань для прийняття рішень у рамках реконструкції несучих конструкцій. ________________________________________ 3. Специфіка об’єкта — жіноча консультація Об'єктом реконструкції є жіноча консультація, яка являється структурним підрозділом медичного закладу з обслуговування пацієнток з вразливим фізіологічним станом. В таких умовах: • діють підвищені санітарно-гігієнічні вимоги (пил, шум, вібрація, доступ до приміщень); • перебувають пацієнти з обмеженою мобільністю, включно з вагітними; Помилки у будівельно-технічних рішеннях на такому об’єкті можуть напряму загрожувати життю та здоров’ю пацієнтів, а також призвести до перебоїв у роботі медичного персоналу. Тому залучення до будівництва фахівця з належною підготовкою не лише виправдане, а й необхідне. ________________________________________ 4. Законодавча відповідність • Ст. 3 Закону України «Про охорону праці» передбачає обов’язок забезпечення безпеки для працівників і третіх осіб під час виконання робіт. • Ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяє встановлювати обґрунтовані вимоги до учасників, якщо це відповідає предмету закупівлі. • Технічний регламент ліфтів (постанова КМУ № 438 від 21.06.2017) вимагає залучення компетентних фахівців до робіт, що стосуються монтажу ліфтів та реконструкції пов’язаних конструкцій. ________________________________________ 5. Підтвердження правомірності вимоги Рішення АМКУ № 3286-р/пк-пз від 20.10.2022 та № 1373-р/пк-пз від 15.04.2021, а також висновки Держаудитслужби, підтверджують правомірність та обґрунтованість аналогічних вимог щодо спеціальності «промислове та цивільне будівництво» у випадках, коли йдеться про реконструкцію або капітальні будівельні роботи. ________________________________________ 6. Висновок Замовник діє у межах чинного законодавства, виходячи з принципу забезпечення безпеки, безперервності медичних послуг та управління ризиками на критичних об'єктах інфраструктури. Установлена вимога щодо спеціальності «промислове та цивільне будівництво» є виправданою, технічно обґрунтованою та не дискримінаційною. У зв’язку з викладеним, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації в частині зазначеної кваліфікаційної вимоги.
Дата відповіді: 20.06.2025 13:13
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога в тендерній документації

Номер: 2a1cb78838a344f29baf4f55cae1fea8
Дата опублікування: 12.06.2025 08:37
Опис: Учасником при ознайомленні з тендерною пропозицією КНП БМР "Білоцерківський пологовий будинок: Реконструкція існуючої шахти ліфта та встановлення ліфта, в жіночій консультації КНП БМР "Білоцерківський пологовий будинок", за адресою: Ярослава Мудрого, 44 м. Біла Церква виявлено невідповідність вимогам законодавства, що носять дискримінаційний характер по відношенню до учасників закупівельної пропозиції. Встановлено вимогу, що в учасника мають бути наявні не менше 1 інженерів-будівельників які мають повну вищу освіту за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво», що підтверджується копією документів про освіту. Для класу наслідків СС2 (середні наслідки) будівництва шахти ліфта, вимоги до інженера-будівельника встановлює Державний будівельний регламент, а саме ДБН В.1.1-14:2010 "Вимоги до інженерів-будівельників". ДБН В.1.1-14:2010 (Державний будівельний регламент) визначає вимоги до кваліфікації, досвіду та компетентності інженерів-будівельників, які можуть брати участь у будівництві об'єктів класу СС2. Клас наслідків (відповідальності) СС2 передбачає середні ризики для оточуючих при аваріях або несправностей, тому до інженерів-будівельників, що працюють на таких об'єктах, пред'являються відповідні вимоги щодо знань і досвіду. ДБН В.1.1-14:2010 встановлює, що інженер-будівельник, який бере участь у будівництві об'єкта класу СС2, повинен мати відповідну кваліфікацію (вища освіта в галузі будівництва), досвід роботи в цій сфері та знати будівельні норми, правила та стандарти. Вимоги також можуть визначатися проєктом. Вами розроблено Проєкт на підставі СНиП3.03.01-87; ДСТУ-НБВ.2.1-28:2013; ДСТУ БВ.2.1.1-95; ДСТУ-Н Б В.2.6-186:2013; ДБН В.2.6-14-97; ДСТУ-Н БА.3.1-23:2013; ДБН А.3.2-2-2009, ДБН В.2.6-198:2014,ДБН В.2.6-163:2010; ДСТУ БВ.2.6-195:2013; ДСТУ БВ.2.6-36:2008; ДБН А.2.2-3:2014; ДБН А.3.1-5-2016; ДСТУ-НБВ.2.6-186:2013; ДБН А.3.1-5-2016 (додаток Н, по формі додатка Л); вимога п. 9.2 ДБН А.2.2-3-2014. Стаття 19 Конституції України зазначає, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Вимоги до інженера-будівельника за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво» призводить до звуження кола учасників тендеру, обмеження конкуренції, - тендерна документація містить вимоги, що обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі. Встановлено дискримінаційні вимоги, що відповідають лише певним учасникам, призводить до виключення можливості використовувати певне обладнання чи персонал. Вимоги до наявності спеціальності «промислове і цивільне будівництво», відповідає лише небагатьом учасникам та порушує норми Конституції та ДБН В.1.1-14:2010. ПРОСИМО: 1. Встановити вимогу, що в учасника мають бути наявні не менше 1 інженерів-будівельників які мають повну вищу освіту в галузі будівництва, досвід роботи в цій сфері та знати будівельні норми, що підтверджується копією документів про освіту.
Відповідь: Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством. Вимога щодо наявності не менше 1 інженера-будівельника які мають повну вищу освіту за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво», що виконуватимуться у діючому лікувальному закладі, відповідно наявність 1 інженера-будівельника який має повну вищу освіту за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво» у даному випадку свідчить про наявність у працівника достатнього досвіду для виконання таких робіт якісно, надійно і безпечно для пацієнтів та персоналу. Також, критерій однаковий для всіх потенційних учасників. До того ж у відповідності до статті 16 ЗУ "про публічні закупівлі " визначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців або ж взяти участь об’єднанням Учасників. Відтак підстави внесенні змін до документації в цій частині відсутні.
Дата відповіді: 13.06.2025 18:47
Відповідь надана

Вимога сертифікат

Номер: fd04276c37e6408c8709afc054cbf124
Дата опублікування: 11.06.2025 10:45
Опис: Ви, як Замовник, установили вимогу про надання сертифіката про відповідність ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015, IDT)». Практика АМКУ зобов’язує замовників вилучати дискримінаційні вимоги, оскільки вони не відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення АМКУ №5922-р/пк-пз від 02.04.2024 року. Антимонопольний комітет визначив, що вимога сертифіката ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015, IDT)» є надмірною і дискримінаційною по відношенню до інших учасників посилаючись на: 1) вимога сертифікації за міжнародним стандартом не має підґрунтя в нормативних актах, які б регулювали питання - реконструкції існуючої шахти ліфта та встановлення ліфта. 2) зайві фінансові витрати для учасників (учасники тендеру повинні витрачати додаткові ресурси на отримання сертифіката, що не є обов’язковим. Це створює бар’єри для участі в тендері, особливо для малих підприємств. Замовник є бюджетною установою, що повинна розширити коло учасників для максимальної економії бюджетних коштів). 3) порушення принципу недискримінації (умови тендеру надають перевагу тим учасникам, які вже мають сертифікат або працюють у сферах, де він обов’язковий, що суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). 4) вимога була висунута без належного пояснення її доцільності виходячи з предмета закупівлі. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник в тендерній документації може лише розміщувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені для учасника, без якої він не може здійснювати свою діяльність як суб’єкт господарювання, а саме наявність відповідних дозволів та ліцензій, або сертифікатів відповідності, які необхідно отримувати згідно з вимогами Технічних регламентів. Вимагаємо виключити необгрунтовану вимогу з тендерної документації з метою уникнення створення штучних перешкод для учасників, обмеження конкуренції та звуження кола учасників.
Відповідь: Наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості В рамках закупівель Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством. - за п 4 ч 2 ст 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).  Згідно з ч 5 ст 23 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO. Крім того поточною редацією Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів передбачено що монтажник повинен використовувати схвалену систему управління якістю, відповдіно така вимога є передбаченою профільним нормативним актом та не суперечить вимогам законодавства, адже є обовяхкоовю для всіх субєктів господарювання що здійснюють діяльність у відповідній сфері.Замовник дотримується вимог законодавства щодо попередження можливої шкоди екології та навколищному середовищу. Стаття 23 ЗУ "про публічні закупівлі" передбачає що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Саме тому замовником зазначено вимогу щодо наявності сертифікатуц ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" як загальноприйнятого стандартизованого документу, що підтверджуватиме відповідність учасників стандартам щодо цього питання.
Дата відповіді: 13.06.2025 18:22
Відповідь надана

Сертифікат

Номер: a873d26930074b08bf7510280f2a7b45
Дата опублікування: 10.06.2025 16:41
Опис: Згідно пп.2 п. 5.7 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник має надати: «Скановану кольорову копію, зроблену з оригіналу Сертифікату на систему управлiння охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управлiння охороною здоров'я та безпекою працi. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT). Сфера застосування сертифікату має поширюватись на поставку, монтаж, складання, налагодження, кінцеву перевірку, випробування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: ліфтів електричних; робіт будівельно-монтажних. Сертифікат має бути чинним на дату подання пропозиції, виданих органом з сертифікації (ОС)/органом з оцінки відповідності (OOB), який акредитований в установленому порядку Національним агентством з акредитації України (HAAУ)». Яким чином Замовник буде оцінювати, що відповідний сертифікат буде поширюватися на монтаж, кінцеву перевірку, устаткування підвищеної небезпеки, а саме ліфтів електричних????На власний розсуд? Чи так повинно бути прописано в самому сертифікаті? Сертифікація ISO взагалі не поширюється до предмету цієї закупівлі згідно чинних норм законодавства України, який хоче запропонувати у складі своєї тендерної пропозиції Учасник, для цього немає підстав та Учасник не зобов'язаний отримувати зазначений сертифікат, а також Замовник не має права впливати на замовника з вимогою про отримання будь-яких документів, Що стосуються акредитації чи сертифікації, якщо такі документи не є обов'язковими. Крім того, такий сертифікат жодним чином не впливає на технічні характеристики предмета закупівлі. Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги. Така вимога є надмірною та дискримінаційною. Отже ще не ставши переможцем закупівлі, учасник вже має понести затрати на дані вимоги Замовника, враховуючи що на це піде час Замовник може не встигнути його отримати. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Така ж позиція визначена і у численних рішеннях колегії АМКУ. Рішення Колегії № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021, оголошення № UA-2021-03-29-002737-a, Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-04-01-002563-c, Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a, Рішення Колегії № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021, оголошення № UA-2021-03-26-014987-c, Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c Відповідно до вище зазначеного, просимо внести зміни до даної закупівлі!
Відповідь: Наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості В рамках закупівель Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством. - за п 4 ч 2 ст 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).  Згідно з ч 5 ст 23 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO. Крім того поточною редацією Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів передбачено що монтажник повинен використовувати схвалену систему управління якістю, відповдіно така вимога є передбаченою профільним нормативним актом та не суперечить вимогам законодавства, адже є обовяхкоовю для всіх субєктів господарювання що здійснюють діяльність у відповідній сфері.
Дата відповіді: 13.06.2025 18:16
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 171415465cea4bddb543de82d01685de
Дата опублікування: 10.06.2025 16:20
Опис: Згідно технічного завдання для виконання даних робіт достатньо мати 4 кваліфікаційний розряд монтажника електричних підйомників (ліфтів). Внесіть зміни в тендерну документацію. Дана вимога є надмірною та дискримінаційною!!!!Ви штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Чи документація завчасно скадена під одного учасника. Внесіть відповідні зміни!
Відповідь: Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством. Вимога щодо наявності 6 розряду відповідає складнсоті робіт, що виконуватимуться у діючому лікувальному закладі, відповідно наявність 6 квал. розряду у даному випадку свідчить про наявність у працівників достатнього досвіду для виконання таких робіт якісно, надійно і безпечно для пацієнтів та персоналу. Також, критерій однаковий для всіх потенційних учасників. До того ж у відповідності до статті 16 ЗУ "про публічні закупівлі " визначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців або ж взяти участь об’єднанням Учасників. Відтак підстави внесенні змін до документації в цій частині відсутні.
Дата відповіді: 13.06.2025 18:14
Відповідь надана

Надмірна вимога

Номер: ed0d09374fd34a009ce2910d4a745afc
Дата опублікування: 10.06.2025 15:55
Опис: Доброго дня. В чому саме полягає вимога в спеціальності «промислове та цивільне будівництво» за кваліфікацією інженера-будівельника? В технічному завданні не вказано будівництво нової споруди. В чому саме складність виконання монтажно-ремонтних робіт? Просимо чітко обґрунтувати необхідності встановлення вищезазначеної вимоги, а саме спеціальності «промислове та цивільне будівництво».
Відповідь: 2. Порсимо звернути увагу що окрім ліфта та монтування його у будівлю, передбачено певний обсях будівельних робіт, виконання яких потрібне для експлуатації ліфта. Відповдіно нами зазначена необхідність подібних працівників для контролю за ходом робіт та забезпечення їй якісного та своєчасного виконання.
Дата відповіді: 13.06.2025 18:12